/spanien/atletico/forum/2304.aspx/spanien/atletico/forum/2304.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético acerci
2007-02-25 14:27
Ämne: Ämne: Jag tro....Haha som rawkus sa, du bevisar ju bara allt jag sa, om du tycker det är så jobbigt att någon enstaka atletico kommer in och beter sig omoget på erat forum (även fast jag har svårt att tro att så var fallet) så gör du exakt samma sak?

Och att vi skulle ha utnyttjat Cannavaros utvisning bättre? Shit, såg du matchen? Cannavaro skulle åkt ut långt innan, Capello kände av det och bytte in Marcelo innan cannavaro fick utvisning och ni kunde fortsätta matchen med en 4 backslinje igen, eller 6 backslinje med diarra och de andra. Behövs det verkligen 6 backar mot ett lag som atlectio ifall ni är så jävla bra som ni säger?

Atletico spelade propaganda fotboll igår, synd att Casillas spelar i real, han är förmodligen världens bästa målvakt och har räddat poäng åt er så sjukt många gånger, medans "världens bästa" ofta står och tittar på, antingen på planen eller på läktaren...
Atlético Rueda
2007-02-25 14:24
Visst är det tråkigt med domare som ska spela den avgörande rollen, men nu är det bara att gå vidare, fortsätta lira som mot real madrid. Spelar laget lika bra och med lika mycket hjärta resten av säsongen så är det klart med clplatsen.

Efter att ha sett Galleti kämpa på sin kant igår så är han given i startelvan enligt mig, fyfan alltså han stod inte still 1 minut.
Atlético rawkus
2007-02-25 14:01
¤¤Raúl¤¤: Med ditt inlagg bevisar du bara vad acerci skrev... Bara for att erat egna forum stangs av pga sina EGNA FANS beteenden, sa behover du ej komma hit o gnalla... ;)
Atlético greeneyes_x
2007-02-25 13:57
Raul//

Ok?? halva laget borta? dålig ursäkt.. då kan jag säga att vi hade Maxi, Petrov, Pablo och Miguel borta pga av skador.. Vad är din point? att ni alltid har en ursäkt.. eller att Cassillias räddat era sorliga arslen dom senaste åren både mot oss o andra lag..
Det är klart vi borde ha gjort fler mål.. det gjorde vi också om du inte märkta det.. Perea..
Sen skulle vi har gjort ännu fler mål om Cannavaro hade fått sitt 12 gula kort för kvällen och stoppat våran målskörd med fult spel.. Du såg ju när Cannavaro åkte ut nära slutet.. jag tror dom flesta maränger satt hemma o sket på sig när bollen dansade på mållinjen 3 gånger.. Den dar Casillias drara ska vi ha målkalas.. var så säkra

Aupa..
Real Madrid ¤¤Raúl¤¤
2007-02-25 13:45
Ämne: Jag tror att det job....
Hur kan man vara så trångsynt?
U tell me!
när ni kommer in i vårt forum osnackar så mkt skit, va fan förväntar du dig av vissa real fan?! ska vi ba sitta o läsa va ni har o skriva o klagar o säger att atleti är bättre eller?
Broshan ja säger så här: what goes around comes around, snackar ni skit, klart som fan kommer nån real fan snacka skit.
Samma sak med ronaldo grej när han hade gått upp i vikt så kom barca fans o snacka skit,
men ni när ronaldinho har gått upp klart som fan att vissa vil hämnas, och jag måste säga att jag vart bl a de som viljat, för att de känns skönt o hämnas på de (men har inte kunnat, tur för de så är jag spärrad från deras forum)
Så är det bara, snackar ni skit, snackar vi skit, så kom inte me dina äkkliga kommentarer om att vi e 14 åringar o bla bla.
Atlético acerci
2007-02-25 13:26
Jag tror att det jobbigaste med matcherna mot real är inte bara att de gång på gång tar poäng på ren tur, för orättvisor finns överallt i världen, även i fotboll. Utan det är dom jobbiga små 14 åringarna som kommer hit från reals forum och snackar massa skit. Som raul här nere och många till på de flera sidor som skrivits efter derbyt.

Hur kan man vara så trångsynt?
Barcelona Ride_The_big_one
2007-02-25 13:13
En av de bästa matcherna iår i la liga!

Så här ska ett derby se ut. För att klassas som bästa matchen i la liga denna säsong så hade det behövts ett real som stod upp vilket de inte gjorde, cred till laget och cred till era supporter attans va de lyfte fram laget.

Kändes som deja vu innan er derby match så såg jag på ett hungrigt fulham som kämpade,krigade och förde spelet mot ett trögt Man u men fick inte 3 poängen. Man u kvitterade tack vare en försvarsmiss hade egentligen inte mycket att säga till i gårdagens match känns lite som ni blev smittad av detta öde.

Var jag inte det innan så är jag det nu grymt impad med alla skador att spela på detta vis forsätt med det.

:D

Real Madrid King_raul
2007-02-25 13:10
Der Afro,
Mygel? kasta inte sten i glashus.
Real Madrid ¤¤Raúl¤¤
2007-02-25 13:10
Ämne: Real skäms så mycket....
Jag nog itne kalla det skäms, vi hade halva laget borta, Carlos,ramos,van nistelrooy,diarra hade nyss kommit tibaka från skada, men kan inte förvänta sig att han kommer in direkt i start elvan. samma sak med marcelo, Becks borta.
så bra som ni säger att ni spelade, borde ni inte ha gjort flera mål än de 2? dessutom hade real 1 utvisning, borde det inte hjälpa atletico lite?
Det kvittar vem som är domare, grejen är att atleti kommer alltid att ha det svårt mot oss.
Men annars bra match, första gången jag ser Torres så bra denna säsong, men hatar han nu ända sen hans filmning från förra matchen.
Real Madrid El argentinito!
2007-02-25 13:05
King Robinho/ Alla Argentinska underbarn jämförs ju med Diego. Det är något man får ta som argentinsk supertalang. Att han är sämre än Messi vet jag inte, El Kun är mer komplett äv vad Lionel är som bara lever på sin snabbhet och sitt ryck. Tvvär har jag aldrig sett Messi spela i Argentina (han gick till Barca som trettonåring) men det jag såg av Agüero i Argentina var något spektakulärt. Jag tror, eller jag vet att El Kun har mcyket mer att ge.
Barcelona Der Afro
2007-02-25 12:55
vilket spel ni hade igår i första. Det borde slutat 4-1.

Domarna ... otroligt. Måste vara något mygel bakom.
Atlético FrenteAtletico
2007-02-25 12:41
Riktigt surt att målet blev bortdömt igår . Usch. Fan hade unnat Perea det målet . As glad blev han.
Herregud Real hade ingen chans mot Atleti. Fan har inte sett Atletico madrid spelarna så laddade på vet inte hur länge. Speciellt torres. De var lätt den bästa matchen ja sett det här året .
Aupa Atletico!
Atlético greeneyes_x
2007-02-25 12:32
Real skäms så mycket för att vi körde över dom igår.. Vilken fin inför rapport dom hade gjort med tips om att avnjuta derby o sånt.. Nu sitter väl San Miguel ganska hårt inne.. REd där måste ha klunkat i sig en hel back var i första halvlek.. och en hel back var igen sista 20 min.. vilket gör att efterrapporten från Real forum uteblivit.. annars brukar dom va ganska snabba med en efterrapport.. speciellt efter ett derby
Proud Liverpool-Fan
2007-02-25 12:24
Nae, spanien har fan dom värsta domarna i hela fotbollseuropa. Ni blev bestulna på en seger igår. Jag kan inte förstå varför han dömde bort ert 2-0 mål. Ni förtjänade segern igår även spelmässigt.
Atlético JFH
2007-02-25 12:17
Ja, Jurado i mitten i stället för Maniche kan vara något bra. När alla är friska blir det ett mycket bra lag.

---------Leo Franco---------
Seitaridis-Perea-Pablo-Lopez
----------Luccin------------
Maxi------Jurado------Petrov
------Torres--Agüero--------

Vi skulle kanske till och med kunna utmana om titeln.
Spanien Paella con las gambas
2007-02-25 12:17
Jag förväntar mig nu en lång och härlig krönika som dissar domarna i La Liga totalt!

M79//

Atlético tog 3p,vi alla vet det.
Atlético Futre
2007-02-25 12:16
Mitt hjärta blöder:'(

En match som man gjorde allt rätt och ändå slutade det 1-1. Jag trodde att alla sviter skulle brytas i år, speciellt efter Torres mål...Att se Cassano slå årets genomskärare till Higuain, fick mig att förvandlas till Hulken. Hade varit något annat om Real hade gjort sig förtjänt av en kvittering och i samma veva som repris-bilderna visar Higuains mål så kommer jag på Pereas felaktigt bortdömada mål. Efter slutsignalen hade jag tårar i ögonen...
Männen i svart lyckades blåsa sönder matchen, men ändå glömde man blåsa i pipan när Cannavaro och Guti ett tag höll på med att kapa av ben. Domarna sätter fem, sex olika nivåer på en match, vilket gör vem som helst frustrerad, (maräng som rojiblanco). Jag menar, efter två kapningar ger han Cannavaro gult kort, sedan räcker hans tålamod 7,8 kapningar till innan han ger det andra - nästan som om han inte ville visa det röda kortet.

Men jag vet inte vad som är värst;

- Att Atletico hade dödat matchen efter en kvart om det inte vore för domaren...

- Eller att vi aldrig slår marängerna, oavsett hur dålig laget de ställer upp med är...

Även om den här matchen slutade oavgjort, så känns detta som det tyngsta förlusten för säsongen...
Barcelona M79
2007-02-25 12:13
Såg inte matchen men att ni inte tar 3p från Real förvånar mig tyvärr inte. Tråkigt att ett desperat lag ska ha med sin domare om de nu stämmer?
Atlético greeneyes_x
2007-02-25 12:12
Jag har löst problemet med Atleti och Torres.. varför dom inte presterar i andra matcher som igår.. det finns ett ord.. Motivation!! Man ser såg ju själv vad tex gossen Torres är kapabel av om han har motivation istället för att se ointresserad ut i andra matcher.. han gjorde en riktig gamla "Torres" match.. dock tycker jag han för självisk vid många tillfällen.. kunde ha släppt bollen till andra som redan va i boxen.. Nu har iallfall hans Real spöke släppt..
Våran trupp börjar bli bättre och bättre för varje transferfönster.. det visar tabellplaceringen och att vi har börjat dominera matcherna mot Real, både hemma o borta.. månne mig den dagen Casiilias lämnar så ska vi gör målrekord på dom..
En sak jag är mest glad över är att tränaren har fortsatt förtronde, jag tror det är nyckeln till ett stabilt Atleti i framtiden.
Jag vill se Aguirre vara kvar och bygga laget och drilla taktik några år framför.. kontinuitet behövs hos oss.. Jag gillar Aguirre skarpt..
Han har en spelidé som funkar bra.. det märker man hur dom rör sig på plan.. positioner o sånt.. han skulle dock behöva bättre spelare på vissa positioner för att vi ska etablera oss i toppen.. En spelar jag vill ska stanna som jag känner på mig kommer dominera mittfältet om några år i vilket han än spelar i är Jurado.. vilken spelare.. han spelar redan som en rutinerad ytter.. var det nån som såg Raul gå på Jurados överstegsfinter gång på gång.. hahaha.. släkten är värst.. men jag vill ha in han i mitten med Luccin..
Barcelona Xavi_
2007-02-25 12:05
Finner faan inga ord för gårdagens match. Det är sjukt, SJUKT ruttet av domartrion att göra så många felbeslut i en sådan viktig match. Ni borde vunnit med 2-3 mål med tanke på hur matchen såg ut då ni var klasser bättre än Real. Fotbollen är ju dock inte alltid rättvis och det får man väl leva med. Men något men inte ska acceptera är att domare avgör matcherna som de gjorde igår. Erat underkända mål måste vara fotbollshistoriens mest underliga och oförklarliga domslut någonsin. PINSAMT är ordet!! Och att dessutom både Canna och Guti fick vara kvar på planen nästan hela matchen är en gåta, då jag ser ett flertal tillfällen då domaren borde plockat dem av planen.
Man blir förbannad när sådant händer, det är ju ett rent j-la rån från domarens sida!
Hoppas ni fortsätter att trumma på nu ialf och prestera bra fotboll, ni är ett riktigt positivt och kul lag att kika på. Jag unnar er gärna en andraplats i ligan, bakom Barca då förstås ;)
Lycka till!!
Mallorca Kung Benítez©
Jepp, då förlorade man chansen på att vinna 500 spänn på domarens gullande med topplagen i La Liga. FAN!
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
Frustrerande! Jag förstår fortfarande inte varför Pereas mål blev bortdömt. Det finns inte i min värld att det var offside eller något.
Riktigt bra match av Atleti igår. Riktigt kul/underbart att Torres äntligen fick näta och man såg hur glad han var!! Efter att ha sörjt lite så kollade jag på målet igen och det värmer värkligen hjärtat. Jag tyckte att vi skulle vunnit men ja, ett bortdömt mål är tyvärr ett bortdömt mål... Torres, un crack, Galletti, un crack! Que viva mi Atletico de Madrid.

OCH, Torres stannar fortfarande i Madrid tills minst 2008 ;)

Aupa Atleti! Esta vez SÍ!!
Atlético olallatorres
2007-02-25 12:03
Amish//

...förstår inte heller att han bara fick 3+. Torres var grym! synd bara att han inte lyckades trycka in ett till mål så vi slapp gnälla på domarn och bara njuta av segern som sååååå mycket skulle vart vår! Rättvisan borde jämna ut sig och då slutar det med att vi spelar CL nästa år! :)
håller även med om att vi borde få ha engelska domare! Det här är bara pinsamt!
Amish
2007-02-25 11:48
Jag fattar fortfarande inte varför Perneas mål blev bortdömt... Han borde väl ha blåst straff i så fall?

Tror inte att Real hade kunnat göra två mål. Domaren stal segern från Atletico, svårare än så är det inte.

Förstår inte heller varför Agüero får 4 i betyg men Torres "bara 3+", men men man kan inte vara ense om allting...
Atlético JFH
2007-02-25 11:47
Ämne: Tycker att ni var he....
Skilnaden är att Raul var offside medan Perea inte var det... Domarna var inte på någons sida om man ska se det så, men de var verkligen värdelösa och de avgörande domsluten gick åt Reals håll. Både Cannavaro och Guti skulle ha sett rött innan minut 60 och att dömma bort målet är bara patetiskt. Bollen må vara rund, men domaren var blind.
Real Madrid Akram
2007-02-25 11:40
Tycker att ni var helt överlägsna igår och förtjänade att vinna, helt klart. Men att skylla det på domaren var på vår sida är idiotiskt.

Rauls mål kunde ha blivit godkänt likaväl som ert mål.

Tycker domarna i Spanien suger överlag och de två sämsta domarna får alltid döma de stora matcherna, nämligen Dauden Ibanez och Iturralde Gonzalez.

De två domarna suger och får alltid döma stormatcherna, fattar det inte. Kan man inte importera typ engelska domare, de är ju grymmare och har en härligare känsla för spelet.
Spanien Paella con las gambas
2007-02-25 11:35
olallatorres//

Det du säger om Torres låter ju grymt skönt för en poolsupporter,hoppas att han kommer till oss i sommar=)
Atlético rawkus
2007-02-25 11:20
king_robinhoo: Alla jamforelser med Diego Maradona ska tas med en nypa salt...
Horde att Aimar, Gallardo, Messi, Aguero mfl alla skulle varit/bli den nasta... :)

Fredrik S: Tack!
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
2007-02-25 10:44
det där målet som inte godkändes det va mål fan va arg man blir
Atlético olallatorres
2007-02-25 09:32
själv är man en ny vilsen tjej på forumet som undrar om det finns nåt ställe som man hittar bilder från matchen. alltså rörliga! och inte youtube :) typ atleticos två mål!!! :/
Annons: