/spanien/atletico/forum/2521.aspx/spanien/atletico/forum/2521.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Lamps8
2006-05-03 20:17
Skit :(
Atlético Lamps8
2006-05-03 20:04
iArriba Atleti!
Atlético Peter Beer
2006-05-03 19:32
DavidofStockholm// Han körde med 2 defensiva innermittfältare, ingen offensiv (Riquelme var på g ett tag). Duktige Luccin och urusle Zahinos (som trots osynlighet och botteninsatser gång på gång fick förtroendet), Ibagaza fick aldrig spela under Bianchi(!). Väldigt mystiskt när taktiken floppade om och om igen. Det var ett obeskrivligt offensivt tomrum centralt.
Sen såg spelarna verkligen misslyckliga ut. Ibland tror jag att Bianchi blev mutad av Real för att köra oss i botten. Den perioden var verkligen absurd.

Sen är ju Petrov är en extrem ytter, Maxi vill helst ha boll runt straffområdet och Velasco håller inte offensivt.
Valencia DavidofStockholm
2006-05-03 19:15
Varför tror ni Bianchi misslyckades i Atletico? Jag är en stor fan av Bianchi sen hans tid i Boca, då han vann allting med spelare som Riquelme, Palermo, Schelotto, Cagna, Serna, Arruabarrena och Samuel, och blev förvånad över att han inte lyckades bättre. I Boca spelade han med 4-4-2, diamant på mittfältet. Yttrar som inte slickade kanterna utan låg mer centralt och jobbade upp och ner. Riktigt offensiva ytterbackar (Arruabarrena och Ibarra). En nr 10 (Riquelme) i fri roll och en nummer 5 (Serna) som städade upp bakom.
Spelade inte ni på samma sätt med honom? Kanske var era yttrar för extrema kantspelare eller så var era ytterbackar inte tillräckligt offensiva?

Jag vill gärna ha era funderingar! =)
Atlético KranTzZ
2006-05-03 19:08
okej hoppas Celta Spöar Barca då!!
Atlético Andero
2006-05-03 19:00
Nix, inte vad jag sett i alla fall.
Atlético senken
2006-05-03 18:46
okej :)
ingen som vet om det visas någon stans?
Atlético wesse
2006-05-03 18:13
Hoppas verkligen på seger nu, hemmaplan kan avgöra, hoppas på ett massivt publikstöd som kan hjälpa fram våra hjältar till seger!! :)
Atlético Henko
2006-05-03 17:17
Vägrar tippa förlust. 3-2 till mitt favorit lag.
Både Kezman och Petrov får till det idag, men Torres sätter den avgörande 3:an i 78:de minuten med huvudet.
Atlético Peter Beer
2006-05-03 17:02
senken//Ja
Atlético senken
2006-05-03 16:28
vadå, äre idag dom lirar eller?
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos Casillas]
2006-05-03 16:16
Ämne: Lamps8//Ja, intertot....
Vet inte exakt, kanske berodde på att han ville gå till en lite mindre klubb innan han gick ut i det stora. Det enda jag vet är att han tackade nej i sista stund. Hoppas bara ni får honom nu för jag tycker han är värd att få spela i Spanien.
Atlético Rueda
2006-05-03 16:12
Varför, varför får Kezman fortsatt förtroende? Jag förstår det inte, visst han är duktig och allt men han kan inte pricka mål. Det håller inte, jag tycker Kezman verkar vara en giftig anfallare (igentligen) men vi kan inte fortsätta chansspela. Låt Marqués visa mer finlir, där har vi en framtidsspelare som vi kommer mista om vi fortsätter att spela med Kezman.
Tyvärr men jag trodde och tycker att Kezman ska kunna prestera mycket bättre än vad han har gjort. Ska vi ta in Agüero måste vi göra oss av med Kezman annars slänger vi bara bort pengar, och har vi tur så kanske vi kanske kan få en bra slant för honom också.

Som sagt jag gillar Kezman och han har rätt attityd, men jag älskar laget mera så det räcker inte..

Får bara hoppas att Pepe låter Marqués spela ikväll, åtminstone 20 minuter så kommer det hända grejer. Auupa!
Atlético Peter Beer
2006-05-03 16:09
Lamps8//Ja, intertoto är en UEFA-kval-turnering. Sammanlagt 3 lag går vidare

alex163//Varför tackade han nej?
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos Casillas]
2006-05-03 16:06
Så härligt om Giourkas Seitaridis signas av Atletico. Han var nära en övergång till Real men han tackade nej i sista sekund. Grym högerback som inte kan underskattas. Håller verkligen världsklass.
Atlético Lamps8
2006-05-03 15:14
Vad är Intertoto? Är det kvalplats till Uefa cupen?
Atlético Bobban
2006-05-03 15:13
Det absolut billigaste stället att handla en Atleti tröja är på e-bay!

Har själv beställt en med KIA reklam och #9 Torres tryckt på ryggen...
Länktips: www.ebay.se/home
Atlético Bobban
2006-05-03 15:05
Ämne: Vill inte stressa me....
Håll ut alla Atletifans, inför-artikel kommer under eftermiddagen signerad Simon!

På tal om Intertoto, så är det i nuläget bara Deportivo, Villarreal och Atlético som slåss om den enda spanska platsen till semesterturneringen. Getafe som också är med rent poängmässigt, har inte anmält sig till Intertoto och kan inte ta den enda platsen.

Med andra ord det gäller att komma före såväl Depor som ubåtarna om det ska bli spel i Intertoto. Ha också i åtanke att inbördes möte i ligan går före vid lika poäng och inte målskillnad. Det innebär för Atletis del att man måste ha fler poäng än Depor, då galacierna har övertag i mål gjorda på bortaplan, (1-0, 2-3) med depors siffror nämnda först. För Villarreal är det lika då båda mötena slutade 1-1!
Atlético Peter Beer
2006-05-03 13:06
Nästa säsong måste bara bli bättre. Bianchi körde ju laget ner i botten. Sen Murcia kom har vi blivit pånyttfödda, även om idiotförluster förekommer fortfarande. Om inte Bianchi haft laget en halv säsong hade vi säkert legat högre upp i tabellen. Jag är riktigt optimistisk för framtiden
Atlético Henko
2006-05-03 11:22
Om det inte försvinner förmånga spelare nu till sommaren så tycker jag det räcker med ett nyförvär i varje lagdel.
Kanske Agüero, Rosicky och Pernia (han blir väll kanske också mittfält). Det Atletico har saknat är ju självförtroendet och med kontinuitet och en bibehållen trupp kommer nog självförtroendet tillbaka.
Atlético Henko
2006-05-03 11:15
Vill inte stressa men blir det ingen inför-artikel idag?
Ska bli kul att se om Atletico kan spela ut nu när man har tillgång till alla.
En annan sak, det vore kul om tippningen var varje match, kanske kan bli nått nästa säsong.
Atlético Peter Beer
2006-05-03 09:11
DavidofStockholm//Du har glömt Agüero ;)
Valencia DavidofStockholm
2006-05-03 00:28
Seitaridis och Costinha nästa två in? Snacka om nybygge!

----------------Franco-------------
Seitaridis--Pablo---Perea---A.Lopez
--------------Costinha/Luccin------
Maxi-------Rosicky--------Pernia---
--------Torres----Kezman-----------

Fjäskar de för fansen så att man inte ska bli lika förbannade då de säljer stadion eller Torres?
Atlético Peter Beer
2006-05-03 00:11
Rosicky gjorde mål ikväll
Atlético KranTzZ
2006-05-02 22:42
Ut med Molinero och in med Velasco säger jag bara!
Atlético KranTzZ
2006-05-02 22:38
Ge Kezman en sista Chans jag vet att han är riktigt bra om han bara kan samspela lite bättre med torres och petrov!!
Atlético Henko
2006-05-02 20:10
Hoppas det blir lite skönspel mot Osasuna, finns inget att skylla på om den bästa startelvan kan spela. Märker på mig själv att jag fortfarande inte släppt helgens förlust.
Bänken skulle nog göra Kezman gott. Jag skulle vilja se Valera få chansen, antingen om Maxi spelar brevid Torres och Valera på högerkanten eller Valera brevid Torres.
Atlético Peter Beer
2006-05-02 18:20
Andero// Antagligen för att ledningen vill ge honom chansen att bevisa att han inte är årets flopp-köp. Han har ju massa mål i sig. Men nej, detta är en för viktig match, Marques borde få spela
Atlético Andero
2006-05-02 17:40
Möjlig startelva till Osasunamatchen

25 L Franco
15 Molinero
22 Pablo
21 Perea
3 A López
11 Maxi
23 Luccin
8 Ibagaza
17 Petrov