/spanien/atletico/forum/2307.aspx/spanien/atletico/forum/2307.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético OrreN
2007-02-04 22:54
Det blev ändå inte så "jätte" farligt med den här förlusten .. det får vi tacka Sociedad,Levante o Ossasuna för .. om vi bara kunde ha vunnit såna här matcher som vi borde ha vunnit så skulle vi ha varit med i toppstriden ..
Athletic F.Torres9
2007-02-04 22:25
edit : vi hade ju en omgång mot racing... dumma mig
Valencia Villla
2007-02-04 22:12
Storebror(???) Real torska visst mot Levante.. Jag hoppas ni lyckas ta fjärde platsen när säsongen är slut
Atlético Lippan
2007-02-04 21:47
hahahahahahhaha :D gött!!
Atlético Futre
2007-02-04 21:00
Yes!! iGracias Levante!

Osasuna vinner och helgen är halvt räddad, trots allt:)
Atlético OrreN
2007-02-04 20:56
Hahaha jag som har varit nere som fann sen i går fast det här ändrar ju på allt .. om barca oxå lossar så ;D ja ...
Atlético Luff
2007-02-04 20:54
Underbart, sådär ska det i regel inte gå att vinna! :D
Men, vart FAN hittade domaren FEM minuters tillägg?

Capello har tagit med sig myglet! ;)
Atlético Andero
2007-02-04 20:52
JAAAAAAA!!!

Muchos gracias, Levante! :-)
Atlético Luff
2007-02-04 20:44
Nu sitter man och myser framför 4+. :)
Atlético Lippan
2007-02-04 20:01
mhmm, real ligger under.. det är väldigt skrattretande, håller med JFH :D Tror Barca förlorar sen med o då förlorar vi ju inte jättemkt på förlusten igår.
Atlético Andero
2007-02-04 19:39
Hoppas att det står sig. Vore hur underbart som helst.
Atlético JFH
2007-02-04 19:35
Är det inte kul hur Real-fansen kommer hit för att håna oss efter en förlust mot ett annat topplag, medan de själva åker på stryk mot Levante?? Kan säga att jag njuter nu...
Atlético OrreN
2007-02-04 19:16
haha tänk om real skulle lossa hemma mot Levante ;D .. Sevilla fick bara 0-0 mot Sociedad .. så vi kanske inte tappar så hemskt mycket i tabellen iaf ..
Atlético senken
2007-02-04 19:13
SALVA !!! :D 0-1 Real - Levante
Atlético JJ
2007-02-04 16:01
Jo, men det var ju ändå Vicente som var delaktig i målen. Sen kan jag hålla med dig om att vi skärmade av ytterbackarna bra. Ja, det var väldigt slarvigt vid passningsspelet vid mittfältet. Hoppas nu vi tar Athletic!
Atlético Futre
2007-02-04 14:52
Jag tycker inte att det var kantsspelet som var det stora problemet igår, som Aguirre sa efter matchen - så lyckades inte deras ytterbackar komma upp i banan för att slå sina inlägg. Vårt innermittfält var ovanligt passiva med hemjobben, samtidigt som vi hade lite oflyt med avsluten. Det kunde ha blivit 2-2 istället för 3-1.

Nåja, det är bara att se fram emot nästa veckas match...
Atlético JJ
2007-02-04 14:42
Usch, säger jag bara! Matchen går var ingen höjdare! Varför väljer Senor Aguirre att spela ett slags 4-3-3 system när han vet att Valencia bygger deras spel på mittfältet och kanterna, jag kan inte förstå det! Det, och att välja Pablo framför Perea i en sån här match var ett misstag från Aguirre, från min sida. Försvaret var inget bra igår, det är bara att konstatera.
Jag är faktiskt lite orolig inför denna månaden. Vi har svåra matcher månaden igenom, och det blev inte bättre av att Zaragoza vann igår. Det känns lite som om vi måste komma ut i Europa i år, vi har missat det så många år nu!
Menmen, som sann fan till Spaniens bästa lag så ger vi inte upp, det är trots allt 17 matcher kvar:)
AUPA ATLETI!
Atlético JJ
2007-02-04 14:34
Ämne: Tjabba, jag och mina....
Tjena Freppzor! Jag tycker båda är väldigt olika typer av spelare, men jag tcyker nog Ibra är bäst, för han är en spelare som kan avgöra matcher helt ensam, och de egenskapen är viktig!
Ha det bra.
Atlético JJ
2007-02-04 14:32
Ämne: Välkommen JJ, angåen....
Hallå igen! Tack ska du ha Luff:) Ja, det hände tyvärr inte allt för mkt. Eller kan vara en bra komplementspelare, då han både kan spela mitt, vänsterback, och defensiv mittfältare. Jag skille dock viljat se en kreativ mittfältare/anfallare köpts in, men kanske Miguel och Diego kan fylla upp den platsen när de är friska och komna! Ha det bra!
Atlético Luff
2007-02-04 14:22
Såg precis Ajax-Feyenoord, Sneijder 3målsskytt och helt klart matchens lirare, synd att vi inte fick den killen i somras...
Atlético acerci
2007-02-04 13:53
JFH/ Jo det kan jag hålla med dig om, Mista verkade vilja mycket och såg pigg ut, men han saknade matchtempot, den enda gången han såg ut att ha det var faktiskt vid målet, annars var felträffar och otimade löpningar mistas melodi för kvällen. Men är som dig mest kritisk till beslutet att sätta han på kanten, 3 forwards på bortplan mot ett så kontringsstarkt lag som Valencia kan aldrig gå bra.

Sen är det såklart viktigt att ha nickstarka mittbackar, men just mot Valencia anser jag att det är mycket större risk för djupledsbollar och snabba omställningar, vilket det också blev, och därför anser jag att Perea skulle passat mycket bättre än pablo.

Man måste ju hitta något att klaga på efter en förlust :)
Atlético JFH
2007-02-04 13:30
acerci// Kan inte riktigt hålla med dig. Mista var piggare än på länge däremot var det lite tveksamt att spela han på kanten. Man kanske skulle ha bänkat Agüero men det är lätt att säga i efterhand. Valet av Pablo däremot är helt riktigt. Vi saknar nickskickliga spelare och det behövs, speciellt på hörnor mot spelare som Ayala och Morientes. Hade faktiskt helst sett både Pablo och Perea men jag förstår att det kan vara svårt för Aguirre att bänka Ze Castro som har varit i strålande form.

Synd att Jurado inte lyckades kvittera för då tror jag att vi hade vunnit. Men, men det är bara att ta nya tag nästa helg.
Atlético Lush
2007-02-04 12:57
Tungt med förlust... Tycker ändå att vi borde kunnat kryssa. Atletico hade inget flyt i spelet, det förlorade vi mycket på. Valencia hade bra kontringar, synd.

Di stefano, eller vem du nu är!
Du verkar inte veta ett piss om Torres! Stäng bara igen då!
Atlético Freppzor
2007-02-04 12:50
Tjabba, jag och mina polare har haft en vild diskussion idag angående vem som är bäst av Zlatan och Henke. Själv tycker jag svaret är glasklart men jag lyckas inte övertyga mina polare. Jag vill undersöka saken i forumen på svenskafans och vore därför glad om ni kunde skriva er åsikt i frågan. Motivering behövs ej. Ett simpelt svar räcker. Tack på förhand!
Atlético acerci
2007-02-04 11:51
Tung förlust, jag tycker att man får hålla Aguirre ansvarig för 1 eller 2 mål, jag ifrågasatte innan matchen Pablos vara eller icke vara i en match som den här, och nu visade det sig att det blev matchavgörande, om Perea hade varit på planen istället hade vi kunnat undvika minst 1, troligtvis två mål. Sen att sätta in en ej matchtränad Mista istället för en pigg Galletti är för mig ett oförståeligt drag det med.

Nu behöver vi en övertygande segr mot Bilbao för att kunna ha det rätta självförtroendet osv.
Atlético zoran
2007-02-04 08:46
Jag har inte sett matchen, men kan väl säga som följande om målen i alla fall:

-På det första får Ayala stå ensam mellan 3 Atlético-spelare och nicka in 1:0 till Valencia. Dålig markering alltså.

-Luccin misslyckas med ett skott, som blir täckt av en Valencia-försvarare, sedan går den ut till vänster och de startar en typisk Valencia-kontring (Något som vi skulle se upp med i början sa vi). Albelda tar bollen och driver den framåt, han spelar bollen till Villa som är till återfinns på vänsterkanten, Villa slår en mycket fin djupledsboll till Vicente och gör därmed bort både Giourkas Seitaridis och Pablo Ibañez. Sen är det bara att spela in på den fria ytan precis innan Leo Franco, och Morientes gör inga misstag alls. Snyggt mål, men ovaksamt och slarvigt försvarsspel av Atlético.

-Vi gör ett snyggt mål och det ska Mista ha ett tack för! Tummen upp.

-Tredje målet fattar jag först och främst inte varför vi låter Albelda gå så långt med bollen på mittplanen och framåt. Tror att han får gå 30-35 meter och att det bara är Maniche (?) som försöker ta bollen ifrån honom! Luccin småjoggar efter och det är 3 spelare som faller bort i och med att vi står för långt ifrån Vicente som slår sina inlägg från Seitaridis kant. Hursomhelst är det tredje målet också mycket snyggt då Vicente hittar Morientes som gör sitt andra och Valencias tredje mål.

Förövrigt vill jag påpeka att vi har chanser att göra mål på, men att vi inte utnyttjar de och att vi ändå verkade spela ganska bra med tanke på hur det har sett ut tidigare på säsongen med uteblivet spel.

Slutsats:

De sätter sina chanser, och vi har otur med både räddningar på mållinjen samtidigt som vi blandar det med svaga avslut mot mål, Vi når liksom NÄSTAN fram på allt verkar det som.

Konstigt att vi inte startade med Perea förresten, han är snabb, stark och passar i en sån här match.

Aja, vi måste vidare och jag hoppas man tar med sig spelet i alla fall.

Bry er inte om de där 15-åringarna, alla vet vi att Fernando inte levererat på ganska länge och att alla stannar av ibland, men förhoppningsvis kommer han igång, till skillnade från deras frälsare (Raul) som man verkar forcera hela tiden.
Atlético Freppzor
2007-02-04 08:34
Alfredo Dí Stefano, du är välkommen att betala 150 miljoner euro för Torres. Jag tror inte att det skulle bli mycket till förhandlingar, Atleti skulle släppa honom direkt. Vi skulle kunna köpa halva er startelva för de pengarna ;)

Jag håller med dig. Han är inte värd 190 miljoner euro. Han är helt enkelt inte fyra gånger bättre än C.Ronaldo.
Atlético rawkus
2007-02-04 03:07
Alfredo Dí Stefano: Att smutsa ner ett sadent respekterat namn med sadanna fjortis inlagg ar synd o skam... Byt nick till Becks, golden balls, Beckham ?
Atlético rawkus
2007-02-04 03:05
Madrid- The Heavy Campione!! : Forst o framst ditt nickname; Syftar du det pa Ronaldo??

"El Overskattad"? Det ar allts DARFOR ni alltid vill kopa han...alla pusselbitar faller pa plats :)

Trist med forlust, men men... med tanke pa skaorna sa ar jag ej allt for besviken/overraskad... Tyvarr :(

Atlético Freppzor
2007-02-04 01:34
Ajaj, jag hade verkligen skrivit en fin analys. Tankad och besviken hade jag suttit här och skrivit allt jag hade på hjärtat. Allt från Vicentes vackra fotbollskonst till spanska domarnas "fall så får du frispark"-inställning. Jag satt och skrev i 40 min. Jag skrev om ALLT! säkert 1000-2000 ord! tyvärr blev jag autoutloggad under tiden och min fina analys försvann för evigt. Aja, jag skriver min slutsats en gång till:

"Upp med hakan, vi tar dem nästa gång!"

AUPA ATLETI
Annons: