/spanien/atletico/forum/2578.aspx/spanien/atletico/forum/2578.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético guRRet
2006-01-29 00:59
Problemet är att både Kezman och Torres har samma spelstil, de vill båda ha bollarna i djupet. Vad som skiljer dem åt är att Torres teknik överträffar Kezmans och han kan utan problem vända bort ett par backar och han kommer RÄTTVÄND en mot än. Däremot måste jag erkänna att Kezman är något hetare i avsluten.

JUst det där med rättvänd är viktigt, Både Kezman och Torres hamnar felvända hela tiden. Personligen förespråkar egentligen en defensivt inriktad fotboll, där man baserar spelet på långbollor mot EN löpande forward, likt så Atleti spelade förra säsongen. Ferrando gjorde ett utmärkt jobb, anser jag. Men om laget vinner, som idag, har jag inget emot att spela offensivt, men man skulle kunna spela effektivare och slippa släppa in enkla mål. In med Colsa och låt honom kriga på mitten och ut med Kezman, det är vad jag tycker!
Sinalco
2006-01-29 00:52
Det höjjer ju inte precis Torres när du skriver "Kezman gör ju allvarligt talat inte ett skit för Torres- däremot så är Ibagaza underbar på att hitta Torres " Vad är problemet då? Ibagaza spelar ju men Torres gör ju inte ett skit, inte som Ibagaza sitter på bänken och Kezman är ivägen för han. Om han är så bra på hitta Torres vad gör Torres av bollen då, var är effekten?
Atlético guRRet
2006-01-29 00:51
Jag anser att Kezman bör bänkas tills vidare, för att få igång Torres. Sedan bör man försöka värva en tung forward av typen Zlatan, även om den tekniken inte behövs. Zalayeta skulle vara underbar att se I Atleti, eller varför inte Carew?
Sinalco
2006-01-29 00:49
Vilket av dom? Säg vad det e du vill istället, lättare och förstå ditt argument då.
Atlético guRRet
2006-01-29 00:47
läs vad jag skrev i tidigare inlägg
Sinalco
2006-01-29 00:46
guRRet / Det kan man göra, men jag är helt säker på att Kezman har passat Torres mer gånger än vad Torres passat Kezman. Torres är känd för att vara självisk och så är det bara. Kezman spelar enklare med få tillslag på bollen och Torres helt tvärtemot. Titta på första chansen han fick idag, han sköt från en konstig vinkel istället för att lägga den på en fri Kezman i straffområdet.
Atlético guRRet
2006-01-29 00:44
Sinalco / Man kan ju också vända på saken. Kezman gör ju allvarligt talat inte ett skit för Torres- däremot så är Ibagaza underbar på att hitta Torres
Sinalco
2006-01-29 00:43
Tror spekulationerna stör mycket med. Han kanske redan är inställd på att flytta, men det får man verkligen inte hoppas på för Atleticos del. Trodde straff målet skulle höjja hans självförtroende, det brukar göra det på anfallare som inte gjort mål på ett tag, men den effekten har inte visat sig ännu.
Atlético guRRet
2006-01-29 00:42
Ride_The_big_one / Jag tycker personligen att man måste inse att Torres och Kezman inte fuknar ihop. Om man vill ha en fungerande Torres måste han nog spela ensam på topp, alternativt med en stor och tung spelare som kan ta emot och sedan leverera, ex. Marcelo Zalayeta. Och eftersom Torres är viktig att få igång, anser jag att man bör förpassa Kezman till bänken tills vidare och använda sig utav ett 5-manna mittfält. Men i den frågan har vi alla väldigt delade meningar. Många utav de nyblivna fansen föredrar nog Kezman, medan jag som "gammalt fans" föredrar Torres, självklart.

Jag tror inte heller att det skulle hjälpa att sätta upp den annars mycket duktige Maxi på topp. Att han däremot producerar från sin högerkant (han drar sig iofs innåt i banan...) är kul att se. Nu är han väl, om jag inte har fel, vår bäste målskytt med sina 6 fullträffar?

Pepe Murcia para siempre!
Atlético Majjo
2006-01-29 00:39
Sinalco:
Om Torres ska kunna slå de där djupledsbollarna så måste han väl komma längre ner i banan, eller åtminstone att han får bollen rättvänd, det var inte ofta ikväll som han fick det. Håller med om han att han är väldigt självisk i vissa lägen och att det sinkar spelet i anfallen. Han har nog ett rätt så dåligt självförtroende just nu. Men han kommer säkerligen tillbaka!
Sinalco
2006-01-29 00:32
Ride_The_big_one / Man lär ju aldrig bänka Torres, det är nog den sista man skulle bänka. Enligt mig så är det Torres som är den mer själviska utav dom två och då försvinner läget till o få ett snabbt spel mellan dom två. Det hade enligt mig vart helt okey om Torres spelat grymt men vart så självisk men han spelar ju inte bra och ändå håller i bollen. Om han kunde lära sig att passa upp åt i plan och oftare skulle det vart grymt farligt, så som det snackades om innan säsongen att det skulle vara. Man såg ju bara på målet som Kezman gjorde mot Sociedad då Torres slog en underbar djupledsboll till Kezman och han sprang ifrån backen och gjorde mål, det är exakt sånt man vill se mer av.
Barcelona Ride_The_big_one
2006-01-29 00:27
Andreas E

Oftast är det du som levererar beröm men idag är det min tur, grym bra insats från Atleti mot depor verkligen. Jag ser Depor som ett lag som krigar in i det sista med andra ord så är det verkligen jobbigt att möta de iår då de bytt ut diver med hårdarbetande spelare vilket gör det svårt för att möta dem. Så därför tycker jag Atleti värda segern då de krigade ännu mer visade hjärta ännu mer och attackerade ännu mer än depor denna kväll= värda vinsten helt enkelt.

En fråga Kezman har inte den dära rätta kemin med Torres , vart ligger felet att de inte utgör ett större hot då de har potentialen att skaka om de flesta försvararna om inte alla?

Om man måste offra en av anfallarna så måste det bli Kezman vad gör man då utav det hela?, Jo min tanke om det hela ut med Kezman och ha Ibagaza på nån fri roll tar därmed Kezmans roll och får agera lite fritt då han ska ha minst ansvar bakåt.Colsa på nån slags pivote roll Luccin lite mer offensiv. Sen är det ju en smakfråga men att sätta in Kezman när ni möter lag som deffar.

Lamps8

Så grym som Henry är så finns det ingen plats visst vore det super nice med 2 världsklass forwarder men det skulle innebära taktikbyte vilket jag inte tror gynnar oss i detta läge. Dessutom skulle det innebära slutet för vår 18 åring som behöver speltid för att förbättras (Henry stannar i Arsenal! Och Torres spelar fan i Atleti nästa säsong också inga galenskaper nu

Bra vinst och härlig uppoffrande slit från alla igentligen(matchens delikatess var Maxis klackspark :D
Sinalco
2006-01-29 00:20
Senoo / Han var inte på hugget idag. Fick väl inga djupledsbollar o jobba på, spelades mest på kanterna och det funkade idag.

DarioPFC / Nej. Det närmaste han kom en assist var väl att han fixade frisparken som A.Lopez slog in.
DarioPFC
2006-01-29 00:19
Gjorde Keza nån assist? =D
Atlético Senoo
2006-01-29 00:18
Eftersom Kezman blev utbytt så tror ja han spela dåligt eller ?
Sinalco
2006-01-29 00:14
Känns som lite "Vieira-situation" på Torres i dagens läge. Det ryktades om att Vieira skulle hit o dit men blev kvar i Arsenal och sög. Kanske dags för Atletico och släppa Torres, sen får vi hoppas att det går bättre för Atletico än va det går för Arsenal.
Atlético el niño!
2006-01-29 00:14
SÅÅÅ skönt med en till seger. Maxi, Petrov, Perea, dom tre "musketörerna". Dom var gryma!!
Men domaren blåste verkligen sönder matchen.
iiAUPA ATLÉTI!!
Atlético Majjo
2006-01-29 00:08
SKönt att Atleti klara att hålla bollen borta sista minutrarna! Har varit lite si och så med det denna säsong..
Torres ja.. Dagens spel kanske inte passar honom? Depor va i stort sett hela tiden bra samlade, inte så mycket ytor för Torres då, och det kanske han behöver?

Petrov har nog ligans vassaste inlägg! Han måste vara årets värvning! Maxi kan nog också vara med och konkurrera, hans sista mål, JESUS!

SKönt att få känna lite glädje och att se spelarna kämpa så hårt, Atleti är på gång!
Atlético Andreas E
2006-01-29 00:05
Kezman var med men blev utbytt i den andra halvleken.
Atlético Senoo
2006-01-29 00:04
Jag såg bara 20 minuter utav matchen .. vad var det med kezman var han med ?
Atlético Andreas E
2006-01-29 00:03
Underbart med vinst! Låt Murcia stanna!

Noterbart från matchen:

* Vi har börjat spela fotboll igen, men vi har fortfarande en del att slipa på.

* López frisparksmål slår det mesta. David Beckham? Vem?

* Maxis klack var inte helt fel den heller. ¡Increíble!

* Hollywood nästa för Arizmendi...

* Stämningen på Vicente Calderón var magisk denna afton.

* Torres måste skärpa till sig. Var är våran skyttekung?
Atlético Senoo
2006-01-29 00:02
Shalala det verkar som om vi spöar Barca shalalal :D
Sinalco
2006-01-28 23:59
Vilka jävla mål! Grymt med vinst, Atletico är på g!
Atlético Lamps8
2006-01-28 23:56
Så himla skönt med vinst! Synd att jag inte såg matchen, känns värkligen som jag missade något.
Atlético Senoo
2006-01-28 23:44
YEEES :D
3-2 vilket klass mål :D
Barcelona La Rambla
2006-01-28 23:20
2-2, Capdevila. Fy fan vilken match. Den har ju allt. :)
Atlético Jesus Gil
2006-01-28 23:20
fasta situationer är inte vår grej....
Barcelona Marcos
2006-01-28 23:16
OJOJOJ!!!!! vilket mål.! fyfan
Atlético Jesus Gil
2006-01-28 23:16
ojojojojojojoj
Sevilla El Puerto de S:a Maria
2006-01-28 23:13
Hej! Är det någon som vet var man kan höra de spanska radiokommenatorerna?
Annons: