/spanien/atletico/forum/2269.aspx/spanien/atletico/forum/2269.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético JFH
2007-03-19 22:14
Samtidigt gör Zigic ett mycket bra jobb i Racing och ligger bakom många mål. Han och Munitis har funkat bra ihop så det är inte en spelare jag skulle säga nej till. Däremot tror jag inte att det är den typen av anfallare vi behöver. Han är en targetplayer och vi behöver en boxplayer ala Trez. På mittfältet kan jag bara drömma om Sneijder. Det känns som om han är gjord för att ta den offensiva mittfältsplatsen i dagens Atleti. jag skulle nog gråta av glädje i flera dagar om vi lyckades värva honom. Nöjer mig dock med någon av Arteta eller Carvahlo om Sneijder inte kommer in. Mer behöver vi inte förstärka inför nästa säsong, förutom möjligtvis några talanger. Förhoppningsvis inser ledningen samma sak.
Atlético daniel77
2007-03-19 21:51
Futre,

givetvis har du rätt när du säger att Schuster inte var lika ojämn som Guti. Schuster var nästan alltid bäst på plan, om vi bortser från Futre förstås ;) Det är just en Futre vi behöver! Har inte Futre ngn fotbollsspelande son? ;)

JJ,
jag trampade nog på en liten mina tror jag... Är Zigic född 80? Och är han så pass "gammal" tycker jag nog att vi absolut skall satsa på ngn annan. Oj då, tjenare vilken miss av mig... Sneijder JA!!
Atlético Futre
2007-03-19 21:03
Ämne: Futre,

kommer du ....
Äh, till skillnad från Guti så var väl inte Schuster såpass ojämn ändå?

Fast visst, om Guti kom till klubben och att han verkligen blev anledningen till att det börjar regna titlar över Atletico så får han gärna värvas...:P
Atlético JJ
2007-03-19 20:47
Wesse,
Visst har Italien en del bra boxspelare, men vi har ju sett hur alla italienare har floppat totalt i Spanien, se Fiore, Tavano, Moretti. Zigic skulle varit drömmen, om vi skulle varit ute efter en boxplayer. Jag tycker inte det behövs, utan vad vi behöver är en riktigt målgörare, tyo Nistelrooy som Daniel säger. Vrf inte Huntelaar? En blandning mellan box och målgörare, i mitt tycke.
Daniel,
Jag tror att Zigic är född 80, så han är ganska gammal ändå;)
Guti kan dra dit pepparn växer:P Aldrig i livet att jag skulle vilja se honom i Madrids bästa lag! Usch! Såg på Ajaxs match mot PSV, Sneijder skulle inte heller varit fel!
Härligt med lite nytt på klubbsidan, det enda som saknas nu är uppdateringar om spelarna, men det kommer väl i sinom tid:)
Redaktionen
2007-03-19 20:26
Klubbsidan ("Klubben" i menyn till vänster) är uppdaterad.
Atlético daniel77
2007-03-19 20:12
Futre,

kommer du inte ihåg den blonde tysken som tillsammans med Futre gjorde att Atléti blev ett lag att räkna med i början av 90-talet? Schuster hette herren och han är än idag älskad av alla Atléticos trots att han spelat både för FC Catalunya och Real Marängerna...

Så dålig kan du väl inte tycka att Guti är... ;)
Atlético Futre
2007-03-19 20:07
Ämne: Tjena JJ och Wesse! ....
daniel77,

Där lyckades du trampa på mina tår. Guti vore som en Fernando Torres på mittfältet - en spelare som bara presterar om motståndarlaget heter Barcelona. Han är en spelare som alla kopplar till maräng-land och han är mycket ojämn. Just nu är en boxspelare det viktigaste (enligt mig), Trezeguet (som du nämnde) vore en dröm.

Med Miguel - maxi- Petrov tillbaka och vips, vårt lag visar mycket kreativitet igen!
Atlético daniel77
2007-03-19 19:34
Tjena JJ och Wesse!

Visst skulle Zigic vara ett bra nyförvärv men det är ingen drömvärvning enligt mig. Han är fortfarande ung och det vi efterlyser är en äldre herre som redan stänkt in ett antal mål i sin karriär, typ van Nilsterooy (jag vet, numer är han maräng och ej önskvärd bland los colchoneros, synd kan jag tycka), Trezeguet eller Henry. Rutin före talang i det här fallet alltså.

När det gäller mittfältet får jag väl säga det igen: Köp GUTI så har vi löst problemet på mittfältet! Det spelar ingen roll att han är maräng, killen är duktig och vi har haft andra maränger i vårt lag som presterat bra på Calderon. Varför inte Guti? (lugn Andero, jag vet vad du tycker om Guti... ;)

R. Keane låter inte som ngn hit tycker jag.
Atlético wesse
2007-03-19 17:41
//JJ

Zigic skulle vara en våt dröm!
Skulle inte alls ha något emot att han drog på sig den rödvita tröjan!

Tror inte det är helt dumt att blicka mot stövellandet i jakt på boxspelare, finns ju en del kvalitet där!
Atlético JJ
2007-03-19 15:35
Atleticos största problem är och har alltid varit deras ojämnhet. De kan spela skitbra i ena matchen för att vika ned sig i nästa. det håller inte i längden!
Daniel,
Jag tror faktiskt att Inzaghi skulle vara en perfekt värvning;) Nej, men precis som du säger behövs en riktigt målskytt, typ Milito eller Eto. Skulle vilja se två anfallare till truppen i sommar, så att Aguero kan gå ner ett snäpp. Min absoluta drömvärvning är Villa. Han skulle vara perfekt!
Rojiblanca,
Håller med dig där. Hellre UEFA - cupen nästa säsong, kommer vi till Champions denna och sedan misslyckas med det nästa så kanske det ses som ett misslyckande. Kanske är det också bättre att "börja" mäta sig med lagen under det absoluta toppskiktet, så man inte kommer till Champions och får storstryk i alla matcher:P
Wesse,
Vad sägs om Zigic?
Atlético wesse
2007-03-19 11:32
Så Sevilla kan också titulera sig "Los Rojiblancos"?

Man blir trött...

Trist med ännu en torsk, börjar bli dags att knyta näven i fickan för Luccin och co. och styra upp saker och ting! Håller fullkomligt med i debatten om Torres, han är definitivt ingen ledarfigur, ge bindeln till Luccin eller Perea, de enda som har lite pådrivar humör!

Om han säljs hoppas vi att det blir en vettig värvning! En äkta boxspelare som gör att Kun får ta ett kliv ner i banan och vara playmaker! Har inte nåt riktigt bra och realistiskt förslag ännu, ska fundera lite! :)Tror dock inte R. Keane är den boxspelare vi behöver...
Atlético Luff
2007-03-19 10:07
Jupp, känns som vi får koncentrera oss på en UEFA-plats nu, blir för jobbigt att jaga Valencia/Real, tyvärr.

Hoppas bara styrelsen nöjer sig med det...
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2007-03-18 23:39
En Champions League plats känns bortkastad nu... Tråkigt. Men tror inte ni att det är bättre att börja med en UEFA cup plats först? Ir paso a paso.
Självklart vore det underbart att få en CL plats men för mig så skulle vi inte komma så långt i den tävlingen... Självklart spelar prestige och pengar in men ändå.
Jag har dock en magkänsla om att det kommer gå bättre för oss nu på våren, när Maxi & Petrov kommer tillbaka och när vår vädret kanske kan pigga upp vissa spelare... ;)
Det ska värkligen bli spännande att se vart vårat kära Atletico slutar :)

Aupa Atléti! Esta vez si!
Atlético daniel77
2007-03-18 22:19
Zoran,

du har fått PM
Atlético daniel77
2007-03-18 22:04
Ja, och det är rätt skrämmande det...
Atlético Andero
2007-03-18 22:00
Torres får nästan alltid flest röster, trots att han kanske är planens sämste..
Atlético daniel77
2007-03-18 21:56
Och skönt att höra ngn är positiv ;) Det lyfter upp en! Bra JJ!
Atlético daniel77
2007-03-18 21:51
Ja, och framför allt tror jag nog det är viktigt för pojken och hans fotbollsmässiga utveckling om han flyttar... Han har stagnerat i Atléti, han behöver nya utmaningar...

Det vi skulle behöva är en anfallare som petar in enkla mål... Italienare brukar vara bra på det... en Pipo Inzaghi, modell yngre förstås...
Atlético JJ
2007-03-18 21:42
Jag tycker precis som du. Han är en favoritspelare, helt klart. Har också försvarat honom, sagt att han är en viktigt del i laget, för det är han ju. Atleti är inte samma sak utan honom:P Men jag ser hellre att vi säljer honom i sommar och köper in en riktig anfallare, målgörare. Funderade lite på Robbie Keane? Hoppas också på att Ruben Ramos flyttas upp, samt att ngn av D. Carvahlo eller Elano kommer till mittfältet, skulle varit riktigt skoj. Är ändå hoppfull till framtiden, vi kommer klara en Europaplats, ingen tvekan.
Atlético daniel77
2007-03-18 21:37
Ja, alltså det som förvånar mig mest är att 27% röstat på Torres som bäste spelare i dagens match. Ok, han ser pigg ut i första halvlek men det för att lagkamraterna kämpar på bra. Tycker dock att han är ovän med bollen och får ständigt bollen för långt ifrån sig... I andra försvinner han nästan helt, förutom i en situation där han faktiskt rycker förbi backen och slår ett lågt inlägg till Aguero. För övrigt NADA! Han måste åtminstone springa på djupet, visa sig lite mer.

Jag har alltid varit förtjust i pojken och försvarat honom länge, länge, men nu börjar jag förstå de som vill sälja honom... Om vi nu får en trevlig summa för honom bör vi absolut sälja honom, han är ju som sagt inte världens bäste fotbollsspelare och för pengarna kan vi värva bra ersättare. Det är det ingen tvekan om.

Vad tycker du?
Atlético JJ
2007-03-18 21:23
Ämne: JJ,

du har rätt, ....
Daniel,
Ibland kan man vara trött på allt detta lidande;)
Men vad tycker du om fallet Torres?
Atlético daniel77
2007-03-18 21:22
JJ,

du har rätt, nu väntar enklare motstånd och nu har man inte råd att tappa poäng hur som helst...

Aupa Atléti! Det är just detta ständiga lidande som vi aldrig får nog av som gör att vi älskar detta lag!
Atlético JJ
2007-03-18 21:15
Hur ska detta sluta? Fy fan rent ut sagt!
Vrf kan vi inte ta vara på vårt spelövertag och göra mål för en gångs skull? Ingen löper, ingen ger spelaternativ och man måste vända tillbaka hem.
De spelare som jag tyckte försökte var Luccin, Galletti, Jurado och Aguero. De försökte skapa någonting. De andra verkade inte bry sig! Vill de ut i Europa? Verkar inte så... Det här funkar inte. Det funkar inte att man bara tänder till och skapar chanser när man möter riktiga storlag. Det enda positiva jag ser nu är att Perea, Pablo, Lopez, Miguel, Maxi och Petrov lär vara tillbaka till nästa match. Hoppas då att han sätter in Jurado i mitten, han gjorde bra ifrån sig där idag.
Angående Torres har ni helt rätt. Mn har haft överseende med honom eftersom han har stor press på sig, men det går längre. Sälj honom, köp en central mittfältare och en riktig målgörare för pengarna. Framförallt en riktigt målgörare behövs, typ som Milito i Zaragoza.
Men, vi får komma ihåg att säsongen är långt ifrån över och vi har lättare spelprogram än lagen ovanför oss. Dessutom så kommer många ordinarie spelare tillbaka.
Det är i sådana här stunder man får visa att man är en riktigt supporter!
AUPA ATLETI!
Atlético zoran
2007-03-18 19:19
Jag tycker det är riktigt tråkigt att Atlético släpper in skitmål konstant. Samtidigt tycker jag ändå att vissa spelare gjorde en ganska bra insats med tanke att de i alla fall försökte.

Galletti får definitivt godkänt då han är en av få spelare i andra halvlek som utmanar och vågar gå framåt istället för att spela en passning hem till backlinjen eller Atléticos centrala mittfältare. På slutet orkar han inte, och det kan man inte beskylla honom för. Dock är han mer osynlig i första halvlek.

Agüero försöker som alltid att ta sig igenom ett helt försvar utan hjälp av sina lagkamrater. Det är något jag beundrar med honom.

Torres första 25-30 minuter i matchen var rätt bra där han visade intentioner på att han ville spela fotboll, tyvärr avtar det helt i andra halvlek och för de som hade lite hopp om att han skulle bjuda till, fick se sig svikna - Igen.

Pernía och Jurado försökte även de spela fotboll och komma till inlägg när de hade tid. Jurado blev hårt tagen av Diogo i början och jag förstår inte varför han inte utmanar Diogo mer i den andra halvleken.

Dessutom kan jag inte förstå varför ALLA spanska klubbar, inklusive Atlético inte kan lyfta och fylla på med folk. Varför spela sig fram till mållinjen? Samma visa varje gång.
Atlético greeneyes_x
2007-03-18 19:01
alla gjorde en dålig match.. men jag har faktiskt fått nog av Torres.. han måste bort i sommar.. dom senaste 2 säsongerna kan jag tänka mig att han max gjort 9-10 godkända matcher av typ 70 st.. om ens det.. han tillför laget ingenting längre.. inte ett skvatt.. vill inte ha en spaler som bara gör bra matcher mot Barca och Real.. Har aldrig sett en lagkapten inte manar på sina gubbar och skriker lite.. han ser mest ointreserad om det inte är stormatcher.. har fått nog av den pajasen.. vi måste sälja han så länge vi kan få bra pengar för han.. så kan vi hämta 2 st "målgörare" istället.. en targetplayer och en boxplayer.. precis som kommentatorn sa så ska Aguero spela på mittfältet strax bakom anfallet.. "He can pass to enyone on a turn of a dime" ..
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2007-03-18 19:00
Situationen blir ju inte bättre av att det börjar snöa en massa :(
Atlético Atlético_
2007-03-18 19:00
förjävligt, fyfan va trist ! vi räcker inte till.. då är det bara :(
Atlético Andero
2007-03-18 18:55
Slut. Vi blir nog bäst sjua i år, som jag tippade inför säsongen...
Atlético garmaffi_90
2007-03-18 18:50
Jurado ut Marquès in
Atlético garmaffi_90
2007-03-18 18:50
Jurado ut Marquès in
Annons: