/spanien/atletico/forum/2283.aspx/spanien/atletico/forum/2283.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Futre
2007-03-02 11:50
Recre blir en svår bortamatch, dels för att de måste vara extremt revanschsugna och för att det har varit svårt för alla lag att möta dem på bortaplan...En poäng låter logiskt..

wesse,

Det är i efterhand man märker Kezmans betydelse för ett lag. Bakom den där "arroganta-slänga-bort-atletitröjan-och-allt-vad-den-står-för-skaffa-sig-onödiga-gula-kort" -attityden, så var han och hans löpningar mycket hjälpfulla för laget och främst för Torres.

Checuan och andra PL anhängare...

Som sagt, La liga har mer kvalité i sina klubbar och det finns en anledning varför alla sydamerikanska talanger och framtida storstjänor skulle vilja offra ett ben för att spela för en klubb i La Liga.
Men PL är en mer underhållande liga, dels för att domarna har mer känsla för spelet.

Dessutom, de spanska La Liga spelarna spöade ju Gerrard & co med 0-2 sist lagen möttes i England:)

Och kom inte med att PL har bättre kvalité för att många utländska spelare spelar där - de senaste årens (kanske t.o.m. hela 2000-talets?) "världens bästa spelare" (som bara varit utländningar) har spelat i La liga;-) (Som greeneyes nämnde).
Amish
2007-03-02 11:32
greeneyes_x,
Att du inte har sett så många La Liga-fans i PL-forumen, bevisar bara att du sällan eller aldrig läser forumen i fråga.

Om några år har PL ätit upp La Liga fullständigt. Det grundar jag dels på att allt fler lag får stenrika ägare och dels på att allt fler spanska talanger söker sig till just England.

Checuan,
Håller med angående Huntelaar. Om han nu vill spela i England så hoppas jag att han flyttar dit isommar. Vore en strålande import för PL.
Atlético greeneyes_x
2007-03-02 11:00
Är det nån som märkt hur massa fans från den lite sämre ligan PL måste komma till Spanska forum och hävda sig hela tiden.. Som en lillebror som vill stå upp och säga "vi är lika bra nästan"!!
Jag har aldrig sett La Liga fans springa omkring som ettriga småbröder på massa PL forum och hävda oss och våran liga.
Vi behöver inte springa omkring och "marknadsföra" oss själva..
Nä, jag tror vi som La Liga fans är mer trygga med våra lag, spelare och kvalitén i våran liga.. Vissa som hävdar sig är ganska inne på utmärkelser.. då kan jag säga att sist så var det plats 1,2 och 3 i Fifa World Player of The Year från La Liga.. Och året innan var det 2 spelare från La Liga som va i top 3.. eller väger fortfarande utmärkelser i Argentinsk dagstidning tyngre?
Jag har alltid undrat varma varför PL fans ska komma till Spanska forum och hävda sig ettrigt som att dom har största komplex för deras liga, när vi aldrig gör samma sak tillbaka..
Tacksam för svar om detta underliga beteende.. i rent vetenskapligt syfte..

peace
Julia
2007-03-02 10:36
Checuan/

Bara så att du vet så vann inte Middlesbrough mot Roma på Olimpico. Där blev det minsan 2-1 till Roma.

Inte för att det spelar någon roll (Middlesbrough gick ju vidare ändå) men rätt ska vara rätt ;)
Valladolid Checuan
2007-03-02 02:36
futre

Sevilla var ett lag som kom 5 (nästan fyra) och spöade ett lag som heter MBoro som låg på 16:e plats samtidigt som sevilla då låg 4:a och sen sluta 5:a (!!!!) antar inte att lagen som ligger kring 16:e i laliga (har ni ens 16lag!??) kan gå till uefafinal.. Den bredden finns inte!
aldrig att laget på 16:e plats (i slutet av säsongen) kan spöa Roma både hemma och på ett fullsatt olympiastadium som Mboro gjorde , du får ursäkta.. Sen att nr 5 i laliga kan spöa nr 16 i PL det förstår jag precis som nr 4 i Pl kan spöa Barca på Noucamp i Championsleague 8:ondelsfinalen..

dessutom, trots att det är en obetydlig detalj så spöa chelsea betis med 4-0 hemma, 0-1 blev det i spanien efter 3(!!) stolpträffar :-) men en oviktig match för chelsea som redan gått vidare med liverpool då.

Huntelaar är en ruskigt grym spelare, han har redan lika stor cykelsparksmeriter som Van basten hade spelat ihop på hela sin karriär..Helt otroliga bissor från alla vinklar från ajaxmatcher och i CL... Otrolig teknik! han gjorde 33 mål förra säsongen så han är lika målfarlig som Ruud också.. Den tråkiga nyheten dock är att han gått ut i pressen flera ggr. och sagt att hans dröm är att spela för ett engelskt topplag då nästan alla av Hollands heta anfallare gör det (van persie,Kuyt,Robben etc) och han vill bli nya ruud i england typ.. Vill ha han kvar i holländskaligan..
Amish
2007-03-02 01:11
Ni får väl testa signa Klose eller Huntelaar :-)

De är två av världens bästa boxspelare.

Huntelaar har ett otroligt smart rörelsemönster som gör honom svårmarkerad och kan avsluta på alla möjliga sätt. Riktigt bra spelare.
Atlético wesse
2007-03-02 00:44
//Futre
Jag trodde ju väldigt mycket på Kezman i den rollen, men det gick ju som bekant inte.
Men jag håller fullständigt med i ditt resonemang, en riktigt boxspelare skulle vi haft att sätta in sista 15, som dessutom levererar!
Atlético zoran
2007-03-01 23:13
Helgens match känns som "Dags för revansch" för Recreativo som blev rånade mot oss när vi spelade på Vincente Calderon, även om vi nu var mycket bättre och skulle haft 3 poäng.

Jag kommer inte att glömma ödesmånaden då vi förlorade en rad viktiga matcher mot lag som Deportivo, Real Zaragoza, Levante (Cdr) och så matchen mot Mallorca som blev Atléticos 4 match på raken under Oktober/November månad som vi inte lyckades näta i, sedan kom ju som bekant vändningen mot Villareal.

Tror det kommer att vara mycket viktigt för Aguirre och laget att inleda mycket bättre än vad man gjorde förra gången då man släppte in ett mål, fick Petrov långtidsskadad och fick jobba sig in i matchen.

Sist vi vann en bortamatch var mot Celta Vigo då vi öppnade extremt bra och vann med 3:1, sedan dess (14e Januari i år). Bättring på den fronten är ett måste för att vi ska ha någon chans att ta en av de 4 CL-platserna.
Real Madrid El argentinito!
2007-03-01 23:11
Är det någon mer än jag som tycker att man borde lägga in en en argentinsk avdelning här på svenskafans? En av världens bästa ligor som ständigt pumpar fram nya talanger. Dessutom världens kanske bästa publiktryck.

En match på la bombonera är alltid en fest:)

Om inte annat så borde man väl i allafall lägga in en avdelning med det Argentinska landslaget som man gjort med Spanien.
Billle.
2007-03-01 23:02
" Som vanligt är de giriga klubbarna där och fiskar efter storpelare och det kan leda till att vår lille kelgris lämnar Atlético och de goda tapasrätterna för att spela mot lag som Reading, Wigan och Middlesborough. Wow! ;) "

O vilka möter han i la liga? Racing santander, Gimnastic, Real sociedad, Mallorca. Premier league slår La liga med hästlängder!! Torres skulle aldrig klara av den engelska spelstilen. men han får i alla fall möta bra lag om han skulle flytta till Man Utd, han skulle möta lag som: Liverpool, Chelsea, Arsenal, Tottenham som exempel. Liverpool slår barca. Chelsea slår Barca, Real madrid borde vi inte snacka om, och Sevilla skulle inte ha en chans mot Chelsea/Liverppol/Arsenal.
Atlético JFH
2007-03-01 22:38
Ämne: Ämne: van der....
Funkar ju för ManU med en högerytter som gör fler mål än anfallarna. ;)
Atlético Futre
2007-03-01 21:51
Ämne: van der Vaart var gr....
Aguero och Torres fungerar mycket bra ihop, men de båda är inte den typen av anfallare som gör mål...De är anfallare, men Atletico behöver en forward:) En typ av spelare som kan vara osynlig en hel match men som gör sitt jobb genom att göra de simplaste målen, (t.ex. Nistelrooy).

Flera matcher har man saknat en killer - vilket har lett till att man har tappat massa tre poängare och istället fått med sig 1 poäng. Förra säsongen var vår mittfältare Maxi Rodriguez, lagets bästa målskytt, har jag för mig. (och det är inte bra för ett lag som ska klamra sig fast i toppen). Om man tittar på alla topplag så har de en målgörare - om vi ska vara med i toppen så behöver vi också spelare som kan avgöra i "kryssmatcher"...
Atlético hata barcelona, hata ronaldinho
2007-03-01 21:25
fattar inte vad athletico ska ha en super diva som diouf till
Amish
2007-03-01 21:24
van der Vaart var grym i Hamburg förra säsongen. Den här säsongen har han varit bra - när han har spelat. Han har varit skadad en del.

Hamburg verkar faktiskt kunna åka ner och då borde ju vdV vara tillgänglig för en skaplig summa pengar.

Målskytt? Torres-Agüero är väl ett skapligt anfallspar?
Atlético Futre
2007-03-01 20:11
Ämne: greeneyes_x,
Jag ve....
Jo, det är den positionen som man letar efter en förstärkning på, laget saknar en playmaker...Men om Vanden Vaart är den rätte har jag ingen aning om. Är det någon som vet hur han har spelat i Hamburg?

Sedan behöver laget en målskytt, som inte kan något annat än att göra mål. (Som Inzaghi, Makaay, Ruud van Nistelrooy etc).
Amish
2007-03-01 19:57
greeneyes_x,
Jag vet inte om du bara är okunnig eller om du helt saknar respekt för Sydamerikanska största utmärkelser. Man kan jämföra det med L'Équipe i Europa.

Och ja, jag är Liverpool-supporter. Du verkar otroligt angelägen om att få veta det, så säger det rätt ut!

Förresten, vore inte Rafael van der Vaart något för Atletico?
Atlético acerci
2007-03-01 19:33
Ämne: Vilka rykten, tror i....
United värvar väl enligt sin värvningspolicy inte medelålders spelare? Villa och Adriano får väl klassas som medelålders.
Julia
2007-03-01 18:41
Hm, intressant med Perrotta. Han spelar ju i mitt favoritlag och är en otroligt underskattad spelare. Spelar som offensiv mittfältare och är kung på att gå i djupet. Kan även spela på kanten. Dock så är han viktig för Roma så han lär stanna där ett tag.
Mallorca Ruud van Nistelrooy #?
2007-03-01 18:05
Vilka rykten, tror inte Torres går till United. Dels vill Sir Alex inte göra fler onödigt höga försök, rent pengamässigt. Och dels tror jag att man vänt blickarna mot antingen Villa eller Adriano. Cristiano Ronaldo är dessutom på god väg att skriva ett nytt kontrakt med Manchester-klubben. Så Torres lär ni allt få behålla=)
Atlético Futre
2007-03-01 17:37
Perrotta vore en drömvärvning. En slitvarg som har tekniska egenskaper också och förutom centralt så kan han spela på kanten också. Enligt mig en drömspelare i alla lag, tycker att han blir lite underskattad ibland.

Sedan att Roma skulle släppa honom...det är en annan dröm.
Real Madrid El argentinito!
2007-03-01 16:31
greeneyes_x//

El Clarin är Argentinas största dagstidning...
Atlético greeneyes_x
2007-03-01 16:27
Amish//

Vilka fan är tidningarna Placar Magazine, Clarin Newspaper och tidningen El Pais från Uruguay??? fattar ingenting här..
AS, Marca, Aftonbladet, Skysports, Tribalfootball och Gävle dagblad tycker Torres är bra.. vad är din point..
Varför ligger West Ham på nerflyttning om han nu är så bra.. kunde du bara hittas en enda spelare eller.. Om du är Liverpool fan ska du inte argumentera med mig.. Ni må ha slagit barca men Arsenal ägde er 3 matcher i rad.. Arsenals juniorer och avbytare gjorde målrekord på er 3 sett över 3 matcher..
Jag ska skicka ett mail till Liverpool red på svenskafans och be dom släppa din spärr för att du skriver onödiga grejer hele tiden så slipper du hänga på Atleti forum och härja..
Atlético Luff
2007-03-01 15:06
Perrotta vore en riktigt fin värvning, riktig slitvarg men har ändå offensiva kvaliteer, spelar väl både i mitten och ute på vänsterkanten?

Men skulle Roma släppa honom? Njae..
Amish
2007-03-01 15:03
Jag har aldrig sagt att Torres är dålig. Faktum är att jag gärna hade sett honom i mitt favoritlag (Liverpool).

Börjar det inte bli lite väl många råttor i La Liga om Per-råtta skriver på för Atletico?

Sedan tidigare finns det ju en Sand-råtta i Barcelona.
Athletic F.Torres9
2007-03-01 13:53
Till Amish...
Ta dit "firande" om Tevez till West Hams forum och fortsätt skryt där... Det här är ÅTERIGEN Atleticos forum och inte nån anslagstavla ;D :P... Ok du kanske vill argumentera om hur bra tevez är och hur dålig torres är... Men jag säger bara, Kom tillbaka när Tevez kan lyfta West Ham och "bära dem på sina axlar"....

En fråga jag vill ställa till ATLETICO supportrar är vad ni skulle tycka med Perrota ( från Roma) i Atletico?
Amish
2007-03-01 12:54
greeneyes_x,
Vad Tevez har vunnit? Här får du det:

"2005 – Campeonato Brasileiro's Best Player by CBF (Brazilian Soccer Confederation)
2005 – Campeonato Brasileiro's Best Player (Brazilian Placar magazine)
2004 – Olimpia de Oro award for Argentine most important Sportperson of the year (Shared with Basketball player Manu Ginobili) (Clarín newspaper)
2004 – Olympic Golden Boot (8 goals in 6 matches)
2003, 2004 and 2005 – South American Player of the Year (Uruguayan newspaper El País) "

Hyfsade personliga utmärkelser för en kille som är född 1984. Vad har Torres vunnit i jämförelse...?
Atlético Rueda
2007-03-01 12:23
Haha gillar dina artiklar Daniel, blir lite diskussioner, underbart. Äntligen lite liv i forumen. Alla mår bra av att argumentera :)

Angående artikeln, så tror jag inte att Torres kommer att lämna, inte än. När det är dags dock så blir det nog för Man U.
Atlético greeneyes_x
2007-03-01 11:16
Ämne: Blackburn vann 1996 ....
Det väl mer dollar och rubel som dragit iväg i PL.. inte punden..
Sen tycker jag att PL är en grym liga.. Jag är även en Arsenal supporter så jag gillar PL också.. men spanska fotbollen kommer ändå först för mig pga av Atleti..
Spanien har en mycket jämnare liga där i stort sett vem som helst kan slå vem en ljummen spansk söndag kväll..
Jag har alltid stått för ordningen att mellanlagen i Primera Division slår mellanlagen i PL och mellanlagen i PL piskar skitlagen i Serie A i mellanskiktet..
Sen att du säger kolla på West Ham som har Tevez och håller på att åka ur..
För det första är Tevez långt ifrån en världsspelare.. vad har han åstadkommit eller vunnit? Han är ingen spelare som kan göra eller förgöra ett lag som dom flesta stora spelare kan..
Är det nån som kommer ihåg när nerflyttningshotade Betis slog Chelsea på Stamford Bridge i CL?
Där har du ditt svar...........
CJ
2007-03-01 02:27
Futre //

Nästan så att det uppstår en rörelse runt mina smilgropar...
Atlético Futre
2007-03-01 01:11
Ett meddelande till alla Atletico medlemmar;

CJ är geniet, han har svaret och som han övertygar! Jag bugar och bockar och jag applåderar!

I flera sömnlösa nätter har jag undrat vilken liga som är bäst mellan La Liga och Pl. Nu vet jag och nu vet ni, för gud (eller Maradona eller allah, eller vad snubben kallas för) har gjort CJ den utvalde. Cjs slutsats kom från ingenstans, men så övertygande som den är - så är mysteriet löst en gång för alla!

Premier League = Världens bästa Liga

Glöm Maxi Rodriguez, S.Ramos, Messi, Saviola, D.Alves, Jouaquin, Silva, d.Villa, Aimar, Ayala, Iniesta, Xavi, Diarra, Zidane, Maradona, Schuster, Di Stefano, Kiko, Puskas - Nu har CJ övertygat oss att PL har (oavsett hur många av "världens bästa spelare" som har spelat i La Liga på senare år), så mycket mer bredare kvalité

Gonatt!
Annons: