/spanien/atletico/forum/2275.aspx/spanien/atletico/forum/2275.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético daniel77
2007-03-12 22:08
Nja, kommunen ska bredda motorvägen och då passade givetvis Marín och Cerezo på... ;) enligt herrarna vill inte Madrids borgmästare ha kvar Atléti på Calderon. Förföljelsemani kallas det för... ;) Och en ny arena med LÖPARBANOR! Sinnessjukt!
Atlético senken
2007-03-12 22:05
Speciellt inte när vi har en 5 stjärnig arena och redan verkar pumpa in pengar på annat håll..

Jag förstår inte varför man ska flytta bort från den där platsen? var det något kommunen verkligen "behövde" bygga just på den platsen eller?
Atlético daniel77
2007-03-12 21:55
Och det här med planerna om att flytta verksamheten till en ny arena med löparbanor känns ju inget vidare genomtänkt... ;)
Atlético daniel77
2007-03-12 21:52
JJ,

angående Aguirre är ingenting klart ännu men Cerezo sade till tidningen As att man tänker leta efter en ny tränare om laget inte hamnar bland topp-fyra. Märkligt uttalande, eller hur?

Visst har det hänt saker sedan maffiabossen Gil försvunnit! Men tyvärr är det som så att när katten är borta dansar råttorna på bordet... ;) Givetvis har de gjort en del vettiga saker också, vi har ju bland annat Maxi, Petrov, Perea och några till i vårt lag. Problemet är alla dessa idiotiska uttalande + att man har 0 tålamod.
Atlético JJ
2007-03-12 21:47
Daniel,
Måste också berömma din artikel, glömde att skriva det innan:) Men har Atleti bekräftat att Aguirre kommer att läman efter säsongen? Lite orolig, Aguirre är en mkt bra tränare i mina ögon, och han, som jag skrev innan, behövs om klubben nu ska få den kontinuiteten som gör dem till en storklubb, både sportsligt och utanför plan. Men tycker du verkligen att C och M är så dåliga? Du måste väl hålla med om att det har skett en gasnka så stor förändring sen Gil var inblandad? Eller har jag fel?
Atlético daniel77
2007-03-12 21:39
Futre,

det finns nog säkert ngn som blir förbannad för att jag skrev den "store målskytten Salva Ballesta". Vänta bara... ;)
Atlético Futre
2007-03-12 21:32
Daniel,

Finns nog ingen med bittra klagomål om din artikel - första gången? ;-P
Atlético Futre
2007-03-12 21:29
Mycket bra artikel, helt rätt i allt du tar upp, Daniel. Med Cerezo och Marin har Atletico gått runt i en ond cirkel...Och även om man skulle ta sig till Europa och nå målen i år (och kanske t.o.m. året efter), så kommer motgångar komma förr eller senare - då hamnar man säkert i den onda cirkeln igen. Det är oroväckande att just dessa personer har stor makt och påverkan över Atletico de Madrids framtid...
Atlético senken
2007-03-12 21:26
Riktigt bra artikel Daniel, som vanligt :)

du vet hur man gör du !
Tito_
2007-03-12 20:44
Bra artikel måste jag säga!!
Atlético JJ
2007-03-12 20:44
Är det bekräftat att Aguirre lämnar efter säsongen? Kommer man inte skriva ngt nytt kontrakt med honom?
Atlético Luff
2007-03-12 20:26
Vafan, blev inte inslappt pa traningen, sag nog for farlig ut... ^^

Kollade anda(tillsammans med typ 50andra som heller inte blev insappta) genom gallret, man sag ganska bra.

Hursomhelst sa var Miguel po plan och lirade po vansterkanten nar de korde internmatch, han var riktigt grym, stackars var b-lags hogerback, em det nu ar.

Bade Maxi och Petrov var tillbaka i madrid och de korde rehab vid sidan om, Maxi gjorde det iaf, Petrov satt mest och tittade po internmatchen, han sag gaaanska sugen ut pa att spela. ^^
Perea stod aven han vid sidan om och gjorde absolut ingenting, Pablo sag jag inte.

Annars sa var nog Gabi och Costinha de mest dominerande under matchen, forutom Miguel da.

Nu gar planet snart!
Atlético JJ
2007-03-12 19:16
Läste just på tribalfootball att Valencia vill ha Aguirre efter säsongen:S Kan bara hoppas på att det är tribals vanliga skitsnack! Får vi inte behålla honom efter denna säsongen vet jag inte vad jag tar mig till! Vi behöver honom, för allt i världen, sätt er ner NU och diskutera fram ett nytt kontrakt, och det snabbt!
Kan man på ngt vis få marca och as och de andra spanska mediernas hemsidor på engelska?:P
Edit: Inget är bekräftat på hemsidan.
Atlético senken
2007-03-12 19:11
Det första från tribalfootball.com

http://www.as.com/articulo/futbol/Ruben/Ramos/piensa/irse/fichar/
Liga/inglesa/dasftb/20070207dasdaiftb_26/Tes/

http://www.elmundodeportivo.es/20070227/NOTICIA253226364.html
Atlético JJ
2007-03-12 17:28
Var har du läst det, Senken?
Atlético senken
2007-03-12 17:17
"Chelsea and Arsenal are battling for Atletico Madrid prospect Ruben Ramos.

The 17 year-old is understood to be ready to pursue his professional career outside of Spain and has already received interest from both Premiership giants.

Ramos, a Spain U17 international, is regarded highly inside Spanish football, but is not a starter for Atletico's youth team. This has forced Ramos' father and their agent, Juan Manuel Lopez, to consider leaving the Madrid giants."

Jag vet inte vad jag gör ifall vi släpper Ruben..... sjukt framtidslöfte !

FYFAN !!!!
Atlético JJ
2007-03-12 16:33
Ämne: Alltså Galletti har ....Rueda/Håller med, men vill ändå se Maxi där, han är lite mer kreativ än Galleti, och kanske är en bättre utmanare. Sen vill jag se Jurado eller Miguel i mitten ist för Maniche sen när Maxi och Petrov ör friska. Maniche håller inte.
Kommer inte nästa match sändas?:O
PS/ Hasse Backe borde låsas in ngnstans och efter det skulle man slängt iväg nyckeln!
Atlético Rueda
2007-03-12 16:27
Alltså Galletti har verkligen växt i mina ögon, tidigare tyckte jag inte han tillförde mycket, men nu när han fått chansen i Petrovs/Maxis frånvaro så har han ju vart helt makalös! Vi vinner när han är på plan, springer och jagar hela tiden och är riktigt snabb.
Atlético JJ
2007-03-12 16:25
Tycker synd om Valera, hade precis kommit in i startelvan igen och skadar sig direkt. Illa! Jag undrar om Pera och Pablo är tillbaka mot Zaragoza? Ze Castro kändes inte sååå säker, och inte Eller heller. Men det var ju hans första macth, så det gick väl skapligt ändå:)
Är riktigt glad och lättad över att vi vann igår. Nu är vi definitivt med om kamperna om Champions League, och dessutom är Miguel, Maxi och Petrov snart tillbaks!
Atlético AnderssonTheOne
2007-03-12 15:34
jag undrar bara, vad betyder "Aupa atleti"? känns skämmigt att fråga, men det finns inga dumma frågor bara dumma svar ju :)
Atlético Futre
2007-03-12 14:03
Skön vinst igår, men den blev väldigt dyr i och med Valeras skada =(

Luff,

Gabi har skrivit på för Zaragoza - det är den främsta anledningen till buropen...
Julia
2007-03-12 12:35
Inte en skada till!! Detta är ju snudd på patetiskt...Suck.
Atlético senken
2007-03-12 12:23
Fyfan vad tråkigt med Valera alltså.. när han äntligen var på gång, går han och blir långtidsskadad...

hur fan blir det med högerbacks backupen då? Ska vi ta hem Molinero eller ska Óscar som var med i truppen igår ta över Valeras plats?....

aupa !
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2007-03-12 11:31
Härlig vinst igår! Synd bara att Valera blev skadad så tidigt, jag hade sett fram emot att se han spela... Torres jobbade bra tycker jag, härligt att se! Däremot Ze Castro.. vad håller killen på med? Hoppas värkligen han rycker upp sig så vi får se vad han gjorde för några matcher sedan. Och Galletti, vad ska man säga? Un crack !!

AUPA ATLETI! Esta vez si!!
Atlético JFH
2007-03-12 10:59
Ja, det har blivit några ligamentskador den här säsongen och det känns som om det inte är någon slump. Något med träningen kanske? Hursomhelst är det väldigt synd för Valera som äntligen fick chansen. Förhoppningsvis är han tillbaka bättre än någonsin nästa säsong, och utmanar Seita om en plats i startelvan.

Det positiva är att Petrov och Maxi är tillbaka snart. Förutom att de 2 har stort inflytande i vårat offensiva spel kan det här vara ett lyft för hela laget. Europaspel känns inte så långt bort... Miguel kanske också finns med i truppen snart. Kanske tar Maniche plats om det går bra?
Atlético wesse
2007-03-12 10:04
Tråkiga nyheter angående Valera:
Juan Valera, first squad player for Club Atlético de Madrid, suffered torn anterior cruciate ligament in his right knee during the match against Deportivo, an injury that was confirmed after the player underwent an MRI exam. The footballer will undergo a series of pre-operative tests and will be operated on surgically in the next few days.

Saxat från officiella hemsidan...
Knäna är inte som dom ska i Atlético!
Skönt med 3 poäng dock och fortsatt kamp om europaplatserna!
Julia
2007-03-12 09:23
Härligt att vakna upp en måndagmorgon och inse att vi vann och att vi bara är två poäng efter Real.
Atlético Bobban
2007-03-11 23:37
Ämne: Imorrn ar det tranin....Cerro del Espino är vårt B-lags hemmaarena och ska enligt denna hemsida ligga i Majadahonda! Hittade även samma sak på den officiella hemsidan, där ministadium står upptaget som en av anläggningarna i träningskomplexet. Hoppas att du blev lite klokare av detta och hittar dit i morgon för att få en skymt av de rödvita hjältarna.
Atlético JFH
2007-03-11 23:31
Torres jobbade mycket mer än vad han brukar och det är väldigt positivt med tanke på att motståndet hette Deportivo och vi är på jakt efter Europaspel. Kan han fortsätta så mot Zaragoza och även sänka Barca på sedevanligt manér.
Atlético OrreN
2007-03-11 23:28
ärligt talat så tycker jag att vi underskattade Torres den här matchen .. han sliter otroligt i dom flesta situationerna och visst han försvinner ofta fast det är inte BARA hans fel utan han måste ju få passningarna oxå ....
Annons: