/spanien/atletico/forum/250.aspx/spanien/atletico/forum/250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Antonio López
2014-10-05 18:47
@zoran:

HAHA! Kan inte riktigt påstå att jag lär mig av mina misstag. Avskyr verkligen de pestbäranda mössen, mycket bitter förlust. I detta fall är det nästan förtjänt att gå under namnet Nunos lilla b*tch.
Atlético AndeeI
2014-10-05 14:15
Jag tror inte att problemet med Mandzukic är Mandzukic själv. Om han får göra det han är bra på är han fantastisk. Hans spelstil har, och kommer aldrig att inkludera att han går ner och möter, och går på djupet. Det är inte hans styrka. Jag tror snarare att det är det tänkta spelsystemet som inte fungerar. Mandzukic är en typisk boxspelare och kommer aldrig bli något annat. Om man kollar på Milan när de spelade med Bierhoff och Shevchenko skulle exempelvis den förstnämnda aldrig fungerat om inte Shevchenko tog de där löpningarna. Lite så är det i dagens Atletico. De forwards som spelar bredvid honom så här långt har inte gjort det.
Atlético Garra
2014-10-05 13:11
Vill också säga att detta måste vara sämsta anfallsparet sens jag började hålla på Atletico. Mandzukic trodde jag bättre om och Jimenez ser jag inte ens potential i tyvärr, hade höga förhoppningar på honom. Hoppas Correa blir skillnaden annars blir den 3e platsen riktig svår i år. Cerci och Griezmann ser jag inte som riktiga forwards även om Cerci borde testas där framme pga av sin speed. RG8 ser jag mer som ett komplement, tror inte han hade klarat spela själv däruppe som lagets stora målgörare.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Garra
2014-10-05 13:00
OM Mandzukic är en bra straffskytt så borde det vara självklart att han tar straffen eftersom han är forward och det är viktigt för hans självförtroende att hamna i målprotokollet. Siqueira kan vara andreman, han är ju trots allt en bra straffskytt. Man såg frustrationen på Mandzukic ansikte efter straffmissen. Vi får helt enkelt enas om att denna match var ett fiasko och vi får gå vidare. Något Simeone är bra på är att lära sig från misstag som görs, vi kommer bara bli bättre efter detta.
Barcelona WalterWhite
2014-10-05 11:52
@zoran:

Marca uppmärksammade detta också, de diskuterade vem som skulle ta straffen och jag tyckte att Mandzukic såg lite arg ut när han gick bort. Det var ju detta som dödade matchen och viljan att vinna.
Atlético AndeeI
2014-10-04 22:56
Belgaren
Ja, som jag sa. Jag har absolut ingenting emot just den aspekten. Men det är så förbannat tröttsamt att läsa de diskussioner som uppstår från någon som absolut inte har någonting att säga mer än i syfte att reta upp folk. Inte första gången direkt heller.

Atlético belgaren
2014-10-04 21:28
Jag tycker i största allmänhet att forum ska vara öppna och att det ska finnas plats för gliringar och rivalitet, förutsatt att man har en gemensan respekt för varandra. Vilket gäller vid både vinst o förlust.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-10-04 20:43
@AndeeI:

Är det viktigt? brukar tycka att det är kul med lördagsunderhållning. Men visst kan vi lösa det.
Atlético zoran
2014-10-04 19:57
@Olí Torres ( F.d.José Antonio Reyes):
Hur vet du om Raúl García är en ledargestalt (på och utanför planen) eller inte? Raúl García har startat 123 av 190 ligamatcher i Atlético-tröjan sedan han kom till klubbe från Osasuna. I Europaspelet har han 48 starter på 63 tävlingsmatcher. Sammanlagt har han startat 196 av 290 matcher i Atlético. Han har startat 67,5% av alla matcher. Så att hans erfarenhet skulle ha kommit från inhopp eller Osasuna är fel. Jag tror snarare att du ett eller ett par "ideal" när det gäller ditt eget val av en lagkapten och att han inte passar in eftersom han inte är som ditt "ideal". Fotboll handlar om att vinna och försöka få med sig så många fördelar som möjligt för att i slutändan uppnå det uppsatta målet. Om det innebär att man böjer på reglerna och delar ut tjuvsmällar så inte mig emot. Jag antar att Simeone inte hade varit en bra lagkapten heller, trots att han kunde spela fult emellanåt eller dela ut tjuvnyp, irritera sina motståndare med thrash talk (det älskar Raúl García att göra) och dessutom var riktigt jobbig att möta. Ledsen, men jag köper inte ditt resonemang.
Atlético Olí Torres ( F.d.José Antonio Reyes)
2014-10-04 18:59
@zoran:
Jag har aldrig påstått att kaptensbindeln ska bäras av den störst lysande stjärnan. Jag nämnde bara att det är ett alternativ som tränaren kan använda sig av vid val av lagkapten. Detta tycker jag heller inte är något bra alternativ då jag förespråkar att en ledargestalt ska bära bindeln Jag står fortfarande fast vid att Raul Garcia inte är någon bra kapten. Jag påstår inte att han inte har någon erfarenhet, men den erfarenheten han har har mestadels kommit från inhopp eller som startspelare i Osasuna. Detta anser inte jag att är den erfarenhet som krävs för att leda Atletico till nya framgångar. Han är dock en jäkla kämpe som har jobbat oerhört hårt i motgång vilket han ska ha oerhört mycket cred för. Även idag visar RG8 upp egenskaper som jag, och säkerligen många andra, inte tycker är okej om man konkurrerar om kaptensbindeln. Incidenten jag vill trycka på är när han ser ut att ge Diego Alves en vänskaplig klapp på axeln, men utifrån målvaktens reaktioner gör RG8 någon form av stämpling på honom samtidigt. Inte okej! Bara för att spelargruppen har stor påverkan på valet av kapten behöver inte det betyda att valet i alla lägen är det bästa.
Atlético Kakan_Atletico
2014-10-04 18:47
@Chiquitín:

God? Bland det mest sura jag varit med om.
Valencia Valenca3
2014-10-04 18:44
Profe Ortega -

Shit vad bra Moya är! :O Borde vara solklar förstemålvakt i Spaniens landslag!!!
Valencia Chiquitín
2014-10-04 18:16
Tack för en god match.
Atlético zoran
2014-10-04 18:03
Haha..nu får Antonio López ännu mer att stå i. Först hela Postiga-debaclet, nu Atlético slakt på Mestalla. I framtiden kommer du att vara bannad veckan när vi laget tar sig an Valencia. Hur som helst vore det roligt om du gick med på att byta namn i ett par veckor på forumet som förra gången. Jag röstar på "Nuno is my father" :D
Atlético Kakan_Atletico
2014-10-04 17:59
@gurra1993:

Håller med till fullo! Har fanemig inte många hårstrån kvar..
Atlético gurra1993
2014-10-04 17:56
Fan vi måste fan börja spela med Cerci på top. Klara fan inte av Mandzuktic jälka lojhet. Efter två år med Costa så vill man ju bara slita av sig håret när man ser hans nonchals. Plus att med Cerci kan vi ju även få igång vårat fantastiska kontrings spel från förra året istället för att Madzuktic ska förstöra vartenda anfall med sin fantastiska seghet. Sen vare riktigt oklara byten man fattade ju pressen å anfalls spelet skulle dö ut när man byte ut Greizmann, Arda å Tiago.
Valencia Amunt
2014-10-04 17:52
Borttaget
Atlético Kakan_Atletico
2014-10-04 17:48
@Profe Ortega:

Blir så när vi byter ut våra två enda kreativa på plan. Cholo får ett rejält minus av mig idag. Fasen vad besviken jag är. Och hur Mandzukic kunde få 90 är fanemig ett mirakel.
Atlético AndeeI
2014-10-04 17:47
Kan inte någon bara sätta en spärr på Black Bat? Om någon har något konstruktivt att komma med, det kan vem som helst köpa. Oavsett om vi gör en bra match eller inte. Blir bara trött på lillkillen.
Profe Ortega
2014-10-04 17:45
Cerci skulle ha fått sitt 3-2 mål godkänt, bollen kom på axeln...
Profe Ortega
2014-10-04 17:39
VÅRT SPEL ÄR FÖR HELVETE FANTASILÖST!
Valencia Black Bat
2014-10-04 17:24
Antonio Lopez Tack, pyjamaslover.
Atlético Antonio López
2014-10-04 17:22
Black Bat/ Grattis din råtta med vingar, 3 poäng mot ett av Europas bästa lag. Större bragd lär ni inte få.
Atlético CosaFai?
2014-10-04 17:20
När ska RG-Valenciadödaren, komma in?
Atlético Silverlund
2014-10-04 17:04
Herregud vilka domedagsprofeter som skriver av sig ilskan på ett annars välformulerat forum.
Vill inte vara någon glädjedödare, men den som anser att en tripp till Mestalla blir en "stroll in the park" eller tre givna poäng måste antingen ha en ruskigt dålig historiekunskap eller vetskap om motståndets klass och nuvarande form.
Individuella misstag har skett, men som sagt; matchen är inte över och en förlust borta mot ligatvåan är inte anledning att idiotförklara enskilda spelar och ledare. Skärpning anbefalles!
Atlético zoran
2014-10-04 16:58
@Profe Ortega:

Det gör jag inte, men det går inte att tycka synd om sig själv när man ligger under med 3-1 och har gett bort alla målen. Man vinner inget på att tycka synd om sig själv.
Atlético zoran
2014-10-04 16:56
@Profe Ortega:

Om det hela nu var förutbestämt (vi antar det) så är det inte mycket att snacka om så länge Siqueira inte ger ifrån sig straffen. Det hjälper ju knappast honom att Mandzukic kommer dit och vill slå straffen. Om det nu var förutbestämt. Om Siqueira tog straffen av Mandzukic är det däremot straffrundor med mannen i ditt profilnamn som gäller, hehe :D

Gabi kunde också ha tagit straffen.
Profe Ortega
@zoran:

Alltså Zoran...man skall inte underskatta vilken enorm skada en straffmiss kan innebära mentalt. Speciellt precis inför halvtidsvila...

Som någon sa, Siqueria har dödat moralen hos laget...
Atlético Karl Pilkington (red)
Tare lugnt, Kakan. Om det här är det sämsta du har varit med om har du inte hållt på Atlético speciellt länge.
Atlético Kakan_Atletico
2014-10-04 16:55
Byta Cerci mot Mandzukic? Lär bli mer fart framåt då. Mandzukic ser ju så jäkla loj ut. Tappar boll och bara går.. Irriterande att se. Sen är han ju inget "djur" inne i boxen heller, förlorar de flesta duellerna.
Annons: