/spanien/atletico/forum/2447.aspx/spanien/atletico/forum/2447.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Henko
2006-08-26 08:19
Allt ska tydligen bli klart idag och om Kezman går betyder det då att Petrov blir backup till Reyes om han kommer?

Om Reyes och Maniche verkligen kommer så blir Atléticos startelva riktigt läskig på pappret.
Det är bara att hålla tummarna för att Aguirre kan få alla stjärnor att spela tillsammans också.
Maniche blir det nionde och Reyes blir det tionde nyförvärvet, jag tycker det är på tok för många nya namn för att det ska vara sunt.
Atlético Henko
2006-08-26 08:09
Hoppas det är sant. Äntligen är såpan över. Ryssarna har tackat ja. Maniche kommer göra vårat mittfält betydligt bättre. Hoppas det är sant.

Kezman verkar på riktigt vara en Fenerbahce snart, och enligt spanska tidningar är det för att få loss pengar till kungen.

Den här silly season är den värsta jag varit med om.
Barcelona Gencler
2006-08-26 04:40
det är bekräftat på Fenerbahce s officella hemsida att Kezman är klar till Fenerbahce

Atlético senken
2006-08-26 01:55
Enligt min kompis så var Juaquin på "lån" i 3 timmar typ, för att deras president verkar vara sjuk i huvet för att få mer pengar eller något..

" emil säger:
joaquin affären verkar vara insane i huvet btw
' emil säger:
inte klar än .. deras president är sick i huvet
' emil säger:
skickade han på lån till Albacete
' emil säger:
under några timmar!.. bara för att få mer pengar
- sssenken säger:
VA!?
- sssenken säger:

' emil säger:
jepp
' emil säger:

- sssenken säger:
jag fattar inte?
' emil säger:
han lånade ut honom till Albacete igår eller idag eller när det nu var
' emil säger:
i typ 3 timmar
' emil säger:
så att Valencia skulle känna sig pressade att betala mer typ"
AIK Headdown
2006-08-26 01:01
Jag skulle vilja åka och kolla Athletico-Villareal i november. Någon som vet bra sätt att fixa biljetter?

Jag är inte så sugen på siter som fotbollsbiljetter.se som garanterat har jättepåslag.
Atlético Elwis
2006-08-26 00:54
Dessvärre berättade samma radio program om att det har lagts ett bud på Kezman, från just Fenerbache. Atletico har inte svarat budet ännu...
Atlético Elwis
2006-08-26 00:47
Enligt El Larguero (ett radio program på CadenaSER), så är Jouaquin en Albacete spelare nu. Stackars, stackars Jouaquin, jag tycker verkligen synd om honom.
Atlético Andero
2006-08-25 23:24
cag
Fenerbahce ska ha gjort klart med precis alla stor namn i fotbollseuropa...
Atlético acerci
2006-08-25 22:52
Vart finner man spelarutmärkelserna från ligan förra året?
Atlético Elwis
2006-08-25 22:44
Glen Hysen har inga rödblåa ögon - kanske därför alla 'arslen' klagar på honom. Spelade Deco idag, eller stack han hem till Eto'o efter halvtid?

/Förresten, (Jag höll på att glömma)-Nu är det den bästa tiden för att se på bortförklaringar i 'not Spain!' forumet;-)
Sinalco
2006-08-25 22:42
Tror inte att Kezman lämnar.
cag
2006-08-25 22:25
kezman till fener?? den sidan brukar vara pålitlig. men inget officielt.
Atlético Luff
2006-08-25 21:54
Hehe, kände mig dock tvungen att svara Ramblan en gång till ;)
Atlético Elwis
2006-08-25 21:40
Luff,

Som det ser ut nu, så kanske vi borde undvika deras forum för flera veckor framåt. 2-0 för Sevilla mot FC 'Not Spain!' - Kommer Eto'o gå hem i halvtid? :-)
Atlético Luff
2006-08-25 20:48
Dessutom har svenskafans tippat marängerna som ligasegrare så jo, de kan behöva lite tid för sig själva. ;)
Atlético Elwis
2006-08-25 20:42
Luff,

Vi borde nog inte besöka Barca forumet ett tag - då de har det tillräckligt tufft med Espanyols överklagande och alla dessa fans som påstår att UEFA gullar med dom - jag skulle iofs också vara lika bitter som Ramblan om ett par sexton åringar golvade mig hela tiden :-D
Atlético Henko
2006-08-25 20:25
Skysport tippar Atlético på en 9:de plats i år och man tror att Jurado kommer göra succé.
Vi får väl se, jag tror Skysport har jätte fel och i ren protest ska jag inte besöka deras hemsida på hela nästa vecka. Juste.
Atlético Henko
2006-08-25 20:18
Marca kom precis ut med en artikel om att Arsenal säger sig inte ha fått något acceptabelt bud från Atletico. Men i artikel pratar Wenger om att 12 miljoner är en förolämpning. Artikeln verkar vara baserad på fakta kring det första budet på Reyes
Atlético acerci
2006-08-25 20:17
tack för svaret henko, tråkigt för han med skadan bara.

Vilket lag tar hem La Liga i år?
Valencia

Vilken placering slutar Atlético på?
3 eller 4, beror helt på hur det går för Valencia

Kommer Aguirre att få Atlético på rätt köl?
Ja, eller någorlunda, Europaspel är ett krav för detta

Atletis bästa värvning?
Agüero, man måste älska argentinska supertalanger (se; messi)

Atletis sämsta värvning?
Pernia, känns helt sjukt onödigt.

Hur tycker du att försäsongen varit?
Försäsong är för mig rätt betydelselös, ingre går på för fullt.

Atlético Madrids interna skyttekung den här säsongen?
Torres

Vem blir årets viktigaste spelare i Atlético?
Pablo och Torres

Din startelva?
-----------Franco-----------
Seitaridis-Pablo-Perea-Lopez
Maxi--costinha--Luccin--Petrov
-------Torres--Agüero-------

innermittfältet känns jsut nu som lagets svagaste och mest osäkraste punkt, förstärk!
Atlético Henko
2006-08-25 20:06
Arsenal va ju väldigt snabba att neka till de första erbjudandet, de har ju inte hörts något nu så jag tror det går bra. Sen ska man ju komma överrens med Reyes själv också, men han vill till spanien så det borde inte vara några problem.
Valencia J.T-Ayala
2006-08-25 19:57
Hur går förhandlingarna med Reyes??
Atlético Elwis
2006-08-25 19:40
Vi ska inte ha för stora förväntningar på Aguero. Jag ser inte honom som årets värvning -
då han kommer att börja på bänken i de flesta av matcherna och dessutom kommer det att ta tid tills han kommer in i rytmen. Jag tror Aguero gör en 'godkänd' säsong, men inte mer. Och för hans utvecklings skull, så borde han verkligen inte få spela forward - då han blir uppäten av backarna lika snabbt som Robinho. (Robinho under Luxemburgos tid). Man får ut max av Aguero om han spelar under anfallarna eller under sin anfallspartner...

//Hahah, mitt inlägg i barcelonas forum fick Ramblan (vem annars) att gå i taket. Det är alltid lika roligt att driva med dom:-)
Atlético Henko
2006-08-25 19:36
acerci// Miguel tror jag hade ett ungdoms-kontrakt med Hercules och ja han betalade 300.000(vet inte vilken valör) för att bli fri ifrån kontraktet när Atletico tvekade. Miguel ska ha haft förfrågningar från bl.a valencia men valde ändå att betala för att få vara med i Atleticos försäsong. Jag gillar han så mycket redan fast han inte gjort en minut i Liga spelet för Atletico
Atlético Luff
2006-08-25 17:44
Barcelona tyvärr..

Uefacup-plats

Kommer Aguirre att få Atlético på rätt köl?
Inte rätt, men inte heller Bianchi-fel..

Atletis bästa värvning?
Seitaridis verkar vara den mest genomtänkta

Atletis sämsta värvning?
Pernia, så onödigt..

Som den ska vara :)

Torres, även om vi gör en skitsäsong presterar han, se förra året.

Maxi som tyvärr kan få ta Playmakerrollen från sin högerkant.

Din startelva?
Fixas ingen playmaker tycker jag vi kör på diamant, har fullt förtroende för El Kun:

------------Leo-------------
-----------Luccin-----------
--Maxi--------Reyes/Petrov--
-----------Agüero-----------
------Mista-----Torres------
Eric_22
2006-08-25 17:29
Barca.

5:a

Atleticos bästa värvning?
Agüero

Sämsta värvning?
Mista, känns onödigt att lägga så mycket pengar på honom eftersom han inte är särskilt bra. Dessutom fattar jag verkligen inte hur alla kan säga Costinha, han var ju grym i VM och mycket bra under försäsongen.

Godkänd men lite halvtaskiga resultat.

Utan någon som helst tvekan, Torres.

Torres och Pablo.

Din startelva?
--------------Leo--------------
-Seita---Pablo---Perea---Lopez-
-----------Costinha------------
-Maxi-------------------Petrov-
------------Luccin-------------
-------Torres-----Agüero-------

Skulle gärna se Maniche istället för Luccin men vi får ju se om det blir av. Gillar verkligen inte luccin.
Julia
2006-08-25 17:15
Valencia. Barcelona klarar inte av pressen.

Fyra.

Atletis bästa värvning?
Agüero!

Atletis sämsta värvning?
Svarar som de flesta andra, Costinha.

Kanske inte den bästa men det är inte heller den som räknas.

Jag hoppas på Torres.

Torres, Maxi & Perea

Din startelva?
-----------Franco-----------
Maxi--????--Luccin--Petrov
-------Torres--Agüero-------
Axl
2006-08-25 17:07
Beer, Cabrón och senken//

Ljungberg är för det mesta högermittfältare i Arsenal, åtminstone de senaste 8 åren....:D

Han har spelat ett fåtal matcher i mitten på senare tid i CL då han helt enkelt är jäkligt bra takktiskt sett. Reyes är mer eller mindre ordinarie (när man har yttermittfältare i form av Pires, Ljungberg, Hleb och Reyes och spelar 50+ matcher så roterar man). En spelare av Reyes kaliber är ordinarie, så är det bara. Ljungberg har spelat på vänsterkanten mer som brist på andra alternativ. 01/02 gick Pires sönder och freddie gick över till vänstersidan och gav oss titeln. I början av denna säsong har han också spelat som vänsterytter eftersom både Reyes och Rosicky är skadade. Jag antar att Ljungberg är ordinarie när det vankas stormatcher men då på högerkanten. Det är dock som senken skriver "och ljungberg var väl som vanligt skadad så.." :)

Hur som helst, Reyes vill ju inte flytta för att han inte får speltid eller för att Wenger tycker han är för dålig utan för att han inte trivs i England.

Skulle vara kul om han gick till er om han nu tvunget måste lämna. Han och Torres är ganska spännande spelare och funkar bra tillsammans i landslaget. Dessutom skulle det ju varit trevligare att se honom hos er än hos era grisar till grannar, de i vitt...

Ni får nog hosta upp lite mer pengar dock. Någon option känns ganska meningslös om jag ska vara ärlig. Vi har något ni vill ha och oim vi ska få Torres någongång så vore det ju bättre att försöka köpa Torres nu när vi har ågot att locka med. Nästa sommar känns nog en option ganska meningslös. Om Torres gör ännu en bra säsong kommer han kosta £20m+ och då känns det ganska meningslöst om vi har option eller inte om Man U, CFC eller Milan kommer och knackar på dörren.
Atlético Elwis
2006-08-25 16:42
*Vilket lag tar hem La Liga i år?
- Real eller valencia.

*Vilken placering slutar Atlético på?
- Fjärde eller femte plats.

*Atletis bästa värvning?
- vet ej

*Atletis sämsta värvning?
-Costinha

*Hur tycker du att försäsongen varit?
- som det brukar vara

*Atlético Madrids interna skyttekung den här säsongen?
- Maxi eller Torres

*Vem blir årets viktigaste spelare i Atlético?
- Torres, Maxi och Lopez
Atlético acerci
2006-08-25 16:41
Har bara läst lite löst om att Miguel som skadade sig ville spela så mycket för Atlético att han hade köpt ut sig från sitt kontrakt eller något? betalat nånting verkar han ha gjort, någon som kan förklara lite tydligare?
F. Torres 9
2006-08-25 16:11
Sergio Aguero kommer vara årets värvning, tror jag !
Annons: