/spanien/atletico/forum/2282.aspx/spanien/atletico/forum/2282.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Diegot
2007-03-24 14:16
Maniche var en stor jävel i käften.
Atlético atleticoputte
2007-03-24 12:14
Håller med dig JJ! In med Moutinho och ut med Maniche. Han har absolut inte presterat och jag förstår inte hur man kan gå ut i Media och säga att det är många klubbar som vill ha han och att det inte spelar någon roll om han stannar eller inte.

In med den yngre förmågan Mountinho istället!
Atlético daniel77
2007-03-23 22:45
Förlängningen av kontrakten måste ske snarast! Vi måste få lite ordning och reda i klubben, det är dags att Cerezo och Marín fattar vettiga beslut... En ny tränare och vi är inne på fel spår igen...
Atlético JJ
2007-03-23 22:37
Nu är måttet rågat!:P Förläng kontraktet med Aguirre och Luccin, samt byt ut Maniche mot Moutinho! Herregud, vill vi bli klassade som en krisklubb likt våra rivaler från MAdrid?
Atlético daniel77
2007-03-23 22:25
Undertecknad kan intyga att Maniche absolut blivit en stor spelare på senare år, han kan inte längre dölja bilringarna. Han såg rätt pluffsig ut när jag var på träningsanläggningen i Majadahonda i februari...
Atlético daniel77
2007-03-23 22:21
Nä, Maniche har ju inte gjort många colchoneros glada i år... Usch, man blir bara ledsen när man läser vad han sagt idag... Aj aj aj

Och FrenteAtletico, Maniche får nog förbättra sitt spel i en annan klubb.
Atlético FrenteAtletico
2007-03-23 22:07
Jag förstår Maniche om han säger att de inte är dem som vinnut titlars fel utan hela laget. Men att säga att Atletico inte är en stor klubb är lustigt. Han har ju inte gjrot sig precis älskad i Madrid laget kan man säga. Rattfylla och slagsmål.
Hoppas han börjar förbättra sitt spel mer än sina lustiga utalanden.

Atlético daniel77
2007-03-23 21:44
Och det förklarar nog varför han presterat så illa i år. Sitter man och häckar på Gran Vía och hinkar öl så slutar det såhär... musikalerna skiter han nog fullständigt i... ;)
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2007-03-23 21:41
Maniches senste uttalande: "Om folket vill se spektakel finns det många bra musikaler i Madrid".
Atlético daniel77
2007-03-23 21:06
JFH,

du har självklart rätt. Maniche måste bort, inget snack om saken! En spelare som går ut och kritiserar klubben bör försvinna omedelbart. Killen har inte presterat något den här säsongen, förutom i matchen mot Levante, och lever på gamla meriter...

Jag tar inte parti för Maniche i artikeln, men man måste förstå att ngt hänt inom laget som gör att Maniche går ut med ett sådant uttalande. Tänk om det finns fler spelare som står bakom hans uttalande???
Atlético JFH
2007-03-23 20:58
Som Daniel skrev i sin artikel har Maniche rätt i sakfrågan men, och det är ett stort men, han nämner inget om sina egna insatser den här säsongen och skryter om alla titlar han har vunnit samt att det finns många klubbar som är intresserade av hans signatur. Istället för att gå ut i pressen och säga det självklara måste/borde han istället tänka på sina egna insatser som har varit långt ifrån godkända den här säsongen. Om han vill att laget ska bli bättre måste han bli bättre, men det verkar inte vara något han tänker på... Det här var droppen för mig och det borde vara så även för Aguiire och ledningen. Bort med Maniche och in med någon som har hjärtat och framförallt är villig att göra det som krävs för Maniche är tydligen inte det.

Vad gäller artikeln om Luccin är jag jä*ligt glad att källan är tribal...

Kul också att redaktionen fortsätter i samma stil.
Dr. Lassie
2007-03-23 20:18
Luccin, svär inte i kyrkan!!!
Atlético acerci
2007-03-23 18:45
Exakt! Han verkar aldrig ha nämnt något om att "jag vill kämpa för att göra det till en storklubb" eller "jag vill vinna titlar med atlético" utan det verkr mer vara han som vill vinna titlar, med eller utan atlético.
Atlético Luff
2007-03-23 18:43
När vi väl köper en spelare så brukar det ske väldigt snart efter att ryktet kommit ut, så var fallet med t.ex. Mista, Eller, Seita och Aguero om jag inte minns fel. Alltså: har det inte hänt något inom en vecka så kan man lika gärna strunta i ryktet? ;)

Undantaget detta år är väl Maniche som var en riktig såpa, angående denna man kan jag förstå honom till viss del, har man inte hjärta i Atletico kan man knappast kalla oss en storklubb längre (de sportsliga resultaten).

Men vår käre portugis kunde gärna sagt nått i stil med "Men jag ska ge allt för att göra atleti stora igen" eller likande, han måste förstå att det är få förunnat att ta ut en lönecheck på X-miljoner kronor varje månad för att spela fotboll!
Atlético acerci
2007-03-23 18:32
Har inte varit speciellt aktiv under några veckor nu, men försöker ändå alltid att hinna med alla artiklar som våran redaktion skriver, men det är inte det lättaste ;) Ni på redaktionen gör ett väldigt, väldigt bra jobb. Intressant med blogg, kul med en artikelserie och att ni gör artiklar över alla rykten som florerar i spanska tidningar, det känns som man bor närmare Madrid än vad man gör!

Men nu är det en sak som verkligen berör mig, vad håller Maniche på med, jag var trött på han redan innan med alla skandaler han har fört med sig, men hur tänkte han när han gjorde det där uttalandet? Det här bevisar bara att han verkar förhandla med andra klubbar och att atlético har sagt till han att de inte vill ha han, men ändå, snacka om att göra sig impopulär! Bort med han säger jag, lite väl tufft kanske, men en spelare som för med sig regelbundna skandaler och säger saker som denna och som dessutom inte levererar har inget i Atléti att göra.

Men det är som sagt väldigt få positiva händelser runt Atlético just nu, dessa rykten gör en nästan mer deprimerad än förhoppningsfull. Hur många gånger har man inte hört att "lucas är helt klar!", "quaresma nästintil klar!" "carvahlo har skrivit på för atleti!", nej, just nu känns det inte direkt som chansen är stor att Moutinho skulle skriva på för atleti, fast man borde väl egentligen få drömma, det är nog i drömmarna man får skapa sina egna positiva bilder kring atlético, för moutinho skulle vara en riktig drömvärvning.

Men iallafall, hur många av våra landslagsmän är aktuella för spel i helgen då?
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2007-03-23 18:19
Maniche, desaparece por favor!!
Atlético Andero
2007-03-23 16:19
Ämne: Är det João Moutinho....
João Moutinho.
Real Madrid Solari = Gud
2007-03-23 16:03
Är det João Moutinho som ryktas vara på väg till er, eller någon annan Moutinho?
Atlético FrenteAtletico
2007-03-23 15:55
Hoppas Atletico lägger bud på Quaresma för ja har sett han under säsongen och han har övertygat. Så man får hoppas att Porto blir nedflyttade.
"El niño"
2007-03-23 14:57
Vi får hoppas Torres gör en bra match mot Danmark i EM-kvalet.

P.S. Det pågår rättegång mot Porto och laget hotas av tvångsnedflyttning. Något som kan gynna Atlético angående Quaresma?
Barcelona Myrran
2007-03-22 20:59
Andero

Jo, jag vet att ni har det men tänkte bara då ni har skrivit om typ 3-4 olika rykten på kort tid...
Atlético Andero
2007-03-22 20:50
Ämne: Riktig flitig redakt....
Det har vi också, men en sån publiceras först när närmsta transferfönster närmar sig, där vi sammanfattar alla rykten.
Atlético daniel77
2007-03-22 20:40
Hej ATLETI12!!

Det står i El Mundo Deportivo... Länktips ovan.
Atlético ATLETI12
2007-03-22 20:13
Hej!
Redaktören som skrev "Moutinho på väg in" skriver också att Inter ser ut att vaska in Quaresma från Porto, Fråga till redaktören som skrev den(eler någon annans om vet) på vilken sidan eller länk han sett att Quaresma är påväg till Inter. Stolt Interfan, samtidigt Atleti.
Länktips: Till Redaktionen
Atlético ATLETI12
2007-03-22 20:09
Hej!
Barcelona Myrran
2007-03-22 19:57
Riktig flitig redaktion ni killar har. Bra jobbat, kul med artiklar från Madrid som inte är vita... Sen kanske ni ska överväga att sätta ihop en Silly Season artikel för alla rykten och inte skriva en egen notis om varje rykte, bara ett förslag. Återigen, bra jobbat!
Julia
2007-03-22 18:44
Måste även tacka redaktionen för det fantastiska jobb ni lägger ner. En massa rolig och intressant läsning, fortsätt med det!
Julia
2007-03-22 18:20
Recoba+Atlético=MARDRÖM!!
Atlético senken
2007-03-22 11:14
den enda högerbacken jag går med på att ha är Molinero !

tror ni han har en plats nästa säsong?
Atlético Majjo
2007-03-22 10:59
greeneyes_x:
Man kan ju leka med siffrorna hur mycket man vill. En anfallare kan ju gå ner i planen för att få boll och en annan kan ligga på rulle hela tiden. Men jag håller med, ge Aguero en fri roll mellan anfall och mittfält! Tycker din uppställning nedan ser riktigt bra ut, så skulle jag gärna ha det, men jag vill väldigt gärna att Torres kommer igång och börjar leverera igen...

Agueros styrka i kroppen tycker jag han har visat i Atleti också. Han är duktig på att hålla undan försvarare trots att han är så liten. Perea på högerbacken håller jag dock inte med om. Kommer ihåg när Atleti nyss hade värvat honom och lät honom spela högerback någon match, han var verkligen katrastrof! :) Han är lite för dålig med boll i mitt tycke för att vara en offensiv ytterback. En ny högerback är alltså att föredra.. :)
Annons: