/spanien/atletico/forum/237.aspx/spanien/atletico/forum/237.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Blyger
2014-12-30 03:05
Så blir det äntligen dags för Torres att få lov att spela sitt spel igen - sedan sin första tid i Liverpool. Vad övriga klubbar och landslaget har tänkt att han skulle göra annat är mig en gåta. Aupa Torres, Aupa Atleti!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-12-30 01:51
@Profe Ortega: Det var ju nästan hela Atlético innan Simeone tog över, varför skulle han inte kunna göra det igen?
Atlético Conserva el Calderón!
2014-12-30 01:05
Råder delade opinioner kring Torres. Jag väljer att tro på Cholo och hans arbetssätt!
Profe Ortega
2014-12-29 23:46
Mycket tråkigt att ledningen + Simeone bestämde sig att värva en föredetting som har varit utskrattad under de senaste åren...

Atlético Antonio López
2014-12-29 23:44
@rawkus [siempre contra la peste blanca:

Suck...

Zoran?
Atlético Kakan_Atletico
2014-12-29 18:19
Vår lagkapten och "Barcadödaren" är äntligen hemma igen. Är så glad att jag knappt vet vart jag ska bli av! JAAAAAAAAAAAAAAAAADÅ!
Atlético Silverlund
2014-12-29 17:57
Pojken som fick mig att få upp ögonen för Atleti på riktigt är alltså tillbaka. Känns riktigt bra, även om han har en hel del att bevisa på planen. På något sätt är ändå känslan att detta kan komma att vara det Torres behöver i detta skede i hans karriär, och att han reser sig likt Fågel Fenix ur askan. Hoppas verkligen det i alla fall!
Sen undrar jag precis som rawkus nedan hur det egentligen fungerar med denna fotbollsrockad; om han når ännu ej sedda bottennivåer, kan vi bryta kontraktet när som? Och kan vi sälja Cerci innan de 18 månaderna (t ex om han gör succé i Milan och återupprättar sitt forna värde)?

Känslan i kroppen är i a f smått positiv.
Atlético gurra1993
2014-12-29 17:29
Fyfan vilken skön nyhet nu kan man le i en månad
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2014-12-29 17:17
Lopez: Cerci till Atleti och Torres till Milan var en marklig och idiotisk deal fran dag ett. Detta sett ur bada klubbarnas vinkel.

Tror ej man far tillbaka det man pungade for Cerci, sa ju mindre torsk ju battre. Visst har vi dock ratten att salja cerci redan i sommar, eller blev det ett "rent 18 manaders lan" till Milan? Har last 4 olika versioner an sa lange :S
Atlético Antonio López
2014-12-29 16:18
Skickar man Cerci som är 27 år till Milan i 18 månader? Wow vilken usel deal, det bästa hade varit att sälja honom i sommar så man kan tillbaka en del av de investerade pengarna.
Atlético Cholo es un dios
2014-12-29 15:18
@ADCS (red)
Blir så jävla glad av det du skriver och verkligen hoppas på det för det är det vi gjort så bra och det är det vi ska hålla oss till, enligt mig.
Atlético el niño para siempre!
2014-12-29 11:26
Äntligen. Har fan väntat i 7,5 år... Kanske dags att ta bort "para Siempre" och byta till namnet jag hade från början här på Svenskafans. Stort
Atlético Elnacho
2014-12-29 10:33
Kungen är alltså tillbaka på hemmaplan. Hoppas att du kan prestera och visa hur mycket kärlek du har till klubben för vi supporters ska visa hur mycket kärlek vi har till dig min favorit! Kommer bli fantastiskt när du äntrar planen bärandes vår rödvita tröja igen. Bästa starten på morgonen
Atlético ADCS (red)
2014-12-29 01:11
Jag tror Simones kan vara smygsugen på att gå tillbaka till förra säsongens succétaktik med djupt försvar och snabba omställningar runt en djupledslöpande snabb teknisk forward. Speciellt med tanke på hur Griezmann i Bilbao gav Simeone en fin bild av "i can also do the Costa". Både Torres och Jiménez kan också vara bra referenspunkter för detta spelsätt. Jag tror det finns myror i huvudet på Simeone just nu efter Griezmans uppvisning.

Personligen tycker jag det är så där man vinner f**king bortamatcher! Straffa dom snabbt och brutalt på kontringar innan försvaret hinner organisera sig. Gone in 7 seconds. Mourinho fick smaka på den fotbollen på Stamford Bridge när han 1-4 i baken av Simeone. Har verkligen saknat det där med spelsystemet som har anpassats för Mandzukic.

Atlético CosaFai?
2014-12-28 21:23
El kulan/
Jag tror faktiskt att det var Valencia som hade någon form av deal med Vietto och hans agent men jag kan ha fel.
Atlético gurra1993
2014-12-28 20:50
Ja han är ju lite för grön att ersätta Mandzuktic. Vela å Vietto hade varit mina dröm anfallare
Atlético El kulan
2014-12-28 20:22
Är det inte så att klubben har någon form av option eller liknande på Vietto? Atletico höll ju på att köpa loss honom framför ögonen på Villareal, men så ringde deras president och bad Atletico att avstå ett köp. Därav denna "option". Hur som helst en väldigt intressant spelare, men som ersättare till Mandzu är han på tok för oerfaren.
Atlético Kakan_Atletico
2014-12-28 19:50
@CosaFai?:

Något vi skulle haft gjort i somras! Kommer kosta en hel del nu.
Atlético CosaFai?
2014-12-28 19:42
gurra1993/
Vietto har ett Italienskt pass så vi hade kunnat köpa honom om man nu vill det.
Atlético Kjelleman
2014-12-28 18:53
Någon som vet hur det blir med den rika Kinesen
Atlético gurra1993
2014-12-28 17:49
Carlos vela hade också varit en galen ersättare
Atlético gurra1993
2014-12-28 17:23
Stämmer det att vi skulle få 42 milijoner för Mandzuktic hade jag lätt sålt. Då jag tycker han var ett felköp från början. Sen äre ju jäkligt svårt att hitta en ersättare som får spela cl. Min dröm hade varit Lucian Vietto visst han är jäkligt grön å saknar EU pass eller? Men hans snabbhet å talang skulle passa perfekt i Simeones atletico.
Atlético Conserva el Calderón!
2014-12-28 09:55
Säljer vi Mandzukic är det tack och hej för säsongen. Vi har redan tillräckligt med problem i anfallsspelet. Ni som vill ha Kramaric: om Mandzukic, som har vunnit allt med Bayern och varit alltid på topp i bundesliga skytteligan inte levererar som han borde, varför skulle då en Andrej som har haft 1,5 bra säsong i Rijeka?
Barcelona WalterWhite
2014-12-28 08:41
Mandza får inte säljas trots att man hade tjänat 23 miljoner euro så snabbt. Kan bli alldeles för problematiskt i anfallet och lösningar som ersättare blir ännu svårare.
Spanien Ryoichi
2014-12-28 06:33
Snabbfråga. Finns det någon Atlético klubb man kan gå med i någonstans. Officiell, rabatter, medlemskort etc. eller någon skandinavisk? Jag är taggad på att höra om just detta.
Atlético zoran
2014-12-28 00:49
Hade glömt bort hur det är att ständigt uppdatera Altas y Bajas. En ny sådan så här under natten.
2014-12-27 22:51
Borde kanske lagt till just det Kakan tar upp: Att det vore bra att fa in nagon mer utover Torres om nu Mandzu saljs. Att lagga allt hop till de fraknige istappen vore sjukt javla dumt, tom med Atleti matt ;O
Atlético Kakan_Atletico
2014-12-27 22:30
Om Mandzu och Cerci försvinner så måste vi nog ha in mer än "bara" Torres. Kramaric kanske?

Vill givetvis ha kvar Mandzu med tanke på att det tar sin lilla tid att komma in i laget, precis som belgaren tar upp. Men 400 miljoner är jäkligt mycket pengar för en 28 (?) åring som inte överpresterat.

Kan bli ett ruggigt fönster för våran del detta..
2014-12-27 22:10
Behall Mandzu for Guds skull. Om Torres usla ligafacit likt de senaste 3.5 aren fortsatter, sa skulle aven den storste Mandzu hataren sakna honom. Inte vart att riskera.
Atlético belgaren
2014-12-27 21:48
Vore idiotiskt att släppa Mandzukic nu. Torres kan floppa totalt och det tar tid för nyförvärv att komma in i det här laget.
Annons: