/spanien/atletico/forum/2541.aspx/spanien/atletico/forum/2541.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Henko
2006-04-29 13:23
Jag tror inte att Perea kommer gå, känns som att han trivs i Atletico, Han bjöd väl hit sin bror också. Håller nog Perea näst högst efter Torres.
Atlético Luff
2006-04-29 13:06
Vad tror ni om Perea då? verkar som det är många som drar i hans tröja då han har varit någorlunda jämn hela säsongen. Honom vill jag absolut inte att vi tappar, större avbräck än petrov i så fall.
Jasho
2006-04-29 12:39
Okej sorry=)
Atlético Andero
2006-04-29 12:36
Länken har postats tidigare. =)
Jasho
2006-04-29 12:35
Om Aguero..
Verkar som att det inte alls är klart med honom till er.

Ha det gött!
/Liverpoolsupporter!
Atlético Henko
2006-04-29 12:27
Jorge har väl fått bra med speltid i Celta och dom har ju gått bra, men man har ju ändå inte hört något om honom. Det jag sett är att han har varit med i veckans lag några gånger. Tycker ändå om Jorge, kan inte glömma hans frisparkar.
Atlético Peter Beer
2006-04-29 12:19
Tycker Jorge kan dra, Braulio också, eller har han varit bra på sitt lån?
Atlético Henko
2006-04-29 12:18
Sen kommer väl Jorge och Braulio hem, men var ska de spela? Tycker Jorge skulle funger bra som backup till Maxi. Det är jämt skägg mellan Jorge och Galletti fast dom har helt olika kvaliteer.
Atlético wesse
2006-04-29 12:14
Zahinos har väl inte gjort någon glad på länge? Förutom kanske Bianchi?! Hoppas verkligen han åker ut!
Atlético Peter Beer
2006-04-29 12:09
IN: Pernia, Agüero, Ze Castro, Rosicky

UT: Zahinos, Velasco, Manu Del Moral (ingår i Pernia affären)

Det här är väl halv förhoppning halv verklighet

Det känns nästan som nån måste offras för detta kommer kosta. Petrov verkar det som just nu. Kanske Galletti? Vill inte tänka på om det vore Torres
Atlético Peter Beer
2006-04-29 12:05
Jag har läst att portugisen Ze Castro är klar. Hans kontrakt går ut i juni. Han är mittback, född 83 och har lirat mycket för Portugals U21, spelar nu i Academica. Bra Back-up till Pablo/Perea
Atlético Henko
2006-04-29 11:57
När man ändå är inne på Silly Season, så kan man ju spekulera i vilka som inte spelar i Atletico nästa säsong. Jag skulle inte gråta om Zahinos och Velasco lämnar oss. Tycker Molinero och Valera kan sköta högerbacken. Luccin, Gabi plus Colsa räcker väl för att sköta defensiven på mitten. Hoppas inte man gör sig av med Petrov. Lopez och Petrov har ju oroat motståndarna hela säsongen sen med Pernia som backup så blir det ju riktigt riktigt bra.
Atlético Henko
2006-04-29 11:37
Om Atletico tar hem Pernia, Rosicky och Agüero så skulle det var lite för bra för att vara sant(även om Petrov drar). Var kommer pengarna ifrån? Atletico satsade ju stort den här säsongen. Det känns inte riktigt likt Atletico att ta in så stora namn varje säsong. Men jag håller tummarna för att det är sant. Skulle vara underbart att se Atletico hålla en riktigt hög och jämn nivå nästa säsong. Blir nästan vemodig när jag tänker på det, som Atletico suporter är man ju van att åka bergodalbana.
Real Madrid King_raul
2006-04-29 03:49
OM ni får äran att köpa en av sydamerikas bästa talanger, en kille som faktiskt spelat mer "riktig" fotbolls-tid än messi på plan, så ska ni vara extremt stolta över era talang-scouters totala övertalan. Ni får supertalangen att avböja Real Madrid, Man U, Chelsea, Bayern, Ajax, Lyon, Juventus, Panantinaikos osv osv osv...
Jag tror er lycka ligger i hans landskamrater ni redan har.
Jag är extremt avundsjuk om ni verkligen får han.
Jag laddade ner några matcher med hans lag innan fbtz.com inte fick sända fler bit-torrent och oj vilken lirare han är. Han och Messi är ungefär likadana.

Fan.

Atlético Luff
2006-04-29 00:32
För att göra det enkelt; Aguero är alltså "Batan-klar" för oss? ;)
Atlético Peter Beer
2006-04-29 00:14
Jo, det är en smart policy.
Har läst att Agüero gått ingått en muntlig överenskommelse med oss. Detta kan ju vara skitsnack men det får mig att tänka på en annan sak. Hans kontrakt går, vad jag förstått, ut 2007 och eftersom han sagt att han inte tänker förlänga så är ju Independiente i ett rätt dåligt förhandlingsläge. Mycket pengar verkar det ju iaf som de kommer få (för att det är så många klubbar som vill ha honom). Däremot så står det ju allt som oftast en slug agent bakom varje supertalang och om denne agent bestämt sig vart han tycker spelaren ska gå så drar han nog inte sig för att försöka utpressa klubben (speciellt när kontraktet snart går ut). Detta har hänt många gånger, Kewell är ett exempel, John Obi Mikel ett annat.
Valencia DavidofStockholm
2006-04-29 00:03
Du har rätt i att vi har en strikt transferpolicy, men efter rejäla misslyckanden (åkte ut mot Milan i CL) brukar vi öppna upp plånboken. Över 20 miljoner säger Hoeness att vi inte kommer bjuda på någon spelare då risken inte är värt det för någon spelare. Jag gillar denna policy, tack vare den har vi världens tredje bästa ekonomi efter Barca och Milan. Kommer bli intressant framöver, synd att independientes president säger att ingenting kommer bli klart före säsongen är slut.
Atlético Peter Beer
2006-04-28 23:58
Nu kanske jag är ute och cyklar men jag har alltid haft för mig att Bayerns transferpolicy är rätt strikt och att ni inte gärna ger er in i budgivningskrig? Tror t.o.m att jag såg nån artikel där Hoeness sa att ni inte tänker höja budet

EDIT: Tog fel på det sista
2006-04-28 23:52
ja, jag tror att vårt bud (som vi lade för någon vecka sedan) var på ~15 miljoner, men det kan och har troligtvis höjts något. Presidenten i Independiente erkänner att Atleticos bud är bäst och att ni ligger närmast. Förhoppningsvis säger han det för att få vår ledning att agera. Eftersom vi har bättre likviditet än er tror jag att ett kortsiktigt bud på 18 miljoner (som vi kan erbjuda) skulle vara bättre än ett långsiktigt bud på 23 (som ni kan erbjuda), då argentinska klubbar (särskilt Independiente) behöver pengar snabbt. Där tror jag vår nyckel finns för att ro hem affären.
Atlético Peter Beer (Jesus Gil)
2006-04-28 23:40
DavidofStockholm//

Vad jag förstår så ligger vårat bud just nu runt 5-8 mil. Euro högre än ert, stämmer det?
2006-04-28 23:38
finns mer artiklar om Aguero på Ole.
2006-04-28 23:38
Peter: ja, jag kollade precis på en websändning på Ole.com.ar där presidenten intervjuas.

10 miljoner bjuder vi nog gärna för Petrov!
2006-04-28 23:37
DavidofStockholm//

vi fick väl Petrov för 9-10 miljoner Euro. Kommer knappast gå för mindre.

Har du sett vad Independientes president har sagt förresten?
2006-04-28 23:33
Vi i Bayern tror så klart inte alls på att något är klart (gå gärna in på Bayerns svenskafansforum och se vad jag skrev).

Vi är dessutom väldigt intresserade av Petrov, som passar grymt bra i Bundesliga, till vår vänsterkant. Ze Robertos era på den kanten lider mot sitt slut och jag tror personligen att Petrov skulle klara av den rollen galant. Vad kostade han er? Ni skrev i den senaste Petrov-artikeln att han skulle kosta lika mycket som han kostade när han köptes. Tack!
Atletico_Emil
2006-04-28 22:56
Grymt roligt om den här värvningen skulle gå i lås.
Real Madrid chrisespaña
2006-04-28 21:59
Har ni fått Agüero så har ni gjort en enormt bra värvning.
2006-04-28 21:22
Agüero
Barcelona La Rambla
2006-04-28 18:00
Visserligen, men det är ofast mer etablerade spelare som inte är några superstjärnor precis men fullt dugliga spelare. Tänk att detta är ett superlöfte och han är endast 17 år. Hm, nu när lille Messi var ner i Argentina, varför snackade han inte med Agüero för. Han har ju själv sagt att han en dag vill spela med sin kompis Lionel. Antar att det nu blir ännu svårare att ge er spö nu nästa säsong. Skulle inte förvåna mig om det är han som sänker oss med en balja. :-)

Grattis och lycka till om det nu är helt klart.
2006-04-28 17:55
La Rambla//
Jo, det är sant. Det finns iofs massa sydamerikaner i Bayern också men det är nog lättare att komma till ett land som talar sitt eget spräk
Barcelona La Rambla
2006-04-28 17:48
Peter Beer (Jesus Gil)//

Det kanske missförstods. Jag menar att en 17-årig endast spansktalande argentinare gör bäst i att gå till en lagom stor spansk klubb (lagom och lagom, ni är väl ändå 3:e största klubben i Spanien?), där han känner trygghet och också samhörighet med några landsmän.
Annons: