/spanien/atletico/forum/2274.aspx/spanien/atletico/forum/2274.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético JJ
2007-03-14 21:55
Ämne: Jag ser gärna följan....
Andero,
Funkar för mig!

Luff,
Okejokej, har inte sett så mkt av honom, är han ngt att ha egentligen?
Atlético Luff
2007-03-14 21:49
JJ/ Raul Garcia var som sagt sommarens stora följetång, om jag förstått det rätt så var det under Aguirre han fick sitt genombrott och därför ville han följa med vår käre tränare till Madrid.
Atlético Andero
2007-03-14 21:49
Jag ser gärna följande backlinje på söndag (om Pablo inte kommer tillbaka):
Seitaridis - Perea - Eller - López
Atlético JJ
2007-03-14 19:41
Skönt att iaf en av de ordinarie backarna är tillbaks mot Zaragoza, väldigt viktigt att hålla tätt där bak, för att sedan kontra in ett mål!
Det är inte så att jag inte tycker att Eller och Castro är duktiga backar, men det kändes lite darrigt i förra matchen, och Perea är i mina ögon sett en av Europas bästa backar, helt klart.
Atlético Andero
2007-03-14 19:35
Luff
Den ligger på sex miljoner euro om jag inte är helt ute och cyklar.
Atlético JJ
2007-03-14 19:00
Ämne: Valencia är tydligen....
Luff,
Var vi ute efter Raul Garcia i somras?! Det är mkt man inte vet här i världen, hade ingen aning om det! Skulle dock hellre vilja se Silva hos oss, vilken spelare!
Jag vet inte vad den ligger på, tyvärr:/
Atlético Luff
2007-03-14 18:53
Valencia är tydligen intresserade av vår sommarsåpa Raul Garcia efter han uppvisning i helgen, och skysports skriver att de kan få oss som motståndare i jakten på hans underskrift. Frågan är om de endast grundar det på att vi jagade honom i somras...

Hur mycket var det vi bjöd för honom egentligen?

JJ/ Ajdå, vad ligger den på?
Atlético JJ
2007-03-14 18:51
Ämne: Sträckte sig inte kö....
Luff,
Återköpsklausulen gäller under två år, alltså två säsonger!
Atlético JJ
2007-03-14 17:57
Taget från den officiella hemsidan, där Cerezo hade blivit intervjuad:
"Regarding the possible renewal of the team’s manager, Javier Aguirre, Don Enrique Cerezo pointed out that ”We’ll consider that when we think it timely, both for the coach and for us."

Är inte det en liten hint om att de tänker sätta igång kontraktsdiskussioner? Jag fattar det som det iaf, kan ju alltid hoppas att de har tagit sitt förnuft till fånga och gör det!
Atlético JJ
2007-03-14 17:50
Futre,
Tack så mkt! Kul att diskutera och se vad de andra tycker i såna här frågor!:)
Vill också att Aguirre ska stanna, det förtjänar han och jag tror att om vi skulle komma ut till Europa, är viktigt att ha samma tränare från året innan!
Angående Jurado, Lippan och ni andra, vill jag också att han stannar, helt klart. Han vågar utmana och lyckas allt som oftast. När Maxi och Petrov är friska vill jag sen att Luccin tar det defensiva, sen flyttar vi upp en spelare som en offensiv mittfältare, där Miguel och Jurado konkurrerar om en plats! Ist för att ha Maniche som slår bort fler passningar än han slår rätt:)
Förresten, är Perea, Pablo och kanske Miguel tillbaka mot Zaragoza?
Atlético Futre
2007-03-14 17:14
Ämne: Futre,
Det var ord ....
JJ,

Nej, jag vill verkligen inte ha Svennis som tränare - han har för defensiv mentalitet. Aguirres kontrakt ska förlängas! Däremot drog jag Svennis som ett exempel på hur man kan lyckas med en tränare som tänker mycket på lagsammanhållningen...Ungefär en sån tränare var Cesar Ferrando, men han blev sparkad pga. styrelsens dåliga tålamod.

Du ställer väldigt bra frågor, det får en att tänka en liten stund:)
Atlético Luff
2007-03-14 16:24
Sträckte sig inte köpklausulen på Jurado över 2 säsonger? Fast det kanske var den första dealen, hängde inte riktigt med alla turer under denna affär...
Atlético Lippan
2007-03-14 16:23
Ämne: Härligt med lite dis....
Jag tycker definitivt att Jurado ska stanna. Han är riktigt grym ibland och är oftast bra eller i alla fall aldrig dålig. När Maxi & Petrov är tillbaka kanske Jurado kan spela offensiv och så kan Aguirre peta Maniche.
Atlético JJ
2007-03-14 15:56
Härligt med lite diskussioner!
Inget nytt om Aguirres kontrakt?
Vad tycker ni om fallet Jurado? Real får väl gärna strunta i honom eller hur?:)
Atlético Lush
2007-03-14 15:15
Andero:

kom precis på det. Precis - tyvärr. Får väl ändå försöka se den på något konstigt sätt. Kommer ihåg förra gången de möttes, då var det kamp och förlorad poäng.

Men vill man ligga bra till i tabellen så måste man vinna!
Atlético Bobban
2007-03-14 11:58
Atletitröjorna de första 100 åren!
Atlético Bobban
2007-03-14 11:45
Angående tröjorna:

Från början var det Nike som tog fram förslaget på den nya tvådelade tröjan i sin jakt på en tröja med retroutseende. Ett förslag som styrelsen med C & M i spetsen svalde med hull och hår. När sedan nyheten läckte ut till fansen blev det massiva protester och Cerezo och gubbarna fick krypa till korset och meddela att de nya tröjorna bara skulle användas på bortaplan. En poäng i sammanhanget är ju att Atleti började sin bana med att spela i tvådelade tröjor fast med färgkomben blått och vitt, som vårt tredje ställ. Som jag personligen tycker är helt ok att ha som bortaställ då laget inte kan spela i sina orinarie rödvitrandiga tröjor.

Atlético är inte ensamma för att ha blivit utsatta för sporttillverkarens nycker, då Barcelona blev av med sina ränder eller snarare så att det blev bara två ränder kvar! Så all skuld ligger inte på hönshjärnorna C & M, även om det är de som ska hållas ansvariga för det till sist!
Atlético sunisa
2007-03-14 08:51
Helt rätt , det är dags att vakna nu Atletico.Det håller inte att köpa in en massa spelare varje år och sedan inte ge tränaren tid att spela ihop dom.Den här säsongen har vi dock haft otur när Maxi och Petrov blev långtidsskadade.Men jag vill ha bättre inställning när vi möter "sämre" lag.
Atlético Bobban
2007-03-13 23:31
Har letat men inte hittat några mer fakta kring hur aktiefördelningen ser ut...
Atlético daniel77
2007-03-13 23:12
Tjena Bobban!

Du har nog tyvärr helt rätt. Inte enkelt att bli av med herrarna...
Atlético Bobban
2007-03-13 23:07
Angående presidentval, så är Atlético ett aktiebolag, därav tillägget S.A.D. (Sociedad Anónima Deportiva) i klubbnamnet.

Är dock lite osäker på hur man väljer president, men jag tror att det har att göra med vilka typer av röststarka aktier man innehar. Det är väl det som gör det så svårt att ge herrarna Cerezo och Gil Marin kicken ut från Calderón. Då de sitter på en majoritet av aktierna...
Atlético Luff
2007-03-13 22:59
Som sagt, vill helst glömma "Peineta - sí" klottret (måste varit cerezo själv som varit framme med sprayflaskan), är det ens nån här som VILL byta bort Calderon?

Ang köpet av Pernia så tyckte jag det var bra till en början, men sen visade det sig att varken han eller Lopez kunde tillföra nått en bit högre upp i banan, så det känns ganska onödigt att ha så mycket potential sittandes på bänken.
Atlético wesse
2007-03-13 22:35
Har egentligen inget nytt att tillföra diskussionen, utan jag är inne på samma spår, det känns som totalt vansinne att inte ge Aguirre ett nytt 2års kontrakt! Tror det skulle bli en trygghet både för spelare och tränare.

C & M har ju gjort sina idiotiska värvningar/uttalanden/utspel och sparkningar av tränare. Jag tycker "Pepe" Murcia skulle fått förnyat förtroende (som ett exempel).

Sen appropå en arena med löparbanor - PINSAMT! Man tappar närheten till supportrarna och mycket av stämningen! Tycker vi ska vara stolta över Vicente Calderon och behålla arenan! Att flytta arenan utanför själva Madrid känns lite som justitiemord!
Atlético Andero
2007-03-13 21:37
Lush
Inte TV4+, utan Sportexpressen, tyvärr.
Atlético JJ
2007-03-13 21:27
Kom igen, ni andra, vad tycker ni om detta? Skriv era åsikter så vi får lite diskussioner här!:P
Atlético JJ
2007-03-13 20:50
Futre,
Det var ord och inga visor!
Håller med dig om allt förutom en punkt, nämligen köpet av Pernia. Jag tycker att Lopez är en bättre spelare än Pernia, men för att nå ut till Europa behövs en bred trupp för att kunna ersätta de spelare i startelvan vid skador, trötthet osv. Så där tyckte jag de gjorde rätt!
Men sen har du rätt i att kontinuitet behövs för att lyckas!
Min fråga blev lite fel, jag undrade vad de nya ägarna (om nu fallet skulle bli så) skulle göra för att få ditt förtroende direkt. Men den frågan har du ju besvarat!
Tycker det är väldigt synd att Calderon försvinner. Verkar som en skitfin arena, och skulle gärna att vi skulle gjort det besöket med alla medlemmar till verklighet innan den försvinner:) Är dock inte säker på när det är presidentval, ngn som vet, månne?
Det som C och M måste prioritera nu är att förlänga Aguirres kontrakt, enligt mig!
Om jag tolkar dig rätt vill du alltså ha Svennis som tränare, om de nu skulle få för sig att det är rätt att sparka Aguirre?
För min egen del, så skulle min åsikt kring C och M höjas väsentligt ifall de nu behöll Calderon och lät tränare och spelare ta hand om de sportsliga delarna medan C och M skulle tagit hand om det andra, med långsiktighet men även kortsiktighet när det behövs!
Edit: Matchen sänds alltså kl. 5 på söndag? Härligt!
Atlético Lush
2007-03-13 20:46
Zaragoza - Atl. Madrid,

TV4+ på söndag!
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2007-03-13 20:45
Bra artiklar. Jag håller helt och hållet med. Avgå!! Jag blir ritktigt arg om de sparkar Aguirre till nästa sesång. Man måste ge tränare tid, vilket de absolut inte har gjort med någon tränare.
Och jag förstår fortfarande inte det här med en ny arena. Estadio Vicente Calderon är kanske en av världens finaste fotbolls arenor, med så mycket personlighet. Och de tänker på att bygga större med fler platser.. Det är sällan man ser Calderon fulsatt, det är nästan bara när vi möter Real. Varför ska man då bygga ut? Plus att de tänker på att vi ska ut i europa.. Kollar man på andra lag så är arenorna sällan fulsatta på en Champions League match... Möjligtvis så är det i en kvartsfinal eller någon annan riktigt stor match..
Den där idén gör mig galen.

Aupa Atelti. Esta vez si!
Atlético daniel77
2007-03-13 19:25
Håller med dig fullständigt Futre!
Atlético Futre
2007-03-13 19:13
JJ,

Det är klart att Calderon försvinner och att man flyttar in i den nya arenan Peineta. Men så sent som 2011 (eller så var det 2013) så ska det byggas en ny arena för Atletico de Madrid, en riktig fotbollsarena utan löparbanor är det tänkt...

Det finns inte så mycket de kan göra nu, men för att mitt förtroende för dem (cerezo& marin?) ska bli bättre så behöver man göra rätt värvningar till att börja med, till skillnad från de senaste åren. T.ex. värningen av Pernia anser jag var korkad (även om Pernia varit godkänd), då Antonio Lopez (som också är en landslagsback), finns och att vi inte spelar i Europa därav behövs inte den bredden. Mista värvades, när Atletico sedan länge har eftersökt en målskytt, inte en Mista.

I proffs-fotboll så är det väldigt små detaljer som avgör dåliga och bra spelare. Därför är det väldigt viktigt att en tränare kan/ eller är mycket bra på att skapa bra stämmning i laget - speciellt i motgångar, för det är den stora skillnaden när en dålig säsong ska förvandlas till en bra säsong. När Ferrando fick veta att han skulle bli avskedad så väntade man ända till 36:e omgången innan han sparkades - vilket är mycket oproffessionellt gjort av en styrelse. Ferrando fick tidigt veta att han inte var önskvärd och hans knäckta attityd sätter prägel på spelarnas psyke - då han inte brydde sig hur det gick på planen längre - därav det dåliga resultatet den säsongen. Svennis kan detta och när han var i Lazio så gjorde han så att han köpte en spelare som han aldrig skulle använda (lombardo), han var bara där för att han ansågs vara uppmuntrande för lagkamraterna. Lazio byggde grunden på kontinuitet (stavning?), de gjorde sina två bästa säsonger i klubbens historia mycket tack vare det.

Kontinuitet är svårt att ha i en klubb som i snitt värvar och säljer 7 spelare/säsongen och som byter tränare lika ofta. Därför har också Atletico startat sina säsonger på ett dåligt sätt, för att laget inte är ihopspelt (undantaget är i år).

Även här är det styrelsens fel enligt mig, säsonger med motgångar har inte hanterats proffessionellt och samma misstag har skett flera säsonger i rad. Istället för att lära sig av dem så har Cerezo och marin fortsatt på samma linje...

Aguirre är en världstränare, på pappret och (som resultatet har sett ut) på planen med. Är för mig ett stort frågetecken över att hans kontrakt ännu inte har förlängts.

Om en ny ägare kom...

För att en ny ägare skulle få mitt förtroende så skulle jag hoppas att han(eller hon) åtminstånde lär sig av Cerezos olika misstag och inser hur viktig och ovärdelig klubbens historia är, (se försäjlningen av Vicente Calderon och försöket till rutiga tröjor hemmaplan), samt hur viktigt det är att lyssna på fansen. Och främsta av allt, att ha tålamod! Titta på sevillas Del Nido, för ett par år sedan sa han att han skulle göra Sevilla till ett toplag och att klubben ska stanna däruppe i toppen tillsamans med Valencia, Barca och Real Madrid. Tre år senare så har han uppnått målen genom sin tålamod och att han sakta men säkert har byggt upp ett lag med kontinuitet från grunden, spelarna i Sevilla brinner och krigar verkligen för varandra, borta som hemmaplan...
Annons: