/spanien/atletico/forum/2335.aspx/spanien/atletico/forum/2335.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Futre
2007-01-04 22:34
Joo, det ska bli spännande med ett mittmittfält utan Luccin och Maniche. Jag antar att Gabi och Costinha kommer få starta på dom platserna, så det kanske kommer bli krampaktigt med kreativitet under den matchen, men vi vinner nog, med 3-0 dessutom:)
Atlético Barken
2007-01-04 22:23
Det är skrämnade o höra hur folk resonerar om Torres ja han kan var dålig eller bra, men det han har gjort för klubben ska inte glömmas bort och nu så fort han är dålig så vill folk bli av med honom.. ni som tycker det var väl samma människor som buade ute hjältar som caminero eller el kiko på slutet. folk har sånt kort minne dom glömmer fort, jag säger bara det är en ära o ha en sån som torres med sin klubbkänsla i klubben, han stannar kvar trots att han hade lätt kunnat käna dubbelt så mycket nån annanstans.
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2007-01-04 22:09
Jaja...
Peppade inför match? Jag är aspeppad! Jag har värkligen saknat Atleti under lovet..
Atlético Futre
2007-01-04 21:35
greeneyes_x,

Jag är också en av Torres-pessimisterna, men diskussionen verkar inte vara så givande längre - för det verkar inte längre finnas några som har emot om en eventuell Torres flytt...

- Vi alla verkar vara överens (till skillnad från 6 månader sedan), om att Torres är Atleticos cancerböld...
Atlético greeneyes_x
2007-01-04 21:09
det är ingen som har tjatat eller tjatar om Torres på länge nu.. det verkar vara nån sorts nolltolerans för att snacka om Torres här, om man inte har nåt bra att säga iallfall.. så fort det blir mer än 3 negativa Torres inlägg så smäller folk av o kallar det för tjat.. det är just den mentaliteten som gjort att vi har kvar han i klubben eller inte bänkat han.. meningen med forum är inte för att vi ska komma nånstans eller bidra till lösningar för ledningen nere i Madrid.. det är för att diskutera ämnen sonm berör oss.. det är aldrig försent att prata om Torres.. lika mycket nu som det va för 6 mån sen.. ni som inte vill prata om ämnet behöver ju inte svara.. vi andra kan gott o väl diskutera.. tack
Atlético Henko
2007-01-04 20:39
Vilken lättnad, ÄNTLIGEN! Tack Futre! Förstår ju varför det blir snack om Torres hela tiden, men snälla det är så tjatit.
Atlético Futre
2007-01-04 19:01
Tycker att vi ska sätta punkt om tjatet om torres, det känns som om Zaragoza-redaktionens krönika kom ett halvår för sent. Det är en intressant diskussionsämne, men vi kommer ingen vart med detta ämne längre - för alla verkar vara överens om att det är för klubbens och Torres bästa om El Niño säljs för mycket pengar...På tal om det, vad tänkte vår ledning på egentligen, tacka nej till 38,5 milj. Euro!?

Edit: Glömmde nämna att, med de pengarna så skulle vi fortfarande kunna ha kvar Vicente Calderon :(
Atlético Freppzor
2007-01-04 16:42
Mm, starta med Mista någon match
Zaragoza Nina Zaragoza Red.
2007-01-04 16:23
Jag hoppas och tror dock att Torres tjurat färdigt nu, och att han kommer att börja leverera. De senaste matcherna har han faktiskt ryckt upp sig, ju =)
Han är i grund och botten en fantastisk fotbollsspelare, även om han också är ung nog att åtminstonde pröva metoden att tjura ett tag, för att se vart det eventuellt leder honom.

Vidare håller jag med Rojiblanca. Att bänka honom några matcher, eller åtminstonde låta honom starta på bänk, för att visa honom att han inte är oersättlig, vore inte fel sätt att bemöta honom.
Mallorca costinha
2007-01-04 14:50
min lista top 20
1.barcelona
2.Bayern munchen
3.Chelsea
4.man united
5.lyon
6.inter
7.real madrid
8.milan
9.liverpool
10.arseanal
11.W bremen
12.valencia
13.roma
14.psv
15.porto
16.celtic
17.sevilla
18.benfica
19.sporting lisabon
20.ajax
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2007-01-04 14:01
Bra inlägg, greeneyes_x...
Jag håller med dig att han igentiligen inte gör någon nytta... Och varför ska man ha med honom då? Man blir så frustrerad... Alla vet vad han kan , varför lirar han inte bra då!? Igentligen, vad är det som gör att han inte lirar bra? Viljan? Eftersom han vill vinna titlar med Atletico så borde det ju inte vara det... Utvecklingen? hmm... Vad fan är problemet?... Han är väldigt hårt markerad i La Liga, men för det ska han ju inte vara såhär "dålig".
Men jag tycker ändå att det är kul att han stannar (!), för det var trots allt p.g.a honom jag fick upp ögonen för Atléti. Jag glömmer aldrig den där löpningen han gjorde (kommer inte ihåg mot vilka) från mittplan två mot en situation... Helt underbart. Men det var ju då, för några år sedan, och det kanske igentligen är dags och släppa det...
Jag tycker att Aguirre ska bänka honom några matcher, för alla vet ju hur det gick när han blev petad i landslaget. Jag tycker iallafall att han ska testa. Sen om Torres protesterar, så är det väl hans problem... Han måste få sig någon slags tankeställare.
En sak han har förbättrat sig på den här sesången är att inte gnälla lika mycket.. Men det räcker inte.. Nu har du chansen och visa vad du går för, Torres!! Ta den!

Aupa Atleti, contigo hasta morir.
Atlético greeneyes_x
2007-01-04 13:20
Jag vill personligen att Torres ska säljas.. jag hade mina funderingar kring hans måltorka och ur form sitation.. men sen läste jag Zaragoza redaktionens Mejor qué mal artikel om Torres.. det är nog bara vi Atleti fans som blint accepterar en formsvag spelare i startelvan i 2 år snart.. Inte undra på att vi gör så några mål.. Vi har ingen "forward" i laget.. i den klassiska benämningen målspruta.. som Nistelroy, Milito, Villa, Eto'o, Kanoute t.ex.. alla topplagen har en sån..nån som "levererar" hette det ja.. vissa har 2.. förutom vi.. känns som att se 6 mittfältare på plan när vi spelar.. För visst är det tänkt att Torres ska vara den som "levererar".. Det säger mycket om vårt anfall när Maxi är på väg att vinna den interna skytteligan för andra året i rad innan han blir skadad.. vår yttermittfältare alltså.. Nej nu räcker det.. jag uppskattar att Torres stannar.. men jag skulle uppskatta ännu mer att ha nån som trycker dit bollarna.. ingen dribbler.. inga finesser.. bara nån som vet hur man får bollen i mål.. han har inget annat jobb på plan.. Ungefär det som Kezman faktiskt var.. och som enligt mig gjorde 5 gånger mer nytta på plan än Torres.. En Kezman i målform föredrar jag över Torres vilken dag som helst.. Jag har alltid gillat Torres och hållt han om ryggen.. men vill jag lagets bästa.. jag är trots allt en colchonero.. inte Los TorresFernandos eller nåt liknande.. jag vill inte Atleti missa en till säsong med missad toppplacerings pga av att halva madrid tycker synd om guldgossen.. när har han gett oss guld egentligen.. jag blir irriterad när han säger att han "vill" vinna titlar med laget med vägrar kämpa för det.. enligt han är lösningen värva mer.. han skiter ju i alla andra eftersom har har obestridda position i startelvan.. han vill att vi ska värva oss till ett topplag.. inte bli ett av egen maskin.. jag tror laget skulle funka bättre utan Torres.. släng en en målspruta t.ex Suazo och lägg Aguero strax bakom.. kanon!!
Sluta håll Torres om ryggen.. läs Zaragoza red artikel..

Aupa
Atlético Andero
2007-01-04 12:45
I morgon bitti bär det av till Madrid och lördagens match mot Gimnàstic. :-) Ska bli hur kul som helst.

Blir dock inte närvarande på ett par dagar. ;-)

¡Adiós!
Atlético zoran
2007-01-04 11:47
Sosa är en riktigt duktig spelare, jag såg när han spelade mot Boca Juniors nu när Estudiantes vann ligan och han var en av planens giganter med sitt anfallsspel.

Atlético-ledningen vet säkert om hans kapacitet, så vi ska väl se hur det hela utvecklar sig.
Atlético Henko
2007-01-04 10:53
Nu är cirkusen igång!
Enligt Marca ska Atlético ha lagt ett bud (5 miljoner euro) på José Sosa (?) från Estudiantes de la Plata.

Själv tycker jag likadant som Senken skriver här två inlägg ner.
Mallorca costinha
2007-01-04 10:14
helst vill jag se simao.
Atlético senken
2007-01-04 06:05
Ser helst Lucas om någon.. Egentligen tycker jag inte att vi ska köpa in någon nu i vinter..
Snart är Miguel tillbaka och vi har klarat oss galant i höst med det vi har ! Galletti sköter sig utmärkt, Jurado är på gång och Lopez-Pernia sköter vänsterkanten med bravur.. En till förstärkning kommer ju faktiskt, om han nu tar sig till A-laget den här våren också :) Min personliga favorit, Fernando Marques :D

Förstår faktiskt inte varför vi är intresserad av Veloso, visst han kanske är en hyffsad talang men vi har så det räcker på den positionen.

Nu ser jag knappt vad jag själv skriver :P måste försöka sova.. godnatt
Atlético Freppzor
2007-01-04 02:56
Tjenare. Hur tror ni att denna Silly Season blir? Får vi någon förstärkning och vem är isf närmast en flytt till atlético tror ni? Vem skulle ni helst vilja se i Atlético? Lite diskussion vore kul nu när forumet känns ganska dött ;)
Atlético Lippan
2007-01-03 20:54
äh, Valenvilla har helt rätt, Barca e solklar etta
Atlético senken
2007-01-03 18:26
hahaha, andero ;) du är helt ute och cyklar :D Bayern, klar etta :D
Atlético Luff
2007-01-03 17:53
Milan 8a? Roma 14e? Byt plats där tack.. :)
Atlético Andero
2007-01-03 17:33
Ännu mer rövslickeri åt Barca, märker jag. Chelsea solklar etta i vanliga fall, men just nu känns det knappast så.
Valenvilla
2007-01-03 17:29
Min rankning i år! och TOP 20!!

1. Barcelona
2. Chelsea
3. Man United
4. Inter
5. Lyon
6. Real Madrid
7. Valencia
8. Milan
9. Bayern Munchen
10.Arsenal
11.Liverpool
12.W Bremen
13.PSV
14.Roma
15.Sevilla
16.Celtic
17.Porto
18.Benfica
19.Ajax
20.Sporting L

21.BK Häcken??

missat nån? gör eran egen top 20 :)
Atlético Luff
2007-01-03 16:13
El Toro Loco// 5mål varav 3 på straff tror jag.
Atlético Luff
2007-01-03 15:46
19:55
Fotboll: Atlético Madrid-Gimnàstic Tarragona

Sportexpressen, wee!
Atlético wesse
2007-01-03 13:01
Gott nytt år alla Colcherones!
Måste säga att det var roligt att se en gästkrönika från Zoran, hoppas det blir fler, och Bobergs krönika var mycket bra sammanfattning av vad som hänt i Atlético under hösten!
Vill än en gång rosa vår red. som gör ett grymt jobb med uppdateringar och krönikor m.m.! All heder! Hoppas 2007 kan bli ett rödvit-randigt år!
AUPA ATLETI!
Atlético Henko
2007-01-03 11:41
Ett litet svar.
Nu vet jag vem han är och han tränar med A.M. b
Atlético Henko
2007-01-03 11:37
En liten fråga.
Vem är Solabarrieta?
Han verkar träna med Atlético iaf.
Atlético Henko
2007-01-03 11:31
Ja så va det dax för transferrykten igen.
Är inte säker på om förstärkningar är den rätta vägen men Atléticos ledning verkar ju ha bestämt sig att förstärkingar ska göras.
Nu har Elano gått ut och sagt att han gärna spelar i Atlético och det måste jag säga är en spelar jag gärna skulle se i den rödvitrandiga tröjan. Jag ser honom som en spelare som likt Maxi kan fixa egna chanser ur ingenting och få laget att känna medvinden.
El Toro Loco
2007-01-03 10:09
Kan någon hjälpa mig med lite info? Har Torres gjort 5 eller 6 mål så här långt, och hur många av dom är straffar?
Annons: