/spanien/atletico/forum/2387.aspx/spanien/atletico/forum/2387.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Senoo
2006-10-21 12:29
Zoran/

Jag skulle endast vilja ha Marko om Torres flyttar annars skulle jag inte vilja att han kommer till atleti för att sitta på bänken tjänar han inget på och inte atleti heller då ser ja honom hellrä i Hertha nåra år till , Det jag menade var om torres lämnar skulle det vara bra att värva honom.

Och en sak till är det nån som tror att maniche och costinha håller :( ? Jag gillade verkligen det maniche visade upp under VM .. men det han har visat i atletico - herregud !?
Atlético senken
2006-10-21 12:25
evol , fan va gött :)
ska bli kul att se dem i verkligheten och inte bara i fm ;)
Atlético evol
2006-10-21 03:26
17.00 söndag Atletico Madrid B - Ourense kommer gå att se över internet så alla vet.
Länkar kommer under söndagen
Atlético Luff
2006-10-21 02:45
Diiaaaz // Ser han hellre ruttna bort i b-laget än i den vita dressen.
Dr. Lassie
2006-10-21 02:06
Men åååh! Jag skrev just ett inlägg på det här forumet som var typ lika långt som en jävla bok, men nehe, då jävlar försvinner det rakt ut i ingenstans och jag kan inte backa igen för att hitta det! Vad är det för fel? Går det inte att fixa det på något sätt?
Atlético zoran
2006-10-20 23:28
@Senoo

Jag tycker också om Marko.

Han är en duktig lagspelare som verkligen sliter och springer i 90 minuter. Detta gör också att hans medspelare sporras att springa mer och jobba, samtidigt som han öppnar upp ytor åt sina lagkamrater.

Det går alltid att förbättra allting, så måste man ju tänka och det gör han alldeles säkert. Tycker att det skulle vara otroligt intressant att se honom i Atlético och Spanska Ligan.

Han har definitivt potentialen att lyckas, men så är det ju upp till Aguirre och ledningen att avgöra om han eventuellt skulle passa in, Jag tycker definitivt att han skulle passa in.

Det är ändå dåligt att missa så mycket som han faktiskt ändå gör. Jag brukar följa de flesta serberna i Europa, inklusive Marko Pantelic, vecka in och vecka ut.

Fast det är klart, det GÅR att FÖRBÄTTRA saker och ting hela tiden, Utvecklas tror jag absolut att han skulle göra i Spanska Ligan, till vårt landslags och klubblags fördel.

Dock är det bara ett exempel på en spelare som skulle kunna tillkomma vid en eventuell Fernando Torres-flytt. Skulle iofs inte vara fel att ha en till forward, med tanke på att vi bara har tre renodlade.
Atlético Senoo
2006-10-20 22:28
Zoran /

Man kan hitta fel hos alla spelare, visst detta är lita grovare fel men ändå. Det går att förändra. Och Pantelic skulle nog bli en utav de främsta målskyttarna i La Liga.. O så är de inte lätt o sätta alla lägen han får för då skulle han göra 4-5 mål varje match .. Men grejen är att killen skapar målchanserna åt sig själv och lagkamrater. Jag menar hellre pantelic än Mista ..
Atlético Senoo
2006-10-20 22:28
Zoran /

Man kan hitta fel hos alla spelare, visst detta är lita grovare fel men ändå. Det går att förändra. Och Pantelic skulle nog bli en utav de främsta målskyttarna i La Liga.. O så är de inte lätt o sätta alla lägen han får för då skulle han göra 4-5 mål varje match .. Men grejen är att killen skapar målchanserna åt sig själv och lagkamrater. Jag menar hellre pantelic än Mista ..
Atlético zoran
2006-10-20 21:39
@Senoo

Marko Pantelic är en riktigt nyttig spelare, men tyvärr tror jag att han skulle bli värre än Kezman i Atlético då han ibland gör de snyggaste målen som någonsin skådats på en fotbollsplan, eller missar varenda chans han får. Senaste matchen han missade allt var när Serbien mötte Armenien och ibland vet jag inte riktigt vad han håller på med när han skall avsluta.

Dock är han en mycket bra spelare, han sliter och springer på nästan alla bollar, har en riktigt bra uthållighet och skapar enormt mycket ytor åt sina lagkamrater.

Kezman slet och sprang hela förra säsongen, men han gjorde inte det som alla förväntade sig av honom, Målen..

Men som sagt, ibland gör han fantastiska mål för Hertha och han gjorde ett mål i helgen mot Bayern München som var ganska snyggt. Duktig spelare, men tyvärr lite för omständig emellanåt när han skall avsluta, Hade han bara inte missat så enormt mycket skulle han mycket väl kunna anpassa sig till den Spanska fotbollen ganska snabbt.

Tycker dock att Pantelic skulle vara en riktigt bra spelare att titta in om man nu väljer att sälja Fernando Torres.

Jag tycker själv att man ska ge Fernando Torres en extra chans den här säsongen, även om jag tyckt att han borde ha lämnat tidigare och förmodligen denna säsong. Fungerar det inte för Torres, då kommer han förmodligen att lämna för antingen Manchester United/AC Milan eller någon annan storklubb i Europa.

Som alltid tycker jag också att han inte bör vara lagkapten, då vi har Luccin alternativt Pablo som kan ta över den rollen. Jag vill verkligen inte att Fernando kommer in i någon sorts fas där han kommer att bli jämförd med Raul i Real Madrid, dock är han väldigt mycket yngre även om han har gjort mycket för Atlético.

Fungerar det inte, då antar jag att han får lämna, Punkt slut..

Aupa Atlético!
Real Madrid Diiaaaz
2006-10-20 21:35
Senoo :

sälj honom till oss, vi ska tmäja honom, vi ska hjälpa honom att utvecklas och vi ska betala honom det han förtjänar. Trots allt är han duktig och därför borde han gå till "Världens bästa lag"!
Atlético senken
2006-10-20 21:34
Jag säger som nån här inne sa för ett tag sen, dummaste kommentaren jag hört..

"Eftersom vi inte kan påverka något så är det ingen ide att snacka om det"
Atlético Senoo
2006-10-20 21:21
Håller med om att Torres borde säljas.. Både för hans egna del och för atleticos han har gjort sitt i atletico låt han gå ut i Europa och få chansen att dominera i Europa.. Skulle väldigt gärna köpa Pantelic från Hertha Berlin killen är väldigt bra gör många mål, inblandad i framspelningar löper och sliter. :) man kan ju drömma :)
Atlético Senoo
2006-10-20 21:18
Imorgon gör atletico det vi absolut inte tror. dem vinner helt enkelt med 1-3 eller 0-3 .. Målskyttar vet jag inte men jag vet bara att vi kommer vinna tro mig :)
Atlético Elwis
2006-10-20 20:40
greeneyes_x,

Bra, då sitter vi i samma båt;)

Rojiblanca (fd. Lamps8),

Torres har gjort mycket för oss och det ska inte glömmas, men hans meriter hjälper inte honom (eller Atletico) på planen. Precis som greeneyes_x är inne på, så vore det bäst för El Niño att sluta vara El Niño och ta steget vidare från att bara vara en talang - han har kört fast i Atletico. Förutom att klubben skulle lyfta sig ett snäpp utan en Fernando Torres, så skulle man få bra med övergånspengar. Den bästa lösningen för båda parterna som sagt...
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2006-10-20 19:43
greeneyes_x // Igentligen håller jag med dig, men jag vågar nog inte erkänna det... När man vet vad Torres har gjort för oss, och det hjärta han har för klubben tycker jag att det skulle vara väldigt tråkigt om han drog, men som du säger för Atletis skull vore det bäst, och för hans skull... Men han är ju trots allt El Niño..
Den här sesången får vi väl se hur det går för han tillsammans med Agüero & Mista :)

AUPA ATLETI! esta vez sí.
Atlético greeneyes_x
2006-10-20 18:39
Barca/Atleti(fd Lippan):
Mår du bra eller? tänkte bara på ditt nya namn..
Jag skulle rekomendera att du skapar 2 olika nick om det går.. för det där namnet ser fruktansvärt patetiskt ut.. tyvärr..

Anyway.. så sa du att Torres är inne i en svacka.. det stämmer inte.. har du följt Los Rojiblancos iallafall dom sista 18 månaderna så vet du att man inte kan ha en så lång svacka..
Han har helt enkelt blivit större än klubben och man vågar inte bänka honom.. Zlatan syndromet..
Jag håller med Elwis att Torres har gjort sitt i Atletico och måste vidare.. Jag anser Torres va som bäst för några år sen då han kämpade för visa världen att han existerade på en fotbollsplan.. Den Torres idag är bara bra om han hamnar nånstans där han är en i mängden och inte en sk gudastatus som han har fått hos oss..
Vi måste bygga ett nytt lag... vi har många unga talanger i klubben och flera kan vara på väg från sydamerika.. Jag tycker Torres mentala smålata filosofi inte passar in i dagens Atleti..
HAn har helt enkelt slutat utvecklas.. det är inte vårat eller hans fel.. men Torres har gått så långt han kan gå i Atletico..
Ni Torres älskare måste sluta hålla han om ryggen hela tiden.. för alla vet att han inte gjort nån nytta dom senaste 18 månaderna.. Och för en världskänd taklangfull 22 åring är det en allt för långa torka att acceptera med tanke på vad han får i lön hos klubben och vad han ger oss..Dags för både Torres dyrkare och Torres att växa upp och gå vidare.. Nu utrycker jag vad som är bäst för klubben enligt mig.. inte vad som är bäst för Torres.. jag är trots allt en Rojiblanco.. inte Los Torresblanco som vissa verkar vara.. Jag är redo för eran kritik..

Aupa Atleti
Atlético Rueda
2006-10-20 18:22
Har uppdaterat tips-sidan nu, äntligen :) Ni får ursäkta att det tog sån tid, men som vissa vet så har min dator fått för sig att brinna lite här och där. Den sena uppdateringen beror på att jag fick uppdatera genom Anteckningar vilket inte är min starkaste sida :)

Hur som helst så finns en ny omgång uppe så in och tippa! www.tippa.2u.se
Länktips: www.tippa.2u.se
Atlético Elwis
2006-10-20 17:55
Luff,

Nja, du har rätt i det du säger - men exemplet Ronaldinho verkar fortfarande vara ojämn, med tanke på dne här djupa svackan...För att Torres ska utvecklas, så måste han sättas på plats och bli petad när han förtjänar att bli petad.
Dr. Lassie
2006-10-20 17:23
Barca/Atleti (fd Lippan), idiot! du kan ju för fan inte heja på två lag i samma serie! Eru helt jävla vrickad, eller!? Shit. I vanliga fall hejar du säkert på Atleti men när dom förlorar så hejar du på Barca. Inget hjärta. Jeez.

Vill göra reklam för http://atletisweden.blogg.se/ - Atleticosida i bloggformat på svenska.
Atlético Barca/Atleti (fd Lippan)
2006-10-20 15:41
nä, vi ska inte sälja Torres än, han är inne i en svacka, han kommer nog snart igen. Kunde kanske var bra att peta honom en match
Atlético Luff
2006-10-20 14:33
Haha, jämförde inte Ronaldinho och Torres fotbollskvalitéer. :)
Menar mer att Torres säkert kommer utvecklas och bli jämnare med tiden, använde Ronaldinho som exempel på att det kan ta ett tag.
Atlético Elwis
2006-10-20 13:15
självklart ska vi inte sälja Torres ännu, men det är någonting man ska tänka på i sommar-uppehållet. Precis som du menar, att man måste våga peta Torres - det skulle nog ta ner honom på jorden. Han har ingen nytta av oss och vi har inte så mycket nytta av honom heller, så länge det ser ut så här...(Givetvist hoppas jag att El Niño förbättrar sig och når upp sin potential i rojiblancos).

Snälla, jämför inte vår El Niño med Ronaldinho:P Torres må vara aningen överskattad i Atleti, men inte så pass överskattad att han kallas för världens bästa spelare. Det är klart att Ronaldinho är ojämn, han är inte världens bäste och verkligen inte de stora matchernas man.
Atlético Luff
2006-10-20 11:57
Tycker inte vi ska sälja Torres, ännu.
För det första är han 22år, det är ändå relativt ungt och han har inte riktigt den där jämnheten man brukar få vid lite högre ålder, vill minnas att sjävlaste Ronaldinho var riktigt ojämn under sin tid i PSG.

Det som måste göras är att våga peta honom, hans agerande vid en petning skulle vara mycket intressant att se, antingen väljer han den lätta vägen: börjar klaga och vill bort, eller så börjar han kämpa igen och blir den "gamla" Torres.
Atlético el niño!
2006-10-19 22:08
Ämne: På tal om anfallsfront och Torres....Tycker som dig att han har sett sig själv som den största och inte kan göra fel, vad han än gör.
MEN tycker han visade förra matchen mot Rekrativo att han tog större ansvar och hejade på sina medspelare, klagade inte mycket och la sig inte så måga gånger heller, så vi får se nästa match när det är han måste visa vägen där uppe när både Maxi och Petrov är borta, så han hinner med att göra 2 mål varav ett på straff.
iiAUPA ATLÉTI!!
Atlético Elwis
2006-10-19 21:42
På tal om anfallsfronten...

Jag tycker att Fernando Torres borde säljas, både för sin och Atleticos skull. Senaste åren i Atletico Madrid har han förvandlats till divan som gör mer fel än rätt på planen. Allting från inställning -till- spel är dåligt med El Niño, jag tror att Torres skulle lyckas bättre om han spelade hos en annan klubb och jag tror Atletico Madrid skulle lyfta sig utan honom. I landslaget känner sig Fernando Torres som en i mängden, vilket gör att han kämpar mer på matcherna och diva- mentaliteten är som bortblåst då. När han har en rödvit tröja på sig, så verkar det som om Torres tror att han har friheten att göra hur många misstag som helst på planen, bara för sin status i Atleti. Det har lett till att Fernando har en dålig attityd på planen, när han spelar för rojiblancos.

Som sagt, båda parter tjänar på att en försäljning av Torres sker - vi skulle få rätt mycket pengar för honom också...

Seså, Torres älskare - låt mig höra på era åsikter! ;)
Atlético Luff
2006-10-19 21:24
Kan hålla med om att det är lite tunt på anfallsfronten om en av de 3 skulle gå sönder några veckor, man vill gärna ha nått på bänken att slänga in om spelet inte funkar.
Förut tyckte jag inte det behövdes iom att Maxi kunde ta ett kliv upp vid kriser.

Undrar därför om nån har bra koll på U-laget här?
Den enda infon jag har är från FMs databas(som vi vet inte alltid är så pålitlig ;) ).
Dock så plockade jag upp en 17åring vid namn Ruben Ramos, 34mål på 14matcher i ulaget. :D
Ser även 2st 15-åringar som är uppbundna till 2013 av Atleti, kontraktstid osv brukar stämma i FM, de ser riktigt bra ut för åldern - Antonio Cerrajero och Daniel de las Heras, någon som vet nått? :)
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2006-10-19 21:04
Dr. Lassie // Varför kom du på den iden? :P Jag tycker inte vi har behov av fler anfallare, just nu iallafall ;P Klart det skulle vara kul men vi har tre riktigt bra :)
Atlético wesse
2006-10-19 20:16
Tycker inte det känns aktuellt att värva Trezegol, vi har Mista som skött sig mycket bra, och Agüero som bara blir bättre och bättre! Känns bra både för mig och antagligen också för truppen att inga nyförvärv är aktuella!

OM värvningar ska ske, anser jag att man ska sikta på utvecklingsbara spelare, typ Lucas.
Dr. Lassie
2006-10-19 20:02
Kom just att tänka på den ultimata värvningen för Atleti i vinter. Mitt förslag är Tréséguet! Skulle inte han passa perfekt brevid El Niño? Risken är väl att han skulle vara för dyr eftersom Juve förmodligen inte skulle vilja släppa honom i det läget dom är i nu. Men Davíd själv borde väl vara sugen på att lira fotboll i en högre serie än Serie B, eller hur?

Det är kul att drömma.
Atlético Razor
2006-10-19 16:35
Ämne: Jag och en vän hade ....
Biljetter till den matchen, mot villareal, kan du nog köpa på v.calderon rätt tätt inpå matchen. Den är nog inte slutsåld. Tänk bara på att det kan vara rätt trixigt om man inte pratar spanska...
Annons: