/spanien/atletico/forum/2389.aspx/spanien/atletico/forum/2389.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Razor
2006-10-16 13:26
Släpp fusksnacket nu, vi har ju betydligt större problem än så... Känns riktigt tungt att bli av med båda yttrarna så här tidigt på säsongen. Hoppas att Pernia och Galetti tar chansen båda två!
Celta Vigo Canis Lupus
2006-10-16 12:09
Henko: Du måste skilja mellan fusk som leder till mål och vad som är ojustheter. Visst Torres är påpassad, men det ursäktar inte att han ramlar lätt och förstärker (precis som många andra, skall sägas). Frågan är om du försvarar filmningar och fusk så länge det gynnar det egna laget?
Atlético Henko
2006-10-16 12:02
Tänkte ta fusk diskussionen till en ny nivå.

Vad är fusk?
Självklart att filma till sig en frispark eller liknande, detta ser man ju titt som tätt.
Målvakternas knä i ryggen togs ju upp av komentatorerna under lördagens match, det är ju också att fuska. För att inte tala om alla tjyvnyp och småfulheter.
Jag försvarar inte fusk men jag blir också lite förvånad hur enkla diskussionerna blir.
Torres har alltid två spelare på sig som försöker störa honom och använder sig av tvjynyp och alltmöjligt för att stoppa honom. Så att säga att "Torres ofta fuskar" är inte hela sanningen kan man tycka. eller?
Celta Vigo Canis Lupus
2006-10-16 11:37
Polkagrisen:
Kan du inte läsa? Jag skriver att fotbollen måste ta i mot fuskarna. Nu råkade det vara AM som fuskade till sig tre poäng. Spelarna skall straffas med avstängning och hårda böter. Inga resultat kan andras i efterhand, som länge det handlar om at domaren blivit lurad. Kan bara ske om domaren gjort ett regelfel.
Jag har svårt att acceptera fusk. Det förstör idrotten och det gör mej sur när det förekommer.
Atlético Polkagrisen
2006-10-16 11:17
Ämne: Trodde jag skulle se....
Vad ska vi göra? Åka till Madrid och kräva att Agüero och Galletti får sparken och att matchen spelas om? Skärp dig!!!
Utan att försvara nåt som helst fusk så är det här tyvärr sån fotbollen är!
JAG anser mig ha rätt att vara glad över tre poäng utan behöva ta skit från nån sur och naiv Celta-supporter!
Atlético mawkish
2006-10-16 10:33
Efter den här matchen, eller medan, skämdes man över att vara Atlético-fan.
Celta Vigo Canis Lupus
2006-10-16 09:58
Tack för svaren. Det hedrar er. Allt för mycket fusk i fotbollen. Tyvärr är eran Torres en av dom som ofta fuskar. Utvisningen för RM t ex. Spurs vann mot Pompey efter filmning osv.
Spelare som fuskar borde straffas i efterhand med kraftiga böter och avstängning för att vi skall få bort otyget.
Barcelona Cape
2006-10-16 09:23
.
Atlético guRRet
2006-10-15 23:43
Canis Lupus/
Om du läser mina inlägg fårn igår, så ser du tydligt att jag tar avstånd från fusket. Däremot kan jag hålla med dig, det är för många här inne som accepterar det...
Atlético Luff
2006-10-15 22:22
Ämne: Trodde jag skulle se....
Läser du inläggen efter matchen ordentlig kan du se att många har svårt för handsmålet.

Själv har jag svårt att glädjas över segern och hoppades nästan att de skulle sätta 2-2 i slutet, för att slippa vinna på ett sådant sätt.
Celta Vigo Canis Lupus
2006-10-15 21:43
Trodde jag skulle se skammens rodnad inne på detta forum, men icke. AM tog tre poäng på fusk, en filmning och en medveten hands. Shame, shame, shame!!! Sedan är man glad och firar, fy fan va simpelt.
Real Madrid soliman
2006-10-15 21:25
Någon där nere skrev att när De Rossi erkände sitt hans mål så ledde Roma med 3-0, så var inte fallet. Han erkände fast det bara stod 1-0, och matchen stod och vägde. Sedan höll Roma på att förlora matchen, men lyckades vinna med 2-1. Så det var stort av De Rossi, och ingen 3-0 ledning inte.
Atlético Lippan
2006-10-15 21:02
det där ser verkligen inte kul ut!!
Atlético Lippan
2006-10-15 20:50
Julia, hehe jepp men det räckte inte, för barca har ägt sönder sevilla, ronaldinho är tillbaka, barca leder med 3-1 ronaldinho x2 och messi som dribblade igenom 4 man, härlig vinst
Atlético Luff
2006-10-15 20:49
Satan! äckel-barca satte 3-1, aja, man kan inte få allt, bra omgång annars... :)
Julia
2006-10-15 20:14
Mm, bra att Valencia förlorade så nu fattas det bara att Sevilla sätter en balja mot Barcelona...
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2006-10-15 19:30
Härligt för våran del att Valencia förlorade! Kollade på andra halvlek av den matchen, någon som vet hur det är/går med Jorge? Jag såg honom inte på plan.
Atlético Beer
2006-10-15 18:36
Skönt att vi har hyffsad back-up iaf...
Real Madrid chrisespaña
2006-10-15 18:01
Herregud!

Såg precis straffarna och Agueros mål, vilka domartabbar! Domarna i La Liga är tillbaka där dom hör hemma, i botten...

Oroväckande med Maxi och Petrov borta så länge, läge att handla?
Atlético senken
2006-10-15 18:00
Aaah, jag tror det ! :) men då hade vi ingen riktig vänsterback så det här blir nog det bästa som du säger!
Atlético Luff
2006-10-15 17:33
Vill också se Lopez som vänstermittfältare, tror det blir den bästa lösningen, han lirade väl där några gånger förra säsongen med?
Atlético senken
2006-10-15 16:56
Jag har för mig att Lopez agerade mittfältare även för 2 år sedan? tror det skulle vara bra faktiskt.. så får Pernia speltid också! : )

Jurado hade underbart naturlig och härlig teknik, men man ser att han är en mittmittfältare då han sökte sig inåt i banan hela tiden..
Atlético acerci
2006-10-15 16:12
Faktiskt ingen dum idé det där med Chippen, ganska lik Petrov i sin spelstil. Skulle vara skoj med en svensk i atlético.

Det som skrämmer mig är att det inte finns någon naturlig ersättare till Petrov. Visst lopez, mista och jurado kan spela där men det är väl inte dreas naturliga position.
Atlético Luff
2006-10-15 16:00
Chippen? vad skulle han göra nästa säsong när alla är tillbaka då? Dessutom verkar killen inte ha det starkaste psyket, inte ens Petrov vägrar värma upp innan match...
Atlético greeneyes_x
2006-10-15 15:51
Nu när det ser lite klent ut offensivt på vänstern i minst 6 mån till.. så varför inte köpa Chippen :) som är utfryst i Nantes nu pga protest.. Nantes lär ju släppa han för billig pennig.. han är exakt den typen vi skulle behöva på vänsterkanten som backup.. Även fast Mista, Lopez kan spela den så är det inga som precis utamanar sin back.. Mista gör medelmåttiga dribblingsförsök som hans teknik inte stödjer.. och Lopez är kungen av tidiga inlägg.. Ne nu skulle Chippen sitta helt perfekt på vår vänster..
Atlético acerci
2006-10-15 15:31
Det här är ju extremt jobbigt. Trots att alla pratar om att vi har spelare att ersätta med så vet vi ju alla hur mycket Maxi och också Petrov betyder för Atlético. Det här kan vara skillnaden mellan Europacupspel eller inte. Sjukt tråkig start på säsongen skademässigt, poängmässigt kan man dock inte klaga :)

Såg inte matchen, så undrar hur det var med Seitaridis utvisning, var det samma grej som premiären?

Sen kan man ju glädjas åt att marängerna förlorade.

Atlético Henko
2006-10-15 15:17
Real M. plötsliga tokrea på talanger i somras får man ju se som en riktig tur i oturen. Förstår ju att Atlético inte kunde avstå när Real skänker bort Jurado för inga pengar alls istortsätt. Då tyckte jag det var en ok värvning men också lite slöseri med pengar eftersom man inte fixat Maniche vid den tiden. Nu med Facis i hand så är jag riktigt glad över att ha honom. Trots att Miguel, Maxi och nu Petrov är borta på tid så har Atlético ändå Galletti, Jurado, Lopéz och Valera att använda.

Precis som Luff säger så undrar man ju om Delporte äntligen får komma till madrasserna, Rugeiro tror jag inte lika mycket på då han tackade nej i somras.
Helst ser jag att Miguel kommer tillbaka innan vinterfönstret öppnar och fortsätter sin succé där den slutade och bevisar att Delporte inte behövs, för sen när alla är friska står man där med förmånga yttrar och det brukar bli problem.
Dr. Lassie
2006-10-15 15:06
Hur vet du att han har samma skada som Maxi? Källa?

Vi har ju trots allt hyfsade ersättare till både Petrov och Maxi så det ska förhoppningsvis inte bli någon större katastrof. Hoppas på ett par nyförvärv i vinter.
Atlético wesse
2006-10-15 14:48
Fan vad trist!

Som någon sa tidigare, våra mest kreativa spelare är nu borta 6 månader! Ska bli intressant att se hur laget kommer formeras, dock känns det klart att Galletti ersätter, men vänstern... Lopez tyckte jag inte gjorde bort sig ifjol när han fick spela på den positionen, och vi har ju då dessutom Pernia på backen, så det ser ändå relativt (!) starkt ut!

Barcelona Ronaldinho Jr.
2006-10-15 14:44
Jag såg andra halvlek av eran match igår, tror jag iaf, vet fortfarande inte om jag drömde eller om det verkligen var matchen jag såg :) Kan inte fatta att domaren var så otroligt kass. Alltså var det hans första match i La Liga? det måste det ha varit, kanske rent av hans första amtch nånsin :P Två katastrofalt feldömda straffar, godkänner ett handsmål och visar en spelare gult kort två gånger utan att visa upp det röda (tur att fjärdedomaren hade lite koll) Kan inte heller fatta att Recreativo-spelarna protesterade så pass lite, både vid straffen och det avgörande målet!! Nä fan va surt, kunde nämligen vunit en del pengar, tippade 1-1!! Skiiiit
Annons: