/spanien/atletico/forum/2336.aspx/spanien/atletico/forum/2336.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Henko
2006-12-31 16:28
Gott nytt år och hoppas det är blir Atléticos år!
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2006-12-31 15:45
Gott nytt år allihoppa! :)
Jag hoppas att år 2007 är början på något riktigt stort i Atletico de Madrid! ;)
Atlético Luff
2006-12-31 15:16
Gott nytt, detta blir året då vi spelar CL! :)
Atlético senken
2006-12-31 14:28
God morgon och Gott Nytt År :)
Atlético acerci
2006-12-31 14:13
Gott nytt år, nu ser man fram emot att följa atléticos väg ut till europa!
Atlético Andero
2006-12-31 13:26
Gott nytt år allihopa!
Atlético kuNchiLiWeo
2006-12-31 12:48
Gott nytt år alla Rojiblancos :D Ser fram imot nästa år. Då hoppas jag att Atléti kommer ännu högre upp i tabellen ;)
Atlético zoran
2006-12-31 12:13
Gott nytt år!
Atlético Futre
2006-12-30 22:48
[RealMadrid- R9 Ronaldo],

Förresten, svenska div2? Jag tror du skämtar, eller jag hoppas att det är ett skämt. Inte ens allsvenska lag överlever kvalen till kvalen som leder till Champions League...
Atlético Futre
2006-12-30 22:43
Ämne: Vill ni att Torres s....
Torres har gjort flest mål i laget (de flesta från elva meter dock)..Sedan han blev petad från landslaget så har han spelat mycket bättre. Nu när det även går bra för laget, då vi för en gångs skull kanske tar oss till europa, så finns det ingen anledning för honom att flytta, han vill säkert vara en del av Atms framgångar, (om vår postion i ligan håller i sig).

Men om Chelsea eller Manchester ger överpris för El Niño så ska man tacka 'ja' direkt - med dem pengarna skulle man kunna köpa ett lag för CL, samt kvalitén i truppen skulle kunna breddas. Ju längre Torres stannar i Atleti, desto sämre är det för både honom och för klubben. Jag skulle däremot vilja se den här säsongen som hans sista i rojiblancos - för jag känner på mig att Atletico tar sig till Europa i år och (som sagt) vore det synd om han inte fick vara delaktig...
Atlético el niño!
2006-12-30 16:20
Han var kapten när han gjorde 19(var det väl) mål och då spelade han asbra. Jag tycker han skanar en target brevid sig i anfallet.

iiAUPA ATLÉTI!!
Atlético Henko
2006-12-30 15:57
Ämne: Vill ni att Torres s....
Vad vill du få ut av ett sådant inlägg?
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2006-12-30 14:18
Vill ni att Torres ska stanna ? Om Atleti är smarta sälj han för en dyr övergångssumma och köp en bättre spelare , Sånna bättre spelare finns i svenska div 2 ganska billiga. Torres Förstördes när han blev lagkapten + att han för stor press och att han är så mycket överskattad att detta inte är sant.

Skrev bara vad ja tyckte om ja hade skrivit så här i barcaforumet hade ja blivit bannat på 1 sek för att man skriver vad man tycker , Men ja får hoppas att ja inte blir de nu . GOTT NYTT ÅR ALLA Atltilchos
Atlético acerci
2006-12-30 13:54
Både Carvalho och Elano är riktiga klassspelare, men jag är tveksam till om Carvalho klarar av att spela så långt ner i banan för att kunna ta Maniche plats, och om forwardsplatserna tycker jag vi har nog om konkurrens.

Men Elano har jag för mig spelar mer på mittfältet än carvalho, även fast carvalho är bättre spelare så ser jag hellre att atlético värvar elano.
Atlético zoran
2006-12-30 13:15
Dani Carvalho skulle vara en riktigt bra värvning då han nästan är en komplett spelare. Han utmanar ganska mycket, slår både inlägg och djupledspassningar till både forwards och CSKAs yttermittfältare.

Det är mycket pga. honom som Zhirkov och Milos Krasic har lyckats så fint i Champions League och Ryska Ligan.

Han är även en enormt duktig frisparksskytt.

Tycker att vi kan behöva en sån här spelare då han är mer av en playmaker och levererar bollar till forwards och yttermittfältare, något som Maniche inte riktigt har lyckats med och som Luccin oftast har fått ta ansvaret för emellan åt.

Angående Elano från Shaktar Donetsk så är det också en mycket bra spelare. Han är också ganska komplett i sitt spela och levererar allt som oftast.

Snabb, duktig med boll och framförallt målfarlig. Tror att han kan användas som både offensiv mittfältare och ytter, dock inte lika bra där som när han spelar längst upp.

Det skulle helt klart vara en mycket bra värvning det också.

Jag ser helst att vi köper Dani Carvalho.
Real Madrid Gabinho! [Higuian, Gago , Macelo]
2006-12-30 12:29
Dani Carvalho skulle va grym värvning har sett killen och han e grym som fan.

Lycka till Madridbröder.
Mallorca costinha
2006-12-30 11:26
tack futre.
Atlético Futre
2006-12-29 22:30
costinha,

Costinha spelar nästa match, Maniche är avstängd en match - sen är han tillbaka.
Atlético Futre
2006-12-29 22:30
Innan säsongen hade jag inte heller någon aning om vem Ze Castro var. Nu tycker jag att han ska ha petat Pablo, det känns som om vår backlinje inte är lika stabilt med Pablo-Perea, än Perea-Ze Castro. Anledningen till att jag rankar Ze Castro högre än Pablo är nog också för att Pablo skrev på för att bli en merengue - hans dåliga ursäkt köper jag inte. Det står mellan Ze Castro och Seita enligt mig...Seita är nog den bästa värvningen ändå, han har varit grym i nästan alla matcher, (t.om. den senaste matchen han blev utvisad i)...
Mallorca costinha
2006-12-29 15:16
när kommer maniche tillbaka och costinha
Atlético Luff
2006-12-29 15:06
Tyckte det stod mellan Maniche, Zé Castro och Seita, det blev Seita då jag tycker han har anpassat sig fort och kom tillbaka så snabbt efter den dumma utvisningen mot Racing, det lät inte knäcka honom precis.

Zé Castro har självklart imponerat, kanske mest för att jag inte hade någon som helst aning om hur bra och vem han var när han kom, dock lite konstiga misstag ibland men det kan säkert bli bättre, kommer nog göra stor nytta för oss.

Maniche föll bort för hans tröga start, såg riktigt seg ut i början men under några matcher har han verkligen blixtrat till och varit den där 3e anfallaren som kommer i 120km/h in i straffområdet.

Costinha, Agüero, Pernía, Mista och Jurado tycker jag det finns en del kvar att hämta hos.

PS, Redaktionen har tydligen gjort ett bra jobb med betygen då sammanställningen mycket väl stämmer överrens med min syn på det(och ja, min syn på saker och ting stämmer ALLTID! ;) ), Luccin bäst alltså, precis som förra säsongen.

När ska han få kaptensbindeln?
Atlético zoran
2006-12-29 12:23
Mista har också gjort ett bra jobb, dock blir han alldeles för isolerad när det handlar om anfallsspelet då han är en spelare i behov av understöd. Dock gjorde han ju mål mot Real Madrid vilket alltid är en merit :D

Mycket mer kan också fås ut av Mista, men isf måste Petrov och Maxi tillbaka ganska snart.

Jurado har faktiskt sjunkit in i laget ännu, men så är det med nya spelare. Hoppas innerligt att man kan ta vara på hans talang och att han får mer ansvar. Förhoppningsvis visar han oss att han vill vara med och slåss om platserna i framtiden. Talangfull spelare, men det verkar saknas självförtroende känns det som.

Costinha har inte haft så mycket speltid så här långt, men det är mest pga. vi på något sätt lyckas släppa in första målet och sedan måste jaga resten av matchen. Tycker också att han är en mycket bra spelare att ha i laget då han är rutinerad och vet vad som krävs för att ta sig ut till Europa. Det är svårt att ta plats på mitten när Luccin storspelar och Maniche försöker växa sig in i sin roll i laget. Dock tror jag att han är en utmärkt spelare att ha med när det hettar till i slutet av säsongen, Otroligt nyttig även om han fortfarande drar på sig för många varningar.
Atlético zoran
2006-12-29 12:17
Jag är mest inne på att Seitaridis har varit en av våra bästa nyförvärv.

Han hade en dålig starte med två röda kort på sex spelade matcher. Tycker dock att han spelar upp sig under tidens gång och gör mycket bra ifrån sig, givetvis glömmer jag inte bort hur han slarvar med passningar mot bl.a. Real Zaragoza och Real Sociedad, och får där helt klart underkänt med tanke på vilken kapacitet han besitter.

Zé Castro gör mycket bra ifrån sig också, det tar som sagt ett tag innan man känner sig hemma i laget. Zé Castro hade två ganska dåliga matcher rent defensivt sätt, men han gör mål i sin debut mot Villareal och Atlético spelade då stundtals fantastiskt offensivt. Han ersätter dock Pablo Ibañez och Luis Perea utan några större problem, mot Barcelona var han otroligt bra tillsammans med Pablo, så det är klart att han har varit en av våra mest viktiga spelare under första halvan av säsongen. Mycket bra nyförvärv, som dessutom kom gratis (Så klaga kan man inte).

Maniche tycker jag i alla fall blandar och ger, till en början kommer han inte riktigt igång, Naturligt med tanke på att han inte hade spelat på ett tag och var tvungen att komma i matchform.

Han kommer dock igång i matchen mot Levante och gör där två mål. Sedan blir han lite passiv igen, men det hela fixar han till med att avgöra mot Getafe. Tycker dock att han är för ojämn emellanåt och att han måste hålla en högre lägsta nivå.

Pernía tycker jag har mycket mer att bevisa än han har gjort hittills. Han har mycket kapacitet, det gäller "bara" att få ut den. Det är inte så bara, han måste få spela och han måste få ett större ansvar vid fasta situationer tycker jag.

Agüero är populär, och jag gillar verkligen Sergio och hans spelstil, Men han måste börja producera ännu mer. dock har det nog uteblivit då både Maxi och Petrov är skadade. Det är inte alla gånger han har understöd och hjälp, då är det också svårt att skapa något framåt. Han är ung och har fortfarande 4,5 år kvar på kontraktet, så det här är anpassningsåret förhoppningsvis. Agüero har ändå gjort det mycket bra, han har bl.a. avgjort två matcher, tex. i Maradona-stil mot Recreativo och mot Levante i Cupen, så vi har all anledning att känna oss nöjda med honom. Dock kan han få ut såååå mycket mer.
Atlético Andero
2006-12-29 10:57
Jag kan inte tro mina ögon. Är det bara jag som röstat på Zé Castro?
Atlético Beer
2006-12-28 18:45
Personligen tycker jag Simao är bättre än Petrov och Maxi men att ha alla 3 i klubben skulle vara totalt onödigt. Dessutom har vi ju Miguel Lopez och Jurado som kan vikariera på vänstermittfältet. Och till höger har vi Galletti och Valera när Maxi är borta.

Kort sagt klarar vi oss på de alternativ vi har
Mallorca costinha
2006-12-28 16:25
Tycker nån här vi ska värva simao jag tycker det..
Atlético Beer
2006-12-28 13:21
Personligen så tycker jag laget klarar sig utan nyförvärv. Lucas eller nån annan talang på innermittfältet skulle dock inte vara helt fel. Maniche blir 30 nästa år och Costinha/Gabi tror jag inte har nån större framtid klubben.
Atlético Luff
2006-12-27 22:48
wesse// Sneijder är väl inte precis en klassisk ytterspelare, iallfall de matcher jag sett har han spelat på mittfältet i en friare roll, även i landslaget har han lekt på innermittfältet. Även om han är teknisk och säkert kan göra sin gubbe så tycker jag han saknar snabbheten för att springa på kanten, ser hellre Simao/Quaresma/SWP/osv.
Atlético T:e
2006-12-27 21:53
Drömvärvningen skulle i mina ögon vara Robben, Schweinsteiger och Quaresma så klart! vet inte hur realistiskt de är.
Atlético wesse
2006-12-27 21:07
Jag tycker Luccin/Torres varit våra bästa spelare hittils, Luccin har varit otroligt bra, och hållit en hög nivå hela säsongen, medan Torres just börjat leverera och spela bra, och agera som en riktig kapten!

Xabi vore en smaskig dröm för de allra flesta lag, men om vi köper honom måste vi ha en mer offensiv innermittfältare på planen samtidigt, Xabi skulle ersätta Luccin i mina ögon. Hoppas inte detta rykte stämmer!

Håller med Dr.Lassie om att en ytter känns mer angeläget! Maxi håller många år till medan Petrov är lite äldre, har 3-4 år kvar, vore roligt med en riktigt lovande vänsterytter!

Sneijder vore en drömvärvning enligt mig!
Annons: