/spanien/atletico/forum/2390.aspx/spanien/atletico/forum/2390.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Elwis
2006-10-15 12:06
Vi vann igår, men det känns inte så bra trots tre-poängare. På det sättet målen gick till - fotbollen i Spanien har ingen skam. Jag har alltid sagt att Barcelona får med sig kontroversiella domslut, men nu är dom inte ensamma om det. Det är synd att matchen avgjordes på detta sättet, jag hoppas att det här blir den enda gången då fusk blir avgörande till vår fördel.

Nåja,

Galletti spelade bra igår, han var en av dom bästa i Atletico Madrid, (han kanske t.o.m. spelade bäst i laget), det är positivt. Det verkar som om buropen på Pablo har upphört - också positivt. Perea verkar för ojämn, igår gjorde han sin första dåliga match på väldigt länge, han bjöd Recreativo på 2, 3 chanser - det var hans slarv som sedan ledde till straffen...
Atlético Tonytornado
2006-10-15 12:06
nån som hört något om petrov... hoppas fan det bara är en lätt utänjning av ledbandet så han är borta typ 4-5 matcher kankse vill ju inte ha en maxi skadad till då är det riktigt illa.
(¯ ·.¸¸.-® Juventino ® -.¸¸.·´¯)
2006-10-15 12:01
Varning //Red
torres4ever
2006-10-15 11:57
Kul att Torres fick göra mål igen,det förtjänade han...Tyckte att Atletico var värda att vinna men hade varit roligare om de hade gjort det med ett regelrätt mål.
Atlético Luff
2006-10-15 11:44
Där har ni målen...
Atlético Lippan
2006-10-15 11:25
Ämne: jag såg inte målet,,....
Hörna, Torres når högst och nickar bollen bort mot bortre stolpen där Agüero kommer och boxar in bollen med vänsterhanden..
Real Madrid Riki_84
2006-10-15 11:11
jag såg inte målet,,kan någon vara snäll och berätta vad som hände vid andra målet??
Atlético Deepy
2006-10-15 11:10
länk till målen??

tacksam för svar
Atlético Henko
2006-10-15 11:06
Den här säsongen ska ju bli den säsongen Atlético blir ett storlag igen och ett lag att räkna med och satsningen man gör är imponerande. Men vem vill vinna på fusk? Jag tycker att en europaplats tillspelad med fusk är för jävligt, det ända man blir ihågkommen för är just fusket och inte att Atlético är med i toppen igen.

Vad sysslar Seitaridis med? Han måste vara först med två röda? Jag gillar honom men i år är Sieta den nya Petrov.
Appropå Petrov så börjar jag tänka att Lucas kanske inte kommer nu när man måste gå in och skaffa minst en ytter om inte två. Hoppas dock Atlético ror hem Lucas för vi behöver alternativ på mitten, för som det va igår så fanns det inget alternativ till Maniche-Luccin. Maniche är en av minna absoluta favoriter men han har inte kommit igång riktigt, jag tror delvis för det inte finns någon Deco-roll i Atléticos uppställning. (Antingen måste Anfallarna komma ner och möta mer eller så måste innermittfältet upp ytterligare i banan). Jurado kan ju spela mitt men han litar man inte riktigt på än och Costinha och Gabi är lika med ingen offensiv alls.
Det ända roliga igår var att Galletti visade samma intensivitet som i Asien och verkar riktigt sugen på att ta sig in i Argentinas landslag igen plus att Torres får göra mål.
Atlético Beer
2006-10-15 10:37
xinlisupreme//Jo, De Rossi erkände men den matchen ledde de väl typ med 3-0 redan..Men visst man är besviken på Kun...
Atlético Atlético_
2006-10-15 10:07
"La pelota me de en la mano" enligt min översättning bir det "bollen sökte sig till min hand" hmm...
Länktips: www.marca.com/
Lacus Clyne
2006-10-15 05:26
Ämne: Ämne: Då har ....
Kahlinho:

Vad förväntar du dig av supportrar till ett lag som själva fuskar ?
Atlético wesse
2006-10-15 03:41
Trist att det blev som det blev, kunde tyvärr inte se matchen, jag är mycket glad för 3 poäng, men det verkar onekligen som om de kom till på ett suspekt vis, vilket jag inte är speciellt entusiastisk över...
Atlético F Torres
2006-10-15 01:14
Jag tycker vi spelade bra mot Recrativo men dt sergio aguero gjorde va lågt, men trots dt så spelade vi klart bättre
Atlético Luff
2006-10-15 01:06
Verkar som de senaste rapporterna säger att Petrovs skada är mycket allvarlig, blir väldigt tungt med båda våra ordinarie kanter borta. :(
Atlético zoran
2006-10-15 00:36
Jag är nöjd, vi vann och det är allt som räknas en sån här kväll, För tänk på alla gånger som vi fått saker och ting feldömda och förlorat..

Bra inställning av laget, även om vi inte spelade särskillt bra vissa perioder.
Atlético guRRet
2006-10-15 00:33
Jag säger bara så här:
Om det hade varit en Recreativo-spelare som gjort det målet hade fan ingen sagt att det är ok. Pinsamt att se hur undervärderad moralen är hos många. Vi kan ju knappast gnälla på storlagens fördelar längre. Hoppas verkligen att förbundet reder ut detta, fusk ska aldrig gynna sig, precis som brott inte ska gynna sig i samhället som helhet!
Atlético Rueda
2006-10-15 00:25
Håller med dej helt och hållet Steffo, det är så tragiskt. Men eftersom det är laget i mitt hjärta kan jag inte säga att vi inte förtjänade segern, men på ett annat sätt kanske. Men Aguero kommer att få sitt straff, han kommer nog bli avstängd ett antal matcher, då man ser så själklart att han boxar in bollen i mål.

Kommer att bli tufft nu, Maxi borta, Petrov borta och så seitaridis avstängd nästa och Agüero kommer väl bli avstängd ett par-tre matcher.
xinlisupreme
2006-10-15 00:22
Jodå, De Rossi erkände som sagt, men han är nog ett av få undantag.
Villarreal Steffo_J
2006-10-15 00:15
Atlético_: Jag tror inte heller att någon spelare i världen skulle göra det men man kan fortfarande opponera sig emot det istället för att bara acceptera beteendet. Se bara på hur det är med alla filmningar, det är hemskt att se på fotboll, man kan ju sitta och bli förbannad på sitt egna lag för att dom slänger sig i parti och minut.... Därför anser jag att det är bättre att ställa sig emot (även om det gäller ditt egna lag) istället för att acceptera.
Atlético Luff
2006-10-15 00:13
Jag vill minnas att Daniele De Rossi erkände ett handsmål förra säsongen, målet innebar 2-1 till Roma.
Atlético Senoo
2006-10-15 00:12
vafan ja råka klicka på tippa här under.. så ja tippa på 0-0 ja vill ta bort den tippningen hur fan gör ja det :(
Atlético greeneyes_x
2006-10-15 00:10
Dålig match av Atletico.. Maxi lyser i sin frånvaro.. Vi förtjänade inte nåt av målen.. Det gjorde ifs inte Reacreativo heller.. Tror ändå vi hade vunnit med 1-0 till slut om det blivit så att Recreativo filmat till sig första straffen innan allt drog igång.. Återigen visar den Spanska domarkåren varför dom är sämst i världen.. Världens sämsta domare i Världens bästa liga.. hur går det ens ihop? Vi ska tack våra lyckoamuletter att vi vann matchen.. speciellt ska vi tacka domarn.. tyvärr.. men som sagt.. så kanske vi ändå hade tjänat ihop till det här ändå med tanke på vad fått utstå i domarväg dom senaste åren..
Det gick idag med nöd o näppe.. vi får se fortsättningen nästa match nu när Seitaridis är avstängd.. Maxi är borta.. förmodligen är Petrov också det.. Blev Torres sur när Agüero tog målet?? Hans nick va ändå på väg utanför kändes det som..
Atlético Atlético_
2006-10-15 00:10
Ämne: Riktigt tråkigt att ....
tror inte det finns en spelare i världen som precis efter man gjort mål med handen bara stannar upp och erkänner det om man vet att domaren inte såg det. han kanske ångrar sig i efterhand men precis i det ögonblicket tror jag du med hellre skulle vilja ha mål än kort på aguero.
Villarreal Steffo_J
2006-10-15 00:07
Okej... Guds hand, den nye maradona har presenterat sig osv. Det kan man diskutera i åratal, det var ju svårt för domaren att se... Det som upprör mig är hur Agüero jublar och inte bryr sig ett skit om att han gjort ett MYCKET regelvidrigt mål (han boxade ju faktiskt bollen). Jag menar, var finns moralen? tror han inte att det kommer komma fram med tanke på att det finns kameror som täcker varenda vinkel på planen? Nej, målet dömdes mål men det är hur spelaren totalt ignorerar det sätt han gjorde mål på som gör mig upprörd. Det är synd för att jag gillade Agüero skarpt som f-n innan.... Aja, som helhet kan man väl avsluta med att säga att domaren inte direkt hade någon höjdarkväll/inte direkt skarp i sinnet/lärt sig fotbollsregler på en kvällskurs/var direkt usel... En företeelse som tyvärr blir alltmer förekommande i La Liga....
Atlético Rueda
2006-10-15 00:06
Riktigt kluven.. Vi förtjänade vinsten men synd att det blev på det viset, men jag satte iallafall tipset på tips-sidan :D

Blir väl avstängning på Agüero nu.
Atlético Senoo
Synd att de avgjordes på detta sätt men lixom han hade inget val så varför inte chansa de hade ja gjort och jag är glad för att han gjorde så för vi fick 3p pga det .. :/ visst de är surt för recr... men shit happens de hände oss 10-20 gånger förra året att vi släppte in sånna sketmål på dommarmissar eller ?? Paybacktime kallar jag det.. (+) till torres som vinner så många nickdueller imponerande synd att ingen fångar upp andra bollarna, och så Galletti underbart spel idag hoppas han håller den nivån.. (-) Jag fattar inte vad Maniche gör på planen .. saknar verkligen Ibagaza .. de ände killen gör är o dribbla sig själv och skjuta över målet från 50 meter :( :. och naturligt Perea som absolut krångla till en hel del idag. varför vet jag inte .. :(
Atlético Atlético_
härligt med 3poäng, annars ingen speciellt bra insats idag. Inget mål var regelrätt, både atleticos och recreativos straffar var ju sanslöst billiga. Handsen av aguro är väldigt svår att se, men det klart man förstår recreativos frustration. skönt att vi verkar ha marginalerna med oss!
Cañizares!
2006-10-15 00:02
Nya Maradona visade upp sig med "Guds hand" =D. ni var värda segern men synd att det krävdes en hand för att göra ett mål
Atlético guRRet
2006-10-15 00:02
Riktigt tråkigt att matchen avgörs på ett sånt mål. Vi vinner vinner 2 poäng, men i det långa loppet förlorar vi mycket mer på det. Tänk i stället om Agüero erkänt sitt misstag? Han hade blivit omtyckt av väldigt många för en sådan sak, inte ens jag som atletisupporter uppskattar det han nu gjorde.
Annons: