/spanien/atletico/forum/2337.aspx/spanien/atletico/forum/2337.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Mallorca costinha
2006-12-30 11:26
tack futre.
Atlético Futre
2006-12-29 22:30
costinha,

Costinha spelar nästa match, Maniche är avstängd en match - sen är han tillbaka.
Atlético Futre
2006-12-29 22:30
Innan säsongen hade jag inte heller någon aning om vem Ze Castro var. Nu tycker jag att han ska ha petat Pablo, det känns som om vår backlinje inte är lika stabilt med Pablo-Perea, än Perea-Ze Castro. Anledningen till att jag rankar Ze Castro högre än Pablo är nog också för att Pablo skrev på för att bli en merengue - hans dåliga ursäkt köper jag inte. Det står mellan Ze Castro och Seita enligt mig...Seita är nog den bästa värvningen ändå, han har varit grym i nästan alla matcher, (t.om. den senaste matchen han blev utvisad i)...
Mallorca costinha
2006-12-29 15:16
när kommer maniche tillbaka och costinha
Atlético Luff
2006-12-29 15:06
Tyckte det stod mellan Maniche, Zé Castro och Seita, det blev Seita då jag tycker han har anpassat sig fort och kom tillbaka så snabbt efter den dumma utvisningen mot Racing, det lät inte knäcka honom precis.

Zé Castro har självklart imponerat, kanske mest för att jag inte hade någon som helst aning om hur bra och vem han var när han kom, dock lite konstiga misstag ibland men det kan säkert bli bättre, kommer nog göra stor nytta för oss.

Maniche föll bort för hans tröga start, såg riktigt seg ut i början men under några matcher har han verkligen blixtrat till och varit den där 3e anfallaren som kommer i 120km/h in i straffområdet.

Costinha, Agüero, Pernía, Mista och Jurado tycker jag det finns en del kvar att hämta hos.

PS, Redaktionen har tydligen gjort ett bra jobb med betygen då sammanställningen mycket väl stämmer överrens med min syn på det(och ja, min syn på saker och ting stämmer ALLTID! ;) ), Luccin bäst alltså, precis som förra säsongen.

När ska han få kaptensbindeln?
Atlético zoran
2006-12-29 12:23
Mista har också gjort ett bra jobb, dock blir han alldeles för isolerad när det handlar om anfallsspelet då han är en spelare i behov av understöd. Dock gjorde han ju mål mot Real Madrid vilket alltid är en merit :D

Mycket mer kan också fås ut av Mista, men isf måste Petrov och Maxi tillbaka ganska snart.

Jurado har faktiskt sjunkit in i laget ännu, men så är det med nya spelare. Hoppas innerligt att man kan ta vara på hans talang och att han får mer ansvar. Förhoppningsvis visar han oss att han vill vara med och slåss om platserna i framtiden. Talangfull spelare, men det verkar saknas självförtroende känns det som.

Costinha har inte haft så mycket speltid så här långt, men det är mest pga. vi på något sätt lyckas släppa in första målet och sedan måste jaga resten av matchen. Tycker också att han är en mycket bra spelare att ha i laget då han är rutinerad och vet vad som krävs för att ta sig ut till Europa. Det är svårt att ta plats på mitten när Luccin storspelar och Maniche försöker växa sig in i sin roll i laget. Dock tror jag att han är en utmärkt spelare att ha med när det hettar till i slutet av säsongen, Otroligt nyttig även om han fortfarande drar på sig för många varningar.
Atlético zoran
2006-12-29 12:17
Jag är mest inne på att Seitaridis har varit en av våra bästa nyförvärv.

Han hade en dålig starte med två röda kort på sex spelade matcher. Tycker dock att han spelar upp sig under tidens gång och gör mycket bra ifrån sig, givetvis glömmer jag inte bort hur han slarvar med passningar mot bl.a. Real Zaragoza och Real Sociedad, och får där helt klart underkänt med tanke på vilken kapacitet han besitter.

Zé Castro gör mycket bra ifrån sig också, det tar som sagt ett tag innan man känner sig hemma i laget. Zé Castro hade två ganska dåliga matcher rent defensivt sätt, men han gör mål i sin debut mot Villareal och Atlético spelade då stundtals fantastiskt offensivt. Han ersätter dock Pablo Ibañez och Luis Perea utan några större problem, mot Barcelona var han otroligt bra tillsammans med Pablo, så det är klart att han har varit en av våra mest viktiga spelare under första halvan av säsongen. Mycket bra nyförvärv, som dessutom kom gratis (Så klaga kan man inte).

Maniche tycker jag i alla fall blandar och ger, till en början kommer han inte riktigt igång, Naturligt med tanke på att han inte hade spelat på ett tag och var tvungen att komma i matchform.

Han kommer dock igång i matchen mot Levante och gör där två mål. Sedan blir han lite passiv igen, men det hela fixar han till med att avgöra mot Getafe. Tycker dock att han är för ojämn emellanåt och att han måste hålla en högre lägsta nivå.

Pernía tycker jag har mycket mer att bevisa än han har gjort hittills. Han har mycket kapacitet, det gäller "bara" att få ut den. Det är inte så bara, han måste få spela och han måste få ett större ansvar vid fasta situationer tycker jag.

Agüero är populär, och jag gillar verkligen Sergio och hans spelstil, Men han måste börja producera ännu mer. dock har det nog uteblivit då både Maxi och Petrov är skadade. Det är inte alla gånger han har understöd och hjälp, då är det också svårt att skapa något framåt. Han är ung och har fortfarande 4,5 år kvar på kontraktet, så det här är anpassningsåret förhoppningsvis. Agüero har ändå gjort det mycket bra, han har bl.a. avgjort två matcher, tex. i Maradona-stil mot Recreativo och mot Levante i Cupen, så vi har all anledning att känna oss nöjda med honom. Dock kan han få ut såååå mycket mer.
Atlético Andero
2006-12-29 10:57
Jag kan inte tro mina ögon. Är det bara jag som röstat på Zé Castro?
Atlético Beer
2006-12-28 18:45
Personligen tycker jag Simao är bättre än Petrov och Maxi men att ha alla 3 i klubben skulle vara totalt onödigt. Dessutom har vi ju Miguel Lopez och Jurado som kan vikariera på vänstermittfältet. Och till höger har vi Galletti och Valera när Maxi är borta.

Kort sagt klarar vi oss på de alternativ vi har
Mallorca costinha
2006-12-28 16:25
Tycker nån här vi ska värva simao jag tycker det..
Atlético Beer
2006-12-28 13:21
Personligen så tycker jag laget klarar sig utan nyförvärv. Lucas eller nån annan talang på innermittfältet skulle dock inte vara helt fel. Maniche blir 30 nästa år och Costinha/Gabi tror jag inte har nån större framtid klubben.
Atlético Luff
2006-12-27 22:48
wesse// Sneijder är väl inte precis en klassisk ytterspelare, iallfall de matcher jag sett har han spelat på mittfältet i en friare roll, även i landslaget har han lekt på innermittfältet. Även om han är teknisk och säkert kan göra sin gubbe så tycker jag han saknar snabbheten för att springa på kanten, ser hellre Simao/Quaresma/SWP/osv.
Atlético T:e
2006-12-27 21:53
Drömvärvningen skulle i mina ögon vara Robben, Schweinsteiger och Quaresma så klart! vet inte hur realistiskt de är.
Atlético wesse
2006-12-27 21:07
Jag tycker Luccin/Torres varit våra bästa spelare hittils, Luccin har varit otroligt bra, och hållit en hög nivå hela säsongen, medan Torres just börjat leverera och spela bra, och agera som en riktig kapten!

Xabi vore en smaskig dröm för de allra flesta lag, men om vi köper honom måste vi ha en mer offensiv innermittfältare på planen samtidigt, Xabi skulle ersätta Luccin i mina ögon. Hoppas inte detta rykte stämmer!

Håller med Dr.Lassie om att en ytter känns mer angeläget! Maxi håller många år till medan Petrov är lite äldre, har 3-4 år kvar, vore roligt med en riktigt lovande vänsterytter!

Sneijder vore en drömvärvning enligt mig!
Atlético Andero
2006-12-27 20:54
När nästa match spelas? Antingen tittar du under "Match", här ovanför under "TIPPA NÄSTA MATCH", "Säsong 06/07" i högerspalten på startsidan eller vid nedräkningen, även den på högerspalten...
Mallorca costinha
2006-12-27 20:50
vem är bästa spelaren i atletico själv tycker jag torres..vet nån när nästa match spelas? tacksam för svar
Atlético Bobban
2006-12-27 20:17
Här har du vår artikel om skadan!
Villarreal Il Rossonero
2006-12-27 20:11
Ämne: Mars/April nångång ä....
shit :|, vad vare som hände med honom?
Atlético Luff
2006-12-27 20:04
Mars/April nångång är det väl sagt... :(
Villarreal Il Rossonero
2006-12-27 19:23
Undrar ba när Maxi kan spela igen, länge sen man såg den stjärnan lira;)
Real Madrid ¤¤Raúl¤¤
2006-12-27 17:22
Spärr. //Red
Dr. Lassie
2006-12-27 17:13
En värvning utav Xabi skulle nog vara bland de onödigaste i Atletis historia. Visserligen är han en mycket bra spelare, men när vi har innermittfältare som Maniche, Luccin och Costinha känns det som bortkastade pengar om man lägger 200 mille på på honom. Värva en yttermittfältare istället! Sneijder, Simão, Camoranesi, Quaresma och Wright-Phillips är ju alla grymt duktiga yttrar. Satsa hårt på någon av dom, tycker jag.
Mallorca costinha
2006-12-27 15:28
Jag hoppas vi värvar simao.
Atlético Beer
2006-12-27 15:22
Tror inte det är realistiskt dessutom tror jag inte Xabi/Luccin är tillräckligt offensivt/kreativt. Visst skulle det funka men om vi antar att Luccin är kvar är det bättre att para ihop honom med en annan typ av spelare som dessutom kostar mindre än Xabi
Atlético Luff
2006-12-27 15:10
Hoh, Xabi tror jag vilket topplag som helst skulle vilja ha, men är det realistiskt?
Jag tror inte det, Liverpool skulle inte ge upp sin mittfältsmotor utan en hård strid och Xabi själv tror jag inte vill gå till oss, vi måste iallfall ha Champions League att locka med om vi ska värva så "stort".
Mallorca costinha
2006-12-27 14:46
Tycker ni vi ska värva xabi alonso själv tycker jag det..
Atlético senken
2006-12-27 14:07
Jag tror mer på Lucas än Xabi.. tänkte mest på prislappen då ! Tror faktiskt att Lucas är mest den mannen vi söker på mittfältet !
Atlético OrreN
2006-12-27 12:51
JAg såg nyss på Teamtalk.com att Atletico är intresserade av Liverpools Mittfältare Xabi Alonso. Men jag tvivlar på om Liverpool kommer att släppa honom och i sånafall dyrt :/ men men han är en mycket bra spelfördelare och det är väll det Atletico behöver?
Atlético Rueda
2006-12-27 11:46
Han ville veta vad vi tycke, och jag sa vad jag tyckte. Sedan att jag skulle kunna göra bättre är jag säker på, men är inte intresserad.
Atlético Luff
2006-12-27 03:07
Ni skulle ju kunna ge killen lite konstruktiv kritik eller nått...
...via PM :P

Men men, postar man nått på ärkerivalens forum får man vänta sig lite kritik. ;)
Annons: