/spanien/atletico/forum/2396.aspx/spanien/atletico/forum/2396.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético zoran
2006-11-04 14:04
Tack för påminnelsen om att tippa Rueda :)
Atlético Rueda
2006-11-04 13:46
Glöm inte att tippa inför matchen. Och kom in på matchchatten ikväll! #Atleti på quakenet.
Länktips: www.tippa.2u.se
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-11-04 09:12
Allas om sörjer familjen puyol bli medlemma i mitt team på Playahead.se:
Rip_Josep_Puyol

Tack
Länktips: playahead.se
Atlético Luff
2006-11-04 02:18
Står ju även att Bayerns Allianz Arena skulle stå modell för nya stadion, detta lyser ju upp lite då den arenan är otroligt bra.

Bilden i länktips ska tydligen föreställa Peineta som den ser ut idag, den där har både löparbanor och ser inte alls ut som nån Allianz Arena.
Började man bygga i förväg ifall Madrid skulle fått OS 2012 kanske?

Nej du Cerezo, tänk om - tänk rätt, ¡SIEMPRE CALDERÓN!
Atlético senken
2006-11-04 02:03
SAtaaan! tippade fel nu :P tänkte inte på att vi var borta... :P
Atlético senken
2006-11-04 02:02
"Indtil videre, til mange Atletico fans glæde, er der ingen planer om at tilføje en løbebane rundt om banen men muligheden for at tilføje en vil være der."

Att man kanske inte tänker ha springbanor eller läser jag fel? det är ju ett plus iallafall...... men jaa fyfan

Man får ta och resa ner till Madrid för att få besöka Vicente Calderon medans den fortfarande står kvar..
Atlético Luff
2006-11-04 01:39
Alltså! :(

Så det är 100% klart att det blir Peineta också eller?
Verkar som styrelsen bara kör över fansen, de borde verkligen inse att det är supportrarna som gör klubben och borde därför lyssna på dessa.

Suck..
Atlético senken
2006-11-04 01:33
Man blir ju bara ledsen...
Atlético Andero
2006-11-04 00:32
350 miljoner Euro för Calderón.
Atlético senken
2006-11-03 20:25
Tack så mycket bobban :)
Atlético Bobban
2006-11-03 20:20
Ämne: Jag hoppas att det k....
Här är en användbar sida för direktlänkar till matcher som visas via stream.

Förutom bra uppkoppling så behöver du några program för att kunna se matcherna. Börja med att ladda ner PPLive, TVAnts och Sopcast. Länkar till dessa hittar du i vänstermarginalen lite längre ner.

Sedan är det bara att klicka på direktlänken från länktipset, (för rätt program såklart) och simsalabim så har du matchen i din dator.

Fler bra länksidor är:
http://www.rojadirecta.com/
http://tvmix.net/
http://www.asiaplate.com/ (du behöver registrera dig för att komma åt länkarna, Gratis!)
http://209.172.34.108/~free/upcoming.php

Ett tips är att testa någon timme tidigare på någon annan match hur det funkar;)

Lycka till!
Atlético senken
2006-11-03 19:43
Jag hoppas att det kommer att matchen kommer att sändas i stream också? :O
Har ju inte hunnit fixa Sportexspressen.. vet inte hur man gör heller :P

Tacksam för länkar :)

AUPA
Atlético Luff
2006-11-03 17:48
Eftersom klubben inte kan värva något förren i januari så tycker jag inte heller man borde "göra klart" med nått innan dess.
Låt dagens trupp få tills januari på sig att prestera, funkar det inte då tycker jag vi kan ta SWP eller Quaresma på lån till säsongsslut.
Atlético pimpster
2006-11-03 13:35
SWP kanske inte skulle vara så tokig att hämta. Men att punga upp med mycket pengar nu, vet jag inte om det är så vist att göra. Skulle ju vara perfekt om man skulle få låna honom ett halvår.
En frisk Maxi känns ändå pålitligare än SWP.
Atlético senken
2006-11-03 12:53
Wesse/ ja det kan han, med bravur(?) dessutom ;)
Atlético wesse
2006-11-03 12:36
Quaresma kan väl lira på både vänster och högerkanten va?
Atlético senken
2006-11-03 10:40
Shaun Wright-Phillips? Är inte han OCKSÅ högerytter? iallafall mest högerytter?

Jag tror att den ultimata värvningen skulle vara Quaresma faktiskt.. Fattar inte varför vi visar intresse för Camoranesi !....... han är ju både gammal och rutten..

De två värvningar jag anser skulle vara bäst är: Quaresma och Samir Nasri från Marselle
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2006-11-03 10:37
SWP, varför inte? Jag tror det skulle bli en bra värvning!
Atlético Luff
2006-11-02 14:40
Torres vill värva.. (länktips)
Atlético Elwis
2006-11-02 12:22
Polkagrisen,

nåja, enligt mig är 4-4-2 systemet minst lika stelt som det man hade senast, 4-5-1 formationen. Om man har sett de tre senaste matcherna så märker man att Atm har väldigt svårt att skapa något och höjdboll skickas efter höjdboll - till en Torres som oftast är ensam i straffområdet, (galletti kanske följer upp någon gång), vi behöver mer tryck i straffområdet. Man kan ha samma 4-4-2 system, men då måste minst en av spelarna i mitten ta ansvaret för mer offensiva uppgifter - eller få en ny offensivare roll. Hursomhelst, den här taktiken som man har nu, gör ingen glad - varken fansen eller Torres.

Exakt samma problem stötte man på förra året. När Maxi var skadad så blev spelet lika sönderläst och stelt som årets spel är utan Maxi.

Edit, btw:
Suck, låt inte den dagen komma, då Maxi Rodriguez flyttar...
Atlético Polkagrisen
2006-11-02 12:08
Elwis!
Man kan ju inte hålla på att byta taktik så fort man förlorar två matcher!!! Jag säger fortfarande 4-4-2 med två defensiva innermittfältare och två rejält offensiva yttrar. Det är helt befängt att lämna en Torres som inte är i allra bästa form ensam på topp. Ja, inte bara befängt utan dessutom taskigt mot honom! In med Pernia på vänsterbacken och upp med Lopez på vänstermittfält, låt Agûero/Mista hjälpa Torres och låt Galletti "irra" omkring som han vill precis som nu.
Då får vi inte bara våra bästa spelare på banan utan också ett spelsystem som alla säkert är mer trygga i.
Atlético guRRet
2006-11-01 19:44
I Roma också om jag inte minns fel?
Atlético Majjo
2006-11-01 18:20
greeneyes_x:
Ungdomsproffs i Leeds? Ofan! =)
Nej, du har en poäng i att det inte kan vara alla andra forwards fel att det inte fungerar för Torres. Någonting är ju ändå uppenbart fel när han gör mål i landslaget, men inte mäktar med att göra det i Atleti. Tror nog att det beror en hel del på Atletis spelstil, men naturligtvis måste han ju sätta sina chanser också!

En sak förstår jag inte. Atleti har de senaste två åren haft tre tränare, alla har mer eller mindre spelat med två defensivt inriktade innermittfältare. Hur kommer det sig!? Nu när vi har vår tredje tränare borde han ju inse att det inte funkar särskilt bra, och därför ändra spelsätt. Pepe Murcia spelade ju Ibagaza en hel del, och det är väl han som har gjort bäst resultat också? (OBS, har inga belägg för det, och orkar inte fixa heller, om någon vill överbevisa så gör gärna det! =)
Atlético acerci
2006-11-01 17:47
Vi spelar alldeles för defensivt, tycker just nu att Costinha är överflödig. Han ligger aldrig rätt i positionerna, han kämpar för det mesta inte om han tappar bollen. Nej, han har inte alls vart bra i början på säsongen.
Atlético zoran
2006-11-01 17:14
Tycker det är tragiskt att man river Vincente Calderon, skulle aldrig tänka tanken ;)
2006-11-01 16:27
Elwis // Det är förjävligt!! Man kan inte riva Calderon!!! Helvete!!
F. Torres 9
2006-11-01 16:17
Luccin är en av atleticos viktigaste spelare, tycker verkligen inte att han ska vara utanför.
Och i ett 4-3-3 kan du nog inte ha 2 offensiva spelare, bättre med 2 def, d är vad jag tror iaf.
Atlético Elwis
2006-11-01 13:07
Rojiblanca (fd. Lamps8),

Nej, tyvärr är det inget skämt. Vicente Calderon kommer rivas, sen kommer den platsen bli en parkeringsplats...Atletico flyttar till den där andra arenan inom ett par år - pga av att klubben är i behov av pengar och publikintäckterna i den nya arenan kommer ge ekonomin ett lyft. :'(
Atlético Henko
2006-11-01 12:53
Ämne: är det där (länk) et....
Om mitt ögonmått stämmer så ser det ut att vara en kilometer mellan gräsmattan och läktaren.
Buuu!
2006-11-01 12:31
är det där (länk) ett stort fett jävla skämt? Värkar som en ny stadio är på gång...
Jag fattar inte hur man ens kan tänka tanken att riva Vicente Calderon, det är fan en stor del av Atletico de Madrid!!! Plus att det är en av världens mest underbara arenor.. Finns det något Atlético fan som vill se Calderon rivas?

Esa puta idea me mata, maldito!!!
Annons: