/spanien/atletico/forum/2490.aspx/spanien/atletico/forum/2490.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Rueda
2006-07-15 18:52
insyltad med marängerna.. tydligen hade han en övenenskommelse med någon av presidentkandidaterna om en flytt till real. Något sådant tror jag om min spanska inte sviker :)
Madridinho
2006-07-15 17:48
Vad har Pablo gjort?
Atlético Mathias
2006-07-15 16:44
Elwis:
Absolut, det har jag tjatat om länge nu.
Alla som inte kan vara med och utmana på allvar om en startplats ska bort, såvida de inte är billiga unga talanger.
Det räcker att ha ett 18-20tal seniorer och fylla på resten med unga talanger som kommer underifrån.
Atlético Elwis
2006-07-15 16:40
Som Peter Beer säger, så måste det städas i klubben. Det finns många spelare som inte gör ngn nytta, utan bara tar plats och löner..
Atlético Elwis
2006-07-15 16:34
Mathias, Det verkar som att vi tre är överens iallafall ;P

Ze roberto låter bra. 1+1 års kontrakt till honom, med den lönen han begär, om det går bra för honom denna säsong så får han gärna avsluta sin karriär i Atletico.
Atlético Mathias
2006-07-15 16:27
Är vi överens nu då? :)

Nej, men som du säger.
En stabil mittfältare som varit med ett tag och vet vad som gäller och kan prestera på en någorlunda jämn nivå match efter match...
Låter utmärkt för oss.
Atlético Elwis
2006-07-15 16:26
Jo, jag håller iofs med - nu är det nog med långsiktiga satsningar. Det är dags att vi värvar 'säkra kort' och för en gångs skull nå lite framgång och kommer till Europa - vi har haft 11 'mellan-år' snart..Jag tror dessutom att Ze Roberto blir billig, samtidigt så får han nog en mer friare roll i atletico än i sina andra klubbar och han är nog en sådan kreativ spelare som vi behöver. Lägg dessutom till att han springer och jobbar hela tiden. (Jag utgår från att det som jag sett från CL matcherna), men han är väl en av de få som ska ha lite heder efter Brasiliens fiasko.
Atlético Peter Beer
2006-07-15 16:22
Jag hörde att Ze Roberto hade för höga krav och därför fick han inte nytt kontrakt. Dessutom tycker dom väl det är onödigt att erbjuda en 32-åring så mycket pengar när Schweinsteiger (som är 10 år yngre) har växt fram på samma position.

Grejen med Ze Roberto är att han kräver en riktigt saftig lön eftersom han är kontraktslös. Men eftersom han är gratis borde det gå att ordna?

Hoppas vi kan sälja alla överflödiga och slippa låna ut dom, det har ju vart massa strul med övergångar
Atlético Mathias
2006-07-15 16:11
Elwis:
Nja, men samtidigt så är han ju säkert relativt billig, även om han såklart vet sitt marknadsvärde med, dessutom har vi ju ett ganska ungt lag, eller?
Tror han med sin rutin kan vara nyttig för oss och med tanke på att det inte kryllar av den spelartypen vi söker för tillfället så kanske han kan vara en bra lösning på kort(ett, två år) sikt?

Att Bayern inte vill skriva kontrakt ska man kanske inte ta så hårt på, de är ju trots allt en riktigt stor klubb och ser säkert på andra lösningar. Kanske vill de föryngra?

Jag tror stenhårt på Ze Roberto efter din kommentar, tycker han verkar perfekt?
Atlético Elwis
2006-07-15 16:10
Jag håller med dig Mathias, i sydamerika kryllar det med talanger, det är märkligt att man inte letar efter spelare därborta.
Real Madrid är ute efter Fernando Gago, det är en spelare som skulle passa Atletico bra, tror jag. Fast hans utgångs position kanske är lite för defensivt ändå..
Atlético Elwis
2006-07-15 16:06
Ämne: Elwis//Du kanske mis....
Peter Beer,

Då missförstod jag dig:)

Ang. Ze Roberto

Ze Roberto verkar ganska bra - i VM var han en av de få som 'sprang fotboll' i Brasilien. Det jag har sett av Ze Roberto i Bayern munchen (i CL), var imponerande, han var väldigt kreativ. Men det som är tveksamt med honom är hans ålder - 32 år..Han har inte så många år kvar känns det som, dessutom så ville Bayern Munchen inte skriva något kontrakt med honom, för man ansåg att han var för dålig senaste säsongen :/

//Jag har aldrig sett Ze Roberto göra en dålig match för Bayern Munchen, fast jag har inte heller sett så många av Bayerns matcher..
Atlético Mathias
2006-07-15 16:00
Men Ze Roberto kan väl vara lösningen?
Tror som du säger Peter att det beror mer på den rollen har får i landslaget.
Dessutom gråter inte jag om han kan ta defensivt ansvar med.

Ett mittfält med
Petrov-Ze Roberto-Luccin-Maxi
är ju offensivt så det räcker, Luccin kan komma lite släpande med sitt fina skott med.
Samtidigt går El Kun ner och understödjer centrala mittfältet ibland.
När vi ska täta bakåt, så kan man byta Ptetrov mot Lopez och vips har vi ett betongsäkert mittfält?

Vad sägs?
Atlético Peter Beer
2006-07-15 15:47
Elwis//Du kanske missförstod mig men självklart menade jag en (central) offensiv mittfältare.

Det hetaste ryktet just nu på den fronten är ju Ze Roberto som är kontraktslös. Ingen playmaker i mina ögon. Men han är bra som central mittfältare och även vänsterytter. Lite för defensiv när han spelar centralt, men det kanske är p.g.a att han har den rollen i landslaget. Han är ju grym på vänsterkanten offensivt så han har kanske mer att erbjuda än man kan tro?
Atlético Mathias
2006-07-15 15:23
Nja, tror i ärlighetens namn inte vi har en chans på en spelare som Viera, dels lär han kräva europaspel dels lär han kosta en massa, massa pengar i drift.

Behrami är jag sugen på enbart för att jag ser honom som ett billigt kap, Elwis har ju rätt, egentligen är det bara en offensiv centralmittfältare vi behöver ju.
Tror vi får leta på annat håll än Italien.
Borde finnas någon Brasse eller Argentinare om inte annat i Sydamerika? De håller ju ruskigt hög klass i regel.
Ingen som har bra sydamerikans koll?
Atlético Elwis
2006-07-15 13:20
Ämne: Mathias//Ja, men som....
Högsta prioritet borde väl egentligen vara en offensiv mittfältare - à la Rosicky? nu när vi inte fick Rosicky, så kanske man borde värva en annan som kan ta den platsen. Vi har väl tillräckligt många på central-rollen känns det som..
Atlético Elwis
2006-07-15 13:15
Jag tror inte att vi har en chans att locka över Vieira - jag tror han hellre vill dra till en klubb som spelar i Europa:(

Varför inte Bojinov från Juventus? Eller är det någon som vet om Christiano Zanetti fortfarande bra? Valoon Behrami låter riktigt bra, hoppas Atletico har ögonen på dessa klubbar, vilken guldgruva Serie A har blivit...Jag menar Serie B.
Atlético Peter Beer
2006-07-15 11:58
Mathias//Ja, men som som sagt, högsta prioritet är central mittfältare.
Tror du vi skulle ha en chans att ta över Vieira?
Liverani är ett billigare alternativ.
Atlético Mathias
2006-07-15 11:50
Peter Beer:
Behrami är en spelare som borde vara både realistisk och intressant, har inte sett han speciellt mycket men har hört gott om honom.

Måste vara relativt "billig" att locka över, han hade knappast tvekat heller.
Ibland önskar man att man var värvningsansvarig i Atletico, för att inte säga rätt ofta... :)
Atlético Peter Beer
2006-07-15 11:33
Mathias//
Vieira!
Annars dyker några andra namn upp för mig.
Liverani stack till Viola på free transfer. Nu är ju dom i Serie B också!
Montolivo, Jimenez är 2 andra spännande Fiorentina-spelare. Om Kezza lämnat hade jag görna sett Toni här =) Zlatan? :S Trez?
Om Maxi skulle dra skulle jag mer än gärna se Behrami som ersättare.
Atlético Mathias
2006-07-15 11:22
Hm, i och med med cirkusen i Italien...
Borde det inte finnas någon intressant spelare i Fiorentina, Juve eller eventuellt Lazio?
Å andra sidan lär alla klubbar i hela världen söka blickarna dit likt gamar.
Atlético Andero
2006-07-15 10:39
Gil Marín har även han nu gått ut och lovat att Torres kommer stanna hos oss. Quit dreaming, Man U.
Atlético senken
2006-07-14 23:40
Yes att Kezman stannar :)
Atlético zoran
2006-07-14 21:40
Bra beslut av Maxi.
Atlético Rueda
2006-07-14 20:08
Fint, el niño! länk? :)
Atlético el niño!
2006-07-14 18:52
Maxi vill spela med Atleti minst två säsonger till.
Atlético Henko
2006-07-14 16:42
Lacus Clyne
2006-07-14 15:53
Torres till Man USA ?

Nej tack
Atlético Peter Beer
2006-07-14 15:48
Shanamaj//Det är sant att Milan "ständigt varit det lag som riskerat lägst straff" men att säga att det aldrig spekulerats att de skulle åka ned är en överdrift
Real Madrid Shanamaj
2006-07-14 15:21
ManU får aldrig i livet Torres lol.

Finner det mkt underhållande att det står att Milan säkerligen flyttas ned i Silly Season-rapporten där Gattuso anges. Det har aldrig spekuletats i att Milan skulle åka ned och de har ständigt varit det lag som riskerat lägst straff.
Atlético Peter Beer
2006-07-14 15:15
Hursomhelst...
Torres MÅSTE skriva på ett nytt kontrakt snarast. Det nuvarande går ut 2008. Om saker och ting skiter sig i år kan han gå för reapris nästa sommar. Dock tror jag han är så lojal att han inte skulle lämna för en struntsumma. Det snackades ju om att han skulle erbjudas ett nytt kontrakt med en kraftig sänkning av utköpsklausulen, 40 milj. Euro. Idag är den på 80-90 tror jag.
Annons: