/spanien/atletico/forum/2509.aspx/spanien/atletico/forum/2509.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético El torro
7/10/2006 19:57
Ämne: MIGUEL Ángel De Las ....
Är han mitt lr.? hur gammal e han?
en till mitt.. skulle behövas.
efter de bra förstärkningarna i back linijen o unge argetinaren på topp bredvid torres.
Atlético Henko
7/10/2006 16:46
MIGUEL Ángel De Las Cuevas ska ha betalt sin egen klausul(300000 euro)till Hecules för att kunna få spela med Atletico. Jag hoppas att han kan övertyga Aguirre att ingå i 22manna truppen och bli årets överraskning.
Atlético Andero
7/10/2006 16:16
Rueda
Materazzis ord, tydligen: Smutsiga muslim!
Med andra ord; Ja, han förtjänade skallningen

Feyenoord&AJA
Varken Real eller Barca är något vidare...
Atlético Peter Beer
7/10/2006 16:08
Molinero påväg att lånas ut till Nástic

Azcarate, Jacobo, Regalon och Marcos Martin får träna med A-laget under försäsongen

Diego Lugano, mittback från Sao Paulo ryktas det om. Grym spelare och säkert mycket billigare än de 18 mille Luisao sägs kosta.

Ze Roberto ryktet har dykt upp igen...
Real Madrid nesa74
7/10/2006 15:17
kezman kanske går till benfica
Atlético Rueda
7/10/2006 14:13
När vi ändå är inne på vm så är det bara och säga att fel lag vann ;) Och tacka Zidane för allt, fick mig ett gott skratt efter skallningen, jag vet det hör inte hemma på en fotbollsplan men vilket sätt att avsluta karriären, och killen förtjänade antagligen det. :)
Getafe Feyenoord&AJA
7/10/2006 13:23
Andero&Lamps8//Tackar för svaren! Ibland ser det ut som om man byter spelare med varandra...(en egen madridmercato s.a.s)Getafepresidenten är förresten medlem i Real Madrid (vad nu det betyder). Jag är dock emot Barca! (politiskt är jag med Barca, men det är en annan femma...)
Atlético Andero
7/10/2006 12:46
Feyenoord&AJA
Nja, inte så värst mycket rivalitet mer än att det är ett litet derby då Getafe är en förort till Madrid. Som Lamps8 säger så är de flesta Getafesupportrarna även supportrar till antingen Atlético Madrid eller Real Madrid.
Atlético Lamps8
7/10/2006 12:32
Feyenoord&AJA // Jag tror inte rivaliteten mellan Getafe och Atleti är stor, Getafe är en liten klubb och de flesta fansen har ett Real eller Atleti "ursprung" igentligen. Inget illa mot Getafe men jag har hört att det är så, om det nu stämmer.
Atlético greeneyes_x
7/10/2006 11:51
P.s.. har inget emot italenare,, bara italensk fottbollskultur som för mig fullstängdigt förstör det vackra spelet..

Forza Football
Atlético greeneyes_x
7/10/2006 10:59
tål inte italensk fotboll.. tål inte korrupta domare,, tål inte mutskandaler.. tål inte uppgjorda matcher,, tål inte tråkfotboll,, tål inte destruktiv fotboll,, tål inte "va fankulo" ,, tål inte Materazzi,, jag är själv utlänning,, jag orkar inte med alla utlänningar i Sverige som tar på sig en Del Piero tröja och låtsas vara wannabe italenare och inte ens håller på Sverige alls.. väx upp och var stolt Svensk med kurdiskt, persiskt, arabiskt, turkiskt ursprung eller vad vi än är..
Sämsta Vm någonsin!!
Atlético Mathias
7/10/2006 10:41
Skönt ändå att Vm är slut nu.
Visst vann fel lag, men men...
Den diskussionen kan man ju ta någon annanstans.
Får ändå tacka Zizou för en fantastisk karriär, hans avslut gör ju inte honom mindre, en legend vandrade av Olympiastadion igår kväll.

Nu vill jag ha ett par härliga besked om Atletico, ge mig en spelfördelare samt sälj av några...
Jag fortsätter tjata om det, visst måste vi göra oss av med fler?
Getafe Feyenoord&AJA
7/10/2006 10:23
....Andero// De var bättre då det gällde ja, få se nu om Frankrike ens tar sig till EM2008...Är förresten rivaliteten stor mellan Getafe&Atletico?
Atlético Andero
7/10/2006 09:20
Feyenoord&AJA
Sluta tramsa, rätt lag vann. :-)
Atlético Peter Beer
7/10/2006 00:16
greeneyes_x//Tror inte dom glömt bort spelfördelarn, det är trots allt 7-8 veckor kvar till fönstret stänger. Gabi har fått förnyat förtroende och han kommer vara andravalet för den positionen läste jag. Han har ju potential, får hoppas att han hittar formen han hade i Getafe.
Getafe Feyenoord&AJA
7/9/2006 23:26
Elwis-Tackar. Åtminstone en god nyhet idag! Hemsk förlust i finalen (VM)! Detta kommer att ta länge att komma över!
Atlético Elwis
7/9/2006 22:57
Feyenoord&AJA - Del Moral är såld till Getafe - han ingick i bytes-affären mot Pernia.
Getafe Feyenoord&AJA
7/9/2006 22:13
Är Del Moral utlånad till Getafe eller såld till Getafe? Skulle gärna vilja se det officiellt...
Atlético Rueda
7/9/2006 17:32
Ingen som vet om någon internetkanal kommer att visa atleticos "inför matcher"?
Atlético Henko
7/9/2006 17:19
Vad händer med Molinero?
Enligt de artiklar jag sett så verkar det som Valera är "den andra" högerbacken bakom Seitaridis.
Atlético Elwis
7/9/2006 14:58
La Rambla,
Först förstog jag egentligen inte den värvningen heller, dessutom så gav man bort talangen Del Moral till Getafe när man värvade Pernia. Men jag tror att man kommer använda Lopez som vänster mittfältare vissa matcher och då kommer Pernia och Lopez starta samtidigt...Men frågan är om vänster mittfältet inte redan är fullt - eller har vi bara Petrov där? Petrov är dessutom på väg bort, så på vänsterkanten kommer det finnas plats för både Pernia och Lopez - trots allt..
Barcelona La Rambla
7/9/2006 14:31
Elwis:

Det är lugnt, tackar. Det här forumet är dock lite lugnare än Reals och Les Rambles (tack och lov).

Har en fråga. Innan ni värvade Pernia så förnyade ju Antonio Lopez sitt kontrakt en massa år. Det skedde ju innan Aguirre blev klar som ny tränare. Hur är det tänkt att två landslagsmän ska kunna samsas om samma position i klubblaget? För inte nöjer sig någon av dem att rotera som vänsterback? Det är båda alldeles för bra för enligt mig. Eller är det tänkt att någon av dem ska spelas på annan position? För en utomstående känns det lite som ett överflöd.
Atlético Elwis
7/9/2006 13:40
greeneyes_x,

Har du sett beskrivningen på Aguero i hans personlighet?

Beskrivning: Wonderkid

Jag tror inte att tillverkarna slarvar med sådana beskrivningar - så det låter lovande :P
Atlético greeneyes_x
7/9/2006 13:00
Tycker inte Iniesta är den stora spelfördelaren jag hade tänkt mig precis..
Tycker man ska förlåta och gå vidare, jag tror Pablo kommer att ge sin bästa säsong någonsin om han stannar för att visa att han ångrat sig om han nu gjort det. Speciellt efter VM då jag tror att hans självförtroende gått rakt upp..
Kanske inte är så smart att släppa Pablo just nu med tanke på hur ostabil Perea storyn är.
Just nu känner jag att värvningarna som ska göras blir gjorda och sliiy season tar slut så man blir lugn och man typ får en bild om hur startelvan kan se ut..

ps ... Jag började om från början på Football Manager 06 och tog över Atleti från början.. gick direkt in o värvade Agüero.. han hade mellanbra statistik med tanke på att det va förra året.. har kört 8 omgångar nu och Agüero har gjort 6 inhopp och 5 mål och vänt många matcher :) .. han springer alltid rätt i offensiven på Pitch skärmen och utmanar alltid nån,, sen så är han den enda i laget som skjuter från helt plötliga situationer då ingen förvantar att man ska skjuta..fruktansvärt bra spelförståelse.. hoppas det stämmer :)
Atlético greeneyes_x
7/9/2006 12:49
Så som det ser ut nu och oron över att Atleti ledningen helt verkar ha glömt bort playmakerplatsen så känns det inte bättre av att man tydligen planerar skeppa iväg den enda mediapunta man har till grekland,, då har vi "ingen" playmaker i laget där jag hade tänkt att Ibagaza ändå skulle vara en backup.. så om han sticker så behöver vi inte bara värva en.. utan 2 såna..
Atlético Elwis
7/9/2006 12:00
Peter Beer,

Det som behövs nu är ingen mittfältare, som jag skrev längre, längre ner; "varför försöker man inte skaffa en back istället för pablo, eller en anfallare/offensiv mittfältare - det är en gåta för mig." - det är den enda mittfältspositionen som vi behöver förstärka. :) (min åsikt iaf). Bara att jag inte var tydlig om vilken specifik mittfältsposition vi inte behövde.

La rambla,

:S Det är lätt att man missuppfattar olika inlägg nuförtiden, med tanke på hur mycket pajkastning det sker från vissa motståndar supportrar..Men du är gärna välkommen tillbaka för att diskutera härinne. :)
Barcelona La Rambla
7/9/2006 11:42
Elwis:

Jag var på inget sätt upprörd utan ville bara beskriva hur det helas ses på i Barça-lägret så du måste ha missuppfattat 'tonen'. Om en Atléti-supporter inte har någon större tro på Iniestas kvalitéer klarar jag av det. Huvudsaken är att jag vet att Rijkaard och andra i Barça-lägret inte ha några som helst tvivel när det gäller honom. Det gör mig lugn. :)

Det stämmer, Iniesta har aldrig skrivit någon deal med Real, inget muntligt heller. Saken var den att Camacho som ringde upp hans far och hörde sig för (han är vän till familjen sen tiden i Albacete) bad fadern att inte dementera för pressen att någon deal aldrig existerade.

Sen har du rätt i att det verkar tokigt att byta en mittback mot en mittfältare. Men Madrid-press känner väl till att Barça kan tänka sig förstärka defensiven om tillfälle ges.
Atlético Peter Beer
7/9/2006 11:19
Elwis//En mittfältare - det sista vi behöver?!
Vem tycker du ska spela bredvid pivoten egentligen? En mittfältare är det enda vi behöver! (iofs kommer vi behöva en mittback om vi byter ut Pablo)
Atlético Elwis
7/9/2006 02:03
La Rambla, ta det lungt - jag har bara en känsla av att han inte håller i längden - och dessutom, hela barcelonas lag spelade bra den sista delen av våren, iofs var denne iniesta mycket tongivande i slutet, men ändå. Som sagt, om vi lyckas få honom så önskar jag innerligt att jag får äta upp mina ord. Men en landslags back som Pablo skall väl inte ersättas med en mittfältare - för det är väl det sista atletico behöver just nu..Och alla (de flesta)vet om Pablo affären - det är därför Pablo borde packa sina väskor och dra - han skrev ju på kontraktet för real ifall Palacio vann valet- men eftersom Palacio inte vann, så är inte kontraktet giltigt längre :)
Och eftersom Iniesta har dementerat rykterna om en överenskommelse med real - så kommer han nog inte flytta från barcelona heller - right? Peace.

Simao vore iofs en bra värvning för mittfältet - han är ju offensiv, så länge det inte värvas pivotes - men spelar han inte vänster om mittfältet? Hur många spelare har vi inte redan där? Precis som Henko är jag tvådelad..
Atlético Peter Beer
7/9/2006 00:40
Andero//Ja, inget att säga till om där inte. Tur att det va en hammare och inte en saftig smäll iaf :)
Annons: