/spanien/atletico/forum/2272.aspx/spanien/atletico/forum/2272.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Lippan
2007-04-08 10:22
Grattis Andero!

Jag hoppas att Aguirre väljer att starta med Agüero istället för Mista, för jag tycker det funkar bättre med honom jämte Torres men de kanske inte Aguirre tycker. :P

Att Zaragoza vann var ju inte bra för oss, men trevligt med en Valencia- förlust :) Det kanske tätnar till lite nu i toppen & vi måste vinna i princip varje match vi har kvar om det ska finnas en chans att ta en Cl-plats..
Atlético rawkus
2007-04-08 03:54
Tillbaka fran Estadio Azul !! Javlarrrrr vilken harlig upplevelse det va !! San underbar passion och anda under hela matchen, samt som bonus, sa vann Cruz Azul med 4-2 ;) Fick antligen se Jared Borghetti i action!! Han satte straffen som betyddy 2-0... Annars 2 fina frisparkar fran Cruz Azuls sida. Forsta malskytten pa frispark har jag ingen aning om vem det va...men den andre skruvades in av Ricardo Nunez :) Skont vader, grymma manniskor, Sol och Corona (billigt!) samt en malrik match - vad mer kan man begara??

Nu vantar jag med spanning pa avspark mellan Villa - Atleti !!

AUPA ATLETI !!
Atlético Andero
2007-04-08 01:12
Ämne: Ämne: Nu är v....
Tackar! Förhoppningsvis blir det en fin födelsedagspresent även för Luccin och Galletti, som båda fyller år på måndag. ;-)
Atlético T:e
2007-04-08 01:01
Ämne: Nu är vi ännu mer pr....
Grattis !
Atlético zoran
2007-04-07 23:59
Härligt att Valencia förlorade och Zaragozas vinst ikväll mot Barcelona var faktiskt imponerande, det måste man erkänna även om det är dåligt försvarsspel Diego Milito gör mål på.

Där ser man vad EN stor målskytt kan uträtta för sitt lag i jakten på Europaplatser.
Atlético Lush
2007-04-07 22:36
Valenica ligger under med 0-1! Hoppas att det står sig!
Atlético Andero
2007-04-07 22:27
Nu är vi ännu mer pressade att vinna i morgon. Hoppas vi gör det i alla fall, vore den bästa födelsedagspresenten för mig. :-)
Atlético Luff
2007-04-07 22:17
Inget vidare resultat för oss, det.
Atlético Lush
2007-04-07 22:04
Zaragoza slog Barcelona, 1-0
Atlético Lush
2007-04-07 21:44
Miran;

man kan ju inte direkt säga att det ser ljust ut. En 6:e plats om han verkligen skärper till sig. (Som jag för övrigt hoppas på varje dag!)

Är det nånting som hänt Aguero eller? Förra matchen startade han inte, nu har Aguirre inte bestämt sig än? Torres verkar ju vara given, han kanske vill få ett fungerande anfallspar?
Atlético Rueda
2007-04-07 17:55
Har uppdaterat tips-sidan med en ny omgång, In och tippa www.tippa.2u.se. Det blev inga poäng utdelade förra omgången.
Länktips: www.tippa.2u.se
Atlético Luff
2007-04-07 13:54
rawkus// Låter inte så dumt det där :) Jag tror på kryss mot de gula, inget av lagen verkar vara i någon formtopp...

Ser att sportexpressen behagar visa en Bragamatch idag, spelar inte vårt senaste nyförvärv Diego där? Vet nån om han är en startman eller ens med i truppen? Vore kul att se honom.
Atlético rawkus
2007-04-07 06:41
Bienvenidos a Mexico !!

Nu har vi(jag o tosen) anlant till Mexico!!

Bor Miguel Angel De Quevedo, syd om Centrala Mexico City.

Blir kvar har ca 2 manader, innan flytt till Playa Del Carmen(Yucatan.

Imorn(lordag)ar det dags for min forsta Mex match!! Cruz Azul tar emot Vera Cruz pa Stadio Azul :) Hoppas pa att fa se Cesar Delgado och Jared Borghetti i action !!!

Sedan pa sondag ar det dags for hojdpunkten: Pumas tar emot Club America!! Galet drag enligt flickvannens farsa! Senaste motet sa omhandertogs ca 300 fans... Har aven hittat ett flertal cantinas som sander matcher fran La Liga mm.

Vantar in nan stormatch for att fa se ett fullsatt Estadio Azteca :)

Hur ar vibbarna ang varan match mot Villareal?? Har vart pa resande fot i en vecka, och har varldens samsta uppkoppling :(

Nat nytt om Torres vara eller icke-vara?

AUPA ATLETI !!
Atlético JJ
2007-04-06 22:39
hallå igen allihopa! har varit bortrest ett tag så har inte kunnat hänga med i diskussionerna. Men nu är jag tillbaks!
Hur går det i matchen i helgen? Vinst, och ett steg närmare Europa? Eller ytterligare ett snedsteg?
Valencia Miran T
2007-04-06 22:00
Torres borde väll kunna placera sig minst på 5e plats i top-10 målskyttar i Atlético, eller vad tror ni?
Atlético Luff
2007-04-06 18:12
Jag vill till Madrid!

Det var allt. :)
Atlético Andero
2007-04-06 11:03
Ämne: Skulle typ Inte Torr....
Rykten säger det, ja.
Atlético wesse
2007-04-06 10:17
Sakta men säkert..

Skönt att det inte blir några snedsteg iaf i rehabiliteringen av Maxi och Petrov! Vore skönt om de skulle hinna spela några matcher och förstärka truppen nu i slutskedet då det är så otroligt jämnt och viktigt!
BoyS SAN InteR
2007-04-06 02:52
Skulle typ Inte Torres vara på väg till liverpool?
Atlético daniel77
2007-04-05 19:19
Lush, du har fått pm.

När det gäller träningarna kan man ibland se sekvenser på ngn av de spanska tv-kanalerna. Telemadrid är en annan kanal som kan visa lite av reals och Atléticos träningar.
Atlético Lush
2007-04-05 18:09
Jag lever i en orättvis värld! (Tyvärr!) Missar matchen på söndag.. :(

Jag som gått och längtat.

Daniel, du som har så bra koll på träningarna:
kan man se de live på nätet?
Atlético zoran
2007-04-04 20:22
@JFH

Räkna in Vitolo där, han har varit mycket viktigt för Racing även han. Jag tror fortfarande att Garay kommer att bli något för framtidens Argentinska landslag. Han är en mycket duktig back, precis som Vitolo.

Anfallet är även det mycket bra hos Racing, och jag tror de flesta har fått upp ögonen för de nu eftersom de faktiskt är med och slåss om en Europa-plats vid det här laget.

Själv tror jag att Zigic hamnar i Juventus, men jag vill helst se honom i Racing Santander ett år till om resten av laget väljer att stanna, Nyckelspelarna dvs.

Jag är nästan övertygad om att Miguel kommer att komma tillbaka och ge allt nästa säsong. Han om någon förtjänar att göra debut i Atlético.

Angående Quaresma så är jag lite skeptisk till honom. Han är enormt bra när han får spela, men mindre bra på att ta motgångar och han har visat det i både Portugals landslag och i ligan när han blivit petad, främst i landslaget.

Jurado är en av Atléticos bästa spelare nu på vårsäsongen, samtidigt tycker jag att Luccin har börjat svikta mer och mer. Men visst känns det säkrare med Luccin än med Gabi ensam på mitten, Jag tycker att man låter Jurado spela i mitten som spelfördelare och flyttar ut Pernía alternativt Antonio Lopez på vänsterflanken, de har ju samsats om en kant tillsammans tidigare.

Tycker det är synd att Atlético inte utnyttjar Jurados starkaste sidor.
Atlético Luff
2007-04-04 18:12
Usch vad tråkigt med Miguel, snacka om otursförföljd kille.

Till nästa säsong kommer det iaf kännas som 3 nyförvärv iom att våra skador kommer tillbaka. :)
Atlético JFH
2007-04-04 16:56
Quaresma hade redan valt Atlético, men Porto ville ha mer pengar så det ska inte vara några problem (Om man ska tro den spanska pressen).
Sano
2007-04-04 16:48
Tror absolut inte att Quaresma kommer till Atletcio jag tror han hellre väljer Inter eller Real Madrid som kommer iaf att spela i CL.
Real Madrid R-7
2007-04-04 16:41
Vad orättvist, ni har haft hur mycket nyheter som helst på senaste tiden.
Grym redaktion som orkar skriva hela tiden.
Atlético JFH
2007-04-04 16:31
Garay är också en mycket bra spelare som kan tillföra en hel del med sin mångsidighet. Som mittback är han ganska överflödig men han skulle kunna ge Seita konkurrens om högerbacksplatsen. Ska vi ut i Europa kommer vi att behöva bredd i truppen. Sen kan man också konstatera att årets upplaga av Racing är betydligt starkare än vad man kunde tro. Garay, Zigic, Munitis, Scaloni etc är alla bra spelare. En bättre målvakt lär de dock behöva ifall de vill slåss om UEFAcup-platsen nästa säsong.
Atlético daniel77
2007-04-04 16:04
Zigic, ja, varför inte? ;)När vi ändå pratar om en Racingspelare kan man faktiskt börja fundera på om man inte också ska försöka locka över den målfarlige försvararen Ezequiel Garay. 7 mål i år, även om ett antal av dessa mål gjorts från straffpunkten.
Atlético JFH
2007-04-04 15:33
de la Peña som en kortsiktig lösning skulle vara mycket bra. Han har varit Espanyols bästa spelare i många säsonger och det är en klasspelare vi skulle behöva. Helst ser jag någon yngre, men de la Peña på free transfer är bättre än att ge 15 miljoner för Carvahlo. Jag drömmer fortfarande om Sneijder eller Arteta men det är betydligt säkrare att satsa på någon med så stor erfarenhet av spel i Primera. Zigic lockar också bara mer och mer...
Atlético daniel77
2007-04-04 15:29
Iván är 31 så räkna med 3-4 år till. Det är en kanonvärvning ifall det blir av. Tyvärr är även Valencia och Racing de Santander intresserade...
Annons: