/spanien/atletico/forum/2600.aspx/spanien/atletico/forum/2600.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Elvis
2005-12-19 23:19
Ämne: Va i hela friden tyd....
Du har rätt, Kezman ska inte lämna, men vem skulle bli ledsen om han lämnade...
Atlético Senoo
2005-12-19 22:23
Lamps8 / det var det jag menade,
Sinalco
2005-12-19 22:20
Va i hela friden tyder på att Kezman ska lämna? Hade han vart SÅ dålig så han inte han vart den första som lämna om man ska gå efter prestationer. Titta på eran omröstning, räknas som andra bästa nyförvärvet. Sluta dröm er bort killar. Han skulle väl lämna om det hade blivit bråk mellan styrelsen/tränaren eller om han själv hade sagt att han vill gå. Han vill spela för Atletico och sagt mycket positiva saker när han kom, det vet ni säkert. Vill man då sälja han för att man ska kunna spela ett 4-5-1 system som passa Torres bättre? Man kan väl spela så med OCH ha med Kezman i truppen. Tycker tränaren att det är bättre så spelar han väl så. Sluta var så jävla emot era egna spelare och börja stötta istället.
Atlético Lamps8
2005-12-19 21:43
Om jag får lägga mig i så tycker jag att det vara var bra att Kezman var borta och jag skulle inte direkt gråta floder om han lämnade imon kort.
Sen tror jag inte att Torres är avensjuk på Kezza, jag tror nog mer att han är lite rädd att Kezman ska bli Atletis nya älskling... (okej, jag vet inte om det ränkas som avensjukhet men jag tycker inte det iallafall)
Atlético Senoo
2005-12-19 20:58
Gurret & Sinalvo / Båda ni har fel på ett sätt. Torres var Den stora stjärnan i Atletico,han var den målfarliga osv. Men nu när Kezman har kommit är han avensjuk på han,(sjukt men sant) det beror nog på att torres är ung och ivrig.
_J_
2005-12-19 18:53
kort fråga till bättre vetande. Jag har tänkt åka ner till madrid i vår och då även se en match med Atleti, är det "safe" att beställa/betala biljetter via hemsidan atleticodemadrid.com erfarenhet någon? Måste man vara medlem eller något annat krav.....
Atlético rawkus
2005-12-19 15:57
Hallå! Nån som ska beställa nåt från officiella hemsidan i dagarna? Hör gärna av er till mig i såfall, så delar vi frakt osv.

Mvh/rawkus
Atlético Elvis
2005-12-19 15:36
taysinho - för att inte tala om matchen mot Alaves...
Atlético Elvis
2005-12-19 15:34
Sinalco- vad är det som Gurret resonerar så dumt?
Jag ser ingenstans att han har skrivit 'Torres är hela laget', utan att Torres underpresterar när han spelar tillsammans med Kezman. De Atletico matcher jag har sett så har Kezman och Torres haft svårt att komplettera varandra - att få ut det bästa av sammarbetet mellan anfallarna. En Kezman i medgång är bra att ha, men en Kezman i motgång hjälper ingen, man får istället lite gnäll från honom. Torres har bättre lägstanivå än serben och taktiken 4-5-1 verkar mer effektiv än de andra uppställningarna vi har haft. Torres är den (för tillfället) ende spelaren i Atletico som kan spela ensam på topp...

guRRet, jag tycker som du - Bort med Bianchi och Kezman...
Homan
2005-12-19 14:43
Får Ibagaza nån speltid den här sässongen eller?
Killen är grym... jag såg ett par matcher med Atletic och han var tyvärr inte med..
Nicolaso
2005-12-19 14:19
Tyvärr så är det inte otur, utan oskicklighet
Atlético Andreas E
2005-12-19 14:02
taysinho
Glöm inte andra matchen i ligan, borta mot Deportivo. Mål i den 94:e minuten. Även där två poäng tappade.
Barcelona taysinho
2005-12-19 12:44
Nu får det vara slut på denna ständiga otur:

Sociedad borta ledning 0-2 en bra bit in i andra, förlust 3-2. 3 poäng tappade.

Villareal hemma ledning 1-0 ända till 93 min, slutresultat 1-1. 2 poäng tappade.

Athletic bilbao borta ledning 0-1 till den 95 min!!! slutresultat 1-1. 2 Poäng tappade.

Mallorca borta ledning med 0-2 efter 12 min, slutresultat 2-2. 2 poäng tappade.

Jag vet inte om det är ren otur eller om det är dumma misstag men om man har en ledning så måste man ibland spela lite italienskt backa hem laget och satsa på kontringar jag tycker att Atletico gör alldeles för många misstag. Varje hörna motståndarlaget får så blir det en klar målchans detta får givetvis inte fortsätta bättring krävs.

Atletico har i dagsläget 18 p med dem tappade poängen inräknade 27 p då hade dem fortfarande haft en chans på titeln nu kan dem glömma den. tyvärr
Atlético Rueda
2005-12-19 00:37
Håller med Sinalco helt och hållet, och om man inte kan prestera med en annan spelare i världsklass vid sidan om sig ska man tänka över om man håller på med rätt sport, fotboll är trots allt en lagsport. Har inget emot Torres men det är han som vart besvikelsen iår, får dock hoppas han kommer i form snart, älskar den killen, han var bra idag men tror knappast det var för att Kezman inte var där. Torres kanske rent av är tillbaka?
Sinalco
2005-12-18 23:25
guRRet / Jo men du resonerar så dumt så det inte finns. Ett lag bygger inte på en spelare, men du verkar tro det. Torres är inte allt. Det är inte Kezman's fel att Torres underpresterar, vet du hur dumt det låter?? Kezman har tom. bättre statistik än Torres, lika många mål men 2 mindre matcher. Kanske du redan visste. Men att du lägger skulden på Kezman får mig och skratta, du resonerar som en 14 åring som bara vill se Torres på plan. "Fernando Torres är mitt liv..." säger väl allt.

Börjde smått gilla Atletico under Antic tiden. Alla hejjade på Barca & Real och då fick man söka nått annat. Hatar dom lagen för övrigt. Har aldrig riktigt gillat spansk fotboll, varken på landslags nivå eller ligan. Själv då? Sen du upptäckte Torres eller? Btw, tycker inte du att han har varit självisk under säsongen? Det är väl hans eget fel att han inte kan tänka som en lagspelare, dåligt o skylla det på andra spelare i laget.
Atlético guRRet
2005-12-18 22:56
Sinalco/

Visst, Torres har varit lite ego iår, men han är van vid att spela ensam forward! Förra säsongen gjorde han det, och han gjorde det bra. Men Kezman och Torres funkar inte ihop. Titta bara på dagens match, utan Kezman. Idag är det lite av den gamla Torres som vi ser. Några fina framspelningar och egna dribblingar. Men med Kezman på plan funkar det inte.

Förresten, hur länge har du hållit på Atletico? Är du en av de många som tillkom under sommaren då flera klasspelare tillkom? Jag antar det, för annars skulle du nog veta lite bättre än att säga att Torres är noll lagspelare och sånt tjafs
Garate
2005-12-18 22:37
Atletico är ett lag som underpresterar alltid- det är bara så! Personligen tycker jag att Torres har varit ganska dålig denna säsong. För Maxi tog det väl länge att hitta formen och Galletti borde få spela mer. Petrov har varit bra, men skall göra mål nångång han också!Jag hoppas Bianchi får sparken imorgonoch att Antic eller Irureta ersätter. De är ändå riktiga Atletico-legender, inga långnäsade cirkuspajaser som knappast ser mera vad som händer på planen. Också Tonis position borde " granskas". In med Futre så blir livet bättre, tyvärr kan inte ens jag trolla galne-Gil tillbaka.Dagens match var årets största besvikelse för mig: 0-2 efter 12 minuter och ändå bara en pinne!
Sinalco
2005-12-18 21:21
guRRet / Du är rolig. Keep it up.

"Det ända han har gjort iår är att ställa till det för Torres"

"Ni kan säga att han är såååå bra, men varför presterar han inte?" Torres har ju vart sämre. Helt ego, noll lagspelare. Hjälper om man tittar på matcherna.

"Ut men Bianchi, och han kan gott ta med sig Kezman bort... "

You made my day, tack!
Atlético Lamps8
2005-12-18 21:19
Faaaaaaaan nu måste ju Bianchi bort!!

Jag håller med guRRet. Jag tycker att det bara är positivt att Kezman är borta. Torres trivs ju bäst om han är själv på topp.
Men faaaan så irriterande.. Det är typ 3 matchen irad Atleti tappar ledningen! ååh.

Vilka står som motståndare nästa match?
Sweet__Torres
2005-12-18 21:09
Håller mä dej Rueda .. Det skulle verkligeen varit enklare att heja på Barcaa.. Man önskar att Atletico va lika bra som Barca .. Men får väl se i fortsättningen.. fast va riktigt stolt över Torres ida :D ...
Atlético guRRet
2005-12-18 21:08
BIANCHI SKA JU FÖR FAN BORT

Han kan ju inte byta ut vår bästa kontringsspelare i Petrov när vi har en ledning, då ska vi ju ha spelare som kan punktera matchen kvar på banan. Lär sig aldrig Bianchi? Hur många ggr har vi tappat en ledning denna säsongen. Det som började så bra. Rätt uppställning, och framförallt, Colsa spelade. Och visst fan tog han chansen, varför har han inte spelat hela säsongen? Men, som vi alla vet kommer ju Gabi och Luccin spela som vanligt nästa match igen, men hur jävla bra är de?

Dessutom måste jag säga att skadan på Kezman inte är något problem, snarare tvärtom. Det ända han har gjort iår är att ställa till det för Torres. Ni kan säga att han är såååå bra, men varför presterar han inte? Om han dessutom gör så att vår på pappret bästa spelare underpresterar, varför fan ska han spela då?

Ut men Bianchi, och han kan gott ta med sig Kezman bort...
Bob_Hund
2005-12-18 21:00
Fy fan säger jag bara. Detta är ju inte sant! Orkar inte mer!
Atlético Rueda
2005-12-18 20:59
såå frustrerande, ännu en sådan match då man bara hatar att man älskar Atleti så in i helvete, skulle vart så mycket enklare att hålla på Barca.
Sinalco
Är nån förvånad? Så här har det väl sett ut i dom flesta matcher nu. Tappa ledningen på slutet.
Atlético Andreas E
Fy fan... ännu ett oavgjort resultat.
Sinalco
2005-12-18 20:47
AJ AJ AJ, 2-2!
Spanien Agent 23
2005-12-18 20:40
Ruskigt nära 1-3! Falcón frilägesutvisad och in med Leo Franco. Spännande detta :)

Frispark från Mallorca iii... muren.
Barcelona Ordem e Progresso
2005-12-18 20:07
Ruggigt bra öppning från er sida. Tyvärr så känns försvaret lite väl oorganiserat, hoppas Bianchi har skällt lite på dem i halvtid. Hoppas ni vinner!
Atlético Rueda
2005-12-18 19:59
Tycker vi spelar bra, Bianchi har vågat lite idag, har alltid vetat att Colsa e rätt medicin :) Maxi har spelat riktigt bra, mycket försvar, gillar honom mer och mer även Torres har vaknat till, han visar lite jävlaranamma igen. AUPA
Calderon
2005-12-18 19:57
tyvär så kommer Mallorca göra 2 - 2 i 94 min eller nåt.

Känns hemskt att säga så, men det känns nästan som att det är en intränad Atletitaktik att släppa in mål i sista övertidsmin.

Aupa Atleti
Annons: