/spanien/atletico/forum/2525.aspx/spanien/atletico/forum/2525.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Henko
2006-05-04 23:06
Håller med, ush fy blä.
Sinalco
2006-05-04 22:57
Han vill inte jag kalla bra ersättare för Petrov om det nu blir så.
Atlético Henko
2006-05-04 15:19
Sluta skriv att Torres ska bort, bara förra veckan gick Atletico ut och sa att han stannar.
Atlético Henko
2006-05-04 15:18
Det verkar ju som att Petrov (om) lämnar oss för att han har haft svårt med anpassningen till ligan och spanskan. Annars håller jag med om att han är värd lite mer tid.
Men jag läste att Maniche kan vara på väg bort från Chelsea, och jag tror att han är en perfekt lösning på mittfältet. En mycket bättre Gabi. Han kan både spela den defensiva och den offensiva rollen i en diamant. Hellre Maniche än Rosicky.
Rosicky kanske har teknicken men Maniche vinner bollarna. Jag kommer verkligen hålla tummarna för att Atletico ror hem Maniche.
Real Madrid Besten
2006-05-04 14:24
Det är bara att glömma den här säsongen.
Jag tycker att man ska sälja Kezman eller Torres. Kezman ser inte nöjd ut och för några säsonger satt han alla lägen men nu missar han allt. Torres har varit det som sagt varit tyst om men jag tror tyvärr att man säljer honom till Chelsea. Sen tycker jag att man ska ersätta en av dom med Sergio Aguero.
Atlético Lamps8
2006-05-04 14:10
jag håller helt med senken, varför sälja en av våra bästa spelare!?
Extraño
Atlético senken
2006-05-04 10:33
Egentligen förstår jag inte varför vi ska sälja petrov. visst han gör inge många mål men utan honom så gör vi inga mål? rätta mig om jag har fel. jag gillar honom så mycket och jag tycker att han borde få ett till år på sig att komma in i gängorna.. men då är det ju det där med pernia också, vem sitter på bänken osv.
Atlético wesse
2006-05-04 09:28
Ibland är det tråkigt att vara colcherone...
Känns så jävla tungt att missa europa när vi sågs av andra och oss själva som utmanare till titeln i början av säsongen.
Jag hoppas vi kan få behålla stommen, och förstärka på vissa positioner! Petrov verkar ju mer och mer vara på väg bort, Torres har det varit tyst ett tag om, men vi får väl se vad som händer efter VM...
Atlético Peter Beer
2006-05-03 22:00
Inte heller överraskad...Inte heller förvånad över Ibagazas utvisning...Deportivo gör 2-1 i 90de...Tror Pepe Murcia får kicken, kanske lite orättvist men men...
Atlético Rueda
2006-05-03 21:52
Jaha, då var tröstkvalet borta också, jag kan inte säga att jag är överraskad. Får säga som så många gånger förut, nästa sesong, nästa.
Men vi kan tacka Pepe Murcia att vi inte är nere i botten och kämpar.
Atlético Rueda
2006-05-03 20:20
=(
Atlético Lamps8
2006-05-03 20:17
Skit :(
Atlético Lamps8
2006-05-03 20:04
iArriba Atleti!
Atlético Peter Beer
2006-05-03 19:32
DavidofStockholm// Han körde med 2 defensiva innermittfältare, ingen offensiv (Riquelme var på g ett tag). Duktige Luccin och urusle Zahinos (som trots osynlighet och botteninsatser gång på gång fick förtroendet), Ibagaza fick aldrig spela under Bianchi(!). Väldigt mystiskt när taktiken floppade om och om igen. Det var ett obeskrivligt offensivt tomrum centralt.
Sen såg spelarna verkligen misslyckliga ut. Ibland tror jag att Bianchi blev mutad av Real för att köra oss i botten. Den perioden var verkligen absurd.

Sen är ju Petrov är en extrem ytter, Maxi vill helst ha boll runt straffområdet och Velasco håller inte offensivt.
Valencia DavidofStockholm
2006-05-03 19:15
Varför tror ni Bianchi misslyckades i Atletico? Jag är en stor fan av Bianchi sen hans tid i Boca, då han vann allting med spelare som Riquelme, Palermo, Schelotto, Cagna, Serna, Arruabarrena och Samuel, och blev förvånad över att han inte lyckades bättre. I Boca spelade han med 4-4-2, diamant på mittfältet. Yttrar som inte slickade kanterna utan låg mer centralt och jobbade upp och ner. Riktigt offensiva ytterbackar (Arruabarrena och Ibarra). En nr 10 (Riquelme) i fri roll och en nummer 5 (Serna) som städade upp bakom.
Spelade inte ni på samma sätt med honom? Kanske var era yttrar för extrema kantspelare eller så var era ytterbackar inte tillräckligt offensiva?

Jag vill gärna ha era funderingar! =)
Atlético KranTzZ
2006-05-03 19:08
okej hoppas Celta Spöar Barca då!!
Atlético Andero
2006-05-03 19:00
Nix, inte vad jag sett i alla fall.
Atlético senken
2006-05-03 18:46
okej :)
ingen som vet om det visas någon stans?
Atlético wesse
2006-05-03 18:13
Hoppas verkligen på seger nu, hemmaplan kan avgöra, hoppas på ett massivt publikstöd som kan hjälpa fram våra hjältar till seger!! :)
Atlético Henko
2006-05-03 17:17
Vägrar tippa förlust. 3-2 till mitt favorit lag.
Både Kezman och Petrov får till det idag, men Torres sätter den avgörande 3:an i 78:de minuten med huvudet.
Atlético Peter Beer
2006-05-03 17:02
senken//Ja
Atlético senken
2006-05-03 16:28
vadå, äre idag dom lirar eller?
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos Casillas]
2006-05-03 16:16
Ämne: Lamps8//Ja, intertot....
Vet inte exakt, kanske berodde på att han ville gå till en lite mindre klubb innan han gick ut i det stora. Det enda jag vet är att han tackade nej i sista stund. Hoppas bara ni får honom nu för jag tycker han är värd att få spela i Spanien.
Atlético Rueda
2006-05-03 16:12
Varför, varför får Kezman fortsatt förtroende? Jag förstår det inte, visst han är duktig och allt men han kan inte pricka mål. Det håller inte, jag tycker Kezman verkar vara en giftig anfallare (igentligen) men vi kan inte fortsätta chansspela. Låt Marqués visa mer finlir, där har vi en framtidsspelare som vi kommer mista om vi fortsätter att spela med Kezman.
Tyvärr men jag trodde och tycker att Kezman ska kunna prestera mycket bättre än vad han har gjort. Ska vi ta in Agüero måste vi göra oss av med Kezman annars slänger vi bara bort pengar, och har vi tur så kanske vi kanske kan få en bra slant för honom också.

Som sagt jag gillar Kezman och han har rätt attityd, men jag älskar laget mera så det räcker inte..

Får bara hoppas att Pepe låter Marqués spela ikväll, åtminstone 20 minuter så kommer det hända grejer. Auupa!
Atlético Peter Beer
2006-05-03 16:09
Lamps8//Ja, intertoto är en UEFA-kval-turnering. Sammanlagt 3 lag går vidare

alex163//Varför tackade han nej?
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos Casillas]
2006-05-03 16:06
Så härligt om Giourkas Seitaridis signas av Atletico. Han var nära en övergång till Real men han tackade nej i sista sekund. Grym högerback som inte kan underskattas. Håller verkligen världsklass.
Atlético Lamps8
2006-05-03 15:14
Vad är Intertoto? Är det kvalplats till Uefa cupen?
Atlético Bobban
2006-05-03 15:13
Det absolut billigaste stället att handla en Atleti tröja är på e-bay!

Har själv beställt en med KIA reklam och #9 Torres tryckt på ryggen...
Länktips: www.ebay.se/home
Atlético Bobban
2006-05-03 15:05
Ämne: Vill inte stressa me....
Håll ut alla Atletifans, inför-artikel kommer under eftermiddagen signerad Simon!

På tal om Intertoto, så är det i nuläget bara Deportivo, Villarreal och Atlético som slåss om den enda spanska platsen till semesterturneringen. Getafe som också är med rent poängmässigt, har inte anmält sig till Intertoto och kan inte ta den enda platsen.

Med andra ord det gäller att komma före såväl Depor som ubåtarna om det ska bli spel i Intertoto. Ha också i åtanke att inbördes möte i ligan går före vid lika poäng och inte målskillnad. Det innebär för Atletis del att man måste ha fler poäng än Depor, då galacierna har övertag i mål gjorda på bortaplan, (1-0, 2-3) med depors siffror nämnda först. För Villarreal är det lika då båda mötena slutade 1-1!
Atlético Peter Beer
2006-05-03 13:06
Nästa säsong måste bara bli bättre. Bianchi körde ju laget ner i botten. Sen Murcia kom har vi blivit pånyttfödda, även om idiotförluster förekommer fortfarande. Om inte Bianchi haft laget en halv säsong hade vi säkert legat högre upp i tabellen. Jag är riktigt optimistisk för framtiden
Annons: