/spanien/atletico/forum/2452.aspx/spanien/atletico/forum/2452.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Henko
2006-08-31 07:45
Ämne: Äh, du får ju se det....
Lagerbäck är ju fantastiskt dålig, varför spelar han aldrig in nya unga lovande talanger istället för att träla med sinna favvo spelare hela tiden.
Jag tycker det finns så många intressanta, Elmander har fått chansen nu men han var redan bra i Djurgården, Dusan kommer vara en fin tillgång när han får chansen, Hysén var riktigt bra för ett år sedan, Farnerud junior är inte heller så dum osv.
Tycker inte Lagerbäck ska behöva be Henke och Teddy att stanna för att man inte har några alternativ.

Ett litet utbrott och i fel forum men jag var tvungen.
Atlético Henko
2006-08-31 07:32
Ja nu verkar ju Reyes vara en sån där Realare. Men att Arsenal hellre tar Baptista + 3 miljoner är väl en sämre deal än Atléticos Cash, det gillar jag inte och att man snodde Rosicky tidigare i sommar. Usch jag önskar inte Arsenal lycka till.

Men hey nu blir det en väldigt spännande dag, kommar Delporte eller Regueiro?
Helst ser jag att Miguel mirakel läker och kan debutera för Atlético om 2 månader.
Barcelona Marcos
2006-08-30 23:21
Hur mycket pengar har ni egentligen?

Annars mycket bra köp denna säsong. Helt klart en av Europas bästa lag på pappret.
Atlético Luff
2006-08-30 23:09
Verkar som marängerna helt plötsligt har övertaget på Reyes, då Arsenal är intresserade av Baptista och därmed byta bort Reyes.

Kanske är lika bra, vi har tillräckligt med nya spelare att spela ihop.
Atlético Luff
2006-08-30 21:52
Äh, du får ju se det nya spännande svenska landslaget!

..eller hur var det nu? -.-
Atlético Henko
2006-08-30 21:27
Hade helt missat att det inte är någon match i helgen. Besvikelse - JA!
Atlético Henko
2006-08-30 21:12
Fanns ju ingen plats, han är himla ojämn. Dessutom har både Jurado och Miguel tillkommit, båda är mycket intressanta. Agüero kan också spela i en släpande roll som forward. Så jag tycker att Ibagazas flytt var super. Mallorca tror jag kan behöva ibagaza, det gör La liga jämnare.
Valencia J.T-Ayala
2006-08-30 21:07
Så nu flyttar Ibagaza...Var det smart att lämna honom åt Mallorca??
Trodde han skulle spela bra för er iår..
Atlético Henko
2006-08-30 20:49
Tror helt på Maniche och Costinha på mitten men skulle också vilja se Jurado spela en lite offensivare roll mot de lag där det inte behövs två defensiva spelare i mitten. Det gäller ju Miguel också.
Atlético zoran
2006-08-30 20:36
Jag tror att de flesta är glada över att Keza har stuckit till Fenerbahce. Men det finns även de som gärna hade sett honom kvar i Madrid.

Samtidigt kan det vara en liga för honom, han har inte lyckats i England eller Spanien.
Villarreal alex123
2006-08-30 20:34
hur känns det att er kezman e i fenerbache sk
Atlético Beer
2006-08-30 20:23
J.T-Ayala//Nej, inte slutdiskuterat, ett sista bud ska ha lämnats till Arsenal

Tror heller inte på nån diamant, Maniche har en rätt defensiv utgångspunkt till skillnad från t.ex Deco, Aimar och Ibagaza. Nej, ett rakt 4-4-2 är vad Aguirre velat ha och nu har han tillräcklig kompetens i truppen. Om jag fått bestämma hade jag dock behållit Kezza och inte köpt Mista samt kanske även sålt Petrov köpt Reyes, men det känns mer som en lyx-fråga :)
Spanien Sir. Smokealot
2006-08-30 20:20
Visst känns han överflödig på såvis, men nog är han bättre än alla vänster breddare ni har i truppen, plus han kan spela som anfallare och till höger.

Han är bra nog att ta en direkt plats i eran trupp, men ifall han kommer måste verkligen Petrov försvinna, annars är nog chansen att harmonin i truppen kommer rubbas.

Atlético Elwis
2006-08-30 20:15
Värvningen av maniche tog verkligen sin tid. Men behöver vi verkligen Reyes? Det vore nog slöseri med pengar, när man har tre vänsterbreddare av världsklass...
Atlético Luff
2006-08-30 19:13
Ämne: Fattar inte hur man ....
Costinha är ingen som helst spelfördelare, han är än bollvinnare och är bra på det, men inte mer.
I Portugal har oftast Deco varit med på ett hörn och tagit hand om mycket offensivt på deras 3manna mittfält.
Ska vi köra med diamant blir jag mycket förvånad, då kunde man tagit nån "heloffensiv" spelare, typ Aimar, istället för Maniche, tanken är väl att båda mittfältarna ska dela på jobbet?
Dr. Lassie
2006-08-30 18:58
Fattar inte hur man kan vilja ha Luccin istället för Costinha i startelvan. Costinha är ju en helt perfekt defensiv spelfördelare som kompleterar Maniche perfekt! Titta bara på deras sammarbete under VM. Han spelar enkelt men mycket bra och kommer ge balans i laget. Luccin är en ok spelare men kan inte jämföras med Costinha och jag tycker att han var riktigt dålig förra året och var en av orakerna till att placeringen blev som den blev.

Och ifall Aguirre väljer att lira med ett diamant mittfält så skulle ju förstås Maniche lira som offensiv mittfältare och Costinha defensiv.
Atlético guRRet
2006-08-30 18:58
Joaquin_JR
Jag är redo att hålla med dig. Som jag tidigare skrev är jag verkligen inte övertygad av Maniche eller Costinha. Hoppas dock att jag får äta upp det..
Valencia J.T-Ayala
2006-08-30 18:56
Är det slutdiskuterat om Reyes till A.Madrid nu när ni fått Maniche??
Atlético Beer
2006-08-30 18:25
Joaquin_JR//vad är så konstigt med det? Costinha var iofs inte super-nödvändig men Maniche däremot. Dessutom har de två ett väldigt bra samspel.
Atlético Rueda
2006-08-30 16:06
Tror du har missupfattat det där evol. 1X2 ger 2 poäng, alltså de som fått 2 poäng i tipset har gissat på atletico-vinst. Däremot är det bara Andersito som träffat rätt tecken, alltså 0-1 som fått 5 poäng. Har man den känslan att man träffar rätt tecken ska man ha fler poäng, men resultatet måste även stämma, hade det varit 1-0 hade man fått 0 poäng. Vet inte hur jag ska förklara det bättre, hoppas du förstår, det är ungefär samma poäng som vi hade på tipset här i forumet förra säsongen.
Länktips: www.tippa.2u.se
Spanien Ichi
2006-08-30 15:49
Grattis till slitvargen maniche hybriden, och tilsammans med costinha igen...ujuj kan bli intressant,förhoppnings vis använda mest offensivt :). Riktigt rolig trupp, ska bli kul att se madrid derby.

Mvh
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2006-08-30 15:39
Äntligen Maniche! äntligen.
Real Betis Joaquin_JR
2006-08-30 15:16
Maniche och Costinha :S Förstår inte atleticos värvningar..
Atlético Andero
2006-08-30 14:59
Nu är han även presenterad. :-)
Atlético evol
2006-08-30 14:38
Är det bara jag som tycker det är konstigt att man får mera poäng om man gissar vilket tecken 1X2 en match blir än isåfall man prickar rätt resultat ?
citat från sidan " Lyckas man träffa rätt tecken ger det 5 poäng.

Rätt resultat ger 2 poäng.

Fel ger självklart 0."
?
Barcelona Gencler
2006-08-30 14:36
Nu är det definitiv klart att Musampa kommer spela i Trabzonspor, länken är från Trabzonspors officella hem sida, grattis ni få mer pengar till kassan
Atlético atleticoputte
2006-08-30 14:03
maniche klarade läkareundersökningen, han presenteras inom någon timme.
Amish
2006-08-30 13:33
Det skulle vara grymt om något otippad lag vann La Liga. Dvs inte Barca, Real eller Valencia.
Har satt några bets på Atletico eller Sevilla som ligasegrare - den som lever får se...
Julia
2006-08-30 13:27
Äntligen så är Maniche klar! Tror att det kan bli ett riktigt kanonförvärv :D.
Atlético Rueda
2006-08-30 13:16
Äntligen, den segaste övergången någonsin är klar =)
Annons: