/spanien/atletico/forum/2315.aspx/spanien/atletico/forum/2315.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Henko
2007-01-25 10:56
Tycker det är helt rätt att försöka ta hem Arizmendi, blev förvånad när man sålde honom till Depor.
Atlético paniagua
2007-01-25 10:13
--Senken--
Det verkar som om det förts på tal men att beslutet lite ligger hos Arizmendi själv.
Dock är översättningen rent hårresande. Inte korrekt engelska någonstans, och läser jag den engelska texten förstår jag inte ett jota. Jag ser mig ändå som rätt duktig på engelska. Eller vad sägs om översättningen Deportivo-Sport one!!??? Klassiker på floskellistan!
Biancocelesti
2007-01-25 08:38
.
Atlético Luff
2007-01-25 07:04
Också från vår.. kära president:

"Our intention, if Maxi Rodriguez, Martin Petrov and Miguel are fully fit, is to bring in a central midfielder and a player with the profile of Quaresma in the summer," he added.

Okej, en central mittfältare kan jag förstå, gärna nån ung(Lucas), men behövs verkligen en Quaresma om alla är friska? Fast man kanske måste ha den bredden om man lirar i CL, så vi inte gör en Celta/Betis...
Atlético senken
2007-01-25 00:48
Miguel Ángel Gil:

Precisamente, salió el tema de Arizmendi, de si se va a ejercer el derecho a la recompra al Deportivo. “Dependerá de Jesús pero la intención y nuestra ilusión es que Arizmendi vuelva”.

Indeed, it left the subject Arizmendi, if one is going away to exert the right to the repurchase to the Sport one. "It will depend on Jesus but the intention and our illusion it is that Arizmendi returns"

Så man har tänkt ta hem Arizmendi eller är det helt sinnessjukt dåligt översatt av Babelfish?!!?!?

Skulle ju vara galet bra om han kom tillbaka, tycker jag !
Atlético Beer
2007-01-24 23:21
Bara kryss får Barca ikväll mot Betis!
Atlético Luff
2007-01-24 23:09
Sportexpressen brukar ju få för sig att sända från portugal då och då, vi får hålla koll där ifall nån Bragamatch skulle dyka upp. :)
Atlético Beer
2007-01-24 22:58
Hur mkt spelar Diego i Braga? Nån som vet?
Atlético zoran
2007-01-24 22:58
Uppdateringen är på topp, fantastiskt bra jobb från redaktionen ;)
Getafe Feyenoord&AJA
2007-01-24 22:27
Jaha, ni är också drabbade :(. Jädra Sd!
Men som i Getafes fall är det bara en bråkdel av publiken. Tråkigt!
Atlético mawkish
2007-01-24 22:25
Pinsamt att få rasistböter, en liten skara som skämmer ut klubben, usch.
Atlético acerci
2007-01-24 22:23
Ämne: "Fabiano Eller ....
haha det där kan verkligen ställa till det för kommentatorerna :)

är även jag lite skeptiskt till eller, han måste ju vara tänkt som backup, och är det itne bättre att ha juniorern till det? Det här är ju ifos ett tecken på att pablo drar. Men känns inte som eller klarar av att fylla pablos plats.
Ciwan.Kizil
2007-01-24 22:12
Alltid intressant med nyförvärv från sydamerika, upp till bevis nu och se om dom lyckas!

!El Kún!
Villarreal Pale Male
2007-01-24 22:04
"Fabiano Eller dos Santos"

Hahaha! Hur många skämt kan man dra om det namnet? :-)
Kul, intressanta värvningar i alla fall.
Atlético Luff
2007-01-24 21:53
Spanska Cupen innebär endast UEFA-cup, annars stämmer det du säger acerci.

Edit: ÅH vad jag älskar när det går emot för barcelona, deras fans insjuknar alltid i real-sjukan(sälja spelare/sparka tränare) som de så hårt föraktar, håll detta nu betis! :)
Atlético acerci
2007-01-24 21:09
Ämne: Vad är det som gälle....
Det stämmer, 1 & 2 är direkt kvalificerade, 3 & 4 får kvala. Tr räven att vinnaren av Spanska Cupen får kvala, men är itne säker på ifall ett femte lag vinner spanska cupen och kvalar in till CL, ifall det påverkar 3 & 4 kvalning, någon som vet detta?

Atlético Freppzor
2007-01-24 21:02
Vad är det som gäller för att ta sig till CL? Jag trodde det var typ 1 och 2 som gick dit medan 3 och 4 får kvala. stämmer det?
Atlético zoran
2007-01-24 19:25
Jag tycker det är intressant med nya spelare och speciellt när de är talanger som den här Diego verkar vara. Ska ta och kolla upp honom lite närmare snart.

Eller vet jag inte, vi får se hur det hela utvecklar sig.
Atlético senken
2007-01-24 18:14
Diego is a footballer who can play in any of the attacking positions, be it on either wing or as first or second striker. He began his professional career in Barcelona de Sao Paolo in 2005, and months later made the jump to Portugal. In the Portuguese League, his progression has been constant, and he was considered one of the young players with the brightest futures that there was on the market.

He is a footballer with great physical strength, speed and fantastic technical skill.

Jesús García Pitarch, General Manager of Atletico de Madrid, explained in declarations to the Club’s website that ”Diego is a footballer with enormous future prospects and we’ve signed him following the policy set out by the Club to sign young players who could make an impact in the immediate future. In this way, we enrich the assets of Atletico de Madrid, as Diego has a great background”.
Atlético senken
2007-01-24 18:02
Han kommer från Braga också, han kan lira på alla attackpositioner, tror som Aguero men även ute på kanterna !

låter iallafall lovande :) spelar ju trots allt i portugisiska högsta divisionen redan !
Atlético Lippan
2007-01-24 16:54
Ämne: Fortfarande ingen El....Jag tror han ska bli presenterad imorgon kl 13.30 :p

jag tror da Silva är anfallare..
Atlético greeneyes_x
2007-01-24 15:49
Atlético Madrid has secured the services of the Brazilian player Diego da Silva. This young soccer player, born 7th October1988, has signed a contract with Rojiblancos until the 30 June 2010, although until June of this year he will be on loan to Sporting de Braga, playing in the first division of Portugal.

En 19 årig brasse talang.. var kom han ifrån? Drt står bara att vi lånar ut han till Braga resten av sässongen.. inte vilken klubb han kom ifrån o sånt.. priset? nån som har info? vilken position?
Atlético Andero
2007-01-24 15:06
Sammanlagt 3000 euro i böter för inkastade föremål samt de rasistiska lätena.
Atlético senken
2007-01-24 14:41
Se länktips !

har vi värvat en supertalang eller läser jag fel?

Eller åtminstone en talang :O :)
Atlético senken
2007-01-24 13:12
Jag tycker att det är en skum värvning vi gör ! Om han är tänkt som mittback framför allt också.. Vi har 2 stycken världsbackar, Ze Castro håller på att utvecklas till en och så har vi Azcarate som knackar på dörren.. sen så har vi också Regalon(för närvarande skadad säsongen ut) som har blivit lovad en plats i truppen till 2008...

Och nu när man har sagt att man bara har tänkt värva spelare som går direkt in i elvan gör mig ännu mer fundersam, är han verkligen så bra att han petar P,P eller Ze?

Njaa, riktigt konstigt av Atleti, men om man tänker efter så är de ju inte födda igår och borde nog ha bättre koll på vad som händer nere i Madrid än vad vi har !

Känner de att "Eller" behövs, så gör han säker det, man vet aldrig :P
Atlético Henko
2007-01-24 07:36
Fortfarande ingen Eller i Atléticos tröja på Calderon men nu verkar det helt klart att Eller kommer.

Tycker ändå det är synd att man inte litar på Azcárate som fjärde alternativ på backen, om han får chansen några gånger den här säsongen så kommer han lättare ta klivet upp på riktigt nästa säsong
Barcelona Holländaren
2007-01-24 06:42
Apljud är dessvärre något som anses ganska normalt i Spanien som är på väg in i en mycket mycket farlig tid. Landet håller på att bli så efterblivet att jag inte blir förvånad om det dyker upp något Franco-liknande.
Atlético Freppzor
2007-01-23 23:07
Någon som vet något om Kanga Akalé? Allt jag vet är att han är Ivorian (säger man så? Själv brukar jag kalla dem för Elefanter). Vad är han bra på? Snabb? Teknisk? Inläggsspel?
Atlético JFH
2007-01-23 22:06
Jo självklart var det mycket dåligt av Pablo det kan ingen förneka, men om man tänker sig att vi i framtiden ska kämpa om ligatiteln (något vi ser ut att göra iår) är det viktigt att ha världsklasspelare på varje position. Sen ska bänken också bestå av klasspelare och då tycker jag att det vore slösseri med resurser att släppa en av ligans bästa mittbackar.

Ze Castro har skött sig exemplariskt och man kan verkligen inte klaga på något hos killen, men vi vet fortfarande inte om han håller långsiktigt. Hittills har han varit fullständigt makalös men många spelare kan ha bra form utan att fortsätta imponer de kommande säsongerna. Vi borde helt enkelt avvakta, men kan vi få en bra slant för Pablo så skulle man inte säga nej till en försäljning för då kan vi köpa in en ersättare som håller hög klass utan att spendera samma pengar.
Atlético greeneyes_x
2007-01-23 16:01
Ämne: Är/var Solari lika h....
Jag tycker också Pablo är en bra mittback.. men såna "misstag" eller övertramp gör man bara inte utan att tänka efter vilken klubb han spelar för.. Jag tror att det är Pablo som ligger närmast en utgång.. om det är nu i vinter eller sommaren får man se.. Är ganska säker på att fansen fortfarande inte kan förlåta honom.. jag vet inte om känlorna har lugnat ner sig nere i Madrid ang Pablo.. dom va ruskigt besvika.. är det nån som varit nere i Madrid på sistonde som kanske känt av Pablo läget eller haft diskusioner med fansen där får gärna dela med sig om "pratet" på stan.. Annars så tycker jag ändå att Pablo inte kan peta Ze Castro från starelvan i dagsläget.. det vore också en dödssynd.. jag älskar Ze Castro.. har aldrig sett en mittback slå sånna krossbollar o sätta igång kontringar.. suveränt grabben!!
Annons: