/spanien/atletico/forum/252.aspx/spanien/atletico/forum/252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético gurra1993
2014-10-01 21:48
Asså denna domaren
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético gurra1993
2014-10-01 21:33
Greizmann måste in vi Saknar helt å hållet speed
Valencia Villa/Silva
2014-10-01 21:21
@Alexander Ivanovski(red):

Det är definitivt något jag har planerat att göra i framtiden. Gärna se när ni möter mitt Valencia. För tillfället får jag nöja mig med 50 tum full hd, vilket är inte så dåligt det heller hahah.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-10-01 21:17
9MM har tagit av sig masken och spelar utan den, med en bruten näsa! KRIGARE
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-10-01 21:14
@Villa/Silva: Då ska du höra hur det låter när man är här... Gåshud!
Valencia Villa/Silva
2014-10-01 20:42
sitter och tittar på er match och jag kan bara säga wow vilken grym stämning i arenan. proppfullt med fans
Atlético gurra1993
2014-10-01 20:00
Saul från start igen fattar inte varför Greizman inte verkar få nått förtroende
Atlético zoran
2014-10-01 19:20
Atlético vann mot Juventus med 1-0 i UEFA Youth League tidigare idag. Roberto Núñez med målet. En skymt av målet i länktips.
Atlético zoran
2014-10-01 16:15
Simeone gillade det han såg mot Almería när Saúl byttes in mot Mario och där Saúl även bidrog med "llegada" (löpningar utan boll in i boxen), något som gjorde att laget fick mer fart, men framförallt gav det spelare som Tiago och Koke fler alternativ att sätta in bollen på spelare i fart i anfallsspelet när man var det bollhållande laget. Viktigt att komma ihåg när det gäller kvällens match är vilken typ av matchbild man själv vill ha, men framförallt, vilken typ av matchbild som kommer utspela sig på planen mot Juventus. Matchen mot Sevilla hade två skepnader: en där Atlético var det bollförande laget (fram till 2-0 och halvtid) och sedan under andra halvlek där man väntade ut sina motståndare för att kontraslå. Därför har Simeone testat med såväl Griezmann (en variant av 4-4-1-1) och Saúl (en variant av 4-5-1) i dagarna. Viktigt att komma ihåg i sammanhanget när man planerar matchen är även taktiska dispositioner, inte bara i själva spelet (hur man anfaller, försvar och rör sig etc) utan även vad man kan utnyttja vid fasta situationer. Vid just fasta situationer är Raúl García en enorm tillgång på båda sidorna av planen, men Juventus "svaghet" (om vi nu ens kan använda oss av det ordet med tanke på deras magnifika inledning) ligger i fickorna som skapas bakom deras ytterbackar och när de går till anfall. Skulle gärna vilja se Griezmann på en av kanterna i vissa situationer så man kan utnyttja hans snabbhet och förmåga att slå sin motståndare. Vore framförallt intressant att se honom på vänsterkanten där han var så bra i Real Sociedad och där Juventus anfaller ganska hejdlöst med Liechtsteiner. Annars är grunderna mycket viktiga för att slå Juventus: sätta presspelet felfritt, jobba nära varandra och hitta lösningar när de själva sätter in sitt eget presspel (för det kommer de att göra). Då är det viktigt med rörelse utan boll för att behålla densamma och på så vis underlätta jobbet för bollhållaren. Sen är det viktigt att Mandžukic är omringad av spelare som löper i djupet så att han kan ta ned bollen till den som sätter sista passningen för kontringssituationer kommer uppstå så länge Juventus får bollen. Bör väl tillägga att det är viktigt att ha en viss variation i uppspelsfasen mot uppspelspunkter, ibland får man välja Arda för att han ska få fast bollen högre upp i planen, ibland kan man använda sig av Mandžukic, en annan gång får man flytta upp ytterbackarna lite längre upp i banan. På så vis blir laget mindre lättläst.
Atlético Chewie
2014-10-01 15:28
Glömde av deras 5-backslinje..
Atlético Antonio López
2014-10-01 15:26
Chewie/

Att eliminera våra yttrar känns aningen vårdslöst att prova i en CL match mot Juventus haha. Även om taktiken möjligtvis kan visa sig bära frukt kanske inte dagens match är tillfälle att testa.
Atlético Chewie
2014-10-01 15:20
------Griezmann-Mandzukic
----------------Arda--------------
--------Koke-Tiago-Saul----------
Ansaldi-Miranda-Godin-Juanfran
---------------Moya---------------

Det spelar egentigen ingen roll hur man formerar laget, huvudsaken är att RG8 kommer in i andra halvlek och gör sitt obligatoriska mål.
Atlético gurra1993
2014-10-01 14:35
Åh fan inte bra för då lär vi ju få se Mario från start vilket aldrig kommer funka speciellt inte tillsammans med tiago som är samma spelartyp. Hoppas verkligen Simeone vågar ge Saul chansen tycker riktigt bra!
Atlético Antonio López
2014-10-01 14:35
Precis som du gjort i införsrapporten. Ansaldis inlägg mot Raul Garcia och Mandzukic under matchen kan bli väldigt farliga. Ur den aspekten föredrar jag honom även om Siqueira är något bättre defensivt. Koke i mitten skulle även vara mitt förstaval, känns även trist att bänka Cerci en match som denna men vill varken bänka Griezmann eller Arda.
Atlético Bobban (red)
2014-10-01 14:21
Gabi inte spelklar till kvällens match och därmed utanför truppen, hur skulle ni formera laget?
Atlético Antonio López
2014-10-01 12:09
Idioti, vet inte vem som började det och bryr mig verkligen inte. Det är sorgligt att se vuxna människor bete sig så här, lika pinsamt varje gång även om vi är vana med strul mellan Sevilla & Atleti.
Real Madrid Walter-P
2014-10-01 11:05
Angående Olympiakos hemma respektive bortafacit....snacka om hemmalag =)
Atlético zoran
2014-10-01 08:56
@monoburgos:
Efter matchen mellan Olympiakos och Atlético publicerade UEFA statistik som de brukar göra. Tittar man på en feed som stannar kvar ungefär 10 minuter efter slutsignalen brukar man få se all statistik och där inkluderas även hur långt spelarna har sprungit, men även individuell statistik på hur långt de löpt. Där stod det att Koke hade löpt 16,94 km och det var han bäst med i hela matchen. Strax innan visade de även att lagen hade löpt ungefär 144 km vardera, något som man normalt sett gör under 120 minuter om man är oerhört vältränad. Det verkar ha blivit ett räknefel å UEFA:s vägnar som de sedemera har rättat till när det gäller spelarnas individuella löpmeter, men de har alltjämt inte publicerat hur långt de sprang som lag. En lång, men kort förklaring, hehe.. Ikväll har förövrigt Atlético-redaktionen Alexander Ivanovski på plats på Vicente Calderón med ackreditation och allt.
Atlético monoburgos
2014-09-30 23:55
är det någon som har källa på att koke sprang 17 Km mot olympiakos enligt uefas hemsida så står det 12,3 Km
Atlético daniel77
2014-09-30 20:21
Nu när jag ändå gästar forumet kan jag väl bidra med ett inlägg rörande gossen Moyá. Jag tycker att han har fått en fantastisk start på säsongen med vassa räddningar och förtjänar fortsatt förtroende. Det som dock väcker en viss oro inom mig är hans något fladdriga stil vid fasta situationer. Hans akilleshäl är ju att han inte äger luftrummet och det är ju ett jävla stort problem om man är målvakt.
Atlético daniel77
2014-09-30 20:11
Zoran, Moyá skall det vara. :D
Atlético Silverlund
2014-09-30 17:40
@zoran:

Stort Tack som vanligt, Zoran! Är dock inte helt lugn ännu men det ligger väl i generna...
Atlético zoran
2014-09-30 17:34
@Mayo:

Hej. Han heter Miguel Ángel Moyà och Diego Simeone har bekräftat att Moyà kommer stå i mål för Atlético mot Juventus imorgon kväll.
Atlético zoran
2014-09-30 17:33
@Silverlund:
Atlético har inga problem med FFP. Inte i nuläget i alla fall. UEFA kollar ekonomin hos alla klubbar som deltar i deras turneringar med hjälp av Deloitte var tredje månad. I så fall skulle man vara på UEFA:s lista över klubbar som måste redogöra ännu mer tydligt kring sin ekonomi. Anledningen till att man fanns med på den där listan för två säsonger sedan var för att man hade skickat in rapporten till UEFA någon dag innan Deloitte hade sammanställt allt som skulle sammanställas. Man kompletterade bara med ytterligare dokument och sedan var det inget mer med det. Om det nu skulle uppstå problem (vilket jag har svårt att se..) så skulle det i så fall inte vara i samband med UEFA:s FFP-regler. I det här fallet handlar det snarare om LFP:s (spanska ligaförbundet) egna FFP-regler. De införde nämligen ett lönetak sommaren 2013 och alla klubbar i Primera División och Segunda División måste följa dessa regler. Atlético har ett lönetak på ungefär €85 miljoner (€105 miljoner om man ska tro nyare uppgifter) som de inte får gå över. Getafe fick exempelvis inte registrera Pedro León pg.a. just det här och detsamma gäller Stefan Šcepovic som sedemera gick till Celtic (som han hade nobbat för Getafe 24 timmar innan övergångsfönstret stängde förra månaden). För att registrera Cerci fick Gil Marín och Cerezo punga ut pengar ur egen ficka. Om det är sant eller inte vet jag inte, men det kan också vara en genomskinlig historia som är tänkt att få de att se bra ut. Vi kommer få reda på det nästa sommar när Señales de Humo publicerar klubbens ekonomiska rapport för 2014-2015. Det finns dock en överenskommelse om Correas övergång med San Lorenzo som ligger på €7,32 miljoner. I värsta fall köper klubben loss Correa och lånar ut honom vilket också är planen.
Atlético zoran
2014-09-30 17:17
@ADCS (red):

Correa kan användas över i stort sett hela anfallslinjen. Tror att han själv trivs bäst som släpande anfallare bakom någon som är bättre på att hålla upp bollen, men han kan ju spela som såväl ytterforward som ensam spjutspets (även om det inte är hans bästa position). Det sista beror lite på vilken typ av motståndare man har att göra med. Han är väldigt bra när han får spela i en lite friare roll där han rör sig in från kanten in mot mitten. Där kan han använda sig av sin dribblingsförmåga som i stor mån också utmärker honom som fotbollsspelare.
Atlético Silverlund
2014-09-30 16:32
Cholo roterar mer eller mindre aldrig, om spelet flyter och resultaten är goda. Jag personligen skulle alltså bli förvånad om Moya inte står i mål.
Min egen förväntan inför säsongen var att Oblak skulle ta platsen som ohotad förstamålvakt, vilket han kanske även skulle ha varit i Cholos bok om han inte anlänt skadad. Tack vare skadan under försäsongen och Moyas övertygande spel lär han få spela andrafiolen och stå på tillväxt under överskådlig tid, dvs tills närmsta match. "Partido a partido" typ...
Atlético Mayo
2014-09-30 15:56
formulerade det väldigt dåligt, sorry. vad jag menade var att han inte spelade senast i CL matchen, då spelade Oblak.
Atlético gurra1993
2014-09-30 15:41
Eh han spelade ju visst i helgen
Atlético Chewie
2014-09-30 15:16
Han spelade senast? i lördags stod han i mål.. tvivlar på att Oblak kommer få förtroendet mot Juventus hemma imorgon.
Atlético Mayo
2014-09-30 14:41
tja!

tänkte bara fråga om ni tror Mayo spelar på onsdag? han har ju spelat alla matcher i ligan, men spelade inte senast. var han skadad eller roterar simieone målvakter?
Annons: