/spanien/atletico/forum/2369.aspx/spanien/atletico/forum/2369.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Henko
2006-11-22 17:30
här ska ni få höra, Gabis kontrakt går ut i Juni och Atlético har skutit på förhandlingen av ett nytt kontrakt till April. Från och med början på nästa år kan Gabi knyta upp sig till annan klubb för övergång till sommaren.

Atlético Andero
2006-11-22 17:29
Blir nog en bra förstärkning och ersättare för våra skadade mittfältare. :-)
Atlético Lippan
2006-11-22 17:29
haha nää va gullig :) han äger ju :p
Atlético senken
2006-11-22 17:23
KOLLLLLAAAAA LÄNKTIPS!

Kanske något för Atletico? Killen är 5 år :P
Atlético zoran
2006-11-22 12:55
Det är verkligen glädjande att Miguel kommer tillbaka snart från sin skada. Tycker främst att det ska bli intressant att följa honom eftersom han hade en riktigt bra försäsong innan han skadade sig i Teresa Hererra.

Med tanke på att det har gått tre månader sen det hände så har jag inte heller höga förhoppningar om en snar comeback, eller kommer han att bli helt återställd inom ett par veckor? Knappast va?

Sen kommer det också ta tid att träna upp konditionen som han har gått miste om under hans skadeperiod.

Men som sagt, det ska bli mycket intressant att följa honom då han gjorde en ganska imponerande försäsong och faktiskt köpte loss sig själv för att få chansen att spela för Atlético, bara en sådan sak gör att man inte kan tycka illa honom och vill att han ska återvända så snabbt som möjligt.

Aguirre gör ett bra jobb som vanligt, och det är mycket bättre nu när han startar med 2 forwards istället för 5 mittfältare. Vi får mer tyngd framåt samtidigt som Maniche och Fernando Torres sakta börjar hitta formen, för det måste vi hoppas på att de gör.

Ser verkligen fram emot matchen mot Real Sociedad som vi kan vinna mot. De har inte haft någon bra start på ligan och de kommer dessutom till Vincente Calderon med 2 bortapoäng såhär långt i år (1:1 mot Athletic Bilbao och 0:0 mot Mallorca). Resten har de förlorat på bortaplan (Real Madrid 2:0, Deportivo La Coruña 2:0, Málaga 4:1 i Copa del Rey och Levante 2:0).

Så de har inte gjort mål sedan första matchen mot Athletic Bilbao på bortaplan vilket är mycket mycket svagt.

@Senken

Han spelade bra matchen ut och serverade faktiskt Lucho Gonzalez till 0:2 mot CSKA igårkväll vilket är mycket starkt med tanke på att CSKA inte hade släppt in ett enda mål innan gårdagkvällens match.

Jag hoppas att CSKA vinner mot HSV och att Arsenal slår Porto vilket då skulle leda till att CSKA avancerar tillsammans med Arsenal som gruppetta. Det skulle öppna upp något enormt för att få tag i Quaresma. Dock så finns det ganska stora tvivel om det då Vagner Love (Forward) och Elvir Rahimic (Defensiv mittfältare, mycket viktig) är avstängda i nästa match mot HSV.

Själv tycker jag att vi ska ta en titt Miloš Krasić i CSKA som har stor potential att lyckas i ett lag som Atlético som spelar mycket på sina kanter. Spelar både som offensiv mittfältare och högerbreddare. Skulle vara en mycket bra tillgång, också det skulle säkerligen kunna ordnas om CSKA nu inte tog sig vidare.
Atlético Rueda
2006-11-22 11:40
Mjo, ska bli riktigt skoj att se Miguel, är han tillbaka helt nudå? Förresten, tycker inte att vi har berömt Aguirre någonting för det jobbet han gör. Alltså att kunna använda laget så bra med sådana avbräck är ju helt otroligt, Aguirre kommer vara den som tar oss ut i europa :)

ps. glöm inte att tippa www.tippa.2u.se :).ds
Länktips: www.tippa.2u.se
Atlético Henko
2006-11-22 08:21
Ja det ska bli kul att se Miguel, man är ju riktigt sugen att se hur bra han är.
Atlético senken
2006-11-22 07:49
Isåfall får vi vänta ett tag med Quaresma, men det är lika bra tycker jag ! Miguel är snart tillbaka också :)

Såg första halvleken mellan Porto och ryssarna igår, det kunde inte börja bättre för Quaresma som gjorde mål efter 2 minuter ;)
Sen gjorde han väl en ganska halvdan insats ! han gav aldrig upp iallafall och hjälpte till i defensiven ganska mycket, när det inte stämde offensivt.

Kul att se =)
Atlético Luff
2006-11-22 00:33
Ettan och Tvåan avancerar till slutspelet, Trean går till första omgången i UEFAcupens slutspel.
Atlético Freppzor
2006-11-22 00:04
Kommer Porto verkligen att avancera då? Jag tror chansen är stor att CSKA Moskva vinner över Hamburger SV och att Arsenal vinner mot Porto. Då blir ju Porto bara 3a i gruppen.

Hur är det? Är det några 3or som går vidare också eller är det bara 1or och 2or?
Atlético Henko
2006-11-21 23:48
Nu när Porto verkar avancera från gruppen i CL så är väl risken stor att Quaresma fortsätter i Porto även efter vinterfönstret. Ja ja bara en tanke vi får snart se vad som händer.
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2006-11-21 21:29
senken // Jag tänkte med på det där med petningen i landslaget, det värkar har varit väldigt bra för honom. Matchen mot Villareal var väl bara någon dag efter spanien truppen togs ut (?), och den matchen var han riktigt bra. Och nu väntar vi bara på ett riktigt spelmål :)

iAUPA ATLETI Y TORRES! esta vez sí!
Atlético kuNchiLiWeo
2006-11-21 20:23
Jaa, det borde ha matcher oftare :P varje dag :D
Athletic F.Torres9
2006-11-21 20:00
ÅHH de e så långt kvar till matchen asså !!!!!!
Atlético kuNchiLiWeo
2006-11-21 19:42
härligt ;D
Atlético acerci
2006-11-21 17:13
Ämne: Kan man få reda på s....
Jag tyckte att agüero var mycket bra, han verkar ha anpassat sig lite till den spanska fotbollen, jag tyckte att han låg lite lägre i banan och hämtade boll lite mer, det är exakt så han ska spela! Han snurrade lite hit och dit och fixade ett gäng farliga frisparkar.

Tycker iofs kanske att det var lite väl fegt att byta ut han så tidigt.
Atlético kuNchiLiWeo
2006-11-21 15:32
Kan man få reda på spelarbetyget från senaste matchen?? Någon som vet om agüero spelade bra? =)
Atlético senken
2006-11-21 15:17
Jag tycker att Torres har spelat riktigt bra de senaste matcherna. Han har kämpat för laget, dribblat och lyckats med det :)

Även fast han inte gör något spelmål så har han varit ruggigt bra! det är inte samma Torres som för några veckor sen, han verkar ha fått en tankeställare efter petningen i landslaget=)
Atlético Tonytornado
2006-11-21 14:55
underbart att maniche har kommit igång
och gott för torres att även ifall han nte är i jätte form nu ändå får göra mål
Atlético wesse
2006-11-21 08:35
F.Torres9//

Den grammatiska definitionen på Aupa, kommer från verbet Aupar vilket betyder hissar [²h'is:ar] hissade hissat hissa(!) verb, hylla genom att kasta upp i luften

I sammanhanget med Aupa Atleti ~ Heja Atleti! Eller liknande. Hoppas det duger! :)

AUPA ATLETI! :)
Atlético kuNchiLiWeo
2006-11-21 06:43
Härligt med match på lördag klockan 22.00 på tv4+ :D
Atlético Polkagrisen
2006-11-20 22:21
Sådär ja! Nu borde självförtroendet vara bra på Calderon igen. Synd att jag av olika anledningar, mest pga jobb, missar matcherna hela tiden...
Hur som helst, Petrov och Maxi borta och vi är ändå med! Helt otroligt bra!
Athletic F.Torres9
2006-11-20 21:20
Tjena jag vet att jag är ganska ny här men jag tycker att vi ska förbättra den här sidan med saker som spelschema för la liga (som stämmer) och för Copa del rey för atletico.... jag tycker också att vi borde ha en informations sida där de står info om hur man kan skaffa biljetter lr liknande när man åker till madrid. De kan vara något annat också.... jag hoppas att ni inte misstolkar mig nu... bara några förslag ..

Jag har en fråga till...har märkt att några skriver detta och jag undrar vad det betyder
- !AUPA!
Atlético Rueda
2006-11-20 20:51
Hehehe, Henko inte en chans. Franco släpper inte in något mot sociedad hemma på Calderon :) .. hoppas jag. Nu får Andero se till att tippa upp sig lite, han ligger och lurar där bakom :0)
Atlético Henko
2006-11-20 20:38
Rueda ditt tips på tvåmålsvinst tror jag starkt på på lörda, men jag gissar att Franco får fiska i maskorna en gång på lörda bara för att jag ska kunna ta över ledningen i tippningen. :)
Atlético Bobban
2006-11-20 16:11
Vill ni inte ladda ner målen från igår går det att se dem här!

De tål att ses igen, muy bien!
Atlético Rueda
2006-11-20 14:42
Ny omgång finns uppe på tips-sidan www.tippa.2u.se hela 3(!) stycken träffade en 5 poängare förra omgången.. och en av dem var jag hehe :) Ja du Henko ropa inte hej.. du har mig att gå förbi först :)
Länktips: www.tippa.2u.se
Atlético zoran
2006-11-20 11:09
Jag tror inte ens att Levante hade ett riktigt farligt avslut på mål igårkväll mot oss. Backlinjen spelade riktigt bra samtidigt som Pernía/Antonio Lopez och Seitaridis/Galletti spelade bra, speciellt den spanska landslagsduon.

Ze Castro och Perea spelade också mycket stabilt och tog bort det som skulle avvärjas. Maniche och Luccin visste vad de gjort på planen, det var nästan synd att båda inte fick bli målskyttar igårkväll. Sedan tycker jag att det är lite fegt att byta ut Agüero med en halvtimme kvar av matchen, men iofs kan man förstå då han inte spelade på sin topp igårkväll, lite för självisk i vissa situationer.

Torres börjar göra mål igen, men jag skulle behöva ännu mer övertygelse då han inte gjort ett spelmål sen första omgången, bra för självförtroendet skulle det vara även om det nu har stärkts. Maniches självförtroende är säkerligen stärkt av de två målen nu, dags att våga lite från hans sida också.

Sen så fick ju Gabi spela också, kul för honom även om jag fortfarande inte är övertygad om hans kvalitéer. Hoppas verkligen att han skall växa in sig och konkurrera på riktigt på mitten.
Atlético Lippan
2006-11-20 08:06
härlig seger :D jag vet att jag är lite sen...
Atlético senken
2006-11-20 01:19
Skönt att höra, Henko! :)

riktigt kul att vara Atletico supporter just nu :)

Jag hoppas att Aguirre, när Pablo är tillbaka, rullar på mittbacksplatserna för Ze Castro, han kan verkligen spela fotboll :)
Annons: