/spanien/atletico/forum/2576.aspx/spanien/atletico/forum/2576.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Ciicinho
2006-02-02 18:24
Se till att vinna mot barcelona !
Atlético el niño!
2006-02-02 17:57
Men om det är sant, var ska han då spela.
Atlético Andreas E
2006-02-02 17:52
Ryktena sägs vara falska.
Atlético Majjo
2006-02-02 17:34
Va?
Har dom värvat honom inför nästa säsong alltså? I så fall är det bra jobbat av den värvningsansvarige!
Atlético Jesus Gil
2006-02-02 12:57
ROSICKY KOMMER I JUNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Atlético greeneyes_x
2006-02-02 01:01
en spelare som jag ruskigt imponerad av är 19 åriga Aaron Lennon i Tottenham.
Ni som har sett Tottenham matcher denna säsong vet att Lennon är ruskigt grym kantspelare.
Ruskigt bra dribbler och springer minst 200 km/t när han får upp farten, påminner jävligt mycket om Ronaldinho i stilen och finterna.
Det bästa är att han kommer runt sin back 9 av 10 gånger.
Borde be Atleti holla koll på Lennon.
Atlético greeneyes_x
2006-02-01 18:40
nu när både Velasco och Kezman är borta så får man fundera lite.
Jag vet hur jag skulle spela som coach men jag är fortfarande osäker på hur det ser ut i kön bakom Velasco på högerbacken.
Valera har sina stunder men tappar markeringen ofta, vi ska tacka gudarna att Ronaldinho inte spelar för att det blivit tufft på högersidan med Velasco borta.
Men än så länge så kör jag med Valera på högerbacken tills jag kommer nåt annat.
Flyttar även upp Maxi bredvid Torres pga av han extrema form och målfarlighet just nu.
Om det är nån som jag vill ska hugga på returerna just nu så är det Maxi, jag vet att han kommer hitta nätet om han får tillfälle, osäker på Torres, tror att Torres kommer att skjuta över den oftare än Maxi just nu.

............Franco...........
Valera...Perea..Pablo...Lopez
.........Luccin/Colsa........
Galletti...............Petrov
...........Ibagaza...........
........Maxi...Torres........

Aupa Atleti
Atlético greeneyes_x
2006-02-01 18:27
såg på spanska sportnyheter nyss att Milan är intresserade av Leo Franco eftersom Abbiati sticker och Dida har dålig form och verkar dala mer och mer.
Utköpsklasulen på Franco är satt på 6 milj euro, det är inte så mycket egentligen, det kan Milan betala men stängda ögon.
Men sen är det ju upp till Franco.
Det roligaste jag hörde var att Tottenham förbereder ett bud på 29 milj euro för Torres till sommaren och vill gärna komma överens med Torres så snart som möjligt.

Angående Pepe så kan det vara ett genidrag av Atletiledningen att gå ut och säga att han ska tillbaka till b-laget nästa säsong.
Pepe kan kanske ha tagit det en aning lugnare om han visste att det inte fanns nån efterträdare.
Nu kanske han blir pressad att göra bra resultat.
För en tränare som Pepe så är det här den bästa chansen han kommer att få i sitt liv att visa fotbollsspanien vad han går för.
Det är ett gyllene tillfälle för han att skapa sig ett namn och lira med dom stora herrarna.
Vi får se om han tar vara på sin livs chans.
I mina ögon så är redan Pepe är godkänd tränare, förbättrar han får liga position nogurlunda respektabelt så när liga är slut så har han min röst att bli kvar.
Med tanke på vad åsnan Bianchi lämna efter sig, ett lag i spillror, utan självförtroende, måltorka, rutten ligaposiition, osämja osv.
Sen Pepe kom så har Atleti gjort 7 mål på 3 matcher och besegrat både Deportivo och Zaragoza, får jag påminna att dessa 2 var dom formstarkaste i ligan.
Det är mer än godkänd i mina ögon.
Och även blivit utsedd veckans tränare i många spanska tidningar.
Jag håller tummen för Pepe att det han visar ledningen at han har ett Atletihjärta och lite jävla anamma.

Nästa match kommer vi vinna med 1-2, Maxi gör mål i första, men Messi kviterar strax innan paus.
I andra halvlek får Atleti försvara sig en del i början, men äter sig sakta in i matchen, några farliga rusher av petrov öppnar matchen lite.
Atleti gör 1-2 efter en fast sitation då antingen Pablo eller Torres går upp och nickar.
Vi får inte glömma att Torres är en Barcadödare av högsta rang.
På nåt konstigt sätt så når han alltid sin högsta nivå mot Barca och har inte gått mållös dom 3 senaste mötena, påminn mig om jag har fel, jag är inte 100% på det, men jag tror att Torres nätat alla gånger.

Aupa Atleti
Atlético Rueda
2006-02-01 14:01
La märke till en sak, såg i Per Zanders blogg att Pepe Murcia är utvald som vecka 21:s tränare, inte dåligt efter 3-4 matcher, hoppas Atletistyrelsen tar och tänker efter lite innan man ersätter Murcia. Tror an kan ta oss väldigt långt nämligen.
Atlético Rueda
2006-02-01 13:48
Synd att Kezman missar årets match. Tycker vi ska flytta upp Maxi brevid Torres, Maxi är riktigt målfarlig, en ny favorit? Hehe nu får vi se om Torres kan spela bättre utan Kezman vid sin sida, som vissa här på forumet påstår. 2-3 är tipset, Torres, Maxi och Petrov nätar.
Atlético Bobban
2006-02-01 10:50
Ämne: Är Velasco och Kezma....
Ja det stämmer det, å andra sidan saknar Barca Ronaldinho och Emdilson. Sen får vi väl hålla tummar i världen för att Kamerun vinner sin kvartsfinal;)
Atlético pimpster
2006-02-01 00:28
Braulio på lån till Mallorca resten av säsongen.
Kommer ihåg förra säsongen när han hoppade i muren och hade händerna över huvudet.. Straffspark - klockrent. Klipsk kille ;)
Sinalco
2006-01-31 23:54
Är Velasco och Kezman avstängda mot Barca?
Atlético Andreas E
2006-01-31 21:57
Don-toni
¿Qué?
Real Madrid Don-toni
2006-01-31 20:11
Är det bara jag som stör mig på Atleticos 300 artiklar om silly season som inte har förändrats alls ?
Barcelona Kharles
2006-01-31 11:03
Mateja Kezman

Utan Lucky Luke och Billy the Kid är vi Messi, Deco, Giuly och Puyol. Larr-son är väl inte dum han heller. ;-)
Atlético el niño!
2006-01-30 22:18
Barca spelar på onsdag...
Sinalco
2006-01-30 18:40
Kolla eBay, vet inte om det är riktiga men helvete va lika iaf. Ser 100% äkta ut men sedan när man ser vart dom är gjorda som kan man bli lite misstänksam, Thailand o liknande. Men jävligt billigt är det iaf.
Atlético Rueda
2006-01-30 17:41
Hade tänkt att investera i ett par atletitröjor att pryda väggen med hehe. Ska ha hemma respektive bortatröjan, årgång 06. Någon som har något tips på en hemsida där ordern kommer hem? Och gärna billiga priser känns lite jävligt att lägga ut 1500 på ett par fotbollströjor som ändå bara ska hänga på väggen, men jag är ju så kräsen och ska ha officiellt, eller iallafall jävligt likt. Har vart inne pch kollat i svenska fans-shopen och tycker det är aningen dyrt, men får väl bli det i nödfall. :)
Atlético Rueda
2006-01-30 17:14
Tackar Bobban!
Real Madrid Besten
2006-01-30 15:40
Nu skojar jag inte men jag tror ni vinner
Barcelona med 3-0 Torres gör en och Kezman två.

Atlético Andreas E
2006-01-30 15:16
guRRet
Det stämmer. Men även utlånade spelare räknades med på den omröstningen.
Atlético Bobban
2006-01-30 12:10
Målen från matchen finns att se på Tv4+ hemsida! Vill du tanka ner målen så kan jag rekomendera Atleticozones forum, klicka dig vidare via Atlético - Webring i vänstermarginalen!
Atlético Rueda
2006-01-30 12:03
Kan inte vänta tills nästa match mot Barca hoppas det blir som de 2 senaste, vi är grymt bra mot de högre placerade lagen. Aupa!

ps. Någon som ha klippet när Maxi klackar in bollen i förra mötet mot Depor? Eller möjligen frisparken?
Atlético guRRet
2006-01-29 23:29
Såg att Gabi och Arizmendi var med på omröstningen för vem som presterat bäst, var inte de båda utlånade från Atleti senaste säsongen?
Atlético Jesus Gil
2006-01-29 22:16
vafan grabbar vi har ju haft LÄTT mot Barca senaste 2 säsongerna, har ni redan glömt?

2 vinster o 1 oavgjord de 3 senaste!!
Atlético Mateja Kezman
2006-01-29 21:41
Hoppas verkligen det här är vändningen, Barca nästa tror ja inte kmr bli så lätt men inte de svåraste laget och möta direkt. Utan Ronaldinho och Eto'o är barca inget! de här tar vi !
Atlético Andreas E
2006-01-29 20:57
Tre Barcaspelare missar nu matchen tydligen. Ronaldinho, Eto'o och Edmilson. =D
Sinalco
2006-01-29 20:39
Oh fan va gött!
Atlético Andreas E
2006-01-29 19:37
Enligt folk på Atlético Zone forumet så har Ronaldinho fått sitt femte gula kort och missar därmed matchen mot Atleti. =)
Annons: