/spanien/atletico/forum/2611.aspx/spanien/atletico/forum/2611.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Garate
2005-12-18 22:37
Atletico är ett lag som underpresterar alltid- det är bara så! Personligen tycker jag att Torres har varit ganska dålig denna säsong. För Maxi tog det väl länge att hitta formen och Galletti borde få spela mer. Petrov har varit bra, men skall göra mål nångång han också!Jag hoppas Bianchi får sparken imorgonoch att Antic eller Irureta ersätter. De är ändå riktiga Atletico-legender, inga långnäsade cirkuspajaser som knappast ser mera vad som händer på planen. Också Tonis position borde " granskas". In med Futre så blir livet bättre, tyvärr kan inte ens jag trolla galne-Gil tillbaka.Dagens match var årets största besvikelse för mig: 0-2 efter 12 minuter och ändå bara en pinne!
Sinalco
2005-12-18 21:21
guRRet / Du är rolig. Keep it up.

"Det ända han har gjort iår är att ställa till det för Torres"

"Ni kan säga att han är såååå bra, men varför presterar han inte?" Torres har ju vart sämre. Helt ego, noll lagspelare. Hjälper om man tittar på matcherna.

"Ut men Bianchi, och han kan gott ta med sig Kezman bort... "

You made my day, tack!
Atlético Lamps8
2005-12-18 21:19
Faaaaaaaan nu måste ju Bianchi bort!!

Jag håller med guRRet. Jag tycker att det bara är positivt att Kezman är borta. Torres trivs ju bäst om han är själv på topp.
Men faaaan så irriterande.. Det är typ 3 matchen irad Atleti tappar ledningen! ååh.

Vilka står som motståndare nästa match?
Sweet__Torres
2005-12-18 21:09
Håller mä dej Rueda .. Det skulle verkligeen varit enklare att heja på Barcaa.. Man önskar att Atletico va lika bra som Barca .. Men får väl se i fortsättningen.. fast va riktigt stolt över Torres ida :D ...
Atlético guRRet
2005-12-18 21:08
BIANCHI SKA JU FÖR FAN BORT

Han kan ju inte byta ut vår bästa kontringsspelare i Petrov när vi har en ledning, då ska vi ju ha spelare som kan punktera matchen kvar på banan. Lär sig aldrig Bianchi? Hur många ggr har vi tappat en ledning denna säsongen. Det som började så bra. Rätt uppställning, och framförallt, Colsa spelade. Och visst fan tog han chansen, varför har han inte spelat hela säsongen? Men, som vi alla vet kommer ju Gabi och Luccin spela som vanligt nästa match igen, men hur jävla bra är de?

Dessutom måste jag säga att skadan på Kezman inte är något problem, snarare tvärtom. Det ända han har gjort iår är att ställa till det för Torres. Ni kan säga att han är såååå bra, men varför presterar han inte? Om han dessutom gör så att vår på pappret bästa spelare underpresterar, varför fan ska han spela då?

Ut men Bianchi, och han kan gott ta med sig Kezman bort...
Bob_Hund
2005-12-18 21:00
Fy fan säger jag bara. Detta är ju inte sant! Orkar inte mer!
Atlético Rueda
2005-12-18 20:59
såå frustrerande, ännu en sådan match då man bara hatar att man älskar Atleti så in i helvete, skulle vart så mycket enklare att hålla på Barca.
Sinalco
Är nån förvånad? Så här har det väl sett ut i dom flesta matcher nu. Tappa ledningen på slutet.
Atlético Andreas E
Fy fan... ännu ett oavgjort resultat.
Sinalco
2005-12-18 20:47
AJ AJ AJ, 2-2!
Spanien Agent 23
2005-12-18 20:40
Ruskigt nära 1-3! Falcón frilägesutvisad och in med Leo Franco. Spännande detta :)

Frispark från Mallorca iii... muren.
Barcelona Ordem e Progresso
2005-12-18 20:07
Ruggigt bra öppning från er sida. Tyvärr så känns försvaret lite väl oorganiserat, hoppas Bianchi har skällt lite på dem i halvtid. Hoppas ni vinner!
Atlético Rueda
2005-12-18 19:59
Tycker vi spelar bra, Bianchi har vågat lite idag, har alltid vetat att Colsa e rätt medicin :) Maxi har spelat riktigt bra, mycket försvar, gillar honom mer och mer även Torres har vaknat till, han visar lite jävlaranamma igen. AUPA
Calderon
2005-12-18 19:57
tyvär så kommer Mallorca göra 2 - 2 i 94 min eller nåt.

Känns hemskt att säga så, men det känns nästan som att det är en intränad Atletitaktik att släppa in mål i sista övertidsmin.

Aupa Atleti
Atlético Andreas E
2005-12-18 19:53
Matchen började ruggigt bra =) På tok för oorganiserat försvar, dock.
Atlético Andreas E
2005-12-18 19:01
1-1, som vanligt... nej, nu jävlar ska vi vinna!
Calderon
2005-12-18 16:55
2 - 1 till Atleti.

Torres nätar i första halvlek, i andra halvlek kviterar Mallorca genom Arango, och sen nätar Pablo med en nick från en fast situation.

Aupa Atleti
Atlético Lamps8
2005-12-18 16:22
Jaha, hur tror ni matchen går då? själv vågar jag inte tro något längre...
Atlético Andreas E
2005-12-18 11:15
Har sätt att Mattis skrivit i de lags forum där matcherna sänds på TV, och inte bara här ;-)
Atlético greeneyes_x
2005-12-18 01:10
Mattis:

Tack för den dumma infon.
Vi är inte så dumma att vi inte vet att matchen visas imorn.
Kolla längre ner på forum så får du se att vi har redan lagt ut infon om matchen sen i tisdags typ.
Tack för hjälpen och skriv nåt vettigt nästa gång istället för dumförklara oss.

Barcelona Mattis
2005-12-18 00:41
söndagens match sänds på tv4+
Atlético Elvis
2005-12-16 20:07
Rosicky ska verkligen inte spela defensivt som din uppställning visar. Rosicky ska spela släpande bakom Torres och centralt offensivt finns Ibagaza. På kanterna finns Petrov och möjligtvist maxi på den andra kanten. Defensivt ska Maniche spela.
Calderon
2005-12-16 18:48
Kezman skada ser ut att hålla i ttyp mån.
Maniche och Rosicky lär ju vara färdiga för spel efter julen.
Om Kezman blir borta i början så skulle jag spela så här, eftersom både Maniche och Rosicky har deffensiva kvaliteér.

............Leo Franco...........
Valera.....Perea..Pablo.....Lopez
.......Rosicky.....Maniche.......
.Maxi........Ibagaza......Patrov.
.............Torres.............
Atlético Elvis
2005-12-16 15:33
Ämne: Spelarna uttalade si....
Håller med, men det som gör mig mer arg är trots att Bianchi (till en viss del spelarna också),har slarvat vissa 3-poängs matcher så får sydamerikanen fortfarande vara anställd i klubben...
Gubben har haft alltför många chanser och med det laget vi har så ska vi tillhöra topp 5! För många 'vinst-matcher' har uteblivit och därför ska Bianchi sparkas innan det är för sent. Om Bianchi sparkas så snarast som möjligt, så får klubben en ersättare med en offensiv fotbolls-filosofi och den personen skulle ha tid att bygga upp ett nytt vinnarlag.
Atlético greeneyes_x
2005-12-16 00:53
Spelarna uttalade sig att vi snart kommer igån och Bianchi ha sagt att vi hade legat långt upp i tabellen om vi inte hade släppt in en massa kvitteringar i sista spelmin, och att dom tränar hårt på att hålla tätt dom sista 10 min.
Det stämmer ju det han säger.
Men det som är mest patetiska och sorgliga med det uttalandet är att Bianchi spelar Atletilaget som om han tagit över Cadiz eller nåt, spelar deffensivt på hemmaplan och är fullt nöjd om vi kan fixa 1 poäng!!
Det som är sorgligare är att Bianchi inte inser är att vi inte ska "behöva" hålla tätt på hemmaplan mot ett lag som Alaves dom sista 10 min, det ska redan vara avgjort med 2 - 0 eller 3 - 0 när klockan slår 80 min, jag kan slå vad om att vi t.o.m hade piskat ett lag Alaves på hemmaplan förra året, även med Sosa, Jorge, Nano och company.
Lag brukade vara rädda att spela på fruktade Vicente Calderon.
Inte nu längre, för nu har vi senila Bianchi, han gör narr av Atleti som hemmalag när han innan matchen visar respekt för motståndarna genom att spela med dubbla pivote.
Spelarna måste ta på sig lite skuld för hemmapspelet, men Bianchi är den största orsaken.
Han spelade aldrig så här deffensivt med Boca, jag fattar inte?
han måste bort, detta funkar inte. Jag har fan lust att skicka en betald torped för att knäcka knäskålarna på Gabi och Zahinos så Bianchi blir tvungen att spela på ett annat sätt, tyvärr, jag är så jävla frustrerad, dom andra skrattar åt vårat hemmaspel.
Vi har såna rika spanska utbytesstudenter på högskolan från Madrid, och gissa vilka dom hejar på? Real!!!
Brukar kolla på TV4+ matcherna på kårens bioduk i skolpuben.
Dom där jävla Madridistafittorna sitter och garvar åt Zahinos och Gabi och våran totala grisfotboll på mittfältet.
När Raul la dig ner i derbyt och fick straff så garva dom efter Lopez utvisning, där gick min röra tråd, jävla fittfuskarlag tänkte jag och slängde min pomme frittes med ketchup rakt i huvet den som kaxigast.
Jag lackar på Bianchi snart, detta måste få ett slut, annars kommer jag läggas in på psyket slutet av sässongen om det inte sker nån ändring.

Aupa Atleti
Atlético wesse
2005-12-15 18:48
// Sinalco
Shite... Det där var definitivt inte bra.. Eller så var det?!
Om Torres nu får spela ensam i ett 4-5-1 system eller liknande har han ingen som han "måste" passa, utan kanske kan få fart på målskyttet?
Gäller att tänka positivt! ;)
Givetvis RIKTIGT tråkigt både för oss och Kezman!
Sinalco
2005-12-15 17:40
Inte så bra kanske.
Sinalco
2005-12-15 17:09
Schuster skrev väl ett nytt kontrakt nyss så han kan väl inte vara aktuell. Antic skulle var bra tror jag.
Barcelona Camparn på nou
2005-12-15 17:00
Kezman Torres

Petrov Maniche Gabi Maxi

alt
Torres
Petrov Rosiscky Maxi
Maniche Gabi
något som jag tror skulle bli riktigt farligt.
Maniche har ett ruggigt skott och var mer spelfördelande längre bak i banan i Porto medans Deco var framför. Han har även vissa defensiva kavlitéer.
Barcelona Camparn på nou
2005-12-15 16:58
Jag tycker rykterna om värningarna av Rosiscky och Maniche låter perfekt för er.
De är offensiva centrala mittfältare som ni lider brist på. Dock hade Riquelme varit attraktivare men det här är två klasspelare som skulle tillföra mycket.

Ge Bianchi tid med det spelarmatrial som han vill ha och tid att få laget att spela som han vill kommer ni börja klättra.
Annons: