/spanien/atletico/forum/2380.aspx/spanien/atletico/forum/2380.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2006-11-06 07:50
Jag håller helt med guRRet.

Jorge gjorde mål i Celta igår. Kul att se honom. Jag skulle faktiskt viljat sett han i Atleti den här sesången, men icke..
skidrow
2006-11-05 23:52
Vad heter den där rackarn i celta vigo? Baiano eller nåt sånt. Han har varit rätt vass. Vad ligger hans prislapp på?
Atlético Andero
2006-11-05 22:52
Här är ett par länkar, Luff. Dock inte ett så jättestort urval.

http://cfsport.com/customer/home.php?cat=370

http://www.sportfanz.se/category/Atletico_Madrid/Atletico_Madrid.htm

http://www.supportersplace.com/shop/43/category/894/
Atlético Luff
2006-11-05 22:29
Vet att det har snackats om tidigare, men är på tok för lat för att leta, så jag skulle bli glad om ni fixade lite länkar till ställen där man köpa Atletisaker - halsdukar, matchställ, osv.

Tack på förhand :)
Atlético guRRet
2006-11-05 19:52
Vad man måste ha i beaktning när man jämför Torres olika säsonger är den bevakning han har. När han som yngling gjorde succé 03/04 var han itne på långa vägar lika respekterad, och fick bara en bråkdel av den tuffa markeringen han nu har. Direkt när Torres får bollen är det ett par gubbar upp i rygg på honom och då är det fan inte mycket annat att göra än att spela hem. Det är larvigt att sitta och säga att han är en usel spelare bara för att han inte längre kan göra 2-3 gubbar och sen sätta bollen. Han kan inte göra allting själv!

P.S. Jag tycker också att Torres underpresterar, men att kapitalt såga honom är fel.
Atlético Elwis
2006-11-05 19:09
Ämne: Elwis // Jaja, forts....
Bra där, ingen har sagt att du inte stödjer ditt lag?

Försök att bara inte få Torres större än klubben;-)

Förresten vad är det positiva med Torres roll just nu, berätta? Just det, dom där fenomenala assisterna...

Nåja, jag tror att vårt lag kommer igång, så fort Gabi och Mista kommer tillbaka, (för att inte tala om Maxi och Petrov). Det kommer nog vända under Januari - månad, skönt att svackan och skadorna komemr nu i början av säsongen...
2006-11-05 19:00
Elwis // Jaja, fortsätt du att vara negativ.
Jag stödjer iallafall mitt lag.
¡AUPA ATLETI!
Atlético wesse
2006-11-05 18:05
Håller med ett par av de föregående talarna, Aguirre bör definitivt få mer tid på sig, fast jag tycker inte det är nåt i forumet som pekar på att vi vill kicka?! Dock kan man börja snacka om problem, om målsättningen var att ta sig ut i Europa, måste vi börja vinna snart, jag önskar jag hade receptet, men lite mer jävlaranamma(ursäkta ordvalet) skulle vara roligt att se genomgående bland de rödvita!
Atlético Elwis
2006-11-05 14:50
Ingen här inne har lagt skulden till de fyra usla matcherna på Fernando Torres. Men, med det Torres tillför på planen, så förtjänar han all kritik han kan få.

- För det första; för att man glänser 3,4 gånger per år, så betyder väl det inte att man kan luta sig tillbaka och pilla sig själv på naveln? - (som kapten dessutom)...

- Ang. Sevilla matchen; krävs det att motståndarlaget ska få två utvisningar för att Torres ska stiga fram?

- Och ang. derbyt; nu är det väl lite långsökt, det var mer så att 2 st maränger gick bort sig i en luftduell mot Maxi och man tappade bort markeringen på Mista. Om man ska ge spelare cred för att de råkar vara inblandad i ett mål på ett invecklat sett - fastän de spelar dåligt under matchen, så borde flera andra spelare i andra olika lag lyftas och få sympatier. Efter derbyt klagade de flesta härinne om varför Mista blev utbytt och inte Torres...

Fernando Torres är en kapten, en kaptens inställning avspeglar sig på lagets spel. Barnet lägger sig lätt i närkamper och han visar brist på ledaregenskaper på planen - En sådan kapten sätter negativ effekt på lagets spel. Sedan när Torres spelar med den nonchalans han visar, så har man rätt, (som den rojiblanco man är), att kritisera honom tills han sågas itu/eller tills han förbättrar sig...

Han är en kapten, om han inte vore en kapten, så skulle han fortfarande vara Atms kelgris. När man har äran att vara en klubbs idol (som i el Niños fall), så ska man ha en jämn form en hel säsong. Om man är i en formsvacka, så borde man i allafall visa på planen med en inställning av kamp och vilja och en vilja för lagets bästa. Se på Raul i Maräng-land, även om Raul var usel i två, tre år, så visade han åtminstånde glöd för sin klubb.

Vill du ha ett praktexemplar på hur en kaptens karaktär ska vara, så ska du titta på Carles Puyol! Där har du drömspelaren...
2006-11-05 13:37
Elwis // Han har bland annat gjort assist i dessa matcher: Passade fram till Maxi mot Sevilla, Nickade fram till Agüero mot Recreativo, Mot Real var det ioförsig Torres-Maxi-Mista men hans passning till Maxi gjorde så att Maxi kunde passa fram till Mista! Sedan lär vi väl se vilka mer matcher han gör assist i.
Jag vill bara inte vara så negativ som de flesta andra är! Och att lägga den mesta skulden på EN spelare är bara fjanteri.
Atlético AnderssonTheOne
2006-11-05 13:32
SWP Till atletico? Snälla Aguirre Ta honom en riktig klass spelare ! en mittfältare som kan tillföra mycket till vårat älskade Atletico !
Atlético Elwis
2006-11-05 12:08
Red. Rickard,

Håller med det du säger och om en förändring ska ske så ska man verkligen inte sparka Aguirre. Jag tror sport-expressens kommentatorer nämnde att Atm har haft 43 olika tränare sedan 1987...Jag litar helt på Aguirres tränaregenskaper. Slutar den här säsongen som förra - så tycker jag att Aguirre fortfarande ska vara kvar minst ett år till, annars är man tillbaka till ruta ett.

*Man borde köra Torres på topp och Aguero snett bakom, så el Niño inte kommer ner och möter bollar hela tiden, (precis som flera har nämnt här nedanför). Då blir det mer el Kuns uppgift att möta bollarna och vara med uppsels-fasen, då kanske Torres för en gångs skull kan vara riktiad rättvänd.

Rojiblanca (fd. Lamps8),

*Med det ryktet Torres har, så ska man begära mer...Det jag har sett av Fernando dessa fyra matcher är;
-Han kommer allt för ofta långt ner på planen, vilket gör att laget förlorar sin spets.

-Dom gånger han passar, så passas det bakåt. Ibland blir det väggspel, som ofta misslyckas, ibland slår han "lycka till" passningar frammåt...

- Men ofta så försöker han gång på gång springa igenom försvaret, som om han tror att han är stålmannen pga den status han har fått i klubben.

*Torres var enastående på den tiden då han såg sig själv som en i mängden och verkligen kämpade...Dagens Fernando Torres slänger sig allt för ofta i närkamper, han tillrättarvisas aldrig för sina misstag - Och som den kapten el Niño är, så har han verkligen inte den karaktären och de egenskaperna en ledare ska besitta - i allafall inte på fotbollsplanen.

*Vilka avgörande/viktiga mål har Torres passat fram? Assist-kungen Torres = Samma värdelösa stjärna som inte hjälp oss ett skit de senaste 4 matcherna...

-Visst är han inte ensam om att underprestera, men det är han som skadar laget mest.

-Och klubben skadas av en överskattad Torres också.
Valencia Red. Rickard
2006-11-05 10:53
Vad fasen händer med Atlético?
Varför blir det såhär varje säsong? Det är sjukt. Laget är alldeles för bra för att underprestera så som man gör.

Aguirre har givetvis en del i det. Håller med de flesta rösterna här om att både Agüero och Pernía borde starta. Det finns ju faktiskt en möjlighet att använda Pernía som vänsterytter om nu Aguirre skall envisas med Antonio López, som för övrigt är duktig ändå.

Det kanske inte handlar så mycket om 4-5-1 eller 4-4-2 eller om vem det är som tränar laget. Man verkar ju sakna självförtroende.

Hoppas att Atlético-ledningen inte får panik nu och börjar köpa spelare från både höger och vänster och kickar Aguirre.
Vill minnas att det tog Aguirre 2-3 år innan hans lagbygge i Osasuna började bära frukt.
Atlético Majjo
2006-11-04 22:28
Sant! Han har bättrat sig på domarsnacket. Assisten kan du ha rätt i. Vet någon vart man kan se assistligan?
Jag tror vi får slå en signal till Aguirre och säga till honom att Kun ska spela från start som släpande forward. ;)

Bara att bryta ihop och komma igen!
2006-11-04 22:11
Majjo // Jag säger inte att han spelade bra idag, men han var inte heller DÅLIG. En positiv sak som jag har märkt med FT denna sesång är att han inte gnäller på dommaren lika mycket. Inte mycket alls faktiskt. Och FT passar ofta fram till de mål vi har gjort, det är väldigt viktigt också!
Men idag var det inte så många som var bra...
Vi får chans på chans men det blir aldrig riktigt farligt.. Vad fan ska man göra :(
Atlético Andero
2006-11-04 22:10
0-0, som sagt...
Atlético Luff
2006-11-04 22:02
Suck, jag såg Agüero komma rättvänd 2ggr, båda gångerna vart det farligt(väggspel & skott), våga spela honom som en väldigt offensiv mittfältare / tillbakadragen anfallare nästa gång, med Costinha och Luccin bakom, Maniche verkar helt ur slag.
Atlético Majjo
2006-11-04 22:01
Nej, det är inte hans fel, men som lagkapten så borde man ändå försöka peppa igång sina spelare lite mer. Taktiken att spela en på topp tycker jag är den stora boven i dramat. Och varför kan man inte börja med både Lopez och Pernia på vänsterkanten? Då kan dom växla så att den ena agerar mittfält ibland och försvar ibland och tvärt om.
Men du kan ju inte säga att Torres var bra idag, eller hur? Jag förväntar mig mer av ett underbarn som honom, som dessutom är lagkapten.
2006-11-04 21:58
Ursäkta, men börja inte med detta lägga skulden på Torres igen.
Atlético Lippan
2006-11-04 21:54
fan, va bedrööövlig match!!
Atlético Majjo
2006-11-04 21:53
Suck..
Det var en av de sämsta matcherna jag har sett i år! Nånting måste faan hända nu, annars kommer det bli en likadan säsong som förra året. Och Torres, vad ska man säga om honom.. Rörde han bollen i andra halvlek?
S U C K !
2006-11-04 21:51
Asså helt ärligt... heeeeelt ärligt.. vad fan händer?
Och varför spelar man med Torres ensam på topp...
esta puta maldicion :(
Atlético el niño!
2006-11-04 19:45
Torres och Pablo på hörna.
Atlético Rueda
2006-11-04 17:23
Det verkar som om webhotellet som tips-sidan ligger på ar gått ner, så om ni vill tippa så skicka ett pm med ert tips så ska jag föra in det.
Atlético Elwis
2006-11-04 14:31
Som sagt, man har inget annat val, än att göra arena bytet - annars skulle Atm störtat mot konkurs. Man har haft det här arena bytet i planerna sedan länge, det är därför styrelsen värvade så många spelare, (och en dyr Aguero), under silly season - för man hoppas på att gå i plus efter att ha bytt arena.

senken,

For real!? Utan löparbanor - det bästa man har hört av Peineta än så länge:)

Å andra sidan talar Luffs bild emot detta, dessutom får vi då en olympia-stadium som fotbolls-arena. :'(
Atlético Bobban
2006-11-04 14:25
Flera länkat till kvällens match, själv tänkte jag kolla på Sport-expressen....
Atlético zoran
2006-11-04 14:04
Tack för påminnelsen om att tippa Rueda :)
Atlético Rueda
2006-11-04 13:46
Glöm inte att tippa inför matchen. Och kom in på matchchatten ikväll! #Atleti på quakenet.
Länktips: www.tippa.2u.se
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-11-04 09:12
Allas om sörjer familjen puyol bli medlemma i mitt team på Playahead.se:
Rip_Josep_Puyol

Tack
Länktips: playahead.se
Atlético Luff
2006-11-04 02:18
Står ju även att Bayerns Allianz Arena skulle stå modell för nya stadion, detta lyser ju upp lite då den arenan är otroligt bra.

Bilden i länktips ska tydligen föreställa Peineta som den ser ut idag, den där har både löparbanor och ser inte alls ut som nån Allianz Arena.
Började man bygga i förväg ifall Madrid skulle fått OS 2012 kanske?

Nej du Cerezo, tänk om - tänk rätt, ¡SIEMPRE CALDERÓN!
Annons: