/spanien/atletico/forum/2460.aspx/spanien/atletico/forum/2460.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético acerci
2006-08-24 22:11
vad har hänt med asiaplate? är det bara för mig det står att "account has been suspended due to certain reasons"?
Atlético Bobban
2006-08-24 21:48
Premiären av La Liga närmar sig med stormsteg och för att höja tempen ytterligare ett steg här på forumet. Kan ni väl svara på samma frågor som vi i redaktionen har gjort?

Vilket lag tar hem La Liga i år?

Vilken placering slutar Atlético på?

Kommer Aguirre att få Atlético på rätt köl?

Atletis bästa värvning?

Atletis sämsta värvning?

Hur tycker du att försäsongen varit?

Atlético Madrids interna skyttekung den här säsongen?

Vem blir årets viktigaste spelare i Atlético?

Din startelva?
Getafe Feyenoord&AJA
2006-08-24 21:15
Så här tippar jag ligan;
1:Real Madrid
2:Barca
3:Atletico/Valencia/Sevilla
4:Villareal/Zaragoza
Ner faller Nastic, Espanyol och Racing
Getafe tar en 9-13 plats =)
Atlético Bobban
2006-08-24 20:23
Angående startelvan inför helgen, så är Pernía avstängd! han drog på sig ett rött kort i sin sista match för Getafe och är därför inte tillgänglig för spel....
Atlético Luff
2006-08-24 19:19
Skönt att han tar Lopez framför Pernia iallfall.
Atlético Beer
2006-08-24 18:02
hade ändå trott att Valera skulle ta högermittfältet...Luccin/Costinha på mitten är ingen höjdare precis, grova Bianchi-vibbar...
Atlético Henko
2006-08-24 17:54
ops to late
Atlético Henko
2006-08-24 17:54
Maxi och Galletti är lätt skadade och joggade på träningen enligt AS. Båda missar första matchen.
Atlético Beer
2006-08-24 17:53
Julia//Han åkte väl på en mindre skada om jag inte minns helt fel
Julia
2006-08-24 17:44
Ämne: Enligt AS har Aguirr....
Men vart är Maxi?
Atlético Henko
2006-08-24 17:40
Det står också i AS att Cerezo säger att om Reyes kommer betyder det inte att en annan spelare lämnar. Om det stämmer, va kommer alla pengarna ifrån. Det börjar bli löjligt.
En så länge inga nyheter dock avslutar Cerezo med.
Atlético zoran
2006-08-24 17:39
Stephen Appiah skulle vara ett riktigt bra nyförvärv. Skulle helt klart vilja se honom i Atlético's tröja i år.

Han visade ju vad han gick för i Ghana i år, tidigare i OS 2004 var han riktigt bra men då lyckades in Ghana med någon större bragd. Jag tycker att han är en otroligt mogen spelare, och ledare på mitten som vi kan dra nytta av om vi skulle värva honom.

Tyckte alltid att han skulle ha stannat i Juventus, men han fick ju inte spela och valde då istället att flytta till Turkiet och Fenerbahce där han varit riktigt bra, smart val också, men det var mest pga. Ghana satsade på att komma till VM under den perioden av VM-Kvalet.

Helt klart en mycket intressant spelare, som inte är särskillt gammal, dessutom skall han vara i sin bästa ålder just nu, och med rutin kan han bidra med mycket på Atlético's mittfält.
Atlético Henko
2006-08-24 17:36
Enligt AS har Aguirre börjat träna med startelvan inför ligastarten,
----------Franco-------------
Seitariodis-Pablo-Perea-Lopez
-------Luccin-Costinha-------
Jurado-----------------Petrov
------Mista-----Torres-------

Vi får väl se om Petrov bara gör en match till för oss.
Lite överraskande att Mista skulle få chansen före Kezman.
Julia
2006-08-24 17:29
Ämne: Appiah måste väl var....
Ja, Appiah är väl "bara" 25?
Atlético Elwis
2006-08-24 17:21
Appiah måste väl vara yngre än Maniche? Jag skulle verkligen bli glad om vi lyckads få honom - han är den typen vi behöver.
Atlético Luff
2006-08-24 16:39
Ämne: Det som ligger Real ....
På vilket sätt konkurrerar vi med Arsenal, eller är det jag som inte förstår meningen? :)

Appiah tänkte jag på en dag men glömde han, han är riktigt bra, Maniche-typen också, hoppas!
Atlético Beer
2006-08-24 16:14
Appiah skulle jag inte ha nåt emot
Valencia J.T-Ayala
2006-08-24 16:03
Cabrón//
mm..
Skönt för er att Maxi förlängde! :)
Atlético Cabrón
2006-08-24 15:48
Det som ligger Real i fatet är väl förmodligen att Arsenal inte vill sälja Reyes till en konkurrent.
Valencia J.T-Ayala
2006-08-24 15:41
Det är väl nästan A.Madrid som har bäst chans på Reyes??
Har inte R.Madrid högre "bud och vilja" för att få in honom just nu ?
Atlético Elwis
2006-08-24 14:27
Cabrón,

Det är inte så bra att man har en livlig silly season, då tyder det på att vår klubb bara har problem. Men man kan iofs vända på det - att vår klubb har stora ambitioner:-)

/
Det blir Reyes eller Regueiro - om Petrov säljs. Första prioritet borde vara Maniche, för det är en tvåvägs spelare av Maniches klass som vi behöver mest. Precis som Greeneyes_x så hörde jag på spansk radio att det går rykten om att både Reyes och Maniche ska värvas...(Det låter underbart - men hur ser vår ekonomi ut då)!?
Atlético Cabrón
2006-08-24 13:50
Samtidigt hörde jag precis på spansk radio att klubben har gått in i en slutspurt för att värva både Reyes och Maniche. Få klubbar har lika livlig silly som vi, år efter år.
Atlético Beer
2006-08-24 13:22
Problem i Reyes-affären, rätt väntat
Atlético greeneyes_x
2006-08-24 12:45
Atletis silly season denna säsong känns som Ebay för spelare, köp o sälj.
Det här är nog "värsta" silly season jag har varit med så länge jag gillat Atleti.
Jag tror fan att vi har köpt ihop en hel ny andra startelva snart.
Och ny tränare som vanligt då.
Atlético Beer
2006-08-24 12:28
Fattar inte varför vi ska ha 2 vänstermittfältare (Reyes + Regueiro) när både Pernia och Lopez kan lira där, dessutom även Mista, Jurado och Galletti om det kriser. Slöseri med resurser? Ja!

Nej, satsa på Sneijder nu när Ajax åkt ur CL! Tror vi kan få han för drygt 12, och det är väl vad Moskva vill ha för Maniche?

För Petrov hoppas jag vi får 10...Sen köper vi Sneijder och Reyes för 27-28 och Regueiro 3, det är 30, hmm det betyder alltså att vi har 20 i kassan nu?! Det här är för tokigt...Vilket slöseri Mista och Costinha var (även Pernia och Jurado till viss del) det inser man nu...Om dom inte kommit hade vi haft 12-14 mille extra i kassan, pengarna måste väl behövas?

Snacka om silly season alltså...
Atlético senken
2006-08-24 11:58
MEN VAFAN! Petrov påväg bort!? det finns inte :( han är den spelare jag gillar mest.. kan bero på att jag själv liknar honom i mitt spelsätt :P lite av en humörspelare jag med ;) men... man får inte sälja honom! han har kanske inte gjort så mycket mål men han är väl inte den som gör mål? han spelar ju fram till målen.. i fm(jag vet att det bara är ett spel) gjorde han 30 ass för mig på en säsong.

ja ,jag tänker/kan inte säga något mer om den här övergången för nu verkar den ju verkligen bli av.. näee :( fyfan säger jag bara..

Atlético greeneyes_x
2006-08-24 11:51
Nu händer det mycket.. såg på spansk tv nyss att man tydligen är redo att ge Arsenal första option på Torres i framtiden för att sänka priset på Reyes. Sen har enligt rykten Petrov blivit utfryst av Aguirre efter ett tjafs mellan dom och tränar inte ens med laget. Rugeiro ska blir klar för Atleti inom några dagar för 3 milj.
Petrov är defintivt på väg bort nu..
Jag skulle föredra Reyes som första val på vänsterkansten.. för att Reyes/Torres samarbetet verkar funka bra så fort dom får spela med varandra.
Nu när jag tänker på det så har faktist Petrov bara fått skott "på" 1 gång tror jag på hela säsongen förutom några frisparkar..
Oroligt att man letar med ljus och lykta efter en vänsterbreddare så tätt inpå dom sista transferdagarna och verkar helt ha struntat i playmakern. Undra om man inte är lite för bekväm i att "fixa" Maniche bara för att han själv vill komma till oss. Moskva kan ju nobba oss toll sista dagen och då kanske Maniche inser att det lika bra att dra till Monaco eller Fenerbache istället för att vara kvar här i frysboxen.
Det ser inte bra ut med Maniche..
Atlético senken
2006-08-24 11:42
Beer / skönt att höra! för Molinero är verkligen en framtidsspelare i mina ögon :) velasco kan ju bara dra!

drömde en mardröm inatt, det var Atleti - Racing och velasco var kapten!? haha :P
Atlético Beer
2006-08-24 11:33
Molinero ska lånas ut till Malaga och Velascos kontrakt ska brytas
Atlético Cabrón
2006-08-24 11:24
Skulle gärna se Reyes i laget. Men att sälja Torres? Han är spelaren som personifierar klubbkänsla. En sådan spelare säljer man inte så länge spelaren själv inte lägger fram sådana krav. Petrov ut, Reyes in, det köper jag däremot. Tycker Petrov är en fenomenal spelare i sina bästa stunder, men han är lite för mycket en humörspelare som emellanåt kan gnälla för ingenting.
Annons: