/spanien/atletico/forum/2257.aspx/spanien/atletico/forum/2257.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético AnderssonTheOne
2007-04-13 15:18
"Villareal förlorade lika lite som Atlético vann" ständigt detta tjat om mål situationen och Straffen :S blir så irriterad, Pires protesterar inte mot domslutet av utvisningen, varför inte? jo för idioten rör Gabi, sen målet är 100% Rättvisst sen att deras målvakt psykas av medspelare är INTE vårt fel, man väntar på en avblåsning men är det inte huvudskada låter domaren spelet gå vidare om motståndar laget har anfall, så är reglerna _
Atlético JJ
2007-04-13 11:14
Rawkus,
Haha, en aning;)
Ja, varför inte göra de andra på forumet delaktiga i frågan och fråga dem vad de kan erbjuda? Behöver inte vara pengar, bostad,kläder och lite vartannat går bra. Haha!
Men allvarligt talat skulle jag hellre vilja se Carvalho, jag vet egentligen inte varför, men han känns mer användbar, kan användas både på mittfält och i anfallet. Skulle vart häftigt att se honom i tröjan! Själv?
Atlético rawkus
2007-04-12 23:12
JJ: Sneijder ar killen som gor 90% av mina drommar vata!! (For mycket info...?) ;)

Carvalho ar fasiken kanon han med!! Om vi jobbar lite extra, kanske vi kan kopa bada !!?? :D
Atlético JJ
2007-04-12 22:29
Luff,
Okej, så han är ngnting att sikta på enligt dig?
Rawkus,
Jag kan säkert bidra med ett par hundra! Ska vi räkna de som klara inför nästa säsong?;)
Håller med dig, min drömvärvning vore antingen Sneijder eller Carvalho! Din?
Atlético Lush
2007-04-12 22:26
Alltså jag fattar inte, varför kan inte alla bara släppa det där jävla målet? Hur mycket folk än klagar så kommer det inte försvinna, och hur mycket folk tjafsar om det var fairplay eller inte, så spelar det ingen roll, alla kommer ha sina åsikter. Atletifans har sin version och andra har sin. Shit! Tänk på att vi har match om 3 dagar, kanske läge att börja fokusera på den istället?

Ja vi tjejer kan också vara riktiga fotbollsfans! Jag kommer ihåg när jag tittade på fotboll med min kusin en gång och han sa "Du och fotboll, det är passion". Precis som ollalatorres säger, släpp in oss - vi kan också! Jag älskar t.ex. Zlatan (det går inte att hata den människan), han är ju inte direkt känd för sitt.. ja ni fattar.

Kommer inte ihåg vem som sa det (greeneyes möjligen?) men jag håller med dig man kan hålla på olika lag, men inom olika ligor. Att hålla på lag inom samma liga känns väl ändå lite förvirrat?

Glöm inte bort matchen nu på söndag! :)
Atlético Andero
2007-04-12 21:38
Ämne: Ämne: "Sedan ....
I mitt tycke var domaren inte partisk till fördel Atlético? Efter målet kom ju flera idiotkapningar från Villarrealspelarna som borde renderat i fler varningar. Även ett rött kort efter kapningen av Luccin, om ni minns?

I övrigt var han väl bara allmänt dålig, till fördel ingen.
Atlético guRRet
2007-04-12 21:08
borttaget av mig själv...
Atlético Futre
2007-04-12 20:53
Ämne: "Sedan faller José M....
Äh, det är domarna hon riktar sin kritik mot, inte Atletico. Att domaren var partisk för Atm bryr iallafall inte jag mig om - vi vann, det är det viktigaste. Sedan hur segermålet gick till är beklagligt, men när La Liga genom de senaste åren har blåsts sönder pga. filmningar till höger och vänster så är det på tiden att ett lag spelar vidare tills domaren blåser. Nu råkade Franco verkligen vara skadad och då är det domarens uppgift att stoppa spelet - har inget med fairplay att göra. För Atletico spelarna kan inte stanna upp och se efter om Franco filmar eller verkligen är skadad när man direkt efter en höna kommer med en ny anfallsvåg. Allt detta skedde så snabbt att spelarna i vårt rödvita lag knappt märkte en liggande Franco - Eller trodde ju att han var offside. Så som jag uppfattar det så riktar hon kritik mot domaren, inte mot Atletico - så det är nog inget att upphetsa sig över...
Atlético tjocken
2007-04-12 19:23
TOOOOOOOOOOORRRRRRRRRRRREEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSS

Atlético rawkus
2007-04-12 18:53
JJ: Absolut !! Har ca 30 000 Mex Pesos... Dryga 3000 US$...inte mycket, men betalar sakert badas tandkram (Colgate) samt ett gang Ultra Softa toarullar ;) Hur mycket behover vi sikta pa??

Allvarligt sa tycker jag en kreator a la Ibagaza ar prioriteten, samt skugga (las: skugga!) pa en ev ersattare ifall El Nino drar... :(
Atlético olallatorres
2007-04-12 18:46
greeneyes,
så klart det finns passionerade fotbollsfans på den kvinnliga sidan som du säger. Men fan vad vi måste jobba för att få den stämpeln!!! råka jag då nämna att en kille råkar vara snygg hamnar jag på noll igen! haha! Nä killar kan ju vara snygga fast de spelar fotboll och råka vara bra samtidigt! Men det är få tjejer som bara ser fotboll för att det är nån snygg kille med. känner bara en! resten ser fotboll för fotbollens skull! Så våga släppa in oss! Vi kan mer än många tror... :)
Atlético Andero
2007-04-12 16:53
Möjlig startelva på söndag, att döma från dagens träningspass:

Leo Franco; Perea, Pablo, Eller, Pernía; Galletti, Gabi, Luccin, Jurado; Torres, Agüero.
Atlético Atlético_
2007-04-12 16:51
"Sedan faller José Mari. På samma sätt som van Nistlerooy föll förra helgen. Ett smart fall i ett svagt motståndarögonblick som gav honom straff. Som alltid ger straff. Utom på El Madrigal.
Det är den andra straffen den kvällen som domaren stjäl från Villarreal.

Det delas ut en del kort också. Kapade Villarreal-spelare drar på sig flera stycken. För hur vågar de? De tar risker genom att kapas; det skulle kunna tvinga fram fasta situationer som skulle kunna ställa till det för Atlético! Domaren hade varit bra mer övertygande i en rödvit tröja. Kanske glömde han den i bussen?"

Dessa mindre väl utvalda ord komemr från siganturen " Nina " i det senaste Fuera de juego. Människan påstår alltså José Maris pinsamma filmning borde inneburit en straffspark. Helt otroligt !
Atlético Luff
2007-04-12 16:22
JJ// Du menar Veloso? Isåfall tror jag att han främst är en central spelare, antingen mittback eller mittfältare, han är dock vänsterfotat och har säkert fått vikarera på vänsterbacken när det krisat.

Skulle vilja ha honom, men det känns som en spelare med kreativitet är ett snäpp högre på prioriteringslistan.
Atlético JJ
2007-04-12 15:55
Rawkus,
Är du med på en insamling till Carvalho och Quaresma?;)
Såg på Sporting - sidan att vi skulle vara intresserade av en vänsterback. För mig låter det väldigt märkligt, Lopez kan vara en av ligans bästa och Pernia är en fullgod ersättare till honom. Mycket märkligt.
Atlético greeneyes_x
2007-04-12 13:24
Hej till min nya Idol Orch//

1: Om du inte kan bry dig mindre om vad jag tycker så hade du inte kommit tillbaka och förklarat dig.. Jag har själv 3 lag.. fast det är 3 olika ligor.. Det är klart det går att heja på alla 19 lag i La Liga och 19 lag i Serie A.. Fast då finns inte passionen för "ditt" lag.. bara omtycke för snygga spelare eller lite fotboll.. Det finns tjejer som är passionerade fans.. men tyvärr så har jag en hel del tjejer i min umgängeskrets som skriker o hejar på snygghets faktorn matchen igenom.. Men du kan ju inte heja på snygga spelare om du håller på Barca.. Ronnie, Eto, Deco, Messi, Puyol, Iniesta gör ju direkt ingen modell agentur speciellt glad om dom inte ska sälja fotbollsskor.. Så visst får du heja på flera i samma liga.. alla får heja på sitt sätt..

2: Domarn skulle "inte" ha blåst av matchen eftersom det inte va en huvudskada.. hade han gjort det hade det vart regelfel.. Spelarna kunde ha sparkat ut bollen om dom nu ens såg Franco.. eller så valde som att kanske ignorera denna då kanske misstänkta filming..
Släpp det där nu.. Ingen kan veta om Franco filmade eller inte.. Sen när bollen flyger ut efter rensningen i första momentet.. så kollar man faktiskt som spelare efter bollen och om anfallet fortsätter.. Det 15 spelar runt straffområdet när Aguero plockar upp bollen och förbereder ett inlägg ganska snabbt på följande situation.. Man har blicken på bollen som spelar då i en anfalls och inläggssituation.. Sen la sig inte Franco ner direkt efter duellen.. utan det tog 5-6 sek innan han la sig.. då va alla spelare vänd utåt plan för att springa tillbaka när Aguero plockade upp bollen.. då följer man bollen som spelare i nästa sekvens om man ska vända om o ta en löpning mot mål igen.. Inte fan kollar man ner i gräset mot mållinjen om det ligger nån där om man förbereder sig för att nicka på ett snabbt inlägg.. Om ni inte märkte så kollade Eller direkt efter linjemannen efter målet för att han trodde han stod offside.. SÅ han kan inte ha sett Franco.. Sen frågade Aguirre alla i oklädningsrummet i paus om nån såg Franco.. alla sa nej.. och jag tror dom.. har man spelat fotboll själv så förstår man situationen.

Tråkigt att det drabbade er.. men sånt händer ibland.. Jag tror inte det va nåns fel.. ni kommer igen..
Spanien Orch
2007-04-12 09:54
hej till mitt nya fan greeneyes! få se vart jag ska börja...
1: ja min profil är inte direkt vidare uppdaterad och för att va ärlig är jag inte riktigt säker vart jag står när det gäller la liga. jag är i första hand ett Romafan. men jag kan ändå verkligen inte bry mig mindre ifall jag (nu på allvar) retade upp dig eftersom jag hade fler som favoriter. att begränsa mig har aldrig riktigt varit min grej förstår du.
2. jag står fast vid min åsikt. matchen va en fuskmatch. de flesta håller med om den saken. domarn skulle ha blåst av matchen när han såg att en spelare va skadad. spelarna skulle ha sparkat ut bollen. kört fairplay. och nej jag säger inte att barcelona alltid gör det heller (även om jag inte tror att de skulle fortsatt i exakt det läget) barcelona fuskar de med men även då tycker jag att de fusken är fel.

så ta av dig glasögonen en liten aning och slappna av istället.
Atlético rawkus
2007-04-12 06:56
Fy fan... Quaresma :)

Fortfarande galet fast vid malet han gor med hoger yttersidan...galet :)

Harlig lirare!
Atlético rawkus
2007-04-12 06:52
JJ: Carvalho ar grym, och fortjanar att bada och sola pa Spanska strander ;)

Lekfull och javligt hungrig!!
Atlético rawkus
2007-04-12 06:47
Orch: Pfff! Kolla i regelboken for fotboll...vart fan star det att 21 andra spelare ska stanna upp for att en ligger ner??
Samt Barca star ju abslout for en fairplay fotboll...? ;)
Trott pa detta j*vla filmande i bade La Liga och Serie A!! Tycker ALLA lag i ALLA ligor ska sluta spela ut bollen som i England, dar funkar det ju. Behovs for att gora fotbollen arligare och renare. Samt ser domaren att en small tar allvarligt, sa kan ju han anvanda pipan...? Eller..?

Forresten, varfor kommer du som "Barca fan" hit och gnaller...? Inte nog med spanning pa erat forum? Inte nagra nya filmningar fran Deco att jubla over??

Be gone wicked one....
Atlético JJ
2007-04-11 22:19
Någon mer än jag som skule vilja se honom i Atletitröjan?
Atlético greeneyes_x
2007-04-11 17:58
Orch//

Märkte en sak på din profil.. Hur är det med fotbollskunskaperna egentligen med dig?
Eller snarar den djupa förvirringen av vad fans står för.. Du kan ju inte heja på Barca, Valencia, Zaragoza och Villareal samtidigt???
Alla spelar i samma liga!! Valencia och Villareal är dessutom derbylag.. Sen så har du inget emot Real heller för att vara en sk cule (tveksamt).. Jag ångrar att jag skällde ut dig innan.. förlåt..
Du är ju bara förvirrad.. inget mer..
Atlético zoran
2007-04-11 16:16
Personligen är jag för att man skall spela tills domaren blåser och i det här fallet hade inte domaren blåst av pga. Franco inte skadat huvudet. Enligt regelboken är det ett regelrätt mål och jag tycker inte att Atlético-spelarna skall ha något att skämmas över, minst av alla skall Eller skämmas.

Nu är det så att Atlético fått onödigt mycket skit pga. Agüeros handsmål mot Recreativo i höstas, visst var det inget mål man som Atlético-supporter är stolt över, men ta en titt tillbaka och titta sedan på hur Atlético behandlats av domarna.

Minns ni Celta Vigo-matchen förra året på våren?

Det är nog bäst att släppa det här, ibland har man tur med domsluten och ibland otur. Sån är fotbollen, lev med det för att de flesta vet vilken nivå de Spanska domarna håller.
Atlético greeneyes_x
2007-04-11 15:59
Orch//

Kan du ens fotboll?? Ingen såg Franco säga dom ju!! Eller trodde tom att han va offside efter målet.. Men men.. Om du kallar detta för en fuskmatch så måste du ha missat att se många Barca matcher dom senaste 3 säsongerna..
Man ska inte klaga på en annans trädgård har lite stökigt när man har skit och döda lik nergrävd i sin egen trädgård..
Och ja.. Vi är jättestolta att vi spelade fairplay vid målet..
Fairplay = Att fortsätta spela för att Jose Mari redan utnyttjad rätten av att andra lagen ska tro på Franco verkligen skadade sig..
MAn kan inte ropa varg hur många gånger som helst utan att det straffar sig till slut..
så ja!!
Vi är jättestolta över vinsten..
Kryp nu tillbaka till ditt forum och medella dom andra att vi är stolta..
Spanien Orch
2007-04-11 10:15
atletico - villa real. ett av de värsta fuskmatcherna någonssin. man går inte till anfall när spelare är skadade. man gör bara inte det. hoppas de är stolta.
Atlético Futre
2007-04-11 00:53
Ständigt denna Torres :)

Ifall vi tar oss ut till Europa (Vilket vi också gör!), så ska det bli intressant att se hur El Niño sköter sig mot europeiska motståndare. (Jag antar att han blir kvar ifall Atletico spelar Uefa cupen / Cl nästa säsong). Själv tror jag att det skulle lyfta hans spel, kanske för att motivationen och spelglädjen skulle lysa ur honom och det skulle kanske också lyfta hans spel i ligan? Att vara i dålig form, sen efter en bra match mot t.ex. Lokomotiv Moskva så har Torres hunnit att få bra form inför nästa La Liga match...eller vad säger ni?

/ Men annars så känner jag precis som majoriteten här, att El Niño måste bli såld så fort som möjligt. (Så länge hans värde är hög och så länge det finns intresse...) El Niño börjar bli "vuxen" nu (om han inte redan är det), så intresset kring honom lär sticka iväg pga. hans insatser på senaste tiden och hans för hans ålder. En grovt underpresterande 24 åring behöver inget topplag - dessvärre för Atletico och Torres del ;-)

// EDIT:

Kanske Off Topic, men;

YES - nu har jag förtjänat respekt skylten, Hoppas jag lyckas behålla ledningen säsongen ut ;P
Atlético el niño!
2007-04-10 21:25
Tror som Daniel att Torres gör tre mål, dock en straff.

rawkus//
Hahaha en pressen som är på Torres är nog lite ströre en på mig, men jag menar att han bara har haft otur och när han väl sätter en straff så kommer det nog bli bättre.
iiAUPA ATLÉTI!!
Atlético AnderssonTheOne
2007-04-10 15:10
Ämne: Kan inte spelare som....
håller med dig, man såg hela tiden vart han skulle gå :P
Real Money(Titlar istället?)
2007-04-10 14:57
Kan inte spelare som Galetti kliva fram och ta straffara?.Torresär för lätt läst straffskytt nu mera..
Atlético Lush
2007-04-10 14:04
Fan, Atletico - Levante visas inte på tv..
Annons: