/spanien/atletico/forum/2494.aspx/spanien/atletico/forum/2494.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Peter Beer
2006-07-07 22:11
Jorges sista säsong hos oss var riktigt usel. Jag är väldigt glad att han drar. Fast han har iofs varit bättre i Celta
Atlético Lamps8
2006-07-07 20:05
Vad tråkigt! Jag tycker också om Jorge, rätt mycket faktiskt! Men vi får väl önska honom lycka till i Celta ;(
Atlético Henko
2006-07-07 19:30
Ja vill också ha en ny tv .(

Förresten så har Jorge lämnat Atletico för den här gången, tycker det är lite sorgligt för jag tyckte om honom (Han gjorde några fina frisparksmål). Dessutom kommer han antagligen göra en ännu bättre säsong i Celta en den gångna.
Atlético Andero
2006-07-07 18:36
Jäklars, Rueda! Inte helt fel att höra sångerna från Vicente Calderón eka i huset, eller? ;-)
Atlético Rueda
2006-07-07 17:41
Sådär ja! Nu har man inhandlat en 50" tv med hemmabiosystem. Blir häftigt att se atleti vinna ligan på storbild :)
Atlético Andero
2006-07-07 17:25
I den eviga väntan på bollsparkande från Atlético Madrid så kan ni ju alltid testa det här spelet. Vinn cupen med Atleti! :-)

I den eviga väntan på bollsparkande från Atlético Madrid så kan ni ju alltid testa det här spelet. Vinn cupen med Atleti! :-)

Så här gick det för mig:

Omgång 5
Real Zaragoza - Atlético 0-1
67' 0-1 Torres

Kvartsfinal
Atlético - Barcelona
19' 0-1 Messi
63' 1-1 Galletti
65' 2-1 Torres

Semifinal
Atlético - Getafe
81' 1-0 Petrov

Final
Deportivo - Atlético
64' 1-0 Arizmendi
84' 1-1 Torres

Omspel
68' 1-0 Arizmendi

Jäkla Arizmendi. :-S Surt att förlora i finalen. :-P Kanske skall man pröva lyckan en gång till? ;-)
Atlético Mathias
2006-07-07 11:53
greeneyes_x:
Aha, fan, det har jag ju läst redan.
Tack!

nej, men jag håller med, känns inte genomtänkt alls från ledningens sida.
Atlético greeneyes_x
2006-07-07 11:35
Ämne: Och förresten, ursäk....
"Kun" är inte spanska,, det är namnet på en populär japansk seriefigur som Agüero liknar på pricken..

Guattuso värvningen oroar mig ändå, det lär ju inte bli billigt, då har vi ju 4 pivote i laget..
Och ingen av dom är vidare passningsskicklig heller föruton Luccin som har sina stunder.
Saknas fortfarande den viktiga playmakern, inte bara en, utan 2, en backup också.
Känns som vi fyller på till skjortknapparna spricker på vissa positioner men struntar i andra lagdelar.. oroligt...

Atlético Mathias
2006-07-07 11:16
Och förresten, ursäkta att jag inte hänger med, min spanska är begränsad och alla smeknamn hit och dit.

Kun är smeknamnet för Aguero?
Vad betyder det?
Tack...
Atlético Mathias
2006-07-07 11:13
Intressant.
Gattuso skulle jag aldrig kunna säga nej till, han är en av mina stora personliga favoriter även om han som bollspelare är rätt begränsad, men han har ju andra kvaliter som sagt.
Hans hjärta och inställning lyfter alla lag och spelare.

Jag är också en stor 4-4-2 förespråkare, men det verkar ju nästintill omöjligt i Spanien.

Hur har Aguirre spelat sina lag tidigare?
Atlético Peter Beer
2006-07-07 11:06
Skulle inte tacka nej till Gattuso men det är definitivt ingen prioritet för mig. Och om han kommer så måste Luccin dra, och det är synd eftersom han hade en bra säsong.

Nej, köp en spelfördelare nu!
Atlético Cabrón
2006-07-07 11:00
Även Mundo Deportivo lägger fram att Atléti är ute efter Gattuso om Milan åker ur. Det hade varit en riktigt bra värvning. Dels är han ett riktigt rivjärn på mitten, dessutom verkar han vara en bra person. Minns hur han röt ifrån när italienarna satte igång med värsta bögnojan förra säsongen. Och nu i VM har man sett hur han hela tiden är framme med handen för att hjälpa upp dem han malt ner.

Vad gäller spelsystem så är jag en stor förespråkare för 4-4-2. När Atléti spelat 4-5-1 tidigare har Torres blivit alldeles för ensam, det funkade när de kunde ligga på kontringar men nu kommer motståndarlagen inte att ligga så högt i banan. Dessvärre ser det ju lite tunt ut framåt, Torres är självklar, men Kezman har mer att bevisa och Kun en 18-åring som är helt obekant med den europeiska fotbollen. Fast värvas Simão så kan ju Maxi gå upp på topp.
Real Madrid King_raul
2006-07-07 10:45
Fan va trist om Perea lämnar la liga för serie korrupt :(
Perea är en av världsbackarna.
Atlético Mathias
2006-07-06 21:06
Klart det vore synd tappa Maxi, spännande säsong väntar honom.

Om ryktet är trovärdigt kan jag inte avgöra, men kanske borde vi förbereda oss mentalt på åtminstone en försäljning av våra stora spelare, tänker då i första hand på Pablo, Perea, Maxi eller Torres.

Tycker fortfarande det är skumt vi kunnat värva så mycket, vi har ju kass ekonomi?
Lönerna måste ju också vara bra höga och de måste det skäras i.
Vi kan inte ha spelare som Kezman på bänken till exempel. Bättre sälja och casha in lite.
Atlético Luff
2006-07-06 20:36
Väldigt trist om Maxi drar, vill se honom skadefri i ett fungerande Atletico, i vm bevisade han hur bra han verkligen är.
Atlético atleticoputte
2006-07-06 19:23
tror som du peter. man lägger inte ett stort bud och köper Simao dyrt om man behåller Maxi? Antagligen är han på väg bort maxi?
Atlético Peter Beer
2006-07-06 19:07
Colsa klar för Racing
Atlético Peter Beer
2006-07-06 17:49
Eller så är kanske Maxi påväg ut? Inter har visat starkt intresse. Milan är ute ur leken när det blir Serie B och Roma värvade Cassetti så dom e oxå borta...
Atlético Henko
2006-07-06 17:42
Tycker också det är en konstig vändning, gillar inte att vi tar B planen i år också. Har varit orolig för det här ända sedan Rosicky åkte till London.
Men Maxi kanske kanske funkar i en Maniche roll, att ligga och skuta utanför staffområdet med Petrov/Delporte och Simao på varsin sida.

------------Franco----------
Seitaridis-Pablo-Perea-Lopez
------Costinha--Luccin------
----Simao---Maxi---Petrov---
----------Torres------------

Inhoppare blir då Agüero, kanske kan vara smart att ge han lite tid och inte bygga upp laget alltför mycket kring honom. Istället låta han växa in i laget och flytta tillbaka Maxi till kanten och Simao till inhoppare när det blir dax.

Atlético greeneyes_x
2006-07-06 15:14
såg på bbc sports nyss att Atlético tydligen förbereder ett megabud på Benficas Simao Sambrosa på över 10 milj för att avbryta en eventuell övergång till Premier League där han är ett hett byte för storklubbarna.
Simao Sambrosa?? som är högerspringare, ska Maxi flytta in i mitten? vart ska Agüreo ta vägen da?? OCH VART FAN ÄR MIN PLAYMAKER!!! Herregud!! Aguero transfern va grym, men resten är typ kasta pil på en tavla med spelar namn och värva den man träffar. Det saknas viktiga spelare i viktiga lagdelar men man har överflöd på andra positioner där man försätter att fylla på??
Och jag kan garantera att Costinha kommer att kosta många matcher med 10 man på plan.
Hooppas att Aguirre vet vad han gör.
Atlético Henko
2006-07-06 13:32
Aldrig, vi behöver inga fler anfallare.
I en 4-2-3-1 uppställning kommer antagligen Torres vara den ända anfalleren på plan (kanske att Agüero spelar centralt bakom Torres men enligt AS artikeln verkar det som Maxi lirar där).
Torres har fått den omgivningen hans talang behöver, den kommande säsongen blir en succé och ytterligare nästa säsong ska vi ut i Europa och visa vilket Madridlag som är vackrast.
FTorres #9
2006-07-06 13:23
Är det inte dags att Torres lämnar nu? en massa pengar och ni kan köpa minst 2 nya toppanfallare?
Atlético Henko
2006-07-06 11:35
Appropå Gattuso, om det är någon man ska ta från Milan är det Pirlo. Kommer aldrig hända men det skulle vara en dröm.
Atlético Henko
2006-07-06 09:37
Nästa sillyseason namn är Simao från Benfica, i artikeln står det att han ska spela till höger och Maxi får flytta framåt om jag förstod det rätt.
Tycker inte om det här ryktet eftersom Maxi är så himla bra på högermittfältet.
Atlético greeneyes_x
2006-07-06 01:37
Alex163:

Underbart!!!!!!
Nu blev jag taggad till max!!!
Skiter i VM!!! kan inte vänta till säsongen drar igång...
Real.. Barca.. Valencia eller Getafe.. spelar ingen roll..
BRING IT ON !!!!!!!!!!!!!!!! WE ARE READY!!!

Atleeeeeeeeeti !!!! ATLEEEEEETI!!!
nana nana nana nana nanaaaaaa !!!
Atlético Henko
2006-07-05 20:49
Videon var ett bra treate inför hösten. Det kommer bli så härligt när ligan drar igång igen.
Atlético Rueda
2006-07-05 19:13
Alex163, tackar för länken den värmer i hjärtat :) Inlagd på favoriter!

Ingen tvekan om vilket lag som har spaniens bästa fans, skitsamma om det är i division 1 eller 2 dom står likförbannat där och skriker..
Real Madrid alex163 [ Ramos y Seitaridis ]
2006-07-05 17:11
Tycker ni borde se min länktips... :)
Atlético Elwis
2006-07-05 16:18
Att Atletico inte ska spela i ränder, då har man i stort sett sålt sin identitet till Nike. Vicente Calderons övervåning är rödvit-randigt - Atletico Madrid ska vara rödvit randigt. När någon nämner Atletico Madrid så ska man koppla namnet till en tröja rödvit randigt. Det fanns en anledning när Lopez skällde ut Kezman, efter att Kezman slängt sin tröja på marken av frustration.
Atlético Luff
2006-07-05 15:38
Ämne: Inte utan att man ib....
Det kan ju vara så att det ligger nått i Petrovryktet att han inte trivs och därmed säljs, då tycker jag Delporte är en bra(och billig?) ersättare.

Gattuso? måste vara väldigt löst då vi har Luccin och Costinha.
Annons: