/spanien/atletico/forum/2437.aspx/spanien/atletico/forum/2437.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Amish
2006-08-30 12:12
Reyes kan ju spela både på topp och till vänster, så han hade nog varit bra att ha i truppen, även om han kanske är lite för dyr sett till sin kapacitet kan jag tycka...
elite
2006-08-30 11:49
Fint med Maniche , vårat mittfält börjar kännas riktigt bra nu .
Barcelona CR
2006-08-30 10:46
Ännu en portugis till Aletico!!

fan va gött alltså
Atlético Henko
2006-08-30 07:20
Har börjat tveka om Reyes, Atlético har ju Petrov som i sina bästa stunder är fantastisk.
Lopez och Mista kan ju lätt vikariera där. Sen kommer ju Miguel tillbaka innan halva ligan är spelad.
Tycker Atlético ska hålla i slantarna tills vinterfönstret öppnar, då kan det behöva förstärkas om det kommit skador.

Luff// håller med om att Costinha känns lite träig så Luccin skulle nog kunna komplitera Maniche om de ska dela på Offensiven och defensiven. Hoppas ifs mest att Gabi ska börja ta försig.
Atlético Luff
2006-08-29 22:54
Underbart med Maniche!

Tycker ändå vi bör testa att starta med Luccin om det är tänkt att mittfältarna ska dela på det offensiva och defensiva arbetet, Costinha känns lite för "träig" för att gå framåt i planen.

gurret, Maniche är väl bra på one-touch-lir och tar sig in i straffområdet/skjuter utifrån, tror han blir perfekt då även Luccin har ett fint skott.
Atlético Cabrón
2006-08-29 22:52
Fan va skönt med Maniche. Skulle gärna ha in Reyes också, men är Petrov på gott humör så behövs inte det.
Atlético guRRet
2006-08-29 22:44
Beer/
Med "i Portugal" menade jag även i landslaget, även om det kanske är lite otydligt. Nej Reyes är ingen playmaker, men Maniche är väl inte heller direkt den som slår de geniala passningarna, även om han har utgångspunkt som "defensiv playmaker"..
hinge
2006-08-29 22:38
Gott som fan med värvningen av Maniche!

AUPA AUPA AUPA ATLETI!!
pange
2006-08-29 22:30
grattis till en grymt bra värvning, Maniche var en av VMs absoluta behållningar! lyckat till under säsongen!
Atlético Beer
2006-08-29 22:16
Oxyyy//Ibagaza var kung, 2-3 matcher/säsong. Resten av tiden var han skadad, avstängd, på dåligt humör eller bara ur form.

guRRet//Reyes är ingen playmaker. Kan vara en anledning ;) Och bara presterat i Portugal? Champions League-vinnare, Em-finalist, VM-semifinalist. Det är väl inte så tokigt?
Athletic Oxyyy
2006-08-29 22:04
Varför bröt ni kontraktet med Ariel Ibagaza ?

Hade för mig att han var "kung" i Atlético Madrid
Atlético guRRet
2006-08-29 22:03
Varför spendera dyra pengar på en 29-åring som bara har presterat i Portugal, istället för en 22-åring(snart 23) som Reyes, som dessutom är spanjor!? Blir smått förbannad faktiskt, särskilt om detta innebär att Luccin inte får spela. Fy fan vad kasst
Atlético zoran
2006-08-29 21:57
Jag har faktiskt riktigt höga förhoppningar på Maniche, det är inte vanligt hos mig annars.
Atlético Henko
2006-08-29 21:49
Nu kan Atlético gå hur bra som helst i ligan, Maniche var riktigt bra i VM då han kamperade med Costinha på mitten. Jag längatar så mycket tills nästa match.

Atléticos startelva är ruskigt bra nu, kan inte riktigt se en svag länk med
--------------Franco--------
Seitaridis-Pablo-Perea-Lopez/Pernia
Maxi-Maniche-Costinha-Petrov
-----Agüero---Torres--------
som startelva.
Möjligen Petrovs humör och Costinhas förmåga att skaffa kort, tror att Petrovs humör blir bättre iochmed att Atléticos spel stämmer bättre och om han får hitta målet några gånger(så han får lite arbetsro) och med Costinha så har vi ju bra backup i Luccin och Gabi.
Den största svagheten nu ser jag i Ze Castro och Azcárate, men det kanske är för jag inte sett mycket av dem. Det är dock stor skillnad mellan Perea-Pablo och Ze Castro-Azcárate.
Spanien Ronaldo Fán
2006-08-29 21:34
En härlig nyförvärv för A.Madrid.
Önskar Maniche och er all lycka till inför denna säsong!
Deportivo André.
2006-08-29 21:22
Gratulerar till värvningen av Maniche! En spelare som alla lag mår bra av att ha, och är övertygad om att den spanska ligan kommer passa honom perfekt.
Real Madrid El Maéstro
2006-08-29 21:20
NU ser jag er som favorit till ligan tillsammans med Real,Barca,Valencia.

Torres,Perea,Franco,Maniche,Maxi

fungerar dom bra så kan ni komma långt
Atlético Beer
2006-08-29 21:16
Mario är väl främst högerytter? Dessutom kommer han antagligen lånas ut ändå.
Atlético senken
2006-08-29 21:09
Tycker också lite synd om Mario, men nu får han spela och utvecklas istället för att bara sitta på bänken! Bara inte ledningen är så dum att de säljer honom efter lånet.. som alla andra lån?

Varför behöll vi inte tillexempel: Nano och Musampa? Där hade vi löst problemet på vänsterkanten, skippat Pernia och låtit Molinero hoppat in OM Antonio Lopez varit skadad, Jorge som även är Torres bästa vän skulle också ha stannat tycker jag, då kunde vi ha skippat Jurado.. Tycker Jorge petar Iba.. jaja :P

Gjort är gjort.. Maniche är iallafall här och det är jag glad över :)
Barcelona Gencler
2006-08-29 20:54
Kizito Musampa och Trabzonspor förhandlar om kontrakt Trabzonspors styrelse antar att Kizito Musampa skriver imårgon, Förra kontrakt förslaget acepterade inte Kizito Musampa han ville ha hälften av 3 åriga lönen direkt i sin ficka
Atlético zoran
2006-08-29 20:42
Jag är riktigt glad över den här värvningen!

Äntligen säger jag också, får hoppas på att Maniche visar upp sig ordentligt nu. Tycker dock synd om Mario, men han har framtiden för sig i Atléti!
Dr. Lassie
2006-08-29 20:39
Äntligen!! Fan vad jag har längtat efter det här alltså. Men vem ska han ersätta? Luccin eller Costinha? Jag tycker självklart att han ska peta Luccin.

Välkommen Maniche!
Atlético senken
2006-08-29 20:00
Så J*VLA HÄRLIGT!!! :D Maniche! TACK
Valencia J.T-Ayala
2006-08-29 18:59
Tittade förbi här inne på A.Madrid forumet och det verkar vara klart med Maniche?
Grattis i så fall...
Båda portugiserna från Spartak Moskva borde känna sig glada över värmen i spanien ;)..
Atlético Henko
2006-08-29 18:49
Åh Andero den nyheten har jag väntat på hela sommaren, nu kan jag äntligen andas ut.
Hoppas Maniche är med i startelvan mot Valencia, de ser riktigt vassa ut i år. Nu blir det otroligt spännande, nya hemma tröjan plus att se hur Maniche kan få Atléticos mitt att agera kreativt.
Äänntligggenn har Atletico en mittfältareeeee!
Atlético Henko
2006-08-29 18:43
Buuuu för att sälja Calderon.

Är det någon som har koll på vad som gäller för den nya arenan som skulle byggas i Madrid, det var väl snack om att det skulle bli Atléticos hemvist. London drog ju det längsta strået om OS om jag inte minns fel.

Atlético Andero
2006-08-29 18:41
Maniche klar! :-)
hinge
2006-08-29 18:35
Det är pinsamt om vi måste sälja Calderon. Det är så det känns lixom.. "måste".
Vi har mycket att betala tillbaka till staden, och skulle denna säsongen bli misslyckad så spelar vi nog våra hemmamatcher på en arena med löparbanor. Tyvärr :-(
Atlético Henko
2006-08-29 18:15
Atlético hoppas nästa månad kunna skriva på en överenskommelse om att sälja Calderon till staden och därmed få en ekonomisk injektion.

Nått sånt.
Atlético Luff
2006-08-29 17:18
Från AS:
"El Atlético espera el próximo mes firmar ya el acuerdo con el Ayuntamiento para la venta del Calderón. Eso supondrá una gran inyección económica para la entidad."

Sälja Calderon? Nån spansktalande? :(
Annons: