/spanien/atletico/forum/242.aspx/spanien/atletico/forum/242.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético El kulan
2014-12-20 23:47
Leo Baptistao har nu gjort sju mål i ligan, ett mer än Atleticos bästa målskytt. Kanske dags att plocka hem honom för att få ett djupledsalternativ under vårsäsongen?
Postat via SvenskaFans-appen
Spanien Ryoichi
2014-12-20 16:28
YES! ¡Atleti Kolkata mästare i Indien!
Atlético Antonio López
2014-12-19 10:42
Ollie den bittre/

Ett lag som aldrig spelat ihop tidigare mot ett ihopspelat l'Hospitalet. Jag är glad att det inte blev en förlust. Nästan enbart individuella prestationer kunde vinna denna match.
Atlético gurra1993
2014-12-18 22:41
Haha det var ett riktigt klassikt Forlan!
Atlético Ollie den bittre
2014-12-18 22:40
Hur lyckas vi bara ta en poäng mot ett sånt pisselag? Såg inte matchen. Är reserverna så odugliga?
Atlético Silverlund
2014-12-18 22:34
@WalterWhite:

Andra (läs: Red) är bättre skickade att kommentera transferrykten, men visst vore han en bra kandidat. Nuvarande kontraktslängd kan väl i o f s försvåra. Tar det ryktet med en hel del salt.
Barcelona WalterWhite
2014-12-18 22:16
Vet inte hur mycket folk här inne har hört dessa rykten men det har cirkulerat ett tag i media att Atletico vill snappa upp Kramaric. Rykterna har nu gått i en månad men det är nu senare dagar som Mandzukic ska ha rekommenderat honom till klubben och han själv har gått ut med att han vill spela i La liga.
Atlético Silverlund
2014-12-18 22:14
@WalterWhite:

Ja, kanske det. Jag är ingen professionell målvakt. Från de olika kameravinklarna såg det först billigt ut, sen helt jävla otagbart, så till vida man inte är en heltidsanställd luftakrobat. Svårbedömd bollbana hur som helst.
Barcelona WalterWhite
2014-12-18 22:03
@Silverlund:

Tyckte dock det andra målet var bara orutin från Oblak. Det var ett jobbigt skott som bytte riktning par gånger, så kallad deadball. Den kunde han gjort lite bättre på.
Atlético Silverlund
2014-12-18 21:50
Tycker faktiskt synd om Oblak: Två insläppta mål som inte ens en Courtois i toppform kunnat göra något på, vilket sannolikt gör att superräddningen i slutet negligeras. Det är baksidan av att matchas samtidigt som flera av reserverna, men det är bara att bita ihop... Hans tid kommer!
Nämnde någon rotation?
Barcelona WalterWhite
2014-12-18 21:24
Om bara alla inlägg kunde vara så precisa :P
Spanien Ryoichi
2014-12-18 21:13
@gurra1993:

22.
Atlético gurra1993
2014-12-18 21:07
Hur gammal är Ivan Prerez
Spanien Ryoichi
2014-12-18 20:59
@WalterWhite:

7 Januari samt 14:de är det enda jag hittat än men matcherna kanske kommer att delas upp likt denna omgång.
Atlético Kawar Garmawi
2014-12-18 20:57
Med tanke på att både Koke och Mandzukic är avstängda i helgen mot Bilbao, så är det förståligt att de startar. Inga konstigheter.

@denilsonfan:

Barcelona WalterWhite
2014-12-18 20:55
@Ryoichi:

Datum på förstamatchen?
Spanien Ryoichi
2014-12-18 20:53
@gurra1993:
Marängsvissarna. Och vinner vi där så blir det Barca i kvart om det inte blir pumpen mot Elche.
Atlético denilsonfan
2014-12-18 20:27
Atlético gurra1993
2014-12-18 20:14
Vilka möter vi i 8delen?
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-12-18 19:50
@Antonio López:

Vilken bra gissning av mig ;)
Atlético Antonio López
2014-12-18 19:12
Om någon undrar över startelvan är den densamma som Ivanovski hade i rapporten.

Bekräftad startelva (4-4-2)
Oblak
Gámez - Giménez - Lucas - Iván
Koke - Saúl - Mario - Cebolla
Raúl Jiménez - Mandzukic
Atlético paniagua
2014-12-18 12:41
@gurra1993:

Möjligt, men frågan är vad du föredrar; ett Atleti som aldrig vinner titlar men som konstant håller sig bland topp 5 eller ett Atleti som då och då vinner ligan, men som ibland måste betala priset genom att ha en sämre säsong pga de vunna titlarna. Jag föredrar det senare.
Spanien Ryoichi
2014-12-18 03:17
Atleti Kolkata i Indien är vidare till final i ISL där man ställs mot Kerala Blasters 13.30 i övermorgon.
Atlético Blyger
2014-12-17 23:19
Lysande analys Zoran, I ditt svar till Ortega. Tackar och bugar!
Atlético Silverlund
2014-12-17 21:48
@paniagua:

Spot on! Eftersom detta inte är Football Manager utan en verklig klubb (med en del finansiella frågetecken i ryggsäcken, såsom skulder och lägre totalomsättning än huvudkonkurrenterna) tvingas tränaren i en klubb som Altlético att matcha det vinnande laget oftare än i finansiellt sett "större" lag, just för att vi inte har den truppbredden. Sen skall vi komma ihåg att alla sviter har ett slut, och det sällan spelas, på förhand, enkla matcher i ligan.

Att ATM kunde vinna förra året är egentligen helt osannolikt, och att förvänta sig att laget ånyo skall kunna utmana om guldet bygger på felaktiga förväntningar, i mitt tycke. Jag ser gärna att det upprepas, men det kommer definitivt inte ske genom att Simeone börjar kasta in spelare i förstaelvan som fortfarande inte har bevisat att de håller match efter match. Då skulle poängtappen komma som ett brev på posten, tror jag.

Framgång föder framgång och skulle fjolårssuccén upprepas (genom att spela med de som bevisat sin vinnarmentalitet dag ut och dag in) kommer förutsättningarna vara annorlunda. Både ekonomiskt (än bättre bänk) och då de mindre erfarna spelarna fått ytterligare nödvändig erfarenhet om vad som krävs.

Avslutar min syn på saken med att jag absolut tycker att Gimenéz, Saul och Griezmann gjort mycket bra ifrån sig, och att Cerci tyvärr inte verkar bli den värvning jag hoppades på, men jag är övertygad om att Simeone och övriga i tränarstaben har full koll på respektive spelare, och när de visat sin klass och gett allt, varje träning, så kommer deras chans på allvar att dyka upp; att utmana om en plats i förstaelvan.

Just för tillfället hade i a f jag gjort precis som Simeone. Andra tycker garanterat annorlunda.
Atlético gurra1993
2014-12-17 19:27
Ja det kan ju vara därför säsongen efter inte blev lika bra
Atlético paniagua
2014-12-17 17:13
Följer roat och nyfiken debatten om rotationer mm. Vill bara kasta in att bägge ligatitlarna som vi vunnit de senaste 20 åren, har laget roterats extremt lite. Antic spelade ju konstant
Molina
Geli Solozabal Santi Tomas
Caminero Simeone Pantic Vizcaino
Kiko Penev
Endast om ngn var skadad eller avstängd slängde han in andra spelare (och jag vill minnas att han endast använde sig av 4 av bänkspelarna hela säsongen).
Samma sak, om än inte lika extremt, gjorde Simeone förra säsongen.
Atlético gurra1993
2014-12-17 08:06
Sen kan jag även hålla med om han kan vara lite för feg ibland när det gäller att rotera.
Atlético gurra1993
2014-12-17 07:58
Sen är det ju jätte kul när våra unga killar som Gimenez, Saul kommer in och och göre grymt bra. Men man får ha lite tålamod å inte stressa in dom bara för att helt plötsligt ska alla spelare ska vara tonårigar å flashiga för att vara värda nått.
Atlético zoran
2014-12-16 23:59
@gurra1993:

Håller med. Man måste ta in samtliga element i beräkningen när man tar beslut om vem som ska spela och vem som sitter på bänken. Miranda är dock i sina bästa år som fotbollsspelare och kan inte direkt jämföras med dessa klubbars äldre spelare som kanske tar/tog för stor plats senare i karriären. Det där är också en kalkylering som det gäller att utnyttja äldre spelare på rätt sätt. Äldre spelare är oerhört nyttiga på många plan, men liksom med unga spelare så gäller det att veta hur man ska slussa in de (unga spelare) respektive slussa ut de (äldre spelare).
Annons: