/spanien/atletico/forum/235.aspx/spanien/atletico/forum/235.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Antonio López
2014-11-21 23:07
Vad är det för uttalanden Cerci gjort?
Atlético AndeeI
2014-11-21 13:43
Det här får väl ändå nästan ses som ett hån med tanke på biljettkalabaliken inför Malmö mot A Madrid matchen?
Atlético zoran
2014-11-20 20:50
@Kjelleman:

I just Guilavoguis, Alderweirelds och Cercis fall är det viktigt att komma ihåg att alla tre kom till klubben under sista dagen av övergångsfönstret. Guilavogui hade enorma problem att anpassa sig till intensiteten på träningarna och släpade ofta efter just där. Han kom dessutom till ett helt nytt land, ny omgivning och fick lära sig ett nytt språk där han inte hade tid att anpassa sig och göra försäsongen med Atlético. Så här i efterhand har han också erkänt att han inte var förberedd tekniskt då han tappade boll för lätt i passningsspelet vilket i sin tur gjorde att Simeone inte gav honom chansen. Just Atletis försäsong är något utöver det vanliga och det kräver att man är med från första dagen för att man ska prestera från dag ett. För Alderweireld var det en liknande situation och under inledningen satt han också på bänken, sedan blev han en utmärkt back-up för Miranda och Godín. Att kalla honom för en spelare som "inte blev något" i Atlético är helt fel då klubben har ett av Europas bästa mittbackspar. Atlético räknar med Alderweireld inför nästa säsong och bestämmer själva om de vill behålla honom trots att Southampton har en köpoption. Med stor sannolikhet återser vi Alderweireld i Atlético nästa sommar (då kan han dessutom räkna med speltid vilket också var huvudanledningen till att han lånades ut) och att Miranda lämnar för spel på annat håll med tanke på hans kontrakt.

När det gäller Cerci så spelade han inte en enda tävlingsmatch på 3 månader innan han debuterade mot Olympiakos. Han kom, precis som Guilavogui och Alderweireld till klubben under sista dagen av övergångsfönstret med en massa velande fram och tillbaka om han skulle få lämna Torino eller tvingades stanna. Cerci kom dessutom 4 kg överviktig till Atlético, han hade inte ens spelat en träningsmatch med Torino under försäsongen och det är huvudanledningen till att han inte har spelat så mycket under hösten. Slutsatsen är helt enkel: har du ingen försäsong i Atlético så kommer du få problem att slå dig in i laget. Idealet hade varit att värva alla dessa spelare i början av juli, men när klubbarna som de här spelarna tillhör drar ut på förhandlingarna och Atlético inte har pengarna att betala €3-6 miljoner mer för att få spelarna så fort som möjligt så blir det här slutresultatet.

I min värld dömer man inte spelare som kommit till klubben (och speciellt med tanke på Atléticos komplexa spelsystem) efter 3 månader. Man gör en utredning om vart dessa står efter minst 6-8 månader och bestämmer sig om det är värt att behålla de ytterligare en säsong eller om de bör lånas ut i framtiden.

Visst, Simeone kan slänga in en spelare i laget på en gång, men hur blir det med det hela på lång sikt? Anledningen till att Atleti inte har haft mer än en långtidsskadad spelare (Mario förra säsongen) sedan Simeone tog över har att göra med den fysiska förberedelsen. Med andra ord bör folk lära sig att ha lite tålamod och inte döma så snabbt. Konkurrens föder bättre fotbollsspelare. Det är vad Atlético handlar om.
Atlético CosaFai?
2014-11-20 19:56
Jag tycker att det bara är trevligt med mycket bredd så slipper man oroa sig för skadorna lika mycket.
Atlético Antonio López
2014-11-20 15:52
Kjelleman/
Visserligen får de mindre tid i dagens Atleti än det som möjligen var fallet tidigare. Speltid har blivit något man gör sig förtjänt av istället. Antagligen en av de stora anledningarna till att det gick så bra förra året. Jag tror absolut varje spelare i den listan kan bli något i Atlético, även om det möjligtvis tar lite längre tid.
Atlético Kjelleman
2014-11-20 12:14
Jag menar inte att dom spelare jag räknade upp är dåliga spelare , tvärtom de är mycket bra spelare men dom har aldrig fått en riktig chans att bli ordinarie . Guilavogui och Alderweireld vill inte tillbaka till Atletico enligt vissa tidningar . Inter Juventus Arsenal och Manch U vill alla ha Cerci men i Atletico får han spela i bästa fall 10min.
Det är det som jag menar betala dyrt för att inte bli nått
Atlético CosaFai?
2014-11-20 10:31
@Antonio López:

Jag håller med, Griezmann har verkligen utvecklats den senaste månaden både i landslag och för oss, den enda spelaren jag är missnöjd med såhär långt är Raul Jimenez men han har inte riktigt fått chansen ännu.
Sen är det svårare att gilla spelare som är Real-Madrid fans lol.

Det går förresten väldigt bra för Guilavogui i Wolfsburg och precis kommit tillbaka till det Franska landslaget, i ett landslag fyllt med bra mittfältare. Så det känns inte som att vi har slösat bort pengar på honom direkt.
Alderweireld har varit en viktig del i Southamptons framgång i årets säsong i PL, Southampton som ligger tvåa i ligan efter elva spelade matcher.

Sen så tror jag väldigt mycket på att Cerci kommer lyckas i Atletico, hans högsta nivå är högre än många spelare i vårat Atletico.
Atlético Antonio López
2014-11-19 23:07
Kjelleman/

Oj nu var du snabb på noterna där tycker jag. Griezmann har varit väldigt bra tycker jag, speciellt på senare tid. Moya har själv i en intervju sagt att Oblak är Atléticos framtida målvakt. Mandzukic anser jag iaf gör det helt okej, han bidrar med mål. Cerci och Jimenez däremot kan man diskutera men det har knappt gått tillräckligt lång tid att det ska vara tal om att inte bli något.

Säsongen började för drygt tre månader sedan, tålamod. Allt detta är väl mina egna åsikter och du har givetvis rätt till din egen men att påstå att Alderweireld, Griezmann och Mandzukic inte är något efter det de visat i denna tröja är att ta i.
Atlético Kjelleman
2014-11-19 22:53
Jag tycker det är lite märkligt att Atletico betalar dyrt för bra spelare som sedan inte blir nått när dom kommer hit.
Oblak, Cerci , Griezmann , Mandzukic Jimenez Guilavogui Alderweireld
Något måste vara fel när så bra spelar inte lyckas i Atleico
Atlético zoran
2014-11-19 18:40
MINST två veckor för Miranda.
Atlético Antonio López
2014-11-19 14:33
Äntligen är det dags för klubblagen att köra till helgen igen. Dessa landslagsuppehåll sätter livet i obalans. Miranda skulle undersökas idag, öppnar väl upp lite välförtjänt speltid för Gimenez. Cholo lär nog inte riskera en halvskadad Miranda.
Atlético gurra1993
2014-11-18 21:06
Jag stängde också av. Klarade inte av honom
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2014-11-18 20:56
@gurra1993:

Jag såg 10 minuter av avsnittet sen var jag så irriterad på honom att jag stängde ner.
Atlético gurra1993
2014-11-18 20:42
Haha Rg startar mot tyskland
Atlético CosaFai?
2014-11-18 19:56
Och Jimenez mål nummer 2
Atlético CosaFai?
Jimenez mål nummer ett!
Atlético CosaFai?
dubbel-post
Spanien Osito
2014-11-18 19:33
Raul Jimenez har stått för två mål mot Vitryssland denna afton.
Atlético CosaFai?
2014-11-18 19:32
Miranda skadad i matchen mot Österrike, inte en aning hur farligt det kan vara.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-11-18 19:15
Det var väll inte något av de bättre avsnitten i Euro Talk...
Atlético gurra1993
2014-11-18 18:19
Haha asså vare är för jävla tomte dom har hittat till veckans ET fan det största trollet jag har sett äre el pasio kanske ?
Barcelona KristoferDelija
2014-11-16 16:28
@Alexander Ivanovski(red):

Jo jag är nöjd men jag vet att det kommer gå åt helvete igen snart. Simeone är den enda som kan rädda oss;)
Atlético Forlán
2014-11-15 19:53
Hur gick/går det med bildandet av den svenska peñan?
2014-11-15 17:28
@KristoferDelija: Ni får nöja er med Ljubinko Drulovic ;)
Barcelona KristoferDelija
2014-11-14 22:47
Zoran kan vi få Simeone till Serbiens landslag?
Atlético zoran
2014-11-14 15:08
@gurra1993:

Kort och gott: det här är inte Football Manager. Atlético säljer inte sina viktigaste spelare i januari och än mindre när man bara har tre mittförsvarare i spelartruppen. Av alla nya spelare som Atlético har köpt sedan Simeone tog över så är det bara Villa och Diego (som sedan blev bänkad) som har gått rakt in i elvan. Då snackar vi en etablerad elva när man behållt alla sina spelare även om Villa kom in istället för Tigre. Ingen annan. Lönlöst att diskutera sådant kring vinterfönstret. Nästa sommar är dock en helt annan femma. Då har man tid att spela in den nya mittförsvararen och dessutom har personen i fråga tid att lära sig systemet någorlunda väl innan ligaspelet sätter igång.

Giménez-Godín är inte i närheten av Miranda-Godín i nuläget. I nuläget ser nog helst ledningen att Alderweireld återvänder nästa sommar och att Miranda säljs under samma period. Det viktigaste i nuläget är att Atlético förlänger Mirandas kontrakt för att få det man vill ha för honom (i utbyte mot att man säljer honom i sommar eller att han stannar).
Atlético gurra1993
2014-11-14 13:50
Miranda slutar ju inte ryktas om en flytt till United vad tycker ni om en eventuell försäljning i januari? Själv har jag haft ganska svårt för han efter det som hände i sommar. Sen har han ju inte varit Lika bra iår heller plus att det är ju väldigt mycket pengar för en snart 30 årig mittback som inte verkar bli bättre. Men i slutändan handlar ju allt om vad man kan ersätta med i januari som får spela Cl. Hade varit kul att se en Uruguayansk mur:) då dom verkar klicka ganska bra i landslaget. Men man vet ju inte om han är redå än att spela varje match.
Atlético CosaFai?
2014-11-14 13:03
Giménez mål.
2014-11-14 01:38
Giménez nickar in 2-2 for Uruguay mot Costa Rica :)
Atlético Kakan_Atletico
2014-11-13 18:41
Saknar Filipe Luiz varje match vi spelar utan honom.
Annons: