/spanien/atletico/forum/2506.aspx/spanien/atletico/forum/2506.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético senken
2006-07-14 23:40
Yes att Kezman stannar :)
Atlético zoran
2006-07-14 21:40
Bra beslut av Maxi.
Atlético Rueda
2006-07-14 20:08
Fint, el niño! länk? :)
Atlético el niño!
2006-07-14 18:52
Maxi vill spela med Atleti minst två säsonger till.
Atlético Henko
2006-07-14 16:42
Lacus Clyne
2006-07-14 15:53
Torres till Man USA ?

Nej tack
Atlético Peter Beer
2006-07-14 15:48
Shanamaj//Det är sant att Milan "ständigt varit det lag som riskerat lägst straff" men att säga att det aldrig spekulerats att de skulle åka ned är en överdrift
Real Madrid Shanamaj
2006-07-14 15:21
ManU får aldrig i livet Torres lol.

Finner det mkt underhållande att det står att Milan säkerligen flyttas ned i Silly Season-rapporten där Gattuso anges. Det har aldrig spekuletats i att Milan skulle åka ned och de har ständigt varit det lag som riskerat lägst straff.
Atlético Peter Beer
2006-07-14 15:15
Hursomhelst...
Torres MÅSTE skriva på ett nytt kontrakt snarast. Det nuvarande går ut 2008. Om saker och ting skiter sig i år kan han gå för reapris nästa sommar. Dock tror jag han är så lojal att han inte skulle lämna för en struntsumma. Det snackades ju om att han skulle erbjudas ett nytt kontrakt med en kraftig sänkning av utköpsklausulen, 40 milj. Euro. Idag är den på 80-90 tror jag.
Atlético Andero
2006-07-14 14:57
Så länge Torres vill stanna i Atlético så vill klubben behålla honom, har man sagt.

Torres själv har också sagt att om Atlético vill behålla honom så stannar han.
Atlético Henko
2006-07-14 14:03
Varför skulle han gå, Atletico dementerar och Torres säger att han inte ska gå. Nu satsar också Atletico som aldrig förr.

Senaste nyheten från Italien säger att Juventus, Fiorentina och Lazio lämnar seria A. Där kan nog Manchester U hitta en duglig ersättare till Ruud för en mycket billigare peng.

Det är väl mer intressant vad Pablo ska säga imorgon?
Spanien Vigo_Finland
2006-07-14 13:54
Hoppas inte Torres far till ManUtd. Klarar inte av att se honom spela mot mitt favoritlag Liverpool. Vad tror ni? Far han till ManUtd?
FTorres #9
2006-07-14 13:51
Vad säger ni? Torres får absolut inte gå till Man USA! Det skulle vara det värsta, att se han spela mot mina favoriter, Chelsea ;D Är USA verkligen beredda på att punga ut dom pengarna som Atl madrid begär? vad tror ni och hur slutar det hela med ryktena om Torres?
Atlético senken
2006-07-14 13:44
Nu vill ManU verkligen ha Torres nu när de ska sälja Van Nistelrooy..
Lacus Clyne
2006-07-13 23:35
greeneyes_x:

En ligas kvalitet beror inte på spelares namn utan hur den spelas.

Har kommit för att säga att jag lägger ner den disskusionen, då det är hur tydligt som helst att våra tankar och synsett är olika angående frågan, sen vill jag inte ställa till med nåt bråk eller ordkrig osv här. Min tanke från början var bara att säga vad jag trodde om Borowski. Men nu vill jag lägga det bakom mig och er.

End of line.

Note: Ändå trevligt att disskutera med er.
Atlético Peter Beer
2006-07-13 20:47
ta den här diskussion till landslagsforumen eller nåt
Real Betis Red_Halllo
2006-07-13 20:19
Ämne: Lacus Clyne:

Tysk....
Håller helt och hållet med =)

Att ens börja jämföra La liga med Bundesliga hahah...

De hade Ballack som den "stora stjärnan" i Bundesliga men men inte ens han vill vara kvar ahaha.

Atlético greeneyes_x
2006-07-13 20:01
Lacus Clyne:

Tyska Ligans Spelare är långt ifrån dom "namnen" som finns i Spanska Ligan. Till skillnad från Bundesliga så har inte Spanska Ligan en massa okända sydamerikaner och medelmåttiga danska spelare. Vill du jämföra namn per namn så kan du börja med att ta dom spanska brassarna och dom tyska brassarna, sen kan du forsätta med Argentinare o.s.v.
Inte bara dom "anrika" klubbarna i Spanien men Spanska ligan har minst 10 gånger mer värlsstjärnor och landslagsspelare, och då menar jag inte Danska landslagsspelare eller för att Tyskland inte kan få fram en enda Tysk anfallare på hela eran liga att ni måste "importera" polacker till halva truppen för att rädda vm.
Så du menar på fullaste allvar att om typ Real, Barca eller Valencia skulle erbjuda kontrakt till en typ Dortmund eller Leverkusen spelare så skulle han tacka nej? hahaha
Dom skulle packa så snabbt och ta första flyget att du inte hinna säga "VITLÖKSBRATWURST".

Atlético Elwis
2006-07-13 19:28
Ämne: Elwis:

Hur gick d....
"Standarden är Barca, Real och Valencia gör upp om titeln och har möjlighet till en Europa cup årligen."

- Glöm inte att lag som villareal, celta, real sociedad, deportivo senaste åren tagit sig till CL och dessutom gjort ganska bra ifrån sig i den tuneringen- Villareal, som dessutom slog ut Inter, hamnade strax före Atletico i ligan - där har du standarden. Standarden är hög, med tanke på att våra medelmåttiga lag lyckas ganska bra i europa - men min poäng är att ditt argument inte håller när du menar att "Man vill inte komma från en tysk topp klubb till en spansk medelmåttig klubb, för då vinner man inga titlar" - La liga har högre standard än Bundesliga, (iofs, många kanske inte tycker så - men de flesta är ju tyskar då). Sett till spelare och lag, så är La liga bättre, vilka tyska lag tar sig långt i Champions league, förutom Bayern Munchen? Vilka har gjort det senaste åren?

Min poäng med Rosicky är att ditt argument inte ens håller här, Dortmund är ju en klubb med större möjligheter att vinna sin liga än Atletico? Ändå envisades Rosicky att fördröja Arsenals kontrakt, för att Atletico skulle komma överens med Dortmund. La ligas standard blir hög på det sättet att även de medelmåttiga lagen skulle lyckas bra i europa - till skillnad från den tyska ligan och kanske till skillnad från andra ligor också.

//Vad spelar det för roll om Alaves hade förlorat i straffar då? Ett mediokert lag tog sig till final, (det borde vara en bedrift), i europas näst största klubb turnering. Man lyckades t.o.m. med att ge Liverpool (som på den tiden var en toppklubb hungrig efter titlar), en riktig svår match..

Peace

/// Efter att jag fått ditt svar, så kanske vi båda borde släppa detta, dett verkar vara en sådan diskussion som håller på för evigt :-)
(Eller så svarar jag tillbaka via pm)
Real Betis Red_Halllo
2006-07-13 18:29
Lacus Clyne

Påstår du att den spanska ligan inte är den bästa i världen??
Vilken liga tycker du är bättre?
Atlético Peter Beer
2006-07-13 17:58
Diego Lugano drömmer om Atleti

Personligen så skulle jag inte ha nåt emot om Pablo drar. Han är en svikare i mina ögon och såna klarar jag mig bra utan.

Om sen Lugano skulle ersätta blir jag överlycklig. Han är enormt bra. Vald 2 år i rad till Brasiliens bäste back. Förra året vald till Sydamerikas näst bäste spelare!
Lacus Clyne
2006-07-13 16:11
Elwis:

Hur gick det för Alaves sedan då?

"La ligas standard" Standarden är Barca, Real och Valencia gör upp om titeln och har möjlighet till en Europa cup årligen.

Dortmund var starka när Rosicky kom, men hamnade i ekonomiska problem och började sjunka, men lyckades ändå vinna Bundesliga 01-02 genom att gå om Leverkusen som var i CL final och som hade var 1 större delen av säsongen i ligan.

Kan inte hålla med om att Spanska lag har dominerat i Europa, sedan säsong 00-01 har spanska lag tagit 4 europeiska titlar, 2 CL och 2 Uefa cup, av 12 möjliga. I Uefa cupen har dom spanska lagen mest trillat ur i kvartsfinal när dom inte har vunnit och i CL har det gått lite bättre då dom brukar försvinna i semifinalerna.

UEFA cupen:
05-06 Seger
04-05 Kvarts final
03-04 Seger
02-03 Kvarts final
01-02 Kvarts final
00-01 Final förlust

CL:
05-06 Seger
04-05 Åttondelsfinal
03-04 Semifinal
02-03 Semifinal
01-02 Seger
00-01 Final förlust

Låt oss nu inte börja bråka om Borowski, jag tror en sak och du tror en annan.

Edit 1: Svåraste titel att vinna enligt mig: Franska cupen.

Edit 2: Om Alaves inte hade gjort själv mål så skulle matchen avgjorts på straffar och där kunde Liverpool lika gärna vunnit också.
Atlético Elwis
2006-07-13 13:51
Länktipset är värt att titta på :)

Även om det bara är bilder, så är det ett grymt bildspel av de fantastiska supportrarna Atleti haft genom åren...
Atlético Elwis
2006-07-13 13:41
Lacus Clyne,

Jag tror inte att det är någonting med att 'ha möjligheten att vinna ligan' att göra - mer om han har ett behov av en ny utmaning. La liga är ett av världens mest prestigefyllda ligor - De flesta vill väl se La liga fotboll före Bundesliga? Senaste fem, sex åren så har de spanska lagen dominerat stort i de olika europeiska cuperna. (Självasten bottenlaget Alaves kom ju till uefa cup final mot Liverpool och man förlorade i golden goal pga av ett självmål - bara det säger mycket om La ligas standard).

Som sagt, Rosicky hade Atletico som första val, han spelade i Dortmund och Dortmund har ju bättre möjligheter att vinna sin liga än Atletico;)
Sedan att han inte kom till oss är bara för att klubbarna inte kom överens. Jag tror Borowski inte vill komma till oss för helt andra anledningar, än dom du tar upp.

Du har rätt om Poulsen, han var klar för milan först, men sen kom skandalen..så det blev Sevilla till slut.
Lacus Clyne
2006-07-13 13:26
Peter Beer:

Erkänner villigt att jag hade fel om Poulsen till Milan, tror jag blanda ihop 2 olika övergångar.

Men det var inte förren nyligen dom såg ut att hamna i Serie B. När Poulsen var het för Milan var dom värsta utmanaren till Juve.

Tror fortfarande att Borowski vill stanna i ett lag som har rätt så bra möjligheter att vinna ligan.

Elwis:

Ja Rosicky spelade i Dortumnd tidigare, han imponerade stort på dom i CL 00-01 när hans gammla lag, Sparta Prague, besökte Dortmund och så gick han till Dortumnd samma säsong.
Atlético evol
2006-07-13 10:39
OrreN: Jag läste i Någon media tidning att tv4 hade La liga ute på försäljning.
Men ingen har köpt den än iallfal så de kanske har kvar det nästa år, var nästan en månad sen jag läste det.
Atlético OrreN
2006-07-13 10:02
haha okej fick han på free transfer ;D
Kommer tv4 fortsätta att vissa LaLiga nästa år ??
Real Madrid Cas!llas
2006-07-13 03:37
söker mig till erat forum så länge medans vårt e stäng =)... händer hos barca dödarnas läger =D ?
Atlético senken
2006-07-12 23:45
haha, jag lirar fm! haha, hur mycket fick du betala då?

Den största övergångssumman jag har betalat är 370 miljoner för Daniel Alves ;) det var det värt det!
Atlético OrreN
2006-07-12 23:10
var det någon annan som lirade fm 2006 ? :D Har lyckats få Torres till tottenham :D
Annons: