/spanien/atletico/forum/2317.aspx/spanien/atletico/forum/2317.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Futre
2007-01-21 16:04
Ämne: Nån där nere skrev a....
Med den formen Ze Castro har nu, så ja, varför inte världens bästa back? - han har ju t.o.m. gjort mål:D
Atlético acerci
2007-01-21 15:43
Det känns alltid som maränger drar upp gamla meriter, när man nämner ze castro som en av de bästa mittbackarna i världen, för tillfället, får ni fnatt och påstår att sergio ramos och cannavaro är det, dom är inte ens i närheten av det nu. Om vi nämner att vi är storebrorsor nu, även fast det är på ett ironiskt sätt, får ni fnatt och nämner alla era titlar osv.

Alltid gamla meriter, när kommer nya?
Atlético Luff
2007-01-21 15:35
Tyvärr finns real med i spanska ligan, och ni ligger 4a, visserligen en match mindre men still, 4a.
Real Madrid Fahed - Gottsunda
2007-01-21 15:16
Nån där nere skrev att Ath Madrid liger trea.. Men vadå finns inte real madrid med i spanska ligan?

Ze Castro Världens bästa back? Spelar Sergio Ramos inte fotboll? Cannavaro puyol fredinand,Terry nesta m.m?

Heheh aja Grattis för vinsten ;)
Atlético acerci
2007-01-21 14:55
Det känns skönt att vi behåller dom bra sviterna men bryter dom dåliga :) Mot barca behöll vi sviten, men igår bröt i en dålig.

"Atléticos enda avslut på mål i den första halvleken sker efter 26 minuter, då Agüero provar lyckan från 30 minuter, men Ricardo räddar enkelt. "

Någon var trött när han skrev matchreferat igår? :) Fast vill ändå tacka och berömma för dom snabba nyheterna efter matcherna.
Atlético Torress ! :D
2007-01-21 14:00
Släppt in minst mål i ligan tillsammas me getafe om jag inte har fel?

Snacka om grymt försvar med endast 13 insläppta änsålänge.
Atlético zoran
2007-01-21 12:47
@Futre

Klart det är en bra värvning eftersom han kom gratis :D
"El niño"
2007-01-21 12:30
Stökigt mot Osasuna, men huvudsken var att Atletico vann!
Atlético Futre
2007-01-21 12:05
Men det kommer komma "ups n' downs" nu i våren - men inget verkar tala emot oss just nu, snarare tvärtom...
Atlético Futre
2007-01-21 12:03
Ämne: Ämne: Precis ....
Ze Castro till landslaget! Det måste vara årets värvning i La Liga - han var inte heller så dyr...Jag skulle inte klaga om Atm värvade en till mittback och sedan sålde Pablo...

Senken,

Så han har missat fyra straffar i år, daemn, värre än jag trodde..:S

greeneyes_x,

Verkar som om man har en väldigt hög lägsta nivå, då vi (trots att man är lite ostabil på vissa punkter) ändå är med i toppen - det ser lovande ut...
Atlético JFH
2007-01-21 11:55
Det hade sett ännu bättre ut utan poängtapp mot Sociedad och Gimnastic, men man kan ju inte direkt klaga över den nuvarande positionen.
Atlético Henko
2007-01-21 11:34
Blir riktigt glad när jag tänker på att Atlético är med i högsta toppen av tabellen med så mycket skadebekymmar som klubben haft.
Villarreal Ibravissimo
2007-01-21 04:57
Damn!
Ni ligger ju trea! Vart kom ni ifrån haha. Farligt farligt
Atlético senken
2007-01-21 01:59
Ämne: Precis som Greeneyes....Måste tyvärr rätta dig där om straffmissarna Futre :O

Levante cupen, Real Madrid, Celta och nu ikväll !

Tror jag iallafall, blev mer och mer osäker på om det jag skriver stämmer :P men men, lär märka om jag blir rättad på min rättning :)

Ze Castro: vad kan man säga? världens bästa mittback?!

Gabi: Gjorde också ett piggt inhopp och jag tycker verkligen att det är värt att nämnas ! vi ska inte frysa ut honom ännu, han har kvalitéerna där..

Torres: Borde verkligen låta Agüero eller någon annan slå, åtminstone nästa straff som tillkommer, iallafall om det är han själv som blir fälld..

Jurado: snabbast i La liga med boll? spelade återigen riktigt bra fotboll.. Kan bli säsongens "Raul Garcia" med Aguirre som mentor.

Cuéllar: Kände mig aldrig osäker med honom ikväll ! börjar komma igång på riktigt nu :)
Leo kan gärna få vara skadad nästa match också ;)

Annars riktigt skönt med 3 poäng. Vi tackar Villarreal för kvällens 0-0a :)

Nu håller vi tummarna för poängtapp på: Barca, Real Mierda och Valencia !

AUPA ZE CASTRO, AUPA ATLETI !!!!
Atlético Freppzor
2007-01-21 01:18
Gillar inte att domarna alltid ska få så mycket kritik bara för att det viftas mycket med korten. Ett tydligt exempel på detta var Portugal - Holland i VM. Ja, domaren skulle ha utvisat han som stämplade Ronaldo istället för att nöja sig med ett gult kort. Därför får han utstå en massa felaktig kritig. "Han tappade greppet om matchen, Han satte inte standarden". Tycker inte detta stämmer. Han delade ut 16 gula, 4 röda. Det är ett tecken på att han just hade grepp om matchen eftersom allt var rättdömt. Hur kan man dessutom anklaga någon som delat ut 20 kort för att INTE ha visat standarden?

Jag vill inte yttra mig om denna matchen då jag bara såg drygt 40min av den men jag såg 3 röda kort och jag tyckte alla var rättdömda så sålänge han inte var skit i resten av matchen så anser jag att ni sågar honom lite väl mycket.
Jag missade det första röda så jag kan inte uttala mig om det, men de andra korten tyckte jag var rätt dömda. "zoran" beskriver Soldados utvisning som en vanlig hög armbåge. Jag håller inte med. Han ser efter var han har Ze Castro, hoppar, och sen från ingenstans nyper han till med en hård (och maskerad) armbåge. Det är lyckligt att han får en dålig träff, för imo så ser det verkligen ut som att han försöker göra en "De Rossi". För Ze Castros skull är jag väldigt glad att han fick en dålig träff! Målvakten tycker jag inte det var mycket snack om heller. När bollen är ute så inser han att det är Torres boll samtidigt som han själv är ute på riktigt hal is. Så han skjuter upp bollen på läktaren. Ett glasklart gult kort imo. Den sista situationen såg jag ej så tydligt. Var det en stämpling eller? Isf är det inte mycket snack där heller.

Annars var det jävligt skönt med en vinst. Av det jag såg tyckte jag inte att vi var värda vinsten men jag såg som sagt bara 30-40min. Hörde att Torres dessutom brände straff, trist! Nu är matchen över och vi kan lägga domarna och matchen bakom oss. Vi tog 3 poäng. Det är det viktigaste!
Real Madrid Robson de Souza Robinho
2007-01-21 01:11
Ämne: Ämne: Grattis....
Hahahah den var bra lillebror jag önskar att ni tar en europacup plats!!!
Vi får se imorn vad som händer lillebror!!!

HALA MADRID!!!
Atlético greeneyes_x
2007-01-21 00:51
jag märkte just i tabellen att vi bara har förlorat 4 matcher.. vilket är näst bästa efter Barca.. Det är ändå lite småmirakel eller en jävla kämpa instats av dom nya spelarra att hamna så långt upp i tabellen utan Maxi och Petrov.. Men jag stundar en hård våravslutning.. jag tycker inte vi ska skrika efter nya spelare om Maxi eller Petrov är tillbaka snart.. Då skulle jag med glädje se Jurado fylla platsen bredvid Luccin som spelfördelare.. det är han kapabel av.. han har tagit ett ganska stor ansvar över olika postioner på plan.. med besked.. när vi får tillbaka våra skadade nyckelspelare så kommer motståndarna säkert lägga mindre fokus på Jurado och han kan spela utan överdrivet stress och utveckla sitt passningsspel.. det finns en anledning till Real har lagt en återköpsklasul på han.. låt han visa varför.. nya spelar kan vi hämta i sommar i såfall.. inte nu.. Ze Castro behöver jag inte ens nämna.. utan att vara partisk så är han en av ligans bästa mittbackar i dagsläget.. han kan inte göra nåt fel.. ser gärna Ze Castro peta Pablo för gott och skicka iväg svikaren till ett annat lag för ett högt pris och göra Azkarate till mittbacks backup.. Vi känns ändå ganska ostabila.. jag fattar fortfarande hur i helvete vi hamnat på tredje plats ikväll..
Har aldrig sett ett lag snubbla och klanta sig fram i tabellen så fint som vi har gjort..
Vi skulle helt realistiskt kunna bli utamanare till guldet och vi får lite med stabilitet och vissa spelare återvänder och lyfter våran redan starka trupp.. Vi har ingen press på oss eller förväntningar att sluta i topp.. tycker vi ska smyga upp bakom dom stora i tabellen och hoppa fram med ett stort BOOOOO!!! och skrämma skiten ur dom när ligan närmar sig slutet..
Optimisten har talat!!

Aupa Atleti!!
Atlético greeneyes_x
2007-01-21 00:34
Ämne: Grattis för segern!!....
Tack så mycket lillebror.. det satt hårt inne.. men det gick till slut.. nu kan ni kolla uppåt i tabellen och se om ni komma förbi storebror imorn..
Real Madrid Robson de Souza Robinho
2007-01-21 00:15
Grattis för segern!!!
Atlético Futre
2007-01-21 00:13
De matcher som Atm brukade onödigt förlora poäng förra året vinner man oftast i år och det tål att upprepas - att man saknar två stora nyckelspelare och efter halva säsongen ser Atletico ut att bli en outsider till La Liga titeln. Dessvärre så finns det fyra, fem andra lag som också tillsamans med Atleti är outsiders (förutom Sevilla, real och Barca). Typiskt att det ska vara så jämnt i ligan, när klubben efter alla dessa år av besvikelser äntligen börjar visa rätta takter;S

Zoran, i några inlägg tidigare var jag inne om domaren och Celta skandalen förra året, jag hittade den här klockrena bilden på google, (se länktips) =)

Behövs nog inga ord omhur matchen var, när man ser på bilden...

EDIT:

OBS! Gjorde ett pinsamt misstag, kopierade fel länk och nu kan jag inte hitta bilden=(

Skäms*
Atlético JFH
2007-01-20 23:34
Minst sagt märklig match. Dock är det skönt med seger och 3 poäng. Det här var ingen lätt match på förhand heller men jag ser det som ett styrkebesked där vi trots dåligt spel vinner. Även om det är med domarens hjälp. Matchen spårade ur totalt mot slutet. Holland-Portugal i VM någon?
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2007-01-20 23:27
Detta är helt underbart! Tre poäng från Sevilla, ioförsig med en mindre match spelad. Plus att vi har släppt in minst mål i ligan tillsammans med Getafe! :) Våran målskillnad är tredje bästa i ligan!
Hoppas att det här håller sig mer än tills imorgon...

Aupa Atléti! Esta vez sí!
Atlético zoran
2007-01-20 22:44
Jag tycker vi gör en mycket bra match ikväll även om segern sitter hårt inne.

Det blev som sagt grisigt redan i första halvlek, och domaren kanske vi inte ens ska ta och snacka om efter kvällens insats. Hoppas han blir av med sin lincens, en lincens han borde ha blivit av med förra året då han dömde Celta Vigo-matchen som vi förlorade.

Upprättelse i all ära, men jag tycker att Soldados utvisning var hård, riktigt hård. Visst är det höga armbågar med i spelet, men det är ändå ganska hårt att ge honom ett rött kort direkt.

Raul Garcias utvisning är inget att snacka om, idiotiskt och så onödigt. Ricardo får ett rött kort ganska korrekt om man nu ska följa reglerna för bollen var faktiskt ute när han sköt den så långt bort som möjligt.

Tycker att vi spelar bra trots att vi inte får in bollen, Agüero är stundtals riktigt riktigt bra och visar prov på riktig snabbhet när han rundar Osasuna-försvaret, men missar chansen att ge Atlético ledningen.

Torres skjuter en riktigt dålig straff i stolpen utanför som håller målet. Usel straff!

Men så har vi hjälten för kvällen, Zé Castro som gör det avgörande målet och gör så att Atlético tar alla tre poäng ikväll! Han förtjänar det och växer hela tiden med tiden!

Aupa Atléti!
Julia
2007-01-20 22:41
Herregud vilken konstig match det verkar ha varit. Dock så är det underbart att vi vann! Och jag håller med dig Andero, Zé Castro börjar bli lite av en favorit!

1 Sevilla 18 12 1 5 37-19 37
2 Barcelona 17 10 5 2 36-16 35
3 Atl Madrid 19 10 5 4 25-13 35
Atlético Futre
2007-01-20 22:37
Ämne: de va dåligt av doma....
Han fick inte rött, utan sitt amdra gula.
Atlético Andero
2007-01-20 22:36
Tja, egentligen blev det ju fem utvisningar då även Aguirre utvisades. ;-)
Barcelona BarcaKing
2007-01-20 22:32
de va dåligt av domarn att ge målvakten rött
Villarreal Ibravissimo
2007-01-20 22:29
Ämne: Det blev 4 utvisning....
jo ja vet.
Atlético garmaffi_90
2007-01-20 22:21
Nästa match är på Vicente Calderon då man tar emot Racing Santander. De som kommer ihåg förra gången lagen möttes så blev Torres målskytt och då Seita blev utvisad :P
Atlético Futre
2007-01-20 22:15
Precis som Greeneyes säger så förtjänade vissa spelare de röda korten (målvakten och Raul Garcia)..Men vissa fick rött kort för fel sekevnser, som Osasunas kapten, då Torres gjorde en Galletti filmning och fick straff..

Men Soldados armbåge var utvisning, Seita borde också fått rött kort för sin armbåge på Raul Garcia i första halvlek - även om Garcia förtjänade det. Vad skönt att pajasen till domare missade det:)

Jo, Torres är inne i en svacka, tre straffar på raden har han missat (nåja, han satte sin retur mot Celta), hoppas att straffsvackan tog stopp idag..

Vad kul för Pichu cuellar förresten, att han fick hålla nollan!
Annons: