/spanien/atletico/forum/243.aspx/spanien/atletico/forum/243.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético ex Henry garvis Carlsson
2014-10-27 22:33
Det hade man fått. Beslutet att bara ta emot 200 var Atleticos... Nästan så att det gamla öknamnet förtjänas en sån dag. PATETISKT dåligt
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético belgaren
2014-10-27 22:17
Fruktansvärt tråkigt när man planerat och peppat länge. Man borde ju fått samma antal biljetter som Malmö fick. Tror inte det blir några större oroligheter heller..
Atlético VamosAtleti!
2014-10-27 21:39
Jag dog lite inombords precis. Asså helt jävla mållös.. Tagit ledigt från jobb och allt, sen får man detta i nacken. Fyfan va dåligt och vilken sjuk besvikelse, hoppas på ett mirakel nu bara...
Atlético Bobban (red)
2014-10-27 21:37
vet inte om de redan har gjort det?
2014-10-27 21:28
Haha...fantastiskt att kanske inte kunna se matchen när det är så nära. Men borde inte mff sälja dom outnyttjade plåtarna??
Atlético Bobban (red)
2014-10-27 21:24
Det finns fortfarande en gnutta hopp, men den är inte stor. Vi fick reda på det här först i dag under eftermiddagen och vi är precis lika besvikna som ni är på den här situationen!
Atlético Kakan_Atletico
2014-10-27 21:24
"but because of the heavy riots which took place after the match" Ehh va?

Var inga som helst bekymmer. Jag gick tom iklädd vår matchtröja, keps och halsduk mer eller mindre bland MFFarna påväg tillbaks till mitt och min polares hotell. Var absolut inga kontroverser med varken polis eller några fans inblandade. Mycket märkligt.
2014-10-27 21:14
Så trist att det inte blir några biljetter till MFF matchen åt svenska supportrar.. Pga oroligheter mellan Atletico och mff fans efter matchen (???) har klubben valt att bara utnyttja 200 biljetter som går till medlemmar och årskortare. Har hört om lite gruff med polis, men inget annat väl??
Atlético Bobban (red)
2014-10-27 21:13
Har tyvärr tråkiga nyheter att meddela. Atlético de Madrid har bara beställt 200 biljetter till nästa veckas match mot Malmö FF. Den tyska Peñan ville ha 135 biljetter men får köpa 30!

Madridklubben har lovat att kontakta Malmö FF igen i morgon om att de vill ha fler biljetter, men i dagsläget ser det jävligt kört ut, tyvärr. Ni som har beställt biljetter via den tyska peñan kommer att få ett mail där deras president André Kahle beklagar det hela.

Det har helt enkelt blivit en miss i Spanien, där man inte har kollat upp vilket intresse det fanns från de olika supporterklubbarna innan man meddelade Malmö att man bara ville ha 200 biljetter.

En annan orsak till de få biljetterna är de oroligheter som inträffade vid skåningarnas besök i Madrid i förra veckan. Man värnar om säkerheten helt enkelt!

Huskys mail i sin helhet:

Dear Atlético-Fan,

I am sorry to tell you that Ihave bad news for you.

The Club informed us this weekend that he won't give out tickets for the match in Malmö to Atlético Supportes who are not either anactive season-ticket holderand/or member (socio) of the club.

On our list were 135 persons who asked for tickets. We requested~150 tickets in advance, but because of the heavy riots which took place after the match between Atlético and Malmö FF in Madrid on wednesday theclub had a meeting to talk about the security problems for the match in Malmö.After that, the club decided that they will just take 200 tickets from Malmö for Atlético-Fansand allowed the home side to sell the rest to home fans.

These tickets were spread between the people who bought a flight over a travelagency Atlético is in contact withor are season ticket holder/socio and already bought their tickets in Madrid.

Unfortunately, the club did not inform us before todaythat we won't get the planned number of tickets for the match.After several telephone callswith the clubwhere wediscussedthe problem and negotiated with the club,we were able to get 15(!) tickets for the Swedish fanclub/fansite.

These tickets will be given to our swedish friend Joakim Jönsson .

We don't know what will happen to those tickets. Maybe he will make adraw ormaybe he will divide the tickets between themembersof the swedish fanclub, but you can ask him to get on his list or at least his waiting list for the tickets.

After our calls, Atlético promised us to contact Malmö FF again and apply for more tickets and special security. Unfortunately both we and the club consider the chances to get more tickets as quite low. IF the club gets more tickets, the club promised to give all of them to us.

In this case, everybody who will be on the list of Joakim, will get a ticket in the end, but only IF the Club is able to get more tickets.(Once again, there is only a very small chance of getting more tickets!)

As a result it happens that for the first time in history of an Atlético Madrid match in Europewhere our fanclub takes partwe won't be able to organize tickets.

I feel sorry for all of you Swedish fans who wanted to see our colours live in the stadium, but please keep in mind, that because of security easons the Club took this decision for the safetyof thefans.

All the best to you and let's hope for a "little" wonder in the upcoming 48 hours.

Thank you very much

André Kahle
Atlético Blyger
2014-10-27 20:01
RK! Min poäng eg. Dessa självuppfyllda idioter finns i alla klubbar.
Atlético CosaFai?
2014-10-27 18:37
Tycker vi kan sätta en ban på ''LALAWELEATAKORA'' med :)
Atlético RK!
2014-10-27 16:47
@laGodzilla:

Det är bara idioter som inte har någon som helst kunskap om Atleticos historia och vad klubben representerar, som skulle kalla det en plastklubb. Det finns också ett bekräftelsebehov, bortom det legitima fördömandet av klubbar som Real, Chelsea och City, där folk ska vara så äkta och hårda som möjligt. Titta bara på hur fjanten skryter om hur det ska bli "överkörning på läktaren och hets på stan". Detta är en del av fotbollens urartning. Det har gått från ett gemytligt bollspel till oigenkännliga klubbar understödda av fans, som mest bryr sig om att hetsa om "läktaren och gatan".
Atlético Sk018
2014-10-27 16:40
Vissa inlägg kräver inget svar. Tycker man att Atletico-supportrar är "plastsupportrar", då betvivlar jag att man har vett att ta till sig av andras kommentarer oavsett. Finns fina bevis på detta från supportrar för andra lag i la liga också.
Atlético Blyger
2014-10-27 16:27
Det finns ett gäng fjantar bland MFF-supportrarna som ständigt och jämt kallar andra för plast i syfte att framhäva sig själva som äkta. Det är eg bara att ignorera dem. Fast jag förstår att de provocerar. Trevligare är de MFF-supportrarna som imponerades av Atletis spel och hoppas på att ge ett mer taggat motstånd såväl på plan som på läktaren om ngra dagar.
laGodzilla
2014-10-27 16:22
Jag blir illa berörd när man blir kallad plastsupporter när man håller på Atlético. En dröm har senaste åren gått i uppfyllelse, men likt förbannad är man en underdog. Jag kanske missuppfattar ordet plastsupporter, men tänker mig att det handlar om att man exempelvis håller på lag som Man Utd, Real eller Barcelona enbart för att de har en vinnande historia?
Admin
2014-10-27 15:44
"Puta Atlético": Kan du inte hålla en vänlig ton ber vi dig att inte skriva här. Du har nu fått spärr i 48 timmar och vi hoppas att du är vänligare om du börjar skriva här igen.

Tack.
Atlético zoran
2014-10-27 14:40
Cholo och Mono i ett nötskal. Avslutar säkert varandras meningar under matchgenomgången också. Lagom synkroniserade, haha..
Puta Atletico
2014-10-27 14:11
@laGodzilla:
Hahaha, det säger ganska mycket om dina fotbollskunskaper om du tror att dessa vinster är våra största bedrifter. '79 liksom. Att vi inte skulle ha någon klack är ett skrattretande korkat påstående. Rent supportermässigt våldtar vi ert lags "supportrar", som går 10 min. före matchen slutar och knappt kan skapa något tryck övht. Sedan skiter jag fullständigt i om du är 1/32 spansk eller något i den stilen, du är lika plastig för det. :)
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-10-27 11:49
Ser gärna att vi håller en god ton mot varandra här inne.

Gäller allihopa :)
laGodzilla
2014-10-27 06:45
@Puta Atletico:
En gris, en ko, en malmöbo. Jävla lantis, ni har knappt en klack och är så jävla högmodiga så att det krävs termosbrallor för kylan innan ni faller ner och inser att ni inte är bättre än GAIS i Superettan. Att du ens har mage att kalla oss plastiga när jag har hållt på Atléti genom farsgubben och andra här inne har spanskt ursprung, när du själv säkert bara är en snorunge till skånepåg. Skäms rent ut sagt. Hoppas MFF-supportrar som dig kommer ner på jorden innan det är för sent, för så som Malmö FF blev utskåpade senast kan bara tyda på ett håll i formkurvan. Edit: Vill också påminna alla MFF-supportrar att enda anledningen till att de faktiskt är i CL är just för att det har blivit enklare att ta sig dit för små klubbar som MFF. Att slå Salzburg och Olympiakos på hemmaplan måste väl vara MFF:s största triumf någonsin (två av europas sämsta bortalag). grattis
Puta Atletico
2014-10-26 23:13
Jag vet inte vad den här muppen "Conserva el Calderón!" babblar om, för det finns ingen planerad hämndaktion mot Atleticos supportrar. Det enda de kommer att utsättas för är en fullständig överkörning på läktaren och hets ute på stan.

/MFF:are

P.S. Fan vad ni är plastiga.
Atlético bel0
2014-10-26 22:33
Cerci är nice!
Atlético Antonio López
2014-10-26 22:14
Vad hände?
Atlético Chewie
2014-10-26 22:10
K a o s
Atlético CosaFai?
2014-10-26 21:38
Mandzukic! Skönt att han får göra mål igen :)
Atlético Fernando84
2014-10-26 20:47
hoppas atletico kan säkra seger och fortsatt toppstrid.
Atlético Bobban (red)
2014-10-26 20:43
Moyá; Juanfran, Miranda, Godín, Siqueira; Mario Suárez, Koke, Raúl García; Arda, Griezmann y Mandzukic.
Atlético Antonio López
2014-10-26 20:41
Börjar bli lite bitter att Ivanovski är i Madrid. Har slutat glädja mig över hans selfies som skickas på What's app från arenan varje gång det är dags för match...
Atlético CosaFai?
2014-10-26 19:55
zoran/
Trevligt att höra att det går så bra för våra utlånade spelare.
Hört att det går ganska bra för Guilavogui i Wolfsburg med, hur är situationen med honom? Är det tänkt att vi ska sälja honom efter lånet eller är det någon man tänker satsa på?
Atlético zoran
2014-10-26 19:41
Borja fortsätter göra mål i Zaragoza. Två nya ikväll. 1-3 så här långt mot Alcorcón.

10 matcher, 8 mål och 3 assist den här säsongen.
Annons: