/spanien/atletico/forum/2300.aspx/spanien/atletico/forum/2300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Luff
2007-02-15 18:51
Maniche har trots allt vunnit CL, spelat final i EM och gjort ett lysande VM i somras, så jag vägrar tror på att han inte klarar av tempot på högsta nivån.

Däremot börjar det bli dags att prestera nu, jag har velat ha lite överseende med honom under hösten eftersom han spelade mycket i VM, knappt hade någon försäsong och han har trots allt spelat i en ganska medioker liga de senaste säsongerna.

Men som sagt, nu är det dags att prestera på allvar och det tror jag han lyckas med, våren som nalkas kommer handla om glädje sett ut Atletiögon! ;)

Dessutom om man ska tro "experterna" så ska sådana "bråk" vara bra om laget inte går 100%, det visar på vilja att göra nått åt det tydligen så, låt oss hoppas på det.
Atlético JFH
2007-02-15 18:45
Jag tror inte att han har det spelet i sig överhuvudtaget. Många spelare överpresterar i VM-slutspel och ser oftast bättre ut än vad de egentligen är. På samma sätt finns det spelare som underpresterar och inte visar sitt rätta jag. Senast Maniche var åtminstonde bra i ett klubblag var i Porto när de vann Champions League. Det var ett tag sedan...
Atlético Futre
2007-02-15 18:20
Jag stör mig mycket på denne Maniche. Inte nog med att han aldrig hittar den där "riktiga" formen, han har varit i blåsväder tre gånger nu. Han var en helt annan spelare i VM än vad han är i La Liga - hoppas han hinner bli lika dominerande på mittfältet innan säsongen är slut, (helst nu i helgen såklart).

Vad tror ni "problemet" ligger (att Maniche inte kan vara lika dominerande mot bättre lag)?
Är LaLigas tempo snabb för honom - är det därför det tar en sån tid för honom att komma i form? ...
Atlético JFH
2007-02-15 17:51
Hahaha, det roligaste jag har hört på hela dan. Att Real ska slå Betis, hahaha... ;)
Real Madrid M.Torres
2007-02-15 16:53
Snälla slå Sevilla i helgen så vi går om dem efter vi har vunnit mot Betis:P.
Atlético Henko
2007-02-15 16:24
Det verkar ha hänt något mellan Lopez och Maniche så att Gabi, Pichu och Seita fick gå imellan.
Atlético greeneyes_x
2007-02-15 15:25
Jag har också för mig att jag läst några artiklar om att Perea fått Spanskt pass för några månader sen..

Jag skulle inte köpa in fler spelare i sommar.. back truppen är spikad.. Maxi och Petrov är givna i startelvan.. Luccin och Costinha finns kvar.. Jurado och Miguel kan spela vart som helst på mittfältet ifall Maxi eller Petrov går sönder.. Diego som även kan vara offensiv mittfältare.. Sen tar vi säkert med Mario Suarez i truppen.. han känns mogen nu.. om Arizmendi kommer hem så tycker jag att vi har ett ganska talangfullt ungt komplett mittfältstrupp.. Jurado tror jag stenhårt på som dirigent.. men dock behöver anfallet spetsas till med en bra komplement forward bakom Torres och Aguero.. Mista räcker inte till..
Atlético Freppzor
2007-02-15 12:24
Jag hoppas att vi iaf klarar oavgjort mot Sevilla. Vore mycket skönt att ha bättre inbördes möten än dem!
Atlético Bobban
2007-02-15 10:26
Dags att göra en notering i era att göra listor. Lördag den 24 februari klockan 22.00, är tiden då årets viktigaste match spelas på Calderón. El derbi madrileño mot de ständiga ärkerivalerna. Avboka allt ni hade tänkt göra och bänka er för fest framför tv'n.
Atlético rawkus
2007-02-15 06:30
Skont att Petrov och Maxi ar pa god vag tillbaka :)

Aupa!
Atlético daniel77
2007-02-14 20:21
Ja, det verkar som att Perea är på väg att få spanskt medborgarskap, men hur lång tid det tar vet man inte. Det gick ju ganska snabbt för Pernías del, men sen var det ju oxå bara några månader kvar till VM i Tyskland ;)
Atlético JFH
2007-02-14 20:16
Har för mig att Perea åtminstone skulle ha möjligheten att få ett spanskt pass iår, om han ite redan fått det.
Atlético daniel77
2007-02-14 20:14
I La Liga är det som så att det är först och främst inbördes möten som räknas, därför var 1-3förlusten mot Valencia förödande för vår del med tanke på att vi även förlorade hemmakampen med 0-1.

Atletico slog Sevilla med 2-1 på Calderon efter att Sevilla dragit på sig två utvisningar och Maxi stänkt in 2 baljor sista tio.

Alltså, inbördes möten går alltid före målskillnaden här i Spanien. Om nu Sevilla vinner med 2-1 på söndag kan det mkt riktigt vara målskillnaden som avgör.
Atlético Henko
2007-02-14 19:29
Läste det där med Diegos pass i Marca eller As och enligt dem har Perea inget eu pass men att man jobbar på att få Diego ett.

Freppzor/ Nu kom jag inte ihåg vad Atlético vann på Calderon mot Sevilla med men om Sevilla vinner med samma siffror så blir det ju viktigt med målskillnaden. Nu kanske det är så att målskillnad går före inbördes möten, har inte kunnat hitta någon info om det.
Atlético Freppzor
2007-02-14 19:07
Talar inte denna kommentar lite emot det ni skrev här om dagen om att man räknar inbördes möten framför målskillnad i spanska ligan?:

”Sevilla har en väldigt välbalanserad trupp och det är det viktigaste med dem. Vi har redan slagit dem på hemmaplan och jag kan då inte förstå varför vi inte skulle kunna slå dem där också. De är ett lag som, för tillfället, är våra direkta rivaler och de har målskillnaden i deras favör, vilket är väldigt viktigt”
Atlético JFH
2007-02-14 18:04
Eftersom både Eller och Diego köptes under januari har jag svårt att se att någon av dem säljs. Agüero är självklart kvar. Men det finns inga regler som begränsar antalet icke EU-spelare i truppen vilket betyder att vi kan köpa fler sydamerikaner tex.
Atlético Luff
2007-02-14 15:24
Det lär ju hursomhelst begränsa vårt agerande på marknaden i sommar till endast EU-spelare, om ingen säljs...
Atlético JFH
2007-02-14 12:46
Jag har för mig att Perea har fått ett spanskt pass nyligen så det ska nog inte vara några problem med det.
Atlético Henko
2007-02-14 12:04
Den nyinköpte Diego har tydligen inget eu pass och kommer att ta en av de tre platserna, problemet är att de är redan upptagna av Perea, Agüero och Eller.
ledningen borde ju ha en plan för det här men risken är väl att man lånar ut Diego ytterligare.
Atlético senken
2007-02-14 11:30
Jag tror stenhårt på Jurado i framtiden ! hoppas verkligen att han får ta ett kliv in i banan när Petrov och Maxi kommer tillbaka för att peta bort Maniche !

Han och Luccin på mitten skulle vara drömmen, för vi har ju sett att han kan hjälpa till i defensiven( bättre än Maniche? ) och så kan han luckra upp försvar med helt sjuka passningar och dribblingar :D

Hoppas verkligen att Aguirre också ser det !
Atlético Andero
2007-02-14 11:01
Ibagaza har nyligen sagt att han själv vill förlänga sitt kontrakt med Mallorca. Så på det sättet ser det inte så just ut. ;-)
Atlético Beer
2007-02-14 10:48
Det enda sättet Aguirre skulle kunna använda en spelare som Ibagaza är om vi bara spelar med 1 anfallare...
hinge
2007-02-14 07:57
JFH //
Va lugn... Kan vi ta hem Arizmendi igen så kan vi absolut återförena Ibagaza med Atleti... igen ;-)
Atlético JFH
2007-02-13 23:35
Riquelme är den lataste och långsamaste mittfältaren jag någonsin har set. Dessutom behöver vi ingen som ska fördela bollarna. Vi behöver någon som är kreativ och kan luckra upp försvar med både dribblingar och passningar. Ibagaza skulle vi ha haft kvar...
Atlético JFH
2007-02-13 23:32
Tyvärr tror jag inte lika mycket på Maniche. Han har inte kommit i närheten av den nivån han håller i landslaget. Jag ser heller att vi värvar Carvahlo eller Sneijder i sommar.
Amish
2007-02-13 23:31
Maniche ser ju både ut och spelar som en alkis. Skaffa en riktig playmaker på innermittfältet istället. Riquelme?
Atlético Luff
2007-02-13 23:25
Med Aimar på plan skulle det bli så att Luccin antagligen får ta en linderoth-roll och bara städa, detta tycker jag vore synd då han har offensiva kvaliteér.

Angående att vi saknar speldirigent, jag tror ärligt talat att om bara Maniche når upp till sin standardnivå så kan han och Luccin hitta ett perfekt balanserat mittfält. Minns ni inte Villarrealmatchen, de hade precis gjort mål på oss, backade hem och vi alla drog en hejdå-3poäng -på-hemmaplan-suck, dock så hände något och vi totalt spelade ut dem och vann med 3-1.

Det som hände var att vi presterade max, och detta utan våra kära Petrov och Maxi som skulle tillföra yttligare till offensiven. Känns simpelt att säga, men vårt stora problem är att få igång Maniche ordentligt, jag tror verkligen fortfarande hårt på honom.
Amish
2007-02-13 22:41
Hur mycket vill Porto ha för Quaresma?
Atlético JFH
2007-02-13 22:26
Är det någon mer än jag som gärna hade sett Aimar i rött och vitt?
Atlético daniel77
2007-02-13 20:47
Ja, och tyvärr backar lagen inte hem för att de är livrädda för Atléti. Det handlar snarare om att lagen vet att Atléti inte har ngn spelfördelare och det slutar allt som oftast med att hemmalaget spelar med panik i blicken och utan ngn som helst spelidé.
Annons: