/spanien/atletico/forum/2298.aspx/spanien/atletico/forum/2298.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético senken
2007-02-20 23:48
Måste bara säga att Etoo får verkligen inte komma till Atletico ! han skulle förstöra laget på 10 minuter..
Atlético JFH
2007-02-20 23:00
Efter att ha läst Daniels artikel fick jag en väldigt konstig känsla. Varför? Jag tänkte exakt samma sak i slutskedet av matchen. T o m att Kanouté var den enda man hade riktig respekt för som fotbollsspelare. Självklart är vissa Atletispelare också väldigt dåliga på den här punkten, i synnerhet Torres, men Sevillas högerkant med Alves och Navas är bland det värsta jag någonsin har sett. Tyvärr var det också så att det bättre laget vann och det hade inget med filmningar att göra. Torres och Maniche är säsongens stora besvikelser. Det måste bli bättre om vi ska slå Real.
super_marco
2007-02-20 21:55
Unnar er att äntligen få spöa Real Madrid.

Känns som det är på tiden nu :)
Atlético Lippan
2007-02-20 20:58
Futre, jag tror att han säger själv att han har ont i knäet fortfarande men man vet aldrig med honom. Mmm, verkligen en dröm ;D
Atlético Futre
2007-02-20 20:52
Ämne: Ämne: På tal ....
Det låter ju bra, hoppas han får äran att sänka dem:D

//

Jag är inte riktigt insatt, men är inte Eto'o tillbaka från sin skada? För han har petats igen, han är inte med i truppen mot Liverpool. Under sommaren så skulle det inte vara så fel med att försöka övertyga Eto'o att Atletico är den klubb han behöver:D (Vilken dröm)...

Men han kanske är lite skadad fortfarande...
Getafe Feyenoord&AJA
2007-02-20 20:05
Rueda// 9-0? Inga problem! Ett hattrick av Guiza, Manu och Nacho så är det klart.
Klaga om det inte håller ;).
Atlético T:e
2007-02-20 20:00
Förstår att många pratar om att ta bort kaptensbinden på Torres men då skulle han anntagligen bli väldigt kränkt så om de vill att nån annan ska ha bindeln så får man nog sälja Torres!
Atlético Bobban
2007-02-20 19:59
Ämne: På tal om Jurado, ha....
Har för mig att det bara var på Bernabeu som Jurado inte fick spela, enligt klausulen i hans kontrakt. Därmed borde han få spela på lördag om Aguirre vill...
Atlético JJ
2007-02-20 16:35
Ämne: På tal om Jurado, ha....
Det är synd, för jag tycker han har blivit bättre och bättre och fått igång spelet lite mer. Det är bara att hålla tummarna att det går bra i helgen!
Atlético Futre
2007-02-20 15:40
På tal om Jurado, han kommer nog inte spela mot Real - jag tror att det finns ett avtal på kontraktet som säger att han inte får möta marängerna...
Atlético JJ
2007-02-20 13:29
Usch! Mår fortfarande dåligt psykiskt efter helgens match. Detta håller inte längre. Vi måste kunna föra en match OCH göra mål! Blir fruktansvärt frustrerad! Hoppas nu vi vinner mot Real, bara synd att Jurado ite får spela, tycker han blir bättre och bättre.
Atlético daniel77
2007-02-20 12:40
Aguirres taktik i söndags var nog tyvärr inte den mest genomtänkta då han prioriterade bort kantspelet genom att ha Costinha, Luccin och Maniche på mittfältet. Kan Aguirre ha inspirerats av den defensiva taktik som laget från 92/93 hade när man bortaslog Sevilla med 1-3? ;) Den gången gick det bra, men i söndags kröp vårt defensiva mittfält så långt tillbaka på egen planhalva att allt konstruktivt tänkande försvann efter 15minuters spel.Jag har klagat en hel del på Jurado tidigare, men jag anser att han trots sitt något valpiga intryck på en fotbollsplan absolut borde ha varit med från start. Sedan kunde Aguirre kanske ha satsat på Lopez och Pernía på samma kankt för att få igång ett bra samspel på kanten. Jag vet faktiskt inte hur vår tränare tänkte, men en sak kan vi nog Atletisupportrar konstatera, han är alldeles för defensiv i sin taktik. Det är bara genom att våga satsa allting framåt som man kan vinna!

Angående Fernando Torres tycker jag lite synd om honom. Han har ett enormt tryck på sig att vara den store ledaren på planen då han anses vara Mr Atlético, men kanske är det dags att inse att pojken inte klarar av det trycket. Jag tror att Torres skulle må bra av att flytta till ett annat lag och en annan liga.
Atlético Rueda
2007-02-20 12:00
Blir kul med derby i helgen, en riktigt måste-vinna match för att haka på i toppen.

Och bra artikel Daniel, inte så många som sagt något bra om den ;) Men ack så sann och det gäller inte bara Sevilla utan många andra lag som maskar. Måste dock erkänna att man skrek det ena och det andra framför teven åt Alves.
Atlético wesse
2007-02-20 11:10
Måste hålla med Nina (red.), Agüero tog emot bollen, vände bort försvararen och utmanade i fart, och gjorde det bra! Detta är ju något som varit Torres signum tidigare.

Är en fröjd att se hur nära bollen är Agüeros fötter hela tiden, måste vara otroligt svårt att bryta!

Nåväl, nya tag och ny taktik(!!) till helgen! Luccin eller Perea tror jag skulle kunna bära bindeln på ett bättre sätt än Torres just nu iaf!
Spanien Orch
2007-02-20 10:38
bra artikel från DANIEL SZOSTAK...gårdagensmatch va bland det värsta jag sett. sådär ska inte fotboll se ut. och jag håller med ang. alves.

det där med båren slog alla pris. vilken tur att så snart båren va utburen att han kunde skutta omkring så glatt igen. (ja, jag är sarkastisk)

i övrigt tror jag på realmadrid vinst nästa gång men samtidigt kommer det bli farligt med spelare som kun, manishe och leo franko. =)
Zaragoza Nina (Red.)
2007-02-20 10:36
Tyckte personligen att det roligaste i matchen mot Sevilla var att se Agüero äntligen ta lite plats.
Atlético Lippan
2007-02-20 09:22
Bra artikel. Håller med garmaffi_90 om spelsystemet...och att Mista spelar från start. Och Luccin tycker jag borde ta över kaptensbindeln snart..
Atlético garmaffi_90
2007-02-20 00:04
Nu måste jag kritisera Javier Aguirre för hans 4-3-1-2 uppställningen mot Sevilla som hade 4-4-2 uppställning.
Hur ska 3 mittfälltare kunna ta Sevillas 4 mittfältare, det var fel av Aguirre tycker ja och att starta med Mista, som verligen inte har gjort någon atletico fan så glad hittills.

Nu får man inte tappa poäng mot ärkerivalen Real nästa match för att ha chans på 4:e platsen.

i Aupa Atletico !
Atlético daniel77
2007-02-19 22:02
Kul att många reagerat på artikeln "Sätt stopp för Sevillas osportsliga uppträdande". Jag har förstått att jag har trampat en och annan supporter på tån med min artikel, men meningen med artikeln var att belysa det problem som tyvärr förekommer på de spanska arenorna, tyvärr mer förekommande i Sevilla enligt min mening. Givetvis har även vårt lag en del spelare som faller alldeles för lätt, Galletti är ett bra exempel på en spelare som gärna faller när en motståndare är i närheten. Att flaskor även kastats in på Calderon stämmer det med och givetvis måste man ta avstånd från sådana idiotiska frispel. Det spanska fotbollförbundet måste göra ngt åt publikens och spelarnas beteende. Dryga böter eller spel inför tomma läktare är alternativ som kan tillämpas när publiken beter sig illa. När spelare filmar stup i kvarten bör man i efterhand kunna straffa spelaren med tex en matchs avstängning. Det betyder givetvis att Galletti och Aguero skulle ha blivit avstängda, den ena för att filma hela tiden och den andra för att ha gjort ett mål med höger hand. Jag tänker absolut inte försvara Atléticospelare eller supporters för den delen som fuskar, tvärtom! Vi måste ta avstånd från detta! Som sagt, fusk och filmningar förekommer alltför ofta och ngt måste göras för att det spel som vi älskar att se på inte skall sluta som gårdagens match där Alves, trots att man är hundra gånger bättre än motståndarna, beter sig illa på plan.

Daniel
Atlético Aguero_den_store
2007-02-19 21:59
I en match som igår inser man verkligen saknaden av Petrov och Maxi. För visst var våra yttrar usla
Atlético Rueda
2007-02-19 21:53
9-0 ??
Getafe Feyenoord&AJA
2007-02-19 21:36
Jag tycker att vår symbios med er är lönsam, ni testar motståndarna och vi slår dem veckan efter ;).
Hur mycket skall vi slå Sevilla med då, säg bara så verkställer vi =)!
Atlético Svenne_71
2007-02-19 20:33
Jag tycker att vi skulle ha fått två straffar med oss i samband med Agüero å Galletti..

men ni piskar vi real
Spanien J-style
2007-02-19 18:51
Nej Torres är verkligen inte kaptensmaterial. Han gör inte mycket för att få fart på spelet utan ser mest uppgiven ut om det inte går överdrivet bra för honom. Man såg helt klart att han skulle missa straffen i går till exempel. Ingen karraktär på pojken. Superb spelare i sina bästa stunder men för vek för att vara kapten!
Atlético Beer
2007-02-19 18:48
Fokuserar istället på att kritisera vårt egna lag..
FYFAN!!!!
Och ta bort kaptensbindeln från Torres, NUUUU!!!!!!
Lamare inställning har jag aldrig sett. Han är ingen kapten, det borde ledningen insett för flera år sen!!
Sevilla Stiff
2007-02-19 17:59
Riktigt pinsam artikel du skrivet Daniel...

http://www.svenskafans.com/spanien/atletico/artikel.asp?id=154668
Atlético Futre
2007-02-19 17:39
Jo, nu förstår man varför Sevillas Navas är så impopulär för sin spelstil. Ena stunden är det som om han har blivit skjuten - sekvensen senare löper han amok på sin kant...Det är mycket frustrerande, speciellt när Navas aldrig får en riktig tackling "à la Albelda" så att han för en gång skull slapp filma.

Det fanns ju ljusglimter trots allt, i el Kun och Perea. Perea är väl den ende som verkligen presterade på topp. Pablo, Seita och Pernia verkade helt okoncentrerade i vissa lägen - kanske var de tagna av stämningen på SanchezPizjuan. Förutom Pablos mål, så tycker jag inte att han spelade så bra - man ska kunna kräva mer av en lanbslagsman.

Och sedan vår LAGKAPTEN Torres...Ja, ni vet nog själva... Hans straff var som hans insats. Men han verkar trots allt vara mot bättre form, det är en känsla jag har...

Men sedan ska ni veta att Sevilla borta är mycket svårt för alla lag, de har vunnit alla sina hemma matcher förutom mot Mallorca tror jag.

Det här kommer inte störa spelarna för nästa vecka - stackars maränger kommer få åka på vår vrede;)
Real Madrid Un escudo para dominarlos a todos
2007-02-19 17:38
Pinsam krönika av Szostak. Framför allt när det ena laget slår in bollar med knytnävar osv.
Atlético Lush
2007-02-19 17:33
Hmm, man vet ju inte var man ska börja, det har ju hänt så mycket..

Matchen var en katastrof, jag trodde verkligen att vi skulle prestera bra, men jag önskar kan jag säga.
Mittfältet funkar inte nånstans. Maniche! Som nån sa (har tänkt på det ganska mycket själv!) så gör han inte ett piss! Varje gång han skjuter så hamnar bollen mer än 20 m utanför mål. Han är inte snabb! Kolla på honom! Jag tror ine att jag sett honom spela nån bra match i Atletico.

Det här med filmningarna, världens största misstag är ju att anklaga 1-2 lag i La Liga, herregud, alla lag filmar! Bara att inse! Ta bara VM som exempel. Alla kommer dit och snackar så mycket skit, det är sååå feel att filmaa. Vi måååste göra något ååt deeeet. Så går de ut och filmar som bara den.
Kan inte sluta tänka på Dani Alves igår. Man leder med 3-0, men ändå?! Jag menar inte att det är OK om man är i underläge. Absolut inte. Det enda sättet att stoppa det här, är att ta efter hockeyn. låt domaren titta på det, sen kan han bedöma. Annars kommer det alltid vara en 50-50 situation för domaren, där han bara chansar. Domaren ska självklart kunna gå och titta på osäkra situationer. Man måste ta tag i det här snabbt, (har pågått jävligt länge) annars kommer man se små knattar filma. Snälla nån.

(Förstog inte varför Aguero fick en 3:a för? Jag jämför honom med Torres i förra? Förrförra? Då han var fantastisk att titta på, fick bara en 2:a då. Jag tycker absolut inte han var värd en 3:a, jag hade satt 2-. Men det är vad jag tycker.
Atlético Freppzor
2007-02-19 17:12
Hallå, man måste väl kunna ha en åsikt. Daniel Szostak tycker att lag som visar osportsligt beteende borde straffas för det. Han skriver inte någonstans att Atletico skulle vara oskyldigare än något annat lag. Om motståndarna skall straffas så måste självklart även vi straffas när vi gör samma sak.

Jag skulle nog tycka att La Liga vore världens bästa liga om det inte vore för två saker:
Dels att ligan är full av filmare och jag skulle nog t.o.m säga att den har gått om den italienska ligan på den punkten. Något jag däremot tycker är ännu sämre är domarna. Jag tycker att domarna i La Liga är katastrofala och jag tror att just domarna är en stor anledning till filmandet. För hellegud, de köper verkligen alla filmningar. Jag sitter ofta och skrattar hemma framför TVn. Ni minns kanske Torres filmning igår (i mittcirkeln)? Filmningen var löjligt dålig och så lättgenomskådelig att man från TV-soffan inte ens kunde förstå hur han orkar försöka sig på den. Trots det så varnas sevillaspelaren av domaren (som förövrigt står enbart nån meter därifrån med perfekt sikt). Det är löjligt! En liknande situation utspelade sig när Pernía blev varnad efter att Alves(?) visat upp en skådespelarinsats á la Jean-Claude Van Damme!

Något måste göras, och det bums!
Annons: