/spanien/atletico/forum/2341.aspx/spanien/atletico/forum/2341.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético T:e
2006-12-22 23:04
Tror det står 0-0 i halvtid
Atlético Andero
2006-12-22 22:47
Tur att det är i en vänskapsmatch som han missar, då. ;-)
Atlético senken
2006-12-22 22:44
Sjukt.. han kan verkligen inte göra mål mot Marängerna :P as verkar inte vara uppdaterade..
Atlético T:e
2006-12-22 22:24
Läste på Real Madrids Forum att Torres missa en straff

Atlético Lippan
2006-12-22 21:31
elr på Radio??
Atlético kuNchiLiWeo
2006-12-22 21:26
Sänds Real Madrid matchen på TV??
Barcelona Tompa
2006-12-22 20:59
Ja, det är bara och konstatera fakta, Atletico har blivit något av en mardrömsmotståndare för Barca. Vi borde ha vunnit men var återigen inte tillräckligt effektiva. Saknaden av Etóo är stor...

Stark insats ändå av Atletico. Hoppas ni nitar Real ordentligt i nästa derbymatch. Lycka till!
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2006-12-22 20:14
senken // Seita fick en smäll på baksidan av låret.. Hoppas inte att det är allvarligt, men och andra sidan så var Valera riktigt bra :)

Jag måste också klaga på kommentatorn.. Riktigt störande uttal han har. Han sa Savi till Xavi [Chavi] också... Menmen, det är ju ingen Atleti spelare så spela roll ;)
Atlético senken
2006-12-22 19:26
Kommer man att kunna kolla matchen ikväll?

och vafan hände med Seita? missade inledningen av matchen, varför blev han utbytt?
Atlético Tonytornado
2006-12-22 17:22
målvaktstavla på ronadinhos mål...
sa ju at el kun skulle sätta en kasse
Real Madrid Sergio Ramos y Cicci
2006-12-22 15:45
el niño!// Hahaha Lukkin hahah :P Sa komentatorn verklingen Lukkin? Hahahah
Atlético Lippan
2006-12-22 14:40
Bedrövlig domare, bedrövlig kommentator, men underbar pass från luccin på målet. Härlig poäng, den var vi definitivt värda.

Barca kan verkligen inte vinna mot oss :D synd bara att Torres inte fick fortsätta den fina trenden med 2 mål på camp nou.

Inte jättebra spel, särskilt inte i första halvlek, men härlig insats och bra avslutning inför juluppehållet.

Aupa Atleti!!
Dr. Lassie
2006-12-22 13:44
Vi får ändå vara jävligt nöjda med 1-1 mot "stora" Barca. På bortaplan dessutom.
Atlético el niño!
2006-12-22 13:36
Om sportexpressen-kommentatorn är här inne så kan du väl ändra [Lukkin] till [lussään] snälla.

Den här Barca-matchen hade inte någon extra Atlétigrej;) Dom två senaste var Petrovs löpningar på vänsterkanten. Innan det var det Torres mål, Lobben över Valdes tycker jag är det skönaste målet han har gjort, Ibagazaz klack och straffen var hur snygga somhelst.

iiAUPA ATLÉTI!!
Atlético Bobban
2006-12-22 13:00
Ämne: Har någon här länk t....
Här finns ett litet sammandrag
Atlético Rueda
2006-12-22 12:18
Ett kryss är helt ok mot Barca borta.. hehe sportexpressen-kommentatorn är inne och smyger här :) Antar att han är registrerad i barcas forum ;)
Real Madrid Di Vida
2006-12-22 11:46
Tack för gårdagens match lillbrossor.

Zé Castro, Vilken kille. hur grym som helst va han.
Atlético Andero
2006-12-22 11:34
greeneyes_x
Zé Castro är 183 centimeter lång.
Real Madrid ¤[Casillas}¤ $£
2006-12-22 11:12
Har någon här länk till målet mot barca??
Atlético greeneyes_x
2006-12-22 11:10
Jag är också ruskigt imponerad av Valera och Ze Castro.. båda gör en rakt igenom stabil och "rutinerad" insats.. Ze Castro ser ändå lite smal och liten ut i fysiken för att vara mittback.. är det nån som vet hur lång han är?

Sen på tal om hur man uttalar Luccin.. så har jag faktiskt hört att hans namn uttalas "Lukin"..
I franskan så uttalar man Luccin så som vi uttalar det, bara om det stavas "Lusain" eller "Lusaine" .. 2 st cc blir ett starkt K på franska.. jag fick denna lektion av en fransk utbytesstudent på skolan.. nu vet jag inte om det stämmer.. med det ska tydligen uttalas "Lukkin" som kommentatorn sa.. Men jag håller nog fast vid tradition o uttalar det som vi alltid har gjort..

God Jul

Real Madrid Zizou-Mano
2006-12-22 11:10
skidrow //

Är inte du den berömde skidrow som skulle blotta röven enligt kommentatorn igår? Eller är jag helt fel ute?
Atlético Futre
2006-12-22 11:02
Nu, i efterhand är det lite lättare att reflektera över matchen igår - jag ska nog undvika att skriva av mig tidigt efter matcher som denna,jag kanske lät lite för trångsynt igår?

Julia,

Som sagt, så länge man är omänskligt ful så har man allas sympatier - så som kommentatorernas som domarna. Hade Valera fått smaka på Beckhams knytnävar så hade väl Beckham blivit utvisad direkt. När mista blev skadad så sköt Luccin bollen till dom - senare på uppkastet så struntade spelarna med Unicef-logot i fair play - de hade ju bråttom.

Årets skämt kommer från Deco; "Domaren dömde bara fördelar åt Atletico!"

Sant, Barcelona fick inte den straffen de brukar få och Atletico fick ingen utvisning emot sig:-)

Riijkaard måste ha rökt på, inte cigaretter - för vem sätter in Ezquerro när man har en Saviola!?
Julia
2006-12-22 10:01
Mycket skönt med en poäng på Nou Camp och Barcelona kan fortfarande inte slå oss. Bäst på plan var Luccin och Valera som gör ett kanoninhopp. Även Ze Castro och Pablo höll ihop där bak riktigt bra. En poäng är givetvis jättebra och så länge vi inte förlorar mot Barcelona så är jag nöjd!

Kul att Kun fick sätta dit den. Han har räddat oss både en och två gånger under den senaste tiden.
Ett tips på dagens låt kanske kan vara:
Bille the Vision and the Dancers - A man from Argentina ?

Sämst av allt var trots allt kommentatorn. Tror faktiskt att jag aldrig hört sämre...Uttalade väl Luccin "Luckin"? Dessutom var han så otroligt Ronaldinho-kär. Allt Ronaldinho gjorde, även om det bara var en passning på två meter, fick han till att det var magiskt och att ingen är i klass med Ronaldinho osv. Tex:
"Oj, nej men det där är bara rent reflexmässigt. Inte alls meningen" /om Ronaldinhos slag i Valeras ansikte.
"Luckins passning håller nästan Ronaldinho klass" /efter vårt mål.

Så nu hoppas jag att vi får slippa höra Niklas Jerelind (eller vad han nu hette) kommentera oss i framtiden =).
Atlético Bobban
2006-12-22 09:50
Ämne: Undrar lite över bet....
Med tanke på den bedrövliga första halvleken från Atleti kan betygen omöjligen bli bättre än de i slutändan blev.

En femma delas endast ut om en spelare har gjort en rakt igenom strålande match. Inte som Real redaktionen gör till vilken halvdan prestation som helst;) Dvs bara för att han spelar i marängerna....
Atlético Henko
2006-12-22 09:19
Tycker det är dåligt att Ronaldinho inte får kort efter att han slagit Valera rakt i ansiktet.
Cantalejo kan inte ha missat det, han tyckte helt enkelt att det var ok.

Det var det dåliga, det bra är ju Atléticos bänkspelare som gått in och gör riktigt bra insatser och håller laget på en fjärde plats.
Atléticos backlinje är ruskigt bra nu. Veloso får en omöjlig uppgift om han kommer :)
Atlético Beer
2006-12-22 09:08
Äntligen ser jag att Luccin börjar få den respekt han förtjänar. Tycker han redan förra året var vår bäste spelare. Igår var Pablo, Luccin och Valera våra bästa, precis som red's betyg visar.

Skönt med 1 poäng iaf
Real Madrid Solari = Gud
2006-12-22 09:04
Undrar lite över betygen mot Barça, var Barcelona dåliga eller varför får era spelare inte bättre betyg än 3'or när man lyckas med oavgjort på Camp Nou?

Dessutom, varför står det alltid att Ze Castro är "den unge" portugisen? Han är faktiskt 23, i fotboll är det inte direkt anmärkningsvärt...
Real Madrid Ravveee
2006-12-22 06:15
Vad vore storebrorsan utan lillebrorsan :) Grattis till en bra match gubbar!
Atlético Freppzor
2006-12-22 02:13
Denna poängen satt mycket mycket bra. Hade iofs varit en underbar julklapp om Torres stänkt dit en avgörande i slutet, men vafan. Man kan inte få allt! :D
Real Madrid OSCAR
2006-12-22 01:05
Grattis till en fin poäng, och en "seger". God Jul.
Annons: