/spanien/atletico/forum/2546.aspx/spanien/atletico/forum/2546.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Lamps8
2006-04-16 16:01
jag har inte riktigt förstått, är det klart att vi ska ha den "nya", fula tröjan?
Real Betis Halllo
2006-04-16 14:06
Tack Andero hoppas bara att ni lyckas vinna mot Atletic Bilbao, ni får rycka up er nu och försöka ta en plats i Europa nästa år.
PS varför bytte Atletico design på tröjan de förra va snyggare och mer classisca
Atlético greeneyes_x
2006-04-16 01:42
Jaha, då var dags för 1 pinne igen eftersom Maxi är borta.
Även om alla gör sitt i laget så sätter man väl 1 mål, men det behövs nog 2 mål, och det är då Maxi brukar komma in i storyn och sätta en extra balja för säkerhetens skull.
Tycker Kezman ska få säsongen på sig att visa en nogurlunda jämn standard, annars så tycker jag vi ska omskola Maxi till forward med torpedträning över sommaren.
Är det ingen som tycker Maxi spelstil påminner om Tevez?
Han är tung, stark, snabb och teknisk.
Bra blick för spelet, brukar ofta dyka upp på rätt ställe i straffområdet, bra vändningar eller första touch med boll för att komma i skottläge, bra teknik, svår att riva ner,
Jag tror att tränar man Maxi rätt så kan han bli en riktig skicklig forward i klass med Tevez.
Ni såg ju hur många mål han gjorde i Espanyol.
Och hur många mål han gjorde hos oss innan skadan.
Han påminner ju inte alls om en yttermittfätare i spelstilen eller fysiken.
Varje gång jag ser Maxi straffområdet så beter han sig som en forward.
Det skulle ju vara perfekt kompliment till Torres.
Sen köper vi en en bra högerytter så är det klart.
Rosicky kan ju spela som en offensiv ytter.
Visst kan Pernia spela högerback? visst är han tvåfotad? har för mig att jag sett gör det några matcher, tyckte han va bra.
Bra back med offensiva kvaliteer som A Lopez.
Laget som jag skulle vilja att det va nästa säsong om man nu inte skolar om Maxi.

............Franco............
Pernia...Perea..Pablo....Lopez
...........Luccin.............
..Maxi................Petrov..
...........Rosicky............
.......Makaay...Torres........

Avb bänk : Kezman, Ibagaza, Galletti, Valera, Velasco, Gabi och Molinero (anledningen till valet av Makaay är rutinen och målvana, han trivs i spansk fotboll, det har vi fått bevis på många säsonger, idag har vi en trupp med idel unga stjärnskott, men inger rutin eller erfarenhet, Man måste ha 1 ellet två lite äldre spelare i laget fär att få balans i hormonerna, som Milan, Liverpool, Man U, Juve o.s.v, annars håller det inte, vet inte riktigt varför, men det håller inte i längden.)

Atlético Andero
2006-04-15 23:52
Pajasvarning?
Eric_22
2006-04-15 23:27
Atleti fans! Jag är medveten om att detta inte tillhör ämnet men du får gärna skriva på denna namninsamling: http://www.namninsamling.com/site/list.asp?id=876
Julia
2006-04-15 22:07
Attans, jag som hade hoppats på lite Maxishow imorgon...Det får väl vänta ett tag till då.
Atlético el niño!
2006-04-15 19:35
Han är inte med truppen:
Cuéllar (1), Velasco (2), Antonio López (3), Colsa (4), García Calvo (5), Zahínos (6), Galletti (7), Ibagaza (8), Fernando Torres (9), Kezman (10), Molinero (15), Petrov (17), Valera (18), Gabi (20), Perea (21), Pablo Ibáñez (22), Luccin (23), Leo Franco (25) y Marqués (37).

nr inom prantes
Atlético el niño!
2006-04-15 18:21
Ämne: Maxi tillbaka mot Bi....
jaa han tränar iaf med fullt truppen.
Atlético Peter Beer (Jesus Gil)
2006-04-15 17:17
Maxi tillbaka mot Bilbao?
Atlético Lamps8
2006-04-15 15:52
Jag tror faktiskt på vinst imorgon! Bilbao ska vi ta på hemmaplan.
iAupa!
Spanien Tifo News
2006-04-15 10:41
Har ett par frente atletico tröjor ring 0762460021
Atlético el niño!
2006-04-15 09:48
Imorgon spelar Torres sin 200:de match i Atléticotröjan. Hoppas han gör 2 mål sen gör Kezman det tredje.

iiAUPA ATLÉTI!!
Atlético Elwis
2006-04-14 21:34
Hinge- Ett medel starkt rykte går att Juve är intresserade av Rosicky..

Samtidigt verkar det som om både Atletico och Rosicky själv är ointresserade med att förhandla med varandra, då Dortmund och Atletico inte kom överens om en summa.
hinge
2006-04-14 17:13
Några nyheter om Rosicky?
Real Madrid nesa74
2006-04-14 00:56
grattis mateja kungen
Julia
2006-04-13 21:54
Grattis Matjea!

Skönt att höra att Maxi äntligen är med igen. Ska vi möjligtvis kunna vinna nu igen?

!AUPA!
Atlético Rueda
2006-04-13 19:15
27? Inget att hurra för ;) Då är det snart slut hehe skämt åsido, Grattis Mateja! Det kommer att gå bra i helgen, 3-1 efter 2 mål av Torres och 1 av Maxi om han är tillbaka annars gör väl Kezman ett :)
Atlético Andero
2006-04-13 17:49
Hipp hipp hurra!
Sinalco
2006-04-13 16:47
Kezman 27 år idag. Grattis Mateja!
Atlético Elwis
2006-04-13 16:25
Socrates,

Så intresserad och motiverad han är på matcherna så ser det ut som att han kommer med största sannolikhet flytta bort =(
Socrates
2006-04-13 16:19
Hur stora är chanserna att Torres flyttar till sommaren? Vart går han i sådanfall, Arsenal? Frågar er eftersom mer trovärdiga svar härifrån än från tidningar osv.
Atlético guRRet
2006-04-13 14:29
greeneyes_x/

Som du säger så är Maxi och Luccin mycket riktigt våra viktigaste spelare.

Men den spelare som klart har underpresterat iår är Kezman. Jag kan inte förstå hur han fortfarande får chansen...
Atlético Elwis
2006-04-13 13:16
Ämne: vart det inggen som ....
Jag har själv aldrig förtsått varför Torres ska vara kapten egentligen..Han har inte direkt bländande ledaregenskaper.

Jag skulle hellre vilja se Maxi snett under Torres i anfallet. Om jag ska vara helt ärlig tycker jag inte att Kezman tillför laget så mycket - han har missat mer än vad han har gjort mål..Sedan klagar han ju betydligt mer än Torres - dom matcher vi legat i underläge är han en av dom som bidragit med dålig stämmning på plan.
Det har verkat som att Torres saknat motivation flera matcher nu, som om han har tankarna någon annanstans. Nästa år borde de offensiva positionerna förstärkas med en klass spelare som är i sina bästa år, (ungefär vid 25-29 års åldern). Makaay är på väg neråt och en gammal gubbe som honom är det sista vi behöver, vi behöver inga talanger heller - vi behöver anfallare som redan har blommat ut - dessvärre är de flesta av den sortens spelare för dyra :(
Atlético greeneyes_x
2006-04-13 12:11
vart det inggen som märkte att det började gå dåligt när Maxi blev skadad, våran bäste målskytt vid den tiden, det kan vara små marginaler som avgör 3 poäng, 1 poäng eller ingen poäng, och i mina ögon va Maxi den marginalen mellan att klämma in det där extra målet eller enda målet i matchen, ingen annan i dagens Atleti har den kapaciteten att vända bort en back i nertagningen och smälla upp den i krysset eller att komma på bortre när inläggen kommer och går förbi alla förutom Maxi som sätter dit den.
Atleti slutade med sina andra anfallsvågar när Maxi blev skadad, det va nästan alltid bara Maxi som kom i andra vågen och smällde in den.
Om Maxi kommer tillbaka kommer det vända om nu inte moralen är allt för dålig redan.
Vi har ju alla sett ett Barca utan Ronaldinho ett par matcher denna sässong, och det är ingen vacker syn.
Samma gäller Atleti, ni alla som tror att laget faller och segrar med Torres och Ibagaza är fullkomligt ute och cyklar.
Min sanning är att dagens Atleti faller och Segrar med Maxi och Luccin.
Torres har bara blivit en klagande pajas i mina ögon tyvärr.
Helt ärligt så tror jag samarbetet Maxi - Kezman på topp skulle hitta varandra bättre och smälla dit mer strutar än Torres - Kezman.
Jag hade nog inte sett på Torres idag på detta sett om han inte hade varit lagkapten, då hade jag haft mindre förväntningar på honom.
Med tanke på att han är lagkapten så tror jag att laget mår dåligt av han moral.
Gör Luccin eller Franco till kapten som tar tag i spelarna och kan skrika lite.

Aupa Atléti

Atlético Andero
2006-04-13 11:05
Maxi skall vara fit for figth till Bilbaomatchen, ja. =)
Atlético Henko
2006-04-13 08:49
Enligt sportal så kan Maxi bli spelklar till helgen, Hoppas att det stämmer. Kanske kan bli vinst ändå?
Atlético greeneyes_x
2006-04-12 23:51
im back från USA
Atlético greeneyes_x
2006-04-12 23:50
hej
Atlético Elwis
2006-04-12 17:59
Ämne: Jag har en känsla av....
Tyvärr känns det mer som att vi kommer förlora, om vi har tur så kanske man lyckas knipa en poäng mot Baskerna..
Nu när man inte förväntar sig ett bra resultat, så skulle ett gott slut (som en vinst)av denna match få min dag att bli lyckad, annars är det som det ska vara - en ovanlig känsla faktis.
Julia
2006-04-12 16:02
Jag har en känsla av att vi tar ledningen men att sedan Bilbao får en väldigt tveksam straff och att någon hos oss blir utvisad.

Jag skulle i alla fall inte bli förvånad om det slutade så :(.
Annons: