/spanien/atletico/forum/2368.aspx/spanien/atletico/forum/2368.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
skidrow
2006-11-25 19:25
hört rykten om att matchen är i fara pga regn... nån som hört nåt? min bror som ska gå på matchen va lite orolig nämligen...
Atlético acerci
2006-11-25 16:26
Okej, tänkte inte på att den inte sändes på tv :)

ang anfallsersättaren så får man väl hoppas på Ruben Ramos, den killen är helt outstanding på mitt fm, han vann skytteligan i hela CL, gjorde fler kassar än Rafael Sobis och Agüero.

Var bara tvungen :)
Atlético Bobban
2006-11-25 15:41
Ämne: Blev det inga spelar....
Det blev inga spelarbetyg av den enkla anledningen att matchen inte sändes på tv. Jag såg i och för sig matchen via stream på min dator, men bilden sög purjo i den första halvleken. Bytte till ett annat program i den andra halvleken och det blev bättre, men inte tillräckligt bra för att kunna göra en rättvis bedömning av spelarna
Atlético senken
2006-11-25 14:49
Ämne: Blev det inga spelar....
För att svara på din fråga angående Mista och co :)

Mista ska vara med i truppen, iallafall vad jag läste på den officiella hemsidan, ersättaren till honom var Miguel Ramos eller Ruben Ramos, blandar ihop pga FM :P

Fick dock aldrig hoppa in något.. men en lång kille iallafall ;)
Atlético el niño!
2006-11-25 14:34
Tror att vi kan vinna med rättså mycket med rätt inställnig. Torres två och sen gör Agüero och Maniche varsitt. Synd om det är sant det med Quaresma:(

iiAUPA ATLÉTI!!
Atlético Rueda
2006-11-25 13:22
Tråkigt att inte Quaresma kommer(?). Men tror vi klarar oss ändå faktist. Glöm inte att tippa inför matchen kl 21.00 är deadline www.tippa.2u.se
Länktips: www.tippa.2u.se
Atlético acerci
2006-11-25 12:49
Blev det inga spelarbetyg från förra matchen?

Annars undrar jag mest hur frisk mista är, och om han är med i truppen. En sak jag undrat tidigare när han inte var med i truppen var om de plockade upp någon renodlad anfallare från b-laget, isåfall vem?
Atlético kuNchiLiWeo
2006-11-25 12:18
tror ni att torres gör mål ikväll på icke straff ?? jag tror faktis att han kommer göra det :D
Atlético Henko
2006-11-25 11:46
Att Atlético är intresserade av Miguel Veloso är ju bra men jag kan inte se att han behövs då både Regalon och Azcárate väntar på att få chansen i A-laget.

Håller med Senken om att det känns ganska bra trots allt att Quaresma stannar i Porto. Som vanligt så dyker det ju upp nya namn och rykten direkt kring Atlético, bara inte Tèves kommer ser mycket hellre Elano(tror dock inte ryssarna släpper honom).

Ikväll blire vinst tjihhoooo!
skidrow
2006-11-25 00:11
sitter och lirar lite fm 2007 med våra kära och dom senaste tre ggrna jag mött sevilla så har de fått två röda kort... otroligt realistiskt måste jag säga. celta vigo har även dom fått två röda de senaste ggrna. så vi kan ju hoppas inför kommande möten. =) ber om ursäkt för hjärndött inlägg. jag tror verkligen på oss imorrn!
Athletic F.Torres9
2006-11-24 23:33
KOM IGEN ATLETICO !!!! AUPA !
Atlético senken
2006-11-24 23:01
Tack zoran ! :)

Jag måste endå säga att det känns både tungt och bra att inte Quaresma kommer(nu till Januari iallafall). Känns som att då hade det varit för mycket konkurrens om platserna för våra lovande!

Vill verkligen se Miguel spela, han ska ju var så jävla bra har jag läst :D :D
Såg några bilder på officiella hemsidan nyss och det var bilder på Miguel, och han kunde iallafall gå såg det ut som ;) så snart är han tillbaka hoppas vi på:D Längtar!
Atlético zoran
2006-11-24 14:49
@Senken

Miguel Veloso ska visst vara en riktigt stor talang enligt vad jag har fått reda på. Han var lagkapten för det Portugisiska U-17 Landslag som vann U-17 VM i Finland 2003. Numera spelar han i U-19 Landslaget och har även där imponerat samtidigt som han har varit i så gott som alla Portugisiska landslag under U-19.

Han började tydligen försäsongen med Sporting Lissabons A-lag men det hela slutade med att han blev nedflyttad till B-laget där han spelar numera. Sporting-tränaren säger att han kommer att bli en utmärkt spelare i framtiden och hoppas kunna behålla honom så länge som det är möjligt.

Egenskaper: Spelar antingen mittback eller defensiv mittfältare. Han är mycket duktig med bollen, tacklingssäker, duktig i luftrummet och duktig på att ta med sig bollen från backlinjen och framåt.

Sportings ungdomsansvariga har även sagt att han är en av de allra bästa unga mittbackarna i Europa. Har dock fått reda på att han kan spela ytterback också.

Men varför ska vi köpa en mittback/defensiv mittfältare när vi redan har Perea, Pablo och Ze Castro som mittbackar, och i mitten har vi Luccin och Costinha.

Är möjligtvis Perea påväg bort? Skulle knappast tro det faktiskt.
Atlético zoran
2006-11-24 13:44
Ingen Quaresma i alla fall.
Atlético senken
2006-11-24 13:42
Nu ryktas tydligen någon Veloso från Sporting..

Någon som kan berätta lite mer om honom? var han spelar OSV :)
Atlético Tonytornado
2006-11-24 13:37
MAscherano har ju ändå varit i hyfsad form och kan knappast anklagas för west hams dåliga säsong.. tevez däremot har ju varit under all kritik. Så skulle man värva någon ska det vara mascherano men vi behöver ju ingen mer innermitt har bra spelare där
Atlético Luff
2006-11-24 12:01
Tevez och Mascherano är ju väldigt duktiga lirare, men verkar helt ur form/balans och sådana spelare behöver inte Atletico nu när vi äntligen har hittat just form och balans i laget.

Hoppas styrelsen inte blir för lockade nu bara för de erbjuds till ett "bra" pris...
Atlético Polkagrisen
2006-11-24 11:57
Ämne: Enligt AS så har Atl....
Innan säsongen hade Mascherano varit en drömvärvning i mina ögon. Men nu vetefan! Både Mascherano och Tevez verkar slussas runt världen som en (liten) flock får. Det är inte så att West Ham (läs det där företaget vad det nu heter) erbjuder oss dem därför att de vantrivs i England? Eller för att de inte har varit lyckade i West Ham? Eller därför att deras ägare drar in pengar varje gång de säljs vidare?
Oj, nu kom det fram en liten konspirationsteoretiker i mig... Hur som helst borde Atletico tänka efter en sådär fyra-fem gånger innan man värvar Tevez och Mascherano!
Atlético Adore_Anita
2006-11-24 11:25
Ämne: nån som vet om man k....
De undrar jag mä. Har försökt leta ganska länge nu men hittar inte. Det skulle va ganska grymt om man hade de på Stadium eller nåt men de har dom inte :p Nån som vet vart man kan få tag på det?
Atlético Henko
2006-11-24 10:14
Enligt AS så har Atlético blivit erbjudna Teves och Marscherano då West Ham vill minska lite på lönekostnaderna.

Vilken fin buss :)
Athletic F.Torres9
2006-11-23 22:52
jag vill också veta svaret på din fråga????
Atlético kuNchiLiWeo
2006-11-23 19:38
nån som vet om man kan få tag i en atletico tröja med spelartryck på i sverige?? isåfall vart? =)
Atlético Andero
2006-11-23 18:21
Se länk.
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2006-11-23 18:16
Har ni någon bild på bussen? Skulle vara kul att se (;
Atlético Andero
2006-11-23 17:18
F.Torres9
Stämmer. Det, tillsammans med att Pernía gått och gift sig, är dagens stora nyheter. ;-)
skidrow
2006-11-23 17:04
nån som vet en vettig atletishop på nätet? jag såg ett par trosor när jag va där nere och kolla villarealmatchen för ett par veckor sen (som för övrigt var helt fantastisk men det vet ni redan) som jag vill köpa till flickvännen i julklapp... tack på förhand! =)
Athletic F.Torres9
2006-11-23 16:52
Kanske en onödigt nyhet men Atlético har fått en ny spelar buss och den ser ganska lyxig ut hehe ...... :D
Atlético Luff
2006-11-23 16:09
Tror på samma elva som mot Villarreal och Levante, hoppas på att Torres får sätta ett spelmål, gör vi ett tidigt mål så tror jag det kan rinna iväg med lite hjälp från ett vrålande Vicente Calderon. :)
Atlético kuNchiLiWeo
2006-11-23 16:04
Vilken taktik kommer dom att köra med på lördag? Är det bestämt ännu? Vilka tror ni gör mål?
Atlético Henko
2006-11-23 09:15
Om att Atlético skutit på Gabis förlängning av kontraktet får en ju att tänka att man tycker Gabi inte tagit chansen eller att ledningen redan gjort klart med en ny mittfältare (typ Lucas).
Det hela är ju riktigt konstigt då man fick helt ok anbud från A.Villa och Valencia i somras, varför släppa han gratis nu? Har Atlético blivit en välgörenhetsorganinsation?
Annons: