/spanien/atletico/forum/2486.aspx/spanien/atletico/forum/2486.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Beer
2006-07-20 13:22
Viva España//Du är inte den enda som undrar kan jag säga. Kanske ledningen räknar med att sälja Calderon eller så har klubben tagit ett riktigt fett lån. Det var bara några år sen man hörde om miljardskulder så det är ett litet mysterium egentligen.
Cádiz Viva España
2006-07-20 12:49
En fråga bara, hur kan ni finansiera alla era köp när ni inte har vunnit något stort på många år och dar? Är det någon som pumpar in pengar eller snålar ni med allt förutom spelarköp? Tacksam för svar!
Atlético zoran
2006-07-20 11:46
Atlético måste bli av med Zahinos, så det är goda nyheter att han är påväg till Valladollid.
Atlético Beer
2006-07-20 11:31
Osasunas president envisas fortfarande om Raul Garcias pris och Zahinos kan vara påväg till Valladollid
Atlético Andero
2006-07-20 11:19
Samuel Etóo
Det står med i Silly Season artikeln att Torres inte kan lova att han spelar i Atlético nästa säsong.

Vi tar med allt som verkar någorlunda trovärdigt.
Atlético Henko
2006-07-20 11:12
Joaquin_JR// Jag tycker det är en fin värvning då alla tre kan dela på vänsterkantens två positioner.
Förra året såg det lite tunt ut om t.ex. Petrov var skadad. Molinero som är högerback fick ofta hoppa in som vänsterback när Lopez täckte upp för Petrov. Atletico vill ju ut i Europa, då tror jag det är bra med konkurrens om platserna samtidigt som det är bra med backup om något skulle hända.

Varför tror du på top 6 och inte top 4?
Real Betis Joaquin_JR
2006-07-20 10:59
Ämne: Ja får Atletico tag ....
Jo jag tror säkert på top 6 men vissa nyförvärv förstår jag inte. Vad ska man ha Pernia till när man redan har Petrov och A.Lopez :S:S:S
Atlético rawkus
2006-07-20 01:40
Halloj! Har ej haft mycket tillgang till internet(studenbudgeten har i Oz e ej den basta :))

Vi har gjort en hel del intressanta nyforvarv ser jag :)

Intye minst tranaren! Inte en defensiv spelforstorare som Bianchi... Usch fy och blaaaa....

Oerhort viktigt "om" vi behaller Torres. Han har en avgrundsdjup sjal for klubben. Han har stannat alla dessa sasonger trots att vi haft kraftgang mest hela tiden(forutom mot Barca ;))
Och Maxi i vm: Kommer aldrig glomma volley pa overtid mot Mexico! OMG !! Skrek nog mest av alla har i Melbourne med min Atleti trojja pa !! :)
Usch...nu borjar "hetsen" i plugget igen... 1 ar kvar nu... Forsoker, tillsammans med andra utlandska elever, hitta nat stalle dar man ev kan se nagra Spanska ligamatcher i ar :)
Annars har det lokala Melbourne Victory haft en intressant varvningstrategi infor nya A-league sasongen: 3 Brassar :) Har sjalvklart kopt ett sasongskort, men det gar ju ej att jamfora med "de stora" ligorna... Men nat maste man ju gora for att stilla live-fotbollshungern :)

www.melbournevictory.com.au

Ha det gott alla Atleti locos !!

Peace
Mallorca Samuel Etóo
2006-07-20 00:26
"Jag såg Fernando i ögonen och frågade honom om han kunde garantera att han spelade här nästa år. Men det kunde han inte, säger Atleticos Javier Aguirre."

Vem ska man tro på? ska ni inte lägga till detta på er Silly Season, eller ni tar bara det som är positivt för just Atletico?
Atlético zoran
2006-07-19 23:16
Förhoppningsvis visar de allra bästa matcherna, vore löjligt om man vart tvungen att titta på Madrid-derbyt på Internet TV eller be om att de skall visa den i någon av deras grannkanaler.

Men jag ser en ganska ljus framtid för Spanska Ligan i TV4+. Jag tycker ändå att de visar mycket matcher om man ska jämföra med andra länder som oftast har alla matcher på PPV.

Vi är lite för kräsna, men det är klart, alla vill se sina lag så det är inget fel på det.
Atlético evol
2006-07-19 22:37
sen beror det juh inte bara på vad tv4ra vill visa för matcher.
De är i spanien de sätter vilka matcher som ska vara kvälls matcher osv,
Atlético senken
2006-07-19 18:48
Braulio är faktiskt riktigt bra! hoppas att han får mycket speltid :)
Atlético Beer
2006-07-19 17:46
Jag skulle inte tacka nej till att ha avbytar-Allbäck i laget =)
Atlético Elwis
2006-07-19 17:17
greeneyes_x,

Helt rätt det du säger. Men jag skulle inte klaga om en svensk spelade i Atletico Madrid och man då skulle sända alla Atms matcher :P
Atlético greeneyes_x
2006-07-19 15:42
Efter Henkes lilla tur i Spanien så hoppas jag innerligt av hela mitt hjärta att ingen Spansk klubb får upp ögonen för nån Svensk spelare igen.
Hoppas att alla svenskar hamnar i England eller Italien.
Även fast man vill att det ska finnas svenskar i världens bästa liga så orkar jag nog inte se t.ex alla Levantes matcher bara för Mellberg råkat hamna där.
Med det låga fotbollskunnandet om Spansk fotboll som finns inom Svenska tv så skulle jag få utbrott om Mellberg hamnade i Spanien och vi fick gå miste om andra bra tv matcher.
Är det nån som kom ihåg hur mycket vi fick kämpa med e-mail och samtal till tv4 för att dom skulle visa ?!Madridderbyt!? istället för AvbytarHenke - mot nåt lag.
Jag tror jag aldrig vart så irriterad i mitt liv.
Det värsta var att tv4 gjorde så vi fick ingå ett "samarbete" med Real fansen för en överklagan. En av dom mörkaste fotbollsminnena i mitt liv,, hoppas fansen där nere vid Vicente Calderon aldrig får på det lilla "samarbetet" vi svenska fans har gjort.

Aupa Atleti
Atlético zoran
2006-07-19 14:28
Ämne: zoran//Dock är ju pr....
Det är verkligen mycket pengar, men å andra sidan skulle jag vilja köpa honom före alla andra för det är en spelare som har visat sig enormt bra!

Jag vet förstås att det är jättemycket pengar och att man ibland måste vika ner sig för andra konkurrenter. Skulle bli så besviken om han hamnade i Real Madrid och inte i Atlético, för jag tror verkligen att han skulle lyckas i Atlético.

Jag vet inte om det är rätt att köpa en spelare för så mycket pengar, för det är enormt mycket pengar det handlar om. Men tänk om vi lyckas den kommande säsongen och han hamnar hos oss?

Själv tror jag att Aguirre verkligen vill ha den här spelaren, och att han är värd att bli köpt för att han har sådan enorm potential.
Atlético Elwis
2006-07-19 14:01
Ämne: Kom att tänka på att....
Många roliga matcher uteblev, som baskderbyt, sevilladerbyt och andra heta möten (Deportivo - Valencia t.ex.) - pga av Henke. Nu får vi hoppas att Zlatan inte kommer till Real Madrid, annars kommer man prioritera Real Madrid före allt annat - men chansen är iofs liten att Zlatan kommer dit..
Atlético Henko
2006-07-19 13:21
Ja det är jobbigt att det inte löser sig med de oönskade, Atletico behöver lägga tid på det nya laget.

Nu är tydligen Real Madrid ute efter R.Garcia, den nya presidenten lär ju vara berädd att öppna plånboken för att visa sig duktig. Detta leder väl till att Osasuna kan kräva en hög summa för R.Garcia.
Kan man hoppas på att (vem det nu blir) mittfältaren är klar i slutet av nästa vecka?
Atlético Beer
2006-07-19 12:54
zoran//Dock är ju prislappen lite avskräckande. Speciellt när Osasuna kräver 22 miljoner Euro (utköpsklausulen). Det betyder att om det skiter sig den här säsongen hamnar vi nog i stora ekonomiska problem om ett år. Jag vill gärna ha honom men inte för så mycket pengar (speciellt när Maniche och Ze Roberto är gratis)
Atlético zoran
2006-07-19 12:46
Raul Garcia gjorde ju ett jättejobb för Osasuna förra säsongen där Aguirre var tränaren. Han vet om Garcias kapacitet och dessutom är han mycket ung fortfarande.

Absolut ett tillskott för truppen.
Atlético Beer
2006-07-19 12:23
Henko//fyfan va irriterande, önskar bara att alla oönskade hittar nya klubbar
Atlético Henko
2006-07-19 12:15
Använd den här länken så får du det på engelska iallafall
Barcelona Andredinho
2006-07-19 11:41
kan någon här översätta från spanska till svenska?
Atlético Henko
2006-07-19 11:34
Braulio och Toché följer med A-laget till Tyskland och Kina, det verkar som att en av dem blir den 4:e forwarden bakom Torres, Kezman och Agüero.
Hoppas det blir så och att man låter Maxi spela kvar på sin kant.

I elmundodeportivo står det att efter mötet i måndags önskar Aguirre att man kan göra truppen fullständig genom att skaffa R.Garcia.
Jag håller dock tummarna för Maniche, har sett för lite av R.Garcia för att kunna lita på honom.

Motgångarna för de utelämnade spelarna fortsätter. Tydligen klarade inte Zahinos läkarundersökningen hos Almería och kommer nu tillbaka till Atletico för att operera sin vrist.
Atlético zoran
2006-07-19 11:25
Jag tror starkt på Aguirre och Atlético.
Atlético Henko
2006-07-19 11:20
Ja får Atletico tag på en riktigt bra innermitfältare så tror jag minst 3:e plats.
Vad tror du själv?
Real Betis Joaquin_JR
2006-07-19 11:14
Kommer ihåg, för ungefär 1 år sen sa " ni " att atletico skulle sluta 3a, ja det gick ju som det gick, vad tippar ni detta året då?
Atlético Henko
2006-07-19 10:46
Kom att tänka på att Henke ju inte är kvar i Barca. Det betyder att vi slipper TV4+ tjat om Henke, visst Barca spelar en riktigt bra och rolig fotboll men jag ser hellre att de visar ett intesivt derby än Barca bara för att Henke är med.
Hoppas det blir lite mer variation och lika mycket Atletico som förra året i rutan.
Atlético Rueda
2006-07-18 23:22
Så roligt att Atletico har fans och supporterklubbar över hela världen.. Känns skönt :)
Atlético senken
2006-07-18 22:41
Ride_The_big_one//

Enligt mig själv ska lopez spela på sin vanliga vänsterbacksposition och pernia ska vara en trogen inhoppare ! men det är bara enligt mig själv, man vet ju aldrig vad Aguirre har tänkt sig..

och eftersom Petrov verkar stanna( :D ) så får de nog slåss om samma ytterbacksposition
Annons: