/spanien/atletico/forum/2388.aspx/spanien/atletico/forum/2388.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Henko
2006-10-17 18:22
Beer: Word!

Rueda & Senken: Tror inte Atlético utnyttjade optionen på 300000 euro att köpa loss Marques.
Atlético Beer
2006-10-17 17:59
Tycker vi ska köpa Lucas, definitivt. Några argument

1. Costinha är inget att satsa på, bra komplement dock.
2. Miguel, Jurado och Mario är definitivt inga tvåvägsspelare.
3. Gabi verkar inte bli den vi hoppades på
4. Vem vet hur länge Maniche håller, fyller ändå 30 nästa år.
Julia
2006-10-17 17:35
Julia
2006-10-17 17:35
GRATTIS LEO :D !
Atlético Rueda
2006-10-17 17:34
Där sa du nåt Senken, hade helt förträngt honom. Han var ju strålande de få matcher han spelade. Där har vi en ersättare, och även en framtidsspelare. Tcker verkligen Atletico borde plocka in honom, vi vill ju inte att samma sak ska hända samma sak som marängerna och Jurado. :)
Atlético Lippan
2006-10-17 15:55
vad kul för Leo, :D :D
Atlético Adore_Anita
2006-10-17 15:53
Ohh va härligt att Leo franco har fått en dotter :D. Då äre väl bara att grattaa dåå :D
Atlético senken
2006-10-17 15:48
Någon som jag däremot skulle vilja ha som ersättare till Petrov är Marques! han var ju helt underbar förra säsongen :)
Atlético senken
2006-10-17 15:27
Pernia är inte snabb, men man måste ju lita på greeneyes_x om han säger att han är snabbare än Lopez(?)

Jag tycker att vi ska plocka hem Molinero, förstod aldrig varför han blev utlånad.. Mario och Braulio tycker jag också borde få komma hem..
Atlético Luff
2006-10-17 13:01
Tycker nog inte heller vi ska värva nån ersättare för Petrov, men håller verkligen Pernía på mittfältet? Är han så snabb?

Annars kan tänka mig att vi kan köra Lopez-Pernía på vänsterkanten mot lite bättre lag, för att täppa till, och kanske Galletti där för att få en offensivare touch mot sämre lag som vi ska spela ut.

Edit: är det nån förändring i truppen vi ska göra så är det att plocka hem Molinero, tycker inte riktigt Valera håller som högerback, inte mot bra lag iaf.
Atlético senken
2006-10-17 11:51
Tycker som Mathias att vi inte ska värva någon spelare.. Tycker inte att vi ska värva Lucas, ser ingen anledning att göra det faktiskt... varför ska vi värva en massa utlänska stjärnor när vi kan göra våra egna produkter till spanska stjärnor? Nej, istället ska vi bryta deras kontrakt och så får de blomma ut i någon annan klubb....

Och som du säger greeneyes_x, så borde nog Pernia få lira på mittfältet.. hans defensiva kvalitéer är ju inget att ha.. och i landslaget håller han inte på vänsterbacken, därför är det nog bra för Lopez också om han får fortsätta på backen =)
Atlético Mathias
2006-10-17 10:25
Nej nej nej.
Trots våra skador så hävdar jag bestämt att vi INTE ska värva mer.
Vi har redan en såpass bred och kompetent trupp att vi bara rör till det ytterligare genom att värva.
Låt nu killarna strax utanför få chansen, de förtjänar den.
Var nu inte så typiskt "Atletico" och skrik efter huvudlösa värvningar.
Julia
2006-10-17 09:53
Fint att grabbarna hedrade Maxi innan matchen :). Kommer det en "Ánimo Petrov" i nästa match kanske?
Kul också att Torres är nominerad till Guldbollen fast det är, precis som wesse säger, riktig hård konkurens.

http://gallery.atleticomadrid.de/details.php?image_id=4495&sessionid=f7d51b55a381246fe7e2a9abaf8d6e80
Atlético wesse
2006-10-17 09:22
Sant som greeneyes_x säger...

Har inte tänkt tidigare på Pernia som yttermittfältare, men du har ett par vassa argument, bland annat de mål han sköt ifjol! :)

Känns också som slöseri att värva ytterligare i Januari, OM det ska göras bör det inte vara en panikvärvning utan en långsiktig värvning, av förhoppningsvis en talang!

BTW: Känns riktigt kul att Torres är nominerad till guldbollen, men det är en hyffsad konkurrens han ligger i, hehe!
Atlético Henko
2006-10-17 07:35
Miguels förmodade sex månader långa konvalescens är ju slut innan vinterfönstret öppnar och jag hoppas han får chansen innan man shoppar ny vänsterspringare och som Greeneyes_x skriver så ser jag inga behov av en ny högerspringare.
Jag tycker Atlético ska lägga pengarna på Lucas.
Atlético greeneyes_x
2006-10-16 23:41
jag kommer bli knäckt om Camoranesi kommer till oss i Januari!! Vill inte se den nollan i rödvitt.. Det finns andra spelare... Förresten så förstår jag inte varför man vill ha Beluschi.. är inte han lite offensivt lagd back som Pernia?? Jag tycker Maxis kant har bra täckning.. men Petrovs kant är väldigt klen.. o säg inte Mista eller Lopez.. jag ser hellre Pernia där som är 10 gånger mer rappare, offensivare och har snabbare flackare inlägg än Lopez.. Lopez ska vara kvar på vänsterback.. bara för att han anser sig själv vara mittfältare så behöver det inte betyda att han är en bra sån.. För en slöare vänsterbreddare får man leta efter.. Det går kvickare när Pernia drar fram.. Jag tycker att vi inte behöver ersätta Petrov med nån panikvärvning om Pernia får spela där.. Killen gör trots allt massa mål också.. det är nåt vi kommer att sakna bakom anfallarna.. nån som delar målbördan nu när Maxi är borta.. Då blir Pernia perfekt..jag är bra imponerad av han offensiva kvaliteer.. grymt skott.. grymma inlägg.. väldigt assistsäker.. snabb och bra teknik.. sätter vi nån anna på Petrovs kant tills Jan så kommer jag bli väldigt besviken..
Atlético Elwis
2006-10-16 17:04
Canis Lupus,

Jag förstår inte mot vilka supportrar du riktar det här inlägget mot. Om du hade tagit din tid och läst på (i stort sett) allas åsikter efter matchen, så hade du märkt att majoriteten som skrev mådde illa av vinsten...Det skulle vara lättare att undvika missförstånd om du skrev till de specifika personer som accepterade vinsten till fullo.
Atlético anti_valencia
2006-10-16 16:36
Spelar fet roll om vi fick med oss tre pinnar med hjälp av dommaren... knappast första gången i La Ligas historia som den "opartiske" avgör matcher..... nästa gång åker vi väl dit på ett sketet offsidemål, vi får njuta av det lilla som går för tillfället!
Atlético Henko
2006-10-16 13:44
Canis Lupus: Varför skulle jag vara så trångsynt att bara försvara filmningar och fusk så länge det gynnar mitt egna lag? Dumt ju!

Var går gränsen mellan fusk o ojustheter?

Valencia DavidofStockholm
2006-10-16 13:39
Synd på skadorna. Hoppas det öppnar upp för Beluschi, skulle vara grymt att se honom i La Liga!
Valencia J.T-Ayala
2006-10-16 13:30
Tråkigt med skadan...
Petrov får vila upp sig nu en tid framåt...
Atlético Razor
2006-10-16 13:26
Släpp fusksnacket nu, vi har ju betydligt större problem än så... Känns riktigt tungt att bli av med båda yttrarna så här tidigt på säsongen. Hoppas att Pernia och Galetti tar chansen båda två!
Celta Vigo Canis Lupus
2006-10-16 12:09
Henko: Du måste skilja mellan fusk som leder till mål och vad som är ojustheter. Visst Torres är påpassad, men det ursäktar inte att han ramlar lätt och förstärker (precis som många andra, skall sägas). Frågan är om du försvarar filmningar och fusk så länge det gynnar det egna laget?
Atlético Henko
2006-10-16 12:02
Tänkte ta fusk diskussionen till en ny nivå.

Vad är fusk?
Självklart att filma till sig en frispark eller liknande, detta ser man ju titt som tätt.
Målvakternas knä i ryggen togs ju upp av komentatorerna under lördagens match, det är ju också att fuska. För att inte tala om alla tjyvnyp och småfulheter.
Jag försvarar inte fusk men jag blir också lite förvånad hur enkla diskussionerna blir.
Torres har alltid två spelare på sig som försöker störa honom och använder sig av tvjynyp och alltmöjligt för att stoppa honom. Så att säga att "Torres ofta fuskar" är inte hela sanningen kan man tycka. eller?
Celta Vigo Canis Lupus
2006-10-16 11:37
Polkagrisen:
Kan du inte läsa? Jag skriver att fotbollen måste ta i mot fuskarna. Nu råkade det vara AM som fuskade till sig tre poäng. Spelarna skall straffas med avstängning och hårda böter. Inga resultat kan andras i efterhand, som länge det handlar om at domaren blivit lurad. Kan bara ske om domaren gjort ett regelfel.
Jag har svårt att acceptera fusk. Det förstör idrotten och det gör mej sur när det förekommer.
Atlético Polkagrisen
2006-10-16 11:17
Ämne: Trodde jag skulle se....
Vad ska vi göra? Åka till Madrid och kräva att Agüero och Galletti får sparken och att matchen spelas om? Skärp dig!!!
Utan att försvara nåt som helst fusk så är det här tyvärr sån fotbollen är!
JAG anser mig ha rätt att vara glad över tre poäng utan behöva ta skit från nån sur och naiv Celta-supporter!
Atlético mawkish
2006-10-16 10:33
Efter den här matchen, eller medan, skämdes man över att vara Atlético-fan.
Celta Vigo Canis Lupus
2006-10-16 09:58
Tack för svaren. Det hedrar er. Allt för mycket fusk i fotbollen. Tyvärr är eran Torres en av dom som ofta fuskar. Utvisningen för RM t ex. Spurs vann mot Pompey efter filmning osv.
Spelare som fuskar borde straffas i efterhand med kraftiga böter och avstängning för att vi skall få bort otyget.
Barcelona Cape
2006-10-16 09:23
.
Atlético guRRet
2006-10-15 23:43
Canis Lupus/
Om du läser mina inlägg fårn igår, så ser du tydligt att jag tar avstånd från fusket. Däremot kan jag hålla med dig, det är för många här inne som accepterar det...
Annons: