/spanien/atletico/forum/2273.aspx/spanien/atletico/forum/2273.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético AnderssonTheOne
2007-04-10 15:10
Ämne: Kan inte spelare som....
håller med dig, man såg hela tiden vart han skulle gå :P
Real Money(Titlar istället?)
2007-04-10 14:57
Kan inte spelare som Galetti kliva fram och ta straffara?.Torresär för lätt läst straffskytt nu mera..
Atlético Lush
2007-04-10 14:04
Fan, Atletico - Levante visas inte på tv..
Atlético Freppzor
2007-04-10 00:39
Jag kan hålla med vissa personer om att Torres egentligen borde fått mer än en 2a i betyg. Jag tyckte han jobbade väldigt bra utan boll när han ständigt sprang och slet isär försvaret.

Angående Torres straffskjutande så håller jag inte med. Jag håller inte med om att Torres är en dålig straffläggare. Om jag inte minns fel så var det väl i förra mötet med Villareal som han kyligt väntade ut målvakten och RULLADE in bollen i den andra stolpen. Dessutom vill jag minnas någon kylig straff i landslaget också. Jag håller däremot självklart med om att Torres inte bör lägga Atléticos straffar just nu! Straffar handlar i matchsituation nästan enbart om nerver och självförtroende. Jag tror säkert att Torres är lagets "straffkung" på träningarna, men det räcker inte om man i stundens allvar ska bli skitnervös och sedan blunda och dundra bollen i sitt favorithörn.

I vilket fall var det väldigt sköna 3p vi tog igår!
Atlético Andero
2007-04-09 23:48
Ämne: Okej att Torres int....
Vem har sagt att hans betyg sänktes på grund av straffen? Menar du att han skulle fått ett högre betyg? Det tycker inte jag. Att få en tre i betyg krävs lite mer än att finta bort en motståndare vid två, tre tillfällen...
Atlético JJ
2007-04-09 23:33
Härligt med vinst! Känns som mycket är positivt kring Atleti just nu. Vi vann igår och har häng på CL-platserna, Aguero och Torres samspel funkar igen, kändes det som igår iaf. Torres såg inte alls lika håglös som han brukar, utan manade på de andra, och var verkligen "delaktig" i spelet, så som en ledare och kapten ska vara! De lagen ovánför oss i tabellen har mycket svårare lag kvar att möta än vi har, utom då Barcelona kanske. Levante, Sociedad, Celta Vigo är lag som vi ska slå, fastän de kämpar för överlevnad! CL känns inte lika långt borta längre, vilket känns väldigt bra! Tänka sig vad det svänger, förra veckan kändes allt hopplöst, och man var arg på spelarna för att de inte kunde få in bollen, nu är man, iaf jag, väldigt optimistisk inför slutspurten. Men det är väl så det är att vara Atletisupporter, det har man vant sig vid detta laget, eller vad säger ni?;)
Atlético Johanszon
2007-04-09 23:00
Okej att Torres inte borde få slå mer straffar de tar jag men jag förstår inte hur man kan sänka hans betyg till en 2 på grund av att han missade straffen igår? De är när han, jurado eller Aguero får bollen som någonting händer, även om aguero var blek igår.
Atlético el niño 9
2007-04-09 21:25
Ämne: Tjena el niño och An....
jaa...kanske kunde valt en annan skytt igår.:P
men vi fick 3 poäng...och det e härligt!!
Mallorca costinha
2007-04-09 19:55
gött med tre poäng igår:)
Atlético rawkus
2007-04-09 18:50
el niño: Inte illa menat, men tror med den oerhorda pressen Torres har pa sig att det knappast gar att jamfora med den niva vi "dodliga" lirar pa. Har sjalv aldrig missat en straff (Korpen och div 4), men det beror icke pa att jag ar nan speciellt duktig straffskytt, mer (enligt mig) pga att jag ALLTID kollar pa malisen... Vet ej hur jag borjade med det, bara hande liksom :) Har ej kylan att valja horn innan sjalva straffen... Haller dock med dig om att du efter ett antal missade straffar, kunde finslipa din strafflaggning :) En gammal klyscha: Man lar sig av sina misstag :)

Annars...UNDERBART med 3 poang!!! Woohooo!
Atlético daniel77
2007-04-09 15:33
Tjena el niño och AnderssonTheOne!

Givetvis kan man missa ett antal straffar i rad, men om man läser artikeln riktigt noga kan man även utskönja en viss kritik mot Aguirre som absolut borde ha valt en annan straffskytt igår. Pojkens självförtroende har dalat efter alla dessa straffmissar och nu när han äntligen verkar vara på gång igen efter målet mot Mallorca så sumpar han ännu en straff. Aguirre borde ha överlåtit ansvaret till ngn annan då pojken har all press på sig, jag håller med er.

Jag håller även med om att han verkar ha bestämt sig för var han skall lägga straffen, men jag anser fortfarande att han borde titta upp och se var målvakten är på väg. Hade han gjort det hade han nog gjort mål igår då målvakten slänger sig tidigt... En duktig straffläggare avvaktar eller gör som italienarna gjorde i VM-finalen: skjuter högt och stenhårt. Helt otagbart!

AnderssonTheOne, visst skall fotboll glädja en, inget snack om det, men kolla bara på hur lycklig och glad Torres verkar vara på en fotbollsplan... Jag är ingen supporter som gläds när laget eller en viss spelare spelar dåligt, fotboll är inte alltid kul och visar inte mitt lag upp de rätta takterna blir jag, med all rätt anser jag, förbannad (dock ej igår!) och då är det svårt att hitta saker som man kan glädjas åt. För mig är fotboll passion och inte bara en lek. Lidandet, besvikelsen och euforin i en salig blandning gör fotbollen till en sagolik upplevelse, på och vid sidan av en fotbollsplan.
Atlético AnderssonTheOne
2007-04-09 13:39
Måste bara säga att det är oerhört skönt att höra hur ärlig Forlán är till pressen, att han tycker att vi gör rätt som fortsätter spela.
Atlético el niño 9
2007-04-09 12:44
känns skönt att atlético vann igår.har inte sett dom spela på ett tag så jag tyckte det var skit kul.fast tyckte synd om Torres när han missade den där straffen.och det kan ju inte ha varit lätt när han har missat så många innan och så missar han den här också.han blev nog rätt besviken.han gjorde ett bra skott men målvakten gjorde en ännu bättre räddning.men tycker fortfarnde han är favoriten :P .han får väl komma igen,men det är ju inte heller lätt om man sätter för stor press på honnom.alla kan missa. villareal gjorde också ett par onödiga saker.som att slänga sig med dobbarna uppåt utan att ha minsta chans att vinna den bollen utan bara den chansen skada Atlético spelarna.men dom tog 3 poäng och det e bra,dom ligger fortfarnde på 6 plats men fortsätter dom så så kommer det ju att gå bra.
Atlético el niño!
2007-04-09 12:26
I nitt egna lag hade jag missat typ 7-8 straffar(inklusive träningsmatcher) men jag fortsatte slå och nu har jag inte missat någon straff på två år.
Atlético el niño!
2007-04-09 12:09
HÅller inte med dig Daniel att han ska sluta borra in ögonen i bollen när han lägger straffar, det betyder att han redan har bestämt sig var han ska skjuta bollen när han lägger upp den på punkten.

Rojiblanca (fd. Lamps8)//
Det kan inte vara lätt att vara honom, han tror säkert också att det är på väg upp med formen men sen kommer en straff och hon har oturen att missa och sen känner han att; fan, där sket det sig. han måste intala sig själv att han är bland dom bästa.

iiAUPA ATLÉTI!!
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2007-04-09 10:33
Det känns skönt att vakna upp och sett Atletico vinna igår. Jag tänkte värkligen på Torres igår. Det kan inte vara lätt för honom nu. Han försökte sitt bästa men lyckades inte.. Man såg hur besviken han blev. Jag tycker faktiskt riktigt synd om pojken. För ett år sen var en självklar straffskytt för mig, nu är det tveksamt.
En sak som jag blev riktigt glad över var målet han gjorde i förra matchen, då kan klappade om Atletico loggan efter han hade gjort det.
För mig kommer Torres alltid vara en av mina favoriter.. Allt det han har gjort för Atleti är väldigt svårt att glömma bort.. Men han måste ju såklart prestera bättre än vad han har gjort den här sesången, även fast jag tycker han har varit OK. Han har kanske inte gjort många mål men han har legat bakom endel.

Aupa Atletico y Torres! Esta vez si!
Atlético sunisa
2007-04-09 10:16
Måste säga att jag tycker att Atlético har gjort en bra säsong när man tänker på att 2 trumfkort som Petrov och Maxi gick sönder så tidigt på säsongen.Hoppas vi slipper byta halva laget till nästa säsong, utan bara värvar 2-3 spelare med spets.
Atlético AnderssonTheOne
2007-04-09 02:11
Men herregud sluta klaga på pojken, det var en bra straff men en ännu bättre räddning, det kallas otur o all denna press folk sätter på honom tar fan kål på honom 0_o, bara för man missar 5 straffar går inte världen under vi tog 3 poäng o det är väll vad som räknas, Fotboll är ett spel som endast ska glädja !
skidrow
2007-04-09 01:57
Eftersom alla spelare i alla lag (kanske nåt enstaka undantag) lägger sig ner och rullar ett par varv när dom ser att dom tjänar på att få bollen utspelad tycker jag absolut att man ska fortsätta spela i ALLA sådana lägen tills domarn blåser av. Man kan ju aldrig veta om Franco låg kvar bara för att Villareal inte fick bollen eller om han var skadad på riktigt. Att han sen blir utbytt tyder ju iofs på att han var skadad men det kan man ju aldrig veta just när det händer eftersom i 99% av fallen så är det bara små skitgrejer. Jag kan helt ärligt inte förstå varför det blir tjat varje gång dom här situationerna uppstår. I dom flesta fall är det ju faktiskt mer fair play att fortsätta spela...
Atlético Henko
2007-04-08 23:11
Atlético har ju verkligen haft tur med de andra lagens resultat, trotts att man inte tagit många poäng den senaste tiden är det bara 3 poäng upp till fjärdeplatsen.
Atlético olallatorres
2007-04-08 22:59
Grymt skönt med seger! synd bara att man ska va helt slut bara innan matchen är slut! blir så less på alla fjantiga avblåsningar! tänk om dom fick spela lite utan en domare som blåser hela hela tiden!!!
Atlético Supersukhan
2007-04-08 22:59
ja, man trodde ju att Torres skulle prova ngt nytt efter att ha missat 3(?) straffar, kanske skjuta uppe elr i mitten, men men så fel man kan ha:P
Atlético greeneyes_x
2007-04-08 22:58
Vi tar gärna emot kritik från alla fans utom Real och Barca fans om moral tack..
Atlético greeneyes_x
2007-04-08 22:55
Vet ens Torres hur man skjuter straff i andra hörnet? Jag tror alla målvakter nu vet att han skjuter i det hörnet..
Atlético fuzz
2007-04-08 22:54
Ingen rolig match direkt men skönt med en vinst äntligen. Patetisk straff av Torres, finns det ingen som slår bättre?
Atlético Luff
2007-04-08 22:51
Äntligen en 3poängare!
Dr. Lassie
2007-04-08 22:44
Alltså, sover kommentatorerna på TV4+, eller? Lite entusiasm, tack!
Dr. Lassie
2007-04-08 22:43
Äh, det var lite hårt, så ska man inte säga om en Atletispelare. Men jäääävlar vad kass han är.
Dr. Lassie
2007-04-08 22:42
Gabi är ett levande skämt, alltså. Hoppas han dör där på plan.
Villarreal Lalat
2007-04-08 22:14
greeneyes_x//

Du ser ju klart och tydligt att Franco skadar sig. Varför haltar han resten utav halvleken och blir utbytt i halvtid annars?

AUPA JOSÉ MARI! FILMA PÅ!
Annons: