/spanien/atletico/forum/2496.aspx/spanien/atletico/forum/2496.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Luff
2006-07-03 22:54
Är väl bara bra om vi har altenativ ifall nån affär går i stå, är långt ifrån någon stress att köpa än, transferfönstret öppnade ju i lördags.
Atlético Henko
2006-07-03 19:23
Nu är inte Tribalfootball den mest pålitliga nyhetsförmedlingen men det verkar som Atletico är överallt och rycker.
Jag blir mer orolig för varje dag som går utan en ny central mittfältare, ryktena om Sneijder, Borowski, Toure, Emerse Fae (Nantes) och Abdul Kader Keita (Lille) får mig att känna att Atletico inte har allt under kontroll.
Tänk om vi haft Rosicky nu, jag börjar gråta när jag tänker på det.
Atlético Razor
2006-07-02 23:11
Costinha får nog ses som en renoldlad pivote. Han är inte särskilt kreativ eller offensiv men riktigt nyttig bakåt och det behövs nog i det nya offensiva Atleti! Den enda spelare jag egentligen vill ha till klubben nu (om man inte låter fantasin flöda fritt då) är R. Garcia. Med det laget kan vi vinna ligan!
Atlético Elwis
2006-07-02 23:01
Pablo kommer nog inte gå till real, då den presidenten som kom överens med Ibañez, verka komma tvåa. På första plats verkar Mijatovic och co komma - de har kommit överens med bla Kaka, Robben, Cesc, Chivu...Men man kommer nog lättast få Robben, då Arsenal och Milan inte kommer sälja sina stjärnor (Cesc respektive Kaka).

Otroligt vad maränger är så desperata av galacticos - Spaniens chelsea, kanske? Vilket fall som helst - 'They make me puke!'
Atlético Mathias
2006-07-02 22:20
Henko:
Mmm, håller med delvis.
Å andra sidan kan ju Aguero gå ner lite mer i planen och stärka upp innermittfältet emellanåt.
Men visst, egentligen föredrar jag tvåvägsspelare alla dar i veckan på mittfältet, bara det att det känns lite överdrivet offensivt med våra yttrar. Hoppas jag har fel.

Är Costinha en renoldlad pivote?
Har sett för lite av honom för att veta själv.
Atlético Henko
2006-07-02 22:10
Ja om Agüero lyckas infria det han kan, kommer det bli roligt att vara supporter av Atletico.

Mathias//
Jag tycker också att den offensiva rollen på mittfältet är för osäker, det är allderles för enkelt att markera bort t.ex ibagaza.
Men om (som exempel) Maniche/R.Garcia hamnar för långt ner kommer Atleticos spel likna förra säsongens hemma matcher med Luccin + Gabi på mittfältet.

Jag håller nog tummarna för Maniche då jag är ett stort fan av hans vilja att skuta.
Han och Maxi skulle vara kul att se bombardera Marängerna i nästa derby.
Atlético Luff
2006-07-02 20:30
Hmm, snubben som lovat Pablo vid seger i real verkar knappa in i deras presidentval..
bianconeri_10
2006-07-02 20:27
Jag måste säga att ni har gjort ett kap i Aguero! Han kommer bli större än Messi förhoppningsvis ;)
Atlético Mathias
2006-07-02 19:01
Peter Beer:
Aha, okej... Låter bra, har alltid varit lite skeptisk till spelsystem som tillåter en centralspelare vara nästan bara offensiv, typ Ibagaza, anser inte det räcker.

Än så länge är det ju bara spekulationer och namn kan ju låta hur bra som helst men jag är grymt sugen på nya säsongen.

Detta laget ska bara ta en topp fyra placering, minst.

--------------Leo Franco-------------------
-----------Ibanez-------Perea--------------
Seitaridis---------------------Lopez/Pernia
-----------Costinha---Maniche/R.Garcia-----
Maxi---------------------------------Petrov
------------Aguerro------------------------
-----------------------Torres--------------

Tycker man ska bränna resterande krut på Garcia, viktigt försöka behålla en spansk prägel på laget, något som många lag i alla ligor underskattar. Jag uppskattar när stommen i laget är inhemsk och tror det gör stämningen, generellt sett bättre i hela truppen.

Atlético Henko
2006-07-02 17:49
Maniche får ju tydligen inte plats i Chelsea, han har de kvaliteter Aguirre söker.
Varför inte ta in R.Garcia och om det visar sig för dyrt är ju Maninche en fin B plan.
Gabi har ju fått Aguirres förtroende och ska stanna. Han kanske blommar ut och blir det alla hoppades på förra säsongen.
Atlético Peter Beer
2006-07-02 15:04
Mathias//
Aguirre vill att spelfördelarn, bredvid den defensiva mittfältarn, ska vara bra defensivt också
Atlético Mathias
2006-07-02 14:36
Det enda som oroar mig är det centrala mittfältet, har vi verkligen tillräcklig defensiv teckning där?

Med firma Aguerro/Torres samt Petrov/Maxi så kommer det bli åka av frammåt, Costinha är en bra värvning, men behöver vi inte mer? Redan förra året var ju innermittfältet stundtals sårbart, Colsa är en härlig kämpe men håller inte riktigt enligt mig. Och Luccin? Njae, jag är tveksam.

Hur går snacket om detta? Fler nyförvärv att vänta? Centrallinjen är grymt viktig ju, känns som vi skjuter mygg med kanoner iom våra dyra värvningar.

Ibagaza måste väl säljas till exempel?
Finns ingen plats för honom samt lär väl vara rätt dyr i drift?
Känns överlag som vi bör sälja av en del spelare.
KEZMAN!?
Atlético Rueda
2006-07-02 13:55
Haha kul sida Andero ;) Själv är man ju Ruediano :)

Håller med Lamps, jag blir riktigt besviken om vi inte är uppe och slåss i toppen nästa sesong. Top5 åtminstone :)
Atlético Lamps8
2006-07-02 13:36
Jag kan knappt vänta tills sesången börjar! Vilket lag vi har! minst top 4! Hoppas bara att våra anfallare stannar, de kommer nog bli viktiga.

¡Aupa Atleti!
Julia
2006-07-02 12:50
Frågan är bara om Maxi skulle tycka att det var så roligt om Mertesacker kom ;-).
Atlético Peter Beer
2006-07-02 11:43
om Pablo drar ska dessa namn vara intressanta

Carlos Cuellar
Luisao
Aythami
Lequi
Meira
Mertesacker

Förresten Ortiz som va utlånad till Osasuna har blivit utlånad till Poli Ejido
Atlético Adore_Anita
2006-07-01 20:37
Hhaha vilka grymma namn :). Meen låter finare med deras riktiga namn!
Atlético Andero
2006-07-01 20:22
Om våra rödvita hjältar skulle spela i Brasiliens landslag skulle de kallas för detta:

Leo Franco - Leeca
Iván Cuéllar - Inhosa
Ismael Falcón - Ismaão

Juan Velasco - Jua
Antonio López - Antonison
José García Calvo - García calvaça
Francisco Molinero - Franciscito
Juan Valera - Juildo
Luis Perea - Luson
Pablo Ibañez - Ibañinhosa
Pablo Sicilia - Pablinho
Raúl Llorente - Raldo
Zé Castro - Eto
Georgios Seitaridis - Seitaridincha
Mariano Pernía - Pernía

Gonzalo Colsa - Colsundo
José Zahínos - Zahínisco
Luciano Galletti - Gallettinho
Ariel Ibagaza - Ibagazaça
Maxi Rodríguez - Rodríguisco
Martin Petrov - Petraldo
Gabriel Fernández - Fernánda
Peter Luccin - Petosa
Mario Suárez - Suárosa
Costinha - Costinhão

Fernando Torres - Fernandaldo
Mateja Kežman - Matejisco
Manuel Del Moral - Del morson
Braulio Nóbrega - Brauliinho
Fernando Marqués - Marqão
Sergio Agüero - Sergiisco

Javier Aguirre - Javiisco

Kul grej. ;-)
Atlético Henko
2006-07-01 17:32
För två säsonger sedan hade Atletico inget kant spel, förra säsongen hade man inget mittfältsspel.
Den kommande säsongen kan det bli bra både på kanterna och i mitten, jag tror det gör att Torres inte blir så himla ensam i anfallet plus att Agüero kan ligga bakom istället för att Kezman bara springer överrallt och misslyckas.

Vet inte om jag kan kolla på Atletico med Ruud i laget.
Atlético Peter Beer
2006-07-01 14:58
greeneyes_x//Håller med dej om en del saker och 20 milj + Drogba låter grymt bra. Tror också han skulle komplettera Agüero bättre än Torres eller Ruud
Atlético greeneyes_x
2006-07-01 13:55
1 ."Atletico Madrid are ready to compete for Real Madrid B striker Roberto Soldado.
Soldado has expressed an ambition to leave Real in search of regular first team action and has been linked with several Primera Liga rivals".

2. Man U har nu lagt ett bud på 20 milj + Nistelroy .. Chelsea har tydligen samma bud 20 milj + Drogba.. Mina känslor angående Torres är lita mixade just nu,, Tycker det kan bli lite för mycket självkära dribblingsförsök istället för att spela lite enklare ibland,, Vi har egentligen ingen killer i straffområdet,, som det är just nu är både Torres och Agüero mer driv med boll spelare, inte killer i avsluten, Kezman kommer nog aldrig hitta formen igen känns det som, kanske räcker med Agüero i den rollen som Torres hade som bolldrivare, sen låter bå¨de Nistelroy och Drogba som starka o bra alternativ, både luften o marken, Vi är faktiskt lite veka i det offensiva luftrummet, jag känner på mig att om Nistelroy kommer så kommer han sätta 20 mål nästa sässong med tanke på att han vill visa att dom i Man U gjorde fel.. jag är förvirrad egentligen,, har verkligen Torres gjort sitt i Atleti?? känns som att Atleti kommer att tappa sin själ om Torres drar men samtidigt så kommer Torres vara kapten så länge han är kvar, och det funkar tyvärr inte för mig, han är helt fel spelar typ att leda ett lag i glädje och sorg, behöver nån starkare, en pushare, en skrikare, en jävlar anamma människa i kaptensrollen. Vi en stark kapten, en killer i straffområdet och ny playmaker.. tycke vi ska släppa det gamla svaga Atleti som varit för beroende av en "då" 18 åring att leda oss,, jag tror att vårt beroende av Torres har förstört hans spel, kapten, målgörare, frälsare, själen i klubben, snälla låt grabben leva och spela fotboll, och ha kul. Han tagit ett för tungt ansvar för tidigt i livet.

Aupa våran kära El Niño..
Aupa Atléti

Aupa Atleti

Atlético Henko
2006-07-01 13:37
Samma tidning raporterar också att Osasunas franska vänsterspringare Delporte är nära att spela i Atleticos tröja till hösten.
Antagligen då som Petrovs reserv.
Atlético Henko
2006-07-01 13:32
Enligt artikeln i Elmundo Deportivo kommer Fernando Marqués återförenas med Racing de Santander.
Aguirre vill tydligen ha en liten grupp spelare (två på varje position) och Marqués ingår inte i hans planer.

Synd, jag ser något stort i honom.
Atlético greeneyes_x
2006-07-01 13:30
Är det nån som har koll på hur stor truppen är nu?? jag tror vi har 15 st backar, 18 st mittfältare och 10 anfallare .. ne jag skoja,, men det känns så.. skulle vara bra med att värva så här om vi klarar att ta oss ut i Europa kommande sässong,, men har vi nån användning för en sån stor trupp nu ?? Kan det vara så att Aguirre är så säker på att vi tar oss ut i Europa att han vill spela ihop truppen till nästa sässong så det inte händer samma sak med oss som det gjorde med Betis.. Så vi har spelare i truppen som kan hoppa in och göra bra liga matcher om viktiga spelare är trötta efter Europamatherna.. Det blir oftats så med otippade lag som tar sig till Europaspel att man samma sässong gör en katastrofal ligasässong för att man inte har tillräckligt stor trupp,, vad tror ni?? varför värvar så mycket just nu??
Real Madrid Volim Te BiH
2006-07-01 13:03
Ni och villareal ser ut att vara allvarliga utmanare till guldet nästa sässong :)
Atlético Peter Beer
2006-07-01 12:48
Velasco påväg till Espanyol :)
Julia
2006-07-01 11:30
El niño, utan tvekan.
Atlético Adore_Anita
2006-07-01 11:24
Jo då ska oxå vara med nu :).
vilka är era favoo spelare då?
Julia
2006-07-01 10:55
Ämne: hej alla glada atlet....
Kul med en till tjej :)
Atlético Rueda
2006-07-01 01:30
Nu ligger jag efter ordentligt här, har inte hängt med på ett tag. Någon som vet om Atelcos träningsmatcher kommer att visas över nätet, PPlive eller liknande?

Kan knappt hålla mig nu, vilket datum startar sesongen?
Annons: